SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Atitudini, Clerici și mireni, Mărturii, Sfântul Munte Athos

Gheron Savva – Mesaj legat de existența sau non existența Harului Sfântului Duh in Bisericile Ortodoxe Locale care au acceptat Creta 

Cu multa dragoste  si respect pentru cei care se lupta si privegheaza pentru Dreapta Credinta, crestini ortodocsi neadormiti luptatori ai lui Hristos Dumnezeu, Cel pe care Il slavim si laudam in chip binecredincios, doresc sa subliniez un lucru esential pe care cu multa intrebare pe la marii batrani, ce nu se fac cunoscuti lumii, ci ne-au trimis pe noi, cu binecuvantata ascultare, ca sa va transmitem gandurile luminate prin rugaciune si multa sfatuire si smerenie si anume despre existenta Harului Sfantului Duh in Sfintele Taine ale Bisericilor Ortodoxe Locale, daca mai lucreaza Dumnezeu in Tainele savarsite de ei sau nu. Asa cum stim, pana la condamnarea lui Nestorie, Patriarhul Constantinopolului, Sfintii si de Dumnezeu insuflatii Parinti ai Sinodului al III-lea Ecumenic au primit ca fiind lucratoare toate hirotoniile si slujbele savarsite de Nestorie pana in momentul condamnarii lui si a ereziei lui de catre Sfantul Sinod, chiar daca acesta propovaduia erezia in public si o impunea prin forta si violenta. De aceea si noi credem ca in Sfanta Liturghie savarsita in Bisericile unde s-a semnat Creta, Duhul Sfant vine si preface painea in Trupul  si vinul in Sangele lui Hristos.

  Sfanta Impartasanie, asa cum stiti,  se da unora spre iertarea pacatelor si spre viata vesnica iar altora se da spre osanda. Hristos este foc care pe unii ii lumineaza iar pe altii ii arde. Credinciosii care, cunoscand blasfemia semnata in Creta, se impartasesc cu Preacuratele Taine din mana celor care au semnat in Creta sau a preotilor care pomenesc pe episcopii care au semnat in Creta,  sau sunt deacord cu Creta, incurajand astfel pe episcopii care s-au lepadat de Hristos in Creta, ca si cum nimic nu s-a petrecut, aceia se impartasesc cu Hristos spre osanda lor, aratand nepasarea lor fata de Adevarul lui Hristos, aratand prin impartasirea din mana lor ca au aceiasi credinta cu ecumensitii si ajutand la raspandirea molimei ecumeniste.
 Cei care datorita varstei, a nepriceperii, cei care deabia acum descopera Biserica lui Hristos, cei care sunt lipsiti de cunostinta asupra marii tradari petrecute, se impartasesc cu evlavie si cu frica de Dumnezeu, nimic stiind de lepadarea ierarhilor prin semnatura lor la Creta, aceea se impartasesc spre iertarea pacatelor si spre viata de veci.
 Este de dorit, ca cei credinciosi marturisitori, monahi si mireni, sa stam acasa pentru Hristos si sa ne facem randuiala cu lacrimi, sau sa mergem sute de kilometri sa ne impartasim continuu cu Sfintele Taine din mana celor care nu pomenesc pe ierarhii care accepta pseudo-Sindoul din Creta decat sa dam exemplu rau si sa incurajam pe cei care s-au lepadat de Hristos. Sunt Biserici Locale care nu au mers in Creta: Biserica Rusa, Biserica Bulgara, Biserica Antiohiana, Biserica Georgiana, sau mitropolii din toata lumea ortodoxa  care resping public pseudo sinodul din Creta si in acelasi timp exista parinti ce au intrerupt pomenirea ierarhilor care au mers in Creta sau au acceptat Sinodal pseudo Sinodul din Creta. Sa gasim solutia cea mai buna pentru fiecare caz in parte si astfel, daca avem Biserica ce nu accepta Creta, nu accepta panerezia ecumenista,  sa ne luam merinde Painea cea Cereasca, adica sa ne impartasim, mirenii, macar toate sambetele si dumincile iar monahii de 3, 4 ori pe saptamana daca este cu putinta si nu suntem legati cu epitimii datorita pacatelor mari(avorturi, preacurvii, vrajitorie, etc) Asa e randuiala Sfintilor Parinti Colivazi care au reinviat invatatura patristica si porunca de a ne cumineca, daca avem Biserica.
Preotii care au oprit pomenirea sa nu judece, sa nu-i acuze pe cei care nu au oprit-o ci sa-i primeasca cu multa dragoste la Sfintele Liturghii si sa conslujeasca ei, cu condita ca atunci cand conslujesc sa nu pomeneasca pe ierarh. Parintii care nu pomenesc sa nu stea retrasi si ascunsi ci sa iasa la marturisire. Intreruperea pomenirii este doar inceputul luptei si o forma a ei, nu finalul luptei. Datoria noastra este sa marturisim incontinuu. Preotul care a oprit pomenirea este dator sa faca acest lucru public(oprirea pomenirii) si sa isi instiinteze episcopul de care apartine canonic.Altfel este ca si cum nu a oprit pomenirea, si nu are valoare de marturisire. Preotii care nu pomensc sa nu faca selectii intre credinciosi, ci sa-i primeasca pe toti cu dragoste.
Preotii care nu pomenesc sa aiba dragoste si mila, si mult discernamant, rabdare si lumina. Asa cum Dumnezeu iconomiseste cu dragoste si asteapta pe toti sa se intoarca la Adevar, asa si parintii nepomenitori sa astepte pe toti cu dragoste si sa nu apara duh de cearta, de ura, de raceala si alte patimi care daca vor birui, arata ca nu a fost bineplacuta lui Dumnezeu jertfa nepomenirii. Marturisirea fara dragoste si mila si fara discernamant ucide, duce la schisme si dezbinari.
   Dragostea toate le rabda, toate le crede, toate le nadajduieste asa cum spune Sf. Apostol Pavel. Nu toti pot opri pomenirea, nu toti credinciosii au aceeasi credinta si putere de marturisire, nu toti au aceeasi putere de intelegere, de aceea noi sa-i asteptam pe toti si sa fim in urma tuturor. Sa fim noi anatema, sa fim noi cei mai huliti, decat sa pierdem un suflet, pentru care vom da raspuns in fata lui Dumnezeu.
Sa ne gandim la scopul lucrarii noastre (de intrerupere a pomenirii si marturisire) anume de a se reveni la Adevar, de a se inmuia episcopii si de a le trezi constiinta prin jertfa si fermitatea noastra si a poporului drept credincios.
    Ma rog cu lacrimi lui Dumnezeu pentru care ma nevoiesc in pustia aceasta a Sfantului Munte si pentru care, din ascultare, mai ies in lume pentru a spune mesajul parintilor, asa cum ei mi-au poruncit, ca iubitorul de oameni Hristos Domnul, Fiul Tatalui cel mai inainte de veci sa va tina uniti in credinta si dragoste, caci altfel litera moarta ucide, dar Duhul da viata.
Gheron Sava Lavriotul
Sfanta Manastire Marea Lavra, Sfantul Munte
poate fi contactat in limba engleza la nr de telefon 00306947011111
– traducere din limba greaca preot Matei Vulcanescu
note:
  • Această poziție a părintelui Sava Lavriotul este dealtfel și a ierarhilor greci anti-Creta.
  • Strajerii Ortodoxiei, Papadakis- pagina 102 Cuviosul Ipatie si multi preoti  au oprit pomenirea lui Nestorie inainte de a fi condamnat de Sinodul III-Ecumenic
  1. Parascheva

    Amin!

  2. Carmen

    Doamne ajuta!
    Multumim parinte pentru lumina si adevarul care aduceti in inimile nostre prin Harul Bunului Dumnezeu!
    Hristos in MIJLOCUL nostru in veci, Amin!

  3. Petronela

    Prea Cucernice Părinte Sava
    Este bine să fim realiști, 99,999% din mireni n-au habar de evenimentul din Creta, iar despre semnificația documentelor semnate aceștia nu știu nimic. Absolut nimic. Așa că aproape toți, practic toți, vor susține biserica ortodoxă și în continuare.
    Pe de altă parte, nu mi se pare drept să dați canon celor ce cunosc evenimentul, dar militează pe multiple căi pentru îndreptarea rătăcirii cretane. Practic aceștia ar trebui să treacă granițele la bulgari sau la ucrainieni, fiindcă preoții noștri, care au intrerupt pomenirea ierarhului au fost opriți de la slujire.
    Foarte important este, însă, îndemnul Cuvioșiei Voastre: „Sa gasim solutia cea mai bună pentru fiecare caz în parte …”, iar exemplul cel bun în acest sens poate începe chiar cu Dvs. Ca nevoitor în „pustia asta a Sfântului Munte” poate indicați calea de urmat pentru a întoarce oile rătăcite ale confesiunilor creștine la Biserica cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească. În mod evident, pentru a avea autoritatea de necontestat se cere un temei biblic pentru calea propusă. De fapt, în numele Dreptei Credințe, Sfântul Munte Athos ar fi trebuit să-și asume această sarcină cu mult timp înainte de momentul Creta, chiar înainte de constituirea CMB, fiindcă după cum bine ați spus „Întreruperea pomenirii este doar inceputul luptei si o forma a ei, nu finalul luptei”.
    Desigur ne onorează posibiltatea de a comunica cu Prea Cucernicia Voastră, dar pentru noi foarte important ar fi să putem contacta pe cineva în limba română. De exemplu pe Cucernicia Sa Părintele Matei Vulcănescu, dacă tot s-a implicat. .

  4. Pr Claudiu

    Exceptional! Un articol care risipeste confuzia!
    Multumim!

    • Parinte Claudiu , eu sint mirean si ieri am mers la biserica lipoveneasca de rit vechi , pt prima data , nu am inteles cuvintele dar am stiut ce urmeaza si anume randuiala slujbei , apostolul , sf evanghelie , sf euharistie se face diferit fata de la noi .Nu stiu ce sa fac daca sa merg acolo pt slujba si spovedanie , impartasire sau sa stau acasa sau sa merg la duhovnicul care l-am avut ,unde il pomeneste pe arhiereul semnatar la Creta .Va rog daca aveti timp dati un raspuns .Sarut mana

      • teolog ortodox

        @ pentru – sofhia elena.
        Să nu fugim de dracu și să dăm peste taicăsu… Vorba proverbului. „Biserica” lipovenească nu este biserică ortodoxă, ci o sectă rusească, extrem de eretică, unde nu mai există nici Adevăr, nici mântuire. În articolul de față se pune problema dacă mai putem accepta prin iconomie Tainele Bisericii, care după cum știm are succesiune apostolică, dar la lipoveni așa ceva nu mai există de secole. Sunt schismatici, dar și eretici, din păcate… Studiați mai întâi și cereți sfaturi, câci există o mulțime de organizații apostate, care pot pierde sufletul naivilor. Doamne ajută!

      • Corina

        Lipovenii nu sunt canonici..au iesit de sub ascultarea bisericii..nu mai au har, nu au succesiune apostolica..nu mai merge la ei.

  5. Raluca

    Cu toată dragostea, dar în cele spuse de gheron Sava nu este nici un ”bla”. Sfaturile pe care le dă cu binecuvântarea marilor bătrâni ai Athosului sunt spre călăuzirea noastră pe drumul corect în această situație imposibilă în care ne-au adus cei care au semnat cu iresponsabilitate trădarea în Creta. Nu dă nimic la întors, ci explică FOARTE CLAR ceea ce trebuie făcut în funcție de situația și de starea fiecăruia. Cred că sunt niște sfaturi prețioase de care ar trebui să ținem cont dacă vrem să facem ceea ce este bine.

  6. Pamvo

    De cand asteptam aceasta inteleapta lamurire…
    Slava Tie, Doamne !

  7. Raluca

    ”preot ortodox răsăritean”, dumneavoastră înțeleg că ați fost corect și ați oprit imediat pomenirea după ce ați aflat de documentele de la Balamand, nu ca alții nu-i așa?
    Da, într-adevăr preoții nu i-au catehizat pe români. Asta e! Poate că pe unii nici nu i-a mai interesat să fie catehizați, și nici nu-i interesează ce s-a petrecut în Creta. Dar NU la ăștia se referă pr. Sava. Nu-i așteptăm pe toți pentru că e imposibil, îi așteptăm pe cât mai mulți dintre cei care sunt în biserică, sunt catehizați, dat care n-au înțeles încă deplin ce se întâmplă, că nu toți sunt teologi licențiați, și tobă de dogmatică. Și pentru ca poporul care e în biserică, acea TURMĂ MICĂ să înțeleagă ce se întâmplă de lucrul ăsta ar trebui să se ocupe tocmai preoții care tac, nu spun și nu clarifică nimic. Ei, la asta se referea pr. Sava. Orice suflet salvat contează enorm. Dacă preoții și poporul se mișcă, episcopii vor trebui să aibă o reacție. Nu credeți?
    P.S. Vă numiți ”preot ortodox răsăritean”. E o denumire foarte generală. Vă rog să precizați de CARE biserică ortodoxă răsăriteană apațineți.

    • preot ortodox rasaritean

      ” Dacă preoții și poporul se mișcă, episcopii vor trebui să aibă o reacție. Nu credeți? ”

      ASTA E GLUMA, NU?

      CAT DESPRE PRECIZAREA ‘DE CARE BISERICA ORTODOXA RASARITEANA APARTIN’, ATI STIUT DVS VREODATA MAI MULTE BISERICI ORTODOXE RASARITENE? CAM CATE BISERICI ARE HRISTOS FIUL LUI DUMNEZEU? NU ASA SE NUMESTE BISERICA SA?

  8. Raluca

    ”preot ortodox răsăritean”, ȘTIȚI la ce mă refer, dar nu vreți să răspundeți.

  9. o alta chestie acum, apropo de calendare, de unde ni le mai putem procura ca deja eu personal am vazut o serie de schimbari si presupun ca leati observat si dv. fratilor, cum ar fi: tot mai multe dezlegari la peste in postul craciunului, si o serie de ,,sfinti” introdusi de care eu personal nu am mai auzit, a si era sa uit, ieri de exemplu cand am fost pe la biserica si voiam sa iau niste luminari sa aprind mia mai sarit in ochi si o carticica de rugaciuni care pe coperta era tiparita o icoana in stil renascentist reprezentindo pe Fecioara Maria cu Pruncul

  10. ai dreptate

  11. paul

    infestare,asta este acest articol.
    nu e de mirare ca se intampla ce se intampla in grecia.
    un mirean sovaielnic,care bajbaie in ale credintei,putea scrie asa,dar in nici un caz
    un monah si un preot crestin ortodox.
    aceasta este fatarnicie si rasucire vicleana „din interior” a luptei grele care ne asteapta.
    nici reci,nici fierbinti ci caldicei,cu „iconomie”.
    si,sigur,impartasiti-va in fiecare sambata si dumunica si monahii de 3-4 ori pe saptamana!!!
    ce confortabil,ecumenism cu haina ortodoxa,e bun si asa,si asa,si asa,formam…”unitate in diverstate”,nu?
    care duhovnici romani,parintii nostri imbunatatiti,ar fi de acort cu astfel de
    „program” de impartasire?
    cat despre credinta…
    iata dovada ca Athosul nu este un reper duhovnicesc,si ca cei care „ies de la liniste” pentru „propavaduiri” nu sunt obligatoriu propovaduitori ai Adevarului.
    rusine .
    ma miram cum de apar aici in ultima vreme si alti „marturisitori”.
    deci,aghionoros,pana la urma e doar un blog.

  12. Aurora

    Nu vorbi asa ! Eu il cunosc personal si pot spune ca e preot adevarat asa cum ar trebui sa fie toti preotii. Va faceti mare pacat cei ce il luati in balon.

    • Daniela

      Pai tocmai de aceea sa ne zica si noua unde il gasim pe preot ortodox rasaritean… sa il sustinem nu…?

  13. Opriti mocirla

    Rugam adminul acestui site sa opreasca mocirla pe care o imprastie cel ce se intituleaza „preot ortodox rasaritean”. In primul rand este clar ca nu este deloc preot altfel nu ar avea acest limbaj suburban. Apoi arunca cu noroi in cei din Sfantul Munte fara a avea nicio justificare. Mai ales sub anonimat. Halal luptator sun anonimat. Eventual este un preot caterisit pentru limbaj neadecvat . Si asta se vede din postarile pline de venin. Acest site daca se vrea a fi unul serios, nu ar tb sa permita asemenea mizerii. Prin intermediul lui Gheron Savva avem ocazia sa primim sfaturi de la parinti sfintiti wi vrednici din Athos iar acest puroi infectat cu ura arunca cu mizerii. Concret domnule „preot ortodox rasaritean” ne poti spune ce anume este gresit din punct de vedere dogmatic in mesajul parintelui Savva?

  14. Cristian

    Sa ma iertati, da’ Gheron Sava de unde sa stie despre ereziile mioritice si eroii lor?

  15. pina una alta ai nostri ,,ierarhi” de peste hotare nu stau degeaba, de ex. serafim joanta si siluan de la roma
    Concert de colinde ecumenic cu binecuvantarea i.p.s siluan , un cor ,,ortodox” alaturi de cele catolice si luterane au concertat la roma http://wwwepiscopia-italiei.it/, poate fi citit si pe blogul fratelui danielvla

  16. preot ortodox rasaritean

    FOARTE TARE ESTE COMENTARIUL UNEI DOAMNE DE PE prieteniisfantuluiefrem.ro:

    ” Am fost chemata in audiența de catre ierarhul nostru care are toate calitatile unui lup descrise de Martyrik Appeal. M-am dus cu toată deschiderea pentru a primi un sfat noi cei care vrem să păstrăm credința ortodoxă așa cum am primito de la Sfinții Părinți, și m-am trezit că ierarhul îmi propovăduiește teologia haitei. Prietenii ierarhilor noștrii șunt ereticii, iar noi creștinii suntem dușmanii lor pentru că nu vrem să împărtășim teologia haitei chiar cu riscul de am fi sfașiați de acești lupi. Spre surprinderea mea acesti lupi nu se mai sinchisesc că noi știm că sunt direct lupi fără blană de oaie.”

    AUZITI ORBILOR AI ACESTEI LUMI: ” Spre surprinderea mea acesti lupi nu se mai sinchisesc că noi știm că sunt direct lupi fără blană de oaie ” AU AJUNS CALAII SA ASCUTA SECUREA LA POLIZOR IN FATA TA, IAR TU INCA ZICI CA O ASCUTE CA SA TAIE FLUTURI CU EA???

  17. preot ortodox rasaritean

    BREEE, PROORTOPROSTIE, NIMENI NU E PERFECT… AM MAI SCRIS ASTA: PRIN ANII 2002 AM VAZUT O VEDERE LA MARE, INTR-O STATIUNE. IN VEDEREA ACEEA ERA UN PORC PE O PURCEA, IAR SUS SCRIA: ‘NIMENI NU E PERFECT’…

  18. preot ortodox rasaritean

    Frate drag, totul e pulbere in tara asta si in sufletul ei… Ieri, la spitalul din Beius, a venit popa paganesc papistas si a dat tuturor bolnavilor ostie, neintrebandu-i daca sunt ai lu’ Papa sau nu. Cand a ajuns la patul unei cunostinte, aceasta i-a zis ca ea are duhovnic si ca nu mananca nimic din mana catolicilor. Popa paganesc papistas a injurat-o si celelelte 11 persoane din salon s-au mirat, desi mancasera ostia blestemata. Atunci cunostiinta mea si-a scos perfuzia si a fugit la doctorita care era de garda si a chemat-o. Dupa ce doctorita a intrebat in salon daca e adevarat ce a relatat fata ortodoxa, doctorita a chemat paza si l-a scos afara pe papistas spunandu-i: de cand imi injuri dta pacientii mei?! In zadar, bietii ortodocsi mancasera otrava blestemata si se unisera deja cu diavolul… Vai nou… Unde e preotul spitalului? Unde e episcopul? Unde e patriarhul? Sunt cu Papa la cafea…unde sa fie. Totul e distrus, tot sufletul romanilor!!!

  19. Anti demonizati

    @ el:

    mi se pare ca acest „comunicat” NU SEAMANA DELOC, ba e chiar CONTRAR cu Scrisoarea Athonitilor de pe vremea lui Iaon Vekos, la fel e CONTRAR si cu MARTURISERA Sf Maxim Marturisitorul acre se intreba pe buna drepate ” CINE sfinteste tainele la ERETICI ” .
    Comentariu: doar ti se pare din cauza ca nu ai dragoste ci numai ura si zelotism.

    MARE diferenta intre athonitii de azi si cei din vremea lui Ioan Vekkos !

    sau vi se pare ca Sf Maxim Marturistorul sau parintii Athoniti de atunci IGNORAU povestea cu nestorie in Biserica si nu s-ar fi putut prevaa de asemenea sofisme si atunci?
    Comentariu: din cauza urii din sufletul tau ai impresia ca Gheron Savva ignora ecumenismul.De unde aceasta concluzie? Cerceteaza-te esti vai de tine!sub inselarea de „mare luptator” impotriva ecumenismului esti demonizat.

    de aia Biserica NU SE VA MAI VINDECA si va merge din CADERE in CADERE si se va IMPUTINA, iar Sinoade magice „restabilire” a Adevarului si mult asteptate cu care-si dau constiinta buna sa mearga dupa EREZIE pana la Parusie visatorii si umanistii de NU vor mai fi, ci anticrist va popovadui „ortodoxia” sa celor STRAINI de Adevar si care iubesc „iconomia” a se citi COMPROMISUL mai mult decat Adevarul
    Comentariu: Pe Dumnezeu unde l-ai lasat? El nu mai exista? de unde sti tu ca nu se „va mai vinedeca”? ti-au spus demonii ce te stapanesc? ai ghicit in cafea? amara inselare…

    ok domiti linsititi ca e pace si buna sporire si curge haru la robinetle eretcilor si ale pomenitorilor de eretici, ce rost mai are sa umblati dupa preoti drepti daca puteti sa va duceti plozii si nevolnicii ( duhovniceste) ORIUNDE ca primesc har pe motiv ca sunt debili ?
    Comentariu: spui blasfemii pe banda rulanta. Ma intreb daca nu cumva faci jocul ecumenistilor pe acet site…impresia este ca intrii aici doar pt a tulbura si a discredita pe cei care vor intr-adevar Ortodoxia. Joci un scenariu gen: „priviti la acesti asa zis anti ecumenisti. Au doar un limbaj vulgar, spun blasfemii la adresa Duhului Sfant si pretind ca sunt marturisitori „. Prin comportamentului tau demonic lasi vrei sa discreditezi acest site si pe anti-ecumenisti de fapt. Pt multi ortodocsi romani acest mesaj primit prin intermediul parintelui Savva este o luminare si un pansament in schimb pt tine si pt alt inselat „preot ortodox rasaritean” este tradare sau aiureala. Iti dai seama in ce hal esti d.p.d.v. duhovnicesc? cauta-te ca esti vai de capul tau…

    • ,,Anti demonizat” dute vezi ca se dau daruri mișto pe la penticostali, papistasii, adventiști si alti draci motati de genul asta si mai vezi ca pe blogurile aservite de genul cuvântul kakadox, tehnologie badristica, ,,creștin kakadox”, basilica, s.a de genul, fac articole ,,mângâietoare ” așa pe placul tau, mai vezi ca pe întreg cuprinsul ,,ierarhiei b.o.r” se dau concerte super bengoasa (a se vedea în link-urile mai sus postate), dacă ești ,,fericitul” norocos că sa fi din Sibiu, vezi ca d.j Popa necula prezintă rock, așa că dute si lasane si mai spunele ălora pe care te-a trimis ca siai găsit prost raspindaci
      În concluzie ia de dormi ca se anunța vremuri superbengoase pt voi care din păcate sunteți Majoritarii

  20. MAXIM

    De la Caderea Bizantului, Ortodoxia nu a mai avut o asa cadere ca acum…

  21. MAXIM

    ” Tot ce ce se pronunta impotriva celor hotarate de Sfintii Parinti, chiar daca ar fi vrednic de crezare, chiar daca ar posti, chiar daca ar trai in feciorie, chiar daca ar face minuni, sa-ti fie lup in piele de oaie, care lucreaza stricarea oilor.” (Sfantul Ignatie al Antiohiei)

  22. MAXIM

    ” Cât timp Bisericile locale oficiale colaboreaza cu ecumenismul, folosindu-se de „bunvoina” acestuia, ortodocsii cu adevarat credinciosi lui Hristos vor fi etichetati ca sectari, care se rup de la curentul comun, oameni periculosi pentru pacea si ordinea publica. De aceea ei vor fi prigoniti. Sectele vor fi numite „adevarate”, iar adevarata Ortodoxie va fi prigonita ca o secta.” (Arhimandrit Serafim Alexiev)

  23. Dute te rog la cei ce te-au trimis ca sigur ești cu treaba, iar pt cultura ta generala Sf. Părinți nu se înhăita cu tot soiul de apostati, după prima si a doua mustrare departeazate de omul eretic ci nu balacindute cu el în acelaș troc

  24. Patriarhul Neofit al Constantinopolului in talcuirea canonului 68 apostolic spune: „ cei de eretici botezati, sau hirotonositi, nici macar crestini nu pot fi cu acest ereticesc botez, sau mai bine a zice spurcare, nici ierei si clerici, cu aceasta ereticeasca hirotonie. Pentru aceasta fara primejdie unii ca acestia se si boteaza de ierei dreptslavitori , si se hirotonisesc de dreptslavitorii arhierei; drept acea prin urmare si marele Vasile scriind catre nicopoliteni, zice :<>”.

    Asa cum stim, in anul 375 episcopul Eustatiu de Sevasta, devenit intre timp capetenie a eresului pnevmatomah, il inscauneaza pe un oarecare apostat, numit Fronton, ca episcop al Nicopolei. Unii din preotii „hirotoniti” de Fronton s-au intors,se pare ca impreuna cu acesta, la ortodoxie dupa ce au vazut ca majoritatea credinciosilor din Nicopole au ramas statornici in dreapta-credinta. In aceste conditii unii ortodocsi erau nedumeriti in legatura cu autenticitatea arhieriei lui Fronton si a hirotoniilor savarsite de acesta.
    Sfantul Vasile cel Mare le raspunde acestor nehotarati, nerecunoscut ca fiind valida episcopia acestui Fronton si nici hirotoniile savarsite de el: „Nu recunosc pe un astfel de episcop al lor si n-as putea numara in randul preotilor lui Hristos pe cel care a fost pus pe prima trepta de niste maini necurate, spre surparea credintei.
    Asa judec eu lucrurile. Daca aveti vreo partasire cu mine, cugetati ca mine; dar daca nu primiti sfat decat de la voi insiva, atunci fiecare e stapan pe propriul lui cuget, iar eu sunt strain de acest sange.Daca va scriu aceste lucruri n-o fac pentru ca nu mai cred in voi, ci facandu-va cunoscuta parerea mea vreau sa spulber nehotararea multora, ca nu cumva sa fie atrasi la comuniunea cu ei, iar dupa ce au primit de la ei punerea mainilor sa nu ne sileasca – odata ce pacea va fi revenit dupa aceste triste evenimente – sa-i mai numaram in ceata sfintilor slujitori ”.
    Acestea s-au intamplat inaintea Sinodului 2 ecumenic care a condamnat erezia pnevmatomaha.

    • pr. Matei Vulcanescu

      Asta e valabil in legatura cu ereticii condamnati, nu cu eretici inca necondamanti! Sa nu confundam, inca ne aflam in perioada de cernere! Trebuie SInod care sa-i condamne nominal si in clipa aceea cine mai conslujeste cu cei condamnati nominal sunt anatema si ei. p. matei vulcanescu

      • aghionoros

        Sinodul ROCOR care a anatematizat ecumenismul nu poate fi invocat?

        • preot Matei Vulcanescu

          ca sa poti face asta trebuie anatematizat expres pseudo Sinodul din Creta, la Vancover au fost condamante numai o serie de invataturi ecumeniste, acum ele suntmult mai multe. De aceea trebuie condamnat ecumenismul dar si persoanele ecumeniste! ca sa se delimiteze prin anatema clar cine este in Biseirica si a, deci, este in Adevar si cine nu e in Biserica, deci e in minciuna. Eu cred ca primul care trebuie anatematizat ar fi patriarhul Bartolomeu cu cei dimpreuna cu el! preot Matei Vulcanescu, Mitropolia Pireului

          • aghionoros

            putem spera in niste ierarhi care sa intruneasca un astfel de sinod?

      • ea

        Ia-o mai usor, frate, ca iti strici tastatura ! 🙂

        • aghionoros

          si tot El este si cuviincios.. sa tii cont si de asta

        • ea

          aghionoros

          Cuviincios ? Chiar nu realizezi ce vocabular de mahala ii debiteaza teasta aia demult plecata in Occident ? Nu-l vezi ca jigneste deja pana si pe parintii Sava si Vulcanescu ? E turbat omul ! El chiar nu are cum sa fie cuviincios fiindca ii place sa fie spasmatic, cu atat mai putin sa reprezinte un punct de vedere ortodox.

      • In prima postare, textul trimis, cel aflat intre ghilimele, nu a fost redat intreg , lipseste trimiterea pe care pariarhul Neofit o face la scrisoarea catre preotii din Nicopole a Sfantuli Vasile cel Mare,care este urmatoarea : „Eu nu voi numara impreuna candva cu adevaratii preoti ai lui Hristos, pe acela ce s-a hirotonisit si a luat purtarea de grija a norodului din spurcatele maini ale ereticilor, spre spurcare dreptslavitoarei credinte”.

        Parerea ca „asta e valabil cu ereticii condamnati, nu cu eretici inca necondamnati”, a validitatii actelor liturgice savarite de unii ca acestia, nu are sustinere la Sfantuli Vasile cel Mare, aceasta dupa cum reiese din cazul lui Fronton.
        Cei din gruparea lui Eustatie de Sevasta care in anul 375 l-au hirotonit pe Fronton ca episcop al Nicopolei nu erau condamnati la acea data de vreun sinod pentru erezie.Acestia aveau sa-si dea pe fata doctrina ratacita in anul urmator, 376, intr-un sinod ce l-au tinut in Cizic; aveau sa fie condamnati abia in anul 378 in sinodul de la Sirmium, iar apoi de sinodul 2 Ecumenic.
        Pnevmatomahii erau cunoscuti in acea vreme ca fiind adeptii unei noi forme de arianism. La inceput ei au fost sustinatorii termenului omiousios (asemanator dupa fiinta) , in loc de omoousios (deofiinta), ei mai sunt numiti si semiarieni.
        Semiarienii, intre care si Eustatie de Sevasta, au fost condamnati de sinodul orthodox din Gangra (340 sau 361) .
        In urma sinodului din Lampsacus acestia refuza sa fie in comuniune cu partida ariana a lui Eudoxiu, fapt pentru care sunt alungati din scaunele episcopale de catre Valens.
        Pentru a fi reabilitati, din randurile aceastei fractiuni sunt trimisi la Roma un grup din care a facut parte si Eustatie de Sevasta. Acestia nu reusesc sa se intalneasca cu imparatul Valentinian, insa au mers la episcopul Romei pe care la inceput au incercat sa-l convinga de „justetea” termenului omiousios, ca ar avea acelasi inteles ca omoousios. Episcopul Liberiu nu a fost de acord cu ei considerandu-i eretici. In aceasta situatie acestia au acceptat sa renunte la termenul omiousios, prezentand apoi in scris o marturisire de credinta in care au fost de acord cu omoousios, cu invatatura de credinta de la Niceea.In urma acestui act ei au fost primiti in comuniune de episcopul Romei, reabilitarea lor fiind recunoscuta apoi si in Rasarit, reocupand fiecare scaunele episcopale din care au fost alungati.Unii din aceasta grupare au acceptat sincer dogma ortodoxa, nu era insa si cazul lui Eustatie de Sevasta si a celor apropiati lui in credinta, care asteptau momentul prielnic in care sa-si dea pe fata adevarata lor doctrina.
        In anul 372 la cererea Sfantului Vasile cel Mare, Eustatiu semneza o marturisire de credinta ortodoxa, de fata fiind si preotul Fronton care se afla sub jurisdictia episcopului Teodot de Nicopole.Eustatie nu se dezice pe fata nici de aceasta marturisire de credinta ortodoxa, insa in anul urmator (376) l-a acuzat in mod public pe Sfantul Vasile de apolinarism, raspandind peste tot aceasta acuza nedreapta, cerandu-le episcopilor din regiune sa rupa comuniunea cu Sfantul Vasile. Mai mult, acolo unde aveau ocazia, aceasta grupare a lui Eustatiu inscaunau episcopi din cei care erau de partea lor, cum a fost si in cazul lui Fronton.
        In urma mutarii la cele vesnice a episcopului Teodot de Nicopole, Eustatiu a incerca sa ocupe acest scaun episcopal, insa pentru ca nu a fost dorit de majoritatea credinciosilor din Nicopole, cei din gruparea acestuia au hirotonit ca episcop al Nicopolei pe Fronton.
        Abia in anul urmator aceasta grupare si-a expus public doctrina afirmand ca Fiul este de o fiinta asemanatoare cu Tatal, iar pe Sfantul Duh punindu-L in randul celor create.
        Prin urmare la momentul cand l-au hirotonit pe Fronton ca episcop cei din gruparea lui Eustatie nu aveau vreo condamnare pentru erezie data de vreun sinod, tinand seama de faptul ca au fost reabilitati de episcopal Romei.
        La Sinodul 2 Ecumenic li s-a cerut acestora sa-si pastreze credinta marturisita in scris la Roma in fata epicopului Liberiu , insa ei s-au lepadat de acea marturisire scrisa, cu toate ca inainte facusera mare caz de acel act prin care li s-a anulat excomunicarea.
        Prin urmare Sfantul Vasile a considerat invalida arhieria lui Fronton, dar si hirotoniile savarsite de el, datorita faptului ca s-a convins de faptul ca aceia care l-au hirotonit pe acesta ca episcop sunt eretici, aceasta fara a mai astepta excomunicarea acestora de catre un sinod.

        • Rectific. In loc de: reocupand fiecare scaunele episcopale din care au fost alungati; se va citi: reocupandu-si fiecare scaunul episcopal din care a fost alungat.

      • Bu_Florin

        el
        ea

        si daca eu merg aici la o Biserica CANONICA si FARA EREZIE

        DECEMBRIE 11, 2016

        Iara-ma omule! Poti sa imi spui si mie unde ai gasit o Biserica canonica si fara erezie?
        Nu te intreb asa casa ma aflu in treaba ci te intreb pt ca eu sunt sofer pe camion si merg prin mai multe tari. Asa pot lua adrsele parohiilor de pe internet dar nu am cunostintă de vreun preot nepomenitor de eretici.
        Daca ai putea sa imi spui aici, daca nu, sa rugam moderatorul sa iti dea e-mailul meu. (Nu m-as fi ferit sa imi scriu adresa de e-mail aici, dar n-as vrea sa-mi raspunda altcineva in locul tau.)
        Iertare!

      • AUGUSTIN

        Din intamplare nu ati aflat: ecumenismul este panerezie, este suma multor erezii si in el se afla toate abaterile eretice din ultimele doua milenii. Dar dvs ori nu ati aflat pana acum, ori nu ati aflat…

        Asadar, toate ereziile sunt anatematizate, blestemate, infierate. Ati zis ceva de nominal?! Sunt 250 milioane de ortodocsi, mireni, monahi si slujitori. Daca astia au devenit eretici, afara de dta, dta trebuie sa citesti cele 250 de milioane de nume cand citesti anateme in Duminica Ortodoxiei anul asta? Sau Sfintii Parinti credeti ca, daca nu era Nestorie nebunul si ar fi fost 100.000 de nestorieni, Sfintii nominalizau pe acestia in Sobor? Pe fiecare in parte?

    • preot Matei Vulcanescu

      Bine zice Sfantul Vasile cel Mare si e foarte clar ca trebuie sa ne ferim de episcopii eretici chiar daca nu au fost condamnati, dar e firesc sa spuna constiinta noastra dogmatica despre faptul ca nu avem ce cauta sa conslujim cu cei care au fost molipsiti de erezie. E firesc ce spune Sf Vasile, dar nu ne obliga nimeni sa ne ducem la ecumenisti, si asa cum Sf Vasile spune, motivatia sa este tocmai precautia maxima, pentru ca stim ca acolo unde nu e Adevar nu e nici Harul Mantuitor. Acest lucru e clar. Exista acum o perioada de gratie in care fiecare sa se dumireasca pe ce cale o apuca. E clar pentru mine ca intreruperea pomenirii este o cale canonica de urmat.

      • Aghionoros, putem spera la ceva ierarhi, dar în nici un caz la ,,ierarhi” din b.o.r, eu stiu, poate totuși din absurd se va ridica totuși vreunul!

  25. Emanuel

    Eu cred că ma pot împărtăși si din mâinile ecumenistilor, fără sa am nici un păcat, sau osânda, pentru ca si in tainele lor este Hristos, și nu consider că dau prin asta un exemplu rau, sau că sunt de acord cu credinta lor eretica. Ma împărtășesc cu Hristos, nu cu credinta preotului sau episcopului. La spovedanie spun păcatele mele, nu alte preotului duhovnic. Asa și la împărtășire, daca ma împărtășesc din mana unui ecumenist, care are pe Hristos in taine, ma împărtășesc cu Hristos, nu cu preotul, sau cu credinta lui.
    Asa după cum părintele Sava spune că preoții tradiționaliști pot sluji cu preoți ecumenisti, și deci se pot împărtăși împreună cu ei, fără sa aibă nici un păcat, sau sa dea prin asta vreun exemplu rau, tot așa si eu ca mirean, pot sa ma împărtășesc din mana ecumenistilor, fără păcat.

    • ok, eu sunt preot ortodox. Eu, ca preot, cred ca diavolul este dumnezeul meu si al bisericii mele parohiale. Tu cand vii la mine sa te impartasesc, cu ce crezi ca te impartasesc? CU SPURCACIUNI DRACESTI, SCELERATULE, CU OTRAVA SI BLESTEM!!!

      • Emanuel

        Bai băiatule, dar de ce esti asa de violent ? Pentru ca te împotrivesti harului blestemand sfintele taine si pe Hristos din ele ?
        Daca harul din tainele ecumenistilor exista, și dacă eu am credinta dreapta, de ce sa ma împărtășesc eu spre osânda, daca nu am credinta preotului ?
        Si atunci cum de nu este vătămata credinta preoților anti-creta, cand ei slujesc cu preoți ecumenisti, lucru recunoscut și de părintele Sava ? Credinta preoților nu este vătămata, dar a mea este. Si in plus, preoții ecumenisti vor pomeni la liturghie pe episcopii eretici. Cum de nu va fi păcat atunci pentru preoții ne-pomenitori să slujească cu cei care pomenesc episcopii eretici ?
        Acestea două se bat cap in cap. In realitate, mireanul care se împărtășește de la un preot ecumenist se împărtășește cu Hristos spre mântuire.
        Caz real în istorie : timp de peste 500 de ani, creștinii din biserica romei, adică până în 1054, cand aceasta a fost anatemizata, creștini care se împărtășeau din mana preoților care foloseau adaosul filioqve la liturghie, se împărtășeau spre mântuire, la fel ca si creștinii din răsăritul ortodox. Pentru ca în biserica romei, timp de 500 de ani, s-a folosit atat filioqve cat si credinta in primarul papal. Dar nici un sfânt din răsărit sau din apus, nu a spus asa ceva, ca, creștinii din apus se împărtășesc spre osânda, din cauza ca se împărtășesc de la preoți ce propovaduiesc public filioqve si primatul papal. Mai sunt si alte cazuri în istorie, cum a fost cu arienii de pildă, si multe altele.
        Sfintii niciodata nu au spus că nu ai voie sa te împărtășești de la preot cu credinta gresita, atata timp cat nu este acel preot caterisit.

        • aghionoros

          iti raspunde gheronda Sava

          • Emanuel

            Ei uite ca degeaba sunteti violenți in vorbire ca nu rezolvi nimic prin asta, ci doar loviți în tepusa, ca apostolul Pavel.
            Or fi numite tainele ecumenistilor invalide, dar atata timp cat părintele spune că preotul nepomenitor poate sluji și deci se poate împărtăși din același Potir cu preotul ecumenist, se împărtășește din aceeasi taină invalidă. Si părintele spune că asta este spre mântuirea preotului ne-pomenitor dar spre osânda preotului ecumenist. Concluzia este ca taina este invalidă doar pentru preotul ecumenist, nu si pentru cel ne-pomenitor. Deci prin faptul că preotul ne-pomenitor se împărtășește din același Potir cu un preot pomenitor-ecumenist, nu se împărtășește prin asta si de credinta eretica a aceluia, ci doar cu Hristos din sf Potir.
            Atunci la fel este si cu mirenii care se împărtășesc din același Potir cu preoții ecumenisti. Nu se împărtășesc din credinta ecumenista, ci cu Hristos spre mântuire, iar taina este invalidă doar pentru ecumenisti, nu si pentru drept credincioși.

  26. Gil

    Asa e,el acu contrazice sfintii ,care spun ca ereticii pana la condamnare au taine fara har,harul va cobora cand marturisesc ca au gresit!!! Iar dupa un sinod tainele sant nule!! E exact ca la omu botezat caci gresind pierde harul nu taina si daca moare nepocait moare fara Duhul Shant,daca se pocaieste nu i se mai face taina botezului..

  27. ISAC ANA

    Multumim parinte pentru sfaturile de mult folos duhovnicesc
    MULTII ANI BINECUVINTATII CU SANATATE SA NE TRAITI SA NE INDRUMATI AM FOST LA ORADIA MIA PLACUT MULT MULTUMIM SFINTILOR PARINTI

  28. ISAC ANA

    Multumim parinte pentru sfaturile de mult folos duhovnicesc

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: