SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Clerici și mireni, Patriarhia Română, Prigoana

Celor care ne cer să negăm harul din BOR, ne acuză de stilism sau că provocăm schismă îi invităm să evite acest blog

Întrucât nu suntem de acord cu cenzura de orice fel, de-a lungul lunilor ce au trecut de la ereticul sinod din Creta, rubrica de comentarii a acestui site a fost deschisă tuturor pentru a-și exprima părerea și a căuta soluții pentru salvarea Bisericii de erezie. Am considerat că fiecare este de bună credință, până la proba contrarie, când dovedea că este un intrus ecumenist, care venea ca un lup în piele de oaie să susțină erezia și pe semnatarii ei.

O altă categorie de comentatori au susținut lupta fără niciun fel de compromis și i-am înțeles, chiar dacă limbajul unora nu era în duhul Ortodoxiei și al Sfinților Părinți pe care ei îi citau. Am zis că Adevărul primează și așa și este. Doar că în ultima perioadă din rândul acestor comentatori s-a cristalizat o grupare care a ajuns să ne considere și pe noi eretici/trădători  și că girăm ierarhia BOR, pentru faptul că nu negăm harul din BOR și nu părăsim BOR! Am încercat să-i lămurim prin răspunsuri la comentariile lor, dar mai rău a ieșit, căci se pare că ei văd numai eretici și de-o parte și de altă. Noi, spre slava lui Dumnezeu ne situăm la mijloc și în acest fel dacă rezistăm, nu avem cum să cădem în nicio extremă. Căci mai este și grupul de căldicei, ce se cred anti-ecumeniști, care datorită lașității lor de a mărturisi ne aruncă acuze de stiliști, schismatici, sectari. Nu le cerem să ne urmeze, ci doar să fie cinstiți și nu mincinoși. Și le mai amintim cuvintele Părintelui Justin Pârvu pe care ei l-au trădat, pentru că au pactizat cu ierarhia:

”…Noi am avut soarta aceasta nefastă să avem niște creștini căldicei, cărora chipurile le-a plăcut mai mult liniștea.
Pentru că întâistătătorii noștri ne-au dat mereu cu liniștea, cu pacea, cu cumințenia – virtute pusă la mare cinste în educația religioasă ateist-comunistă.
Dar această falsă cumințenie ne-a acoperit toate neghinele pătrunse cu vicleșug în sânul Bisericii noastre și de atâtea bălării aduse din Răsărit și din Apus, nu am mai avut ochi să le vedem, sau poate că a fost mai comod să le astupăm.”

extras din Părintele Justin Pârvu,”Biserica și noile erezii”

A venit momentul să nu mai avem îngăduință față de aceste două grupări și să-i invităm să citească doar site-urile care le convin și să facă ei ce cred pentru salvarea Bisericii, nu să ne ceară nouă extreme de-a stânga sau de-a dreapta.

Vă readucem aminte câteva pasaje dintr-un articol semnat de teologul Mihai-Silviu Chirilă:

Este adevărat că toţi ierarhii români s-au făcut părtaşi la erezia sinodului din Creta, direct prin semnătură sau prin acord ulterior, că prin decizia Sfântului Sinod din 29 octombrie 2016 au întărit această cădere, iar prin comunicatul din data de 21 decembrie 2016 au mai căzut şi a treia oară, îmbrăţişând cu căldură “ecumenismul lucid”, care lor li se pare “o atitudine spirituală faţă de creştinii” eterodocşi, cum îi numesc ei pe eretici. Este adevărat că, din pricina acestei căderi, intră sub prevederile canonului 15 I-II, care îi numeşte “minciuno-episcopi”, iar clerul inferior şi poporul credincios nu le mai datorează ascultare atât timp cât persistă în erezia ecumenismului, pentru că nici ei, la rândul lor, nu au ascultat de Sfinţii Părinţi ai Bisericii. […]

Pentru că au păcătuit în primul rând faţă de Mântuitorul Hristos, Cel ce le-a dat harul episcopiei, El este Cel Care, atunci când şi cum va voi, le va ridica dreptul de a lucra acest har, fie printr-un sinod ortodox, pe care El îl va aduna când va considera necesar, fie prin alte forme, ştiut fiind că “cele ce sunt cu neputinţă la oameni sunt cu putinţă la Dumnezeu” (Lc. 18,27). […]

A ne asuma îndrăzneala de a „caterisi” patriarhi şi episcopi, tratându-i de ca şi când ar fi reduşi la stadiul de mireni, ar fi cu adevărat un semn de schismă, iar noi schismă nu dorim să facem. […]

Sfântul Paisie Aghioritul ne învaţă că nu se cuvine să ne creăm Biserici separate de fiecare dată când patriarhul nostru greşeşte, ci se cuvine să luptăm pentru restaurarea Ortodoxiei din sânul Bisericii.

Sfântul Ioan Gură de Aur ne învaţă că pentru spălarea vinei de schismă nu este de ajuns nici măcar sângele mucenicesc. Cu aceste cuvinte în minte este bine să ne păzim de schismă cu orice preţ. În esenţa sa, schismaticul este cel ce crede că “ortodoxia sa” este mai presus decât ortodoxia Bisericii şi a Sfinţilor Părinţi. Schismaticul este, prin natură, cel ce îşi asumă cu uşurinţă caterisirea episcopilor sau preoţilor şi afurisirea creştinilor căzuţi în erezie, în loc să îi ajute să se îndrepte cu dragoste şi milă creştină. O cale simplă spre schismă este şi răfuiala personală cu cel căzut în erezie, uitând că trebuie să urâm păcatul, dar niciodată pe păcătos.

În consecinţă, nu vom caterisi cu de la noi putere episcopi, nici nu vom adopta un limbaj vitriolant, conştienţi că eleganţa limbajului poate fi o armă infinit mai puternică decât contondenţa insultei. Celor ce ne invită să participăm la schismă împreună cu ei le răspundem: Nu, mulţumesc! Preferăm să luptăm din interiorul Bisericii Ortodoxe contra ereziei şi să rămânem până la moarte în Biserică.

Așa cum au văzut Proorocii, așa cum au învățat Apostolii, așa cum a primit Biserica, așa cum au dogmatizat învățătorii [Bisericii]… astfel cugetăm, astfel grăim, astfel Îl propovăduim pe Hristos, adevăratul nostru Dumnezeu”, dar ne și călăuzim ”după cele teologhisite cu dumnezeiască însuflare de Sfinți și cu modul evlavios de a cugeta al Bisericii.

Sinodikonul Ortodoxiei al Sinodului VII Ecumenic

  1. Cu tot respectul pentru rezoluția sinaxei, dar nu accept să mă conformez semnând nici chiar cu seria și nr de buletin . Dacă este să mă identific în Biserică, mă identific cu numele de botez și certificatul de Botez; în nici un caz nu concep identificarea în cadrul Bisericii cu eticheta atribuită de stat persoana fizică.. buletinul este persoana fizică, omul are chipul Lui Dumnezeu. Nelămurirea hamletiană: mădular al Bisericii sau membru al societății România SRL? Iată dilema credinciosului anti–cretan!

    • aghionoros

      Acesta este tipul de tabel care va fi luat in seama intr-o campanie de semnaturi. La fel se folosesc si la candidaturile politice. La fel a folosit si Parintele Justin in campania impotriva documentelor cu cip (vezi aici). Daca vreti sa fie validata semnatura dvs. trebuie ori CNP, ori Seria si Nr. Va identificati in fata lui Dumnezeu si in cadrul Bisericii prin nume, care are o casuta rezervata pe tabel. „Daţi cezarului cele ce sunt ale cezarului (cnp, serie, nr), şi lui Dumnezeu, cele ale lui Dumnezeu (numele)”.

  2. John

    Intr-adevar schisma e mai periculoasa chiar si decat erezia, in sensul ca iti revii mai greu din ea. Bine ca ati inchis gura postacilor ecumenisti prin aceasta marturisire.
    Sa ramanem in Biserica, nici la stilisti, nici la ecumenisti, dar in catacombe. Cat priveste harul ecumenistilor, sa ne rugam sa mai ingaduie bunul Dumnezeu un sinod 100% ortodox care sa-i dea anatema nominal sau sa-i rusineze la fel ca pe papistasi, care nu mai au nicio taina valida.

    • aghionoros

      Credeam ca se vede acest lucru fara sa mai precizam clar si raspicat. Dar iata ca a fost nevoie pentru ca unele persoane sunt de-a dreptul intunecate la minte si la inima.

  3. „A ne asuma îndrăzneala de a „caterisi” patriarhi şi episcopi, tratându-i de ca şi când ar fi reduşi la stadiul de mireni, ar fi cu adevărat un semn de schismă”
    Nu noi i-am caterisit ,s-au caterisit ei singuri prin semnarea documentelor potrivnice Sinoadelor Ecumenice. Poate crede cineva ca Sfantul Maxim Marturisitorul considerandu-i caterisiti pe adeptii Ekthesis-ului si Typos-ului a fost prin aceasta schismatic?!
    Este bine ca in cele afirmate sa fim in acord cu Sfintii Parinti, nu sa ne substituim lor.

    • aghionoros

      pai s-au caterisit singuri, dar nu noi, nici nu am avea cum.. cat despre comparatia noastra cu Sf. Maxim, deja e exagerat de mult

      • A te opune ereziei urmand exemplul Sfintilor Parinti nu inseamna a te crede deopotriva cu ei, insa, cu siguranta, „dezacordul cu ei inseamna abatere de la dreapta credinta” (Sfantul Maxim Marturisitorul) .

      • „comparatia noastra cu […] Sf. Maxim, deja e exagerat de mult”
        Nu este exagerat deloc! Pentru Sfantul Maxim Marturisitorul oponentii Sinoadelor Ecumenice sunt caterisiti inainte de a fi caterisiti de un sinod, asa a procedat si Sfantul Patapie cu Nestorie pe care nu l-a mai considerat episcop.
        A fost prin aceasta Sfantul Maxim Marturisitorul schismatic? Nicidecum!
        Dezacordul cu Sfintii Parinti este evident deoarece din textul de mai sus, pe care-l sustineti, reiese ca sunt schismatici aceia care nu-i mai considera arhierei pe cei ce au devenit in mod clar oponenti ai Sinoadelor Ecumenice, in speta semnatarii documentelor apostate din Creta.

        • aghionoros

          total eronat, caci ne asumam Canonul 15 I-II Constantinopol in totalitate si acesta numeste pe episcopul eretic, pseudo-episcop. Deci canonul, nu noi – pliroma – numim falsi pe ierarhi.

          • Asa este, pseudo-episcop inseamna cineva care nu este episcop. Atunci de ce sustineti ca „ar fi cu adevărat un semn de schisma” atitudinea fata de acestia ca fata de unii ce nu mai sunt episcopi? „Schisma” fata de cine?! Fata de fosti arhierei care au devenit oponenti ai Sinoadelor Ecumenice?!
            Spuneti „total eronat” crezand ca sunteti in acord cu Sfintii Parinti invocand canonul 15?! Canonul 15 nu-l contrazice pe Sfantul Maxim Marturisitorul, starea de caterisire a celor ce intra in conflict cu Sinoadele Ecumenice si invaliditatea „Tainelor” practicate de acestia, pe cand dumneavoastra sunteti in dezacord evident cu Sfantul Maxim prin socotirea ca valide a „Tainelor” savarsite de cei care prin semnarea documentelor neortodoxe din Creta au devenit oponenti ai Sinoadelor Ecumenice. Cum puteti crede ca acestia aflandu-se in starea de caterisire au „Taine” valide? Cele spuse de Sfantul Maxim sunt valabile si pentru acestia: ” ce fel de liturghie (μυσταγωγίαν) vor mai săvârşi sau ce fel de Duh se va pogorî asupra celor săvârşite de unii ca aceştia?”

          • aghionoros

            Când Patriarhul Romei care era încă ortodox, a condamnat monotelismul Patriarhilor Răsăriteni, Sfântul Maxim a mărturisit că, fiind lipsiţi de Credinţa Ortodoxă, Patriarhii acestor aşezări şi-au pierdut continuitatea Apostolică, deci şi „puterea de a lega şi a dezlega”. A mai spus: „Au fost depuşi şi lipsiţi de treapta preoţiei în sinodul local ce s-a întrunit de curând la Roma. Ce Taine mai pot ei săvârşi? Sau ce duh va coborî asupra celor ce sunt hirotoniţi de ei?” Apoi ce duh vin asupra acelora care se hirotonesc de unii ca aceștia? (erezia monotelita fusese condamnata de un ierarh- episcopul Romei –n.n.)

            Vrăjmaşii lui au încercat să-l facă să spună vorbe de prisos, întrebându-l astfel:
            – Atunci, doar tu te vei mântui, în timp ce toţi ceilalţi se vor pierde?
            Iară Sfântul Maxim, cu mare înţelepciune de la Duhul Sfânt care se odihnea întru el, răspunse:
            – „Dumnezeu mă opreşte să osândesc pe cineva sau să pretind că doar eu mă mântuiesc! Acestea fiind zise, voi alege mai degrabă să mor decât să apostaziez în vreun fel de la credinţa cea adevărată şi să sufăr apoi chinurile conştiinţei.”

            Apoi trimișii Patriarhului i-au spus:
            -Într-un singur lucru îi superi pe toți, că îi faci pe mulți să rupă legătura cu Biserica de aici. Atunci Sf. Maxim a spus:

            -Este vreunul care spune că l-am îndemnat să rupă legăturile cu Biserica Bizanțului?

            Apoi ei au răspuns:
            -Faptul că tu ai rupt legăturile este cel mai mare îndemn pentru toți.

            Sf. Maxim a zis:
            -Nimic nu este mai puternic decât conștiința care te mustră și nimic nu este mai încurajator decât conștiința împăcată.
            Text preluat din: “Măreția Ortodoxiei” -Ed. Egumenița, 2009.

            Vezi ca dupa condamnarea nominala acei patriarhi si-au pierdut continuitatea apostolica, deci si harul nu mai lucra! Pe mișeii din Creta nu i-a condamnat nominal nimeni, deocamdata! Daca nu o va face nimeni, bunul Dumnezeu le va vadi sau nu invaliditatea tainelor! Noi avem datoria, canonica, de a ne separa de erezie!

          • aghionoros

            LA ERETICI(PAPISTASI, PROTESTANTI) NU ESTE HAR, ASTA E CLAR… EU ZICEAM DE BOR, UNDE TREBUIE SA MAI ASTEPTAM NISTE PASI! CANOANELE DE ZIC DOAR DE INTRERUPEREA POMENIRII!

          • aghionoros

            BA ERETICII ECUMENISTI SUNT CEI MAI MARI ERETICI, DACA SE POATE SPUNE! DAR, IN SITUATIA IN CARE NE AFLAM, BUNUL DUMNEZEU SA VADEASCA LIPSA SAU NU A HARULUI ACESTORA!! NOI URMAM CANOANELE, CARE ZIC DOAR SA NE INGRADIM DE EI! DECI PAZEA DE EPISCOPII ERETICI SI POMENITORII LOR!!! SFÂNTULUL IOAN GURĂ DE AUR învaţă că

            „Vrăjmaşi ai lui Dumnezeu nu sunt doar ereticii, ci şi cei aflaţi în comuniune cu ei!”.

          • Ar fi bine sa folositi netrunchiat acel text din procesul Sfantul Maxim Marturisitorul prin care au incercat sa-si indreptateasca pozitia unii „pomenitori”. Iata textul complet, punand intre paranteze ceea ce a fost omis : „ – Aşadar, tu singur te vei mântui şi toţi ceilalţi vor pieri?
            Iar el le-a zis:
            (– Cei trei tineri, care nu s-au închinat idolului la care s-au închinat toţi oamenii, n-au osândit pe nimeni (Dn III, 18), fiindcă nu se uitau la cele ale altora, ci cum să nu cadă ei înşişi din adevărata cinstire a lui Dumnezeu. Tot aşa şi Daniel, aruncat în groapa cu lei (Dn VI, 16), n-a osândit pe nimeni din cei care nu se rugau lui Dumnezeu potrivit decretului lui Darius, ci s-a uitat la el însuşi şi cele ale lui preferând mai degrabă să moară decât să supere pe Dumnezeu şi să fie biciuit de conştiinţa proprie pentru călcarea legilor firii. ) Să nu-mi dea Dumnezeu nici mie să osândesc pe cineva sau să spun că numai eu mă voi mântui! Prefer însă mai degrabă să mor, decât să am conştiinţa tulburată că am alunecat în vreun fel oarecare în ce priveşte credinţa”.
            Cat despre starea de caterisire a oponentilor Sinoadelor Ecumenice la care se refera Sfantul Maxim, despre acestia Sfantul spune ca sunt caterisiti dupa ce au adoptat decretele eretice Ekthesis si Typos, aceasta fiind inainte de sinodul Lateran(649): „prin Ekthesis-ul întocmit în acest oraş de Serghie (638) ca şi prin Typos-ul edictat în continuare aici în anul al 6-lea al indicţiei (în 647-648), acesta a respins cele patru Sfinte Sinoade Ecumenice; şi pentru că pe cele ce le-au dogmatizat prin Ekthesis le-au abrogat prin Typos depunându-se din treaptă (caterisindu-se) pe ei înşişi de tot atâtea ori”. Acesta pozitie a Sfantul Maxim nu este singulara, inainte de el a procedat in acest fel Sfantul Vasile cel Mare fata de pnevmatomahi si Sfantul Patapie fata de nestorieni, iar Sfantul Sava cel Sfintit avea sa rupa comuniune cu Sever al Antiohiei inainte de o condamnare sinodala. Evident ca adeptii Ekthesis-ului si Typos-ului au fost condamnati de sinoadele ortodoxe ce au urmat, dar aceasta nu inseamna ca s-au aflat in starea de caterisire abia in urma primului sinod (Lateran) care i-a condamnat, Sfantul Maxim spune ca sunt caterisiti inainte de acel sinod: “pe cele ce le-au dogmatizat prin Ekthesis le-au abrogat prin Typos depunându-se din treaptă (caterisindu-se) pe ei înşişi de tot atâtea ori”. La fel este si starea celor care au semnat anul trecut in Creta, iar un viitor sinod ortodox nu va face decat sa intareasca o stare de fapt daca acestia nu vor renunta la ratacirile ce si le-au insusit si pentru care au semnat in Kolimbari.

          • aghionoros

            Eu nu inteleg care e scopul tau de a nega harul din BOR? Cu ce te ajuta? Vrei sa salvezi gloata? Crezi ca daca urlam ca nu mai este har se vor intoarce mai multi, decat daca le spunem ca ierarhii sunt eretici? Daca ne-am izolat de ei este FOARTE de AJUNS! Mai frate, si Parintele Justin la fel zicea: ne inchidem portile manastirii si nu mai avem nicio treaba cu ei! Iata ca miseii au asteptat sa moara Parintele ca sa ne loveasca din plin. Eu cand ti-am zis de anatema nominal, m-am luat dupa cazul din viata Sf. Maxim care zice de ereticii monoteliti „Au fost depuşi şi lipsiţi de treapta preoţiei în sinodul local ce s-a întrunit de curând la Roma. Ce Taine mai pot ei săvârşi? Sau ce duh va coborî asupra celor ce sunt hirotoniţi de ei?” Deci noi de cine ascultam si dupa cine ne indrumam?
            E DREPT ca nu mai are cine sa faca condamnarea nominala, sanse aproape nule si atunci nadajduim ca Insusi Dumnezeu va rezolva aceasta problema, dupa cum considera El. Repet, noi avem doar canonul 15 care ne spune ce sa facem. Nu avem canoane despre har! Fii pe pace! Si rabdare, rabdare, rabdare…

          • Ioana

            multumim Grigorie, foarte folositor!

            trebuie sa intelegem tot contextul patristic, sa nu ne grabim sa facem aprecieri in necunostinta e cauza!

            tema trebuie in continuare dezbatuta, (fara sa se lase cu ochi umflati si capete sparte) tine de istoria Bisericii noastre! de Credinta noastra! 🙂 cu argumentare patristica COMPLETA,

            „ … iar cu oamenii cei care fac fărădelege nu mă voi însoţi cu aleşii lor. Certa-mă-va dreptul cu milă şi mă va mustra, iar untdelemnul păcătoşilor să nu ungă capul meu; că încă şi rugăciunea mea este împotriva vrerilor lor. Prăbuşească-se de pe stâncă judecătorii lor. ” (Psalm 140)

            „ Şi pe când vorbeam în rugăciunea mea, iată un om, Gavriil, pe care l-am văzut în vedenia mea cea de la început, în zbor grăbit, s-a apropiat de mine pe la vremea jertfei de seară.
            Şi a venit şi mi-a grăit zicând: „Daniele, chiar acum am sosit ca să-ţi deschid mintea.

            Când tu ai început să te rogi, poruncă mi-a fost dată şi eu am venit ca să-ţi vestesc, căci tu eşti un om iubit de Dumnezeu. Ia aminte la cuvânt şi înţelege vedenia!
            Şaptezeci de săptămâni sunt hotărâte pentru poporul tău şi pentru cetatea ta cea sfântă până ce fărădelegea va trece peste margini şi se va pecetlui păcatul şi se va ispăşi nelegiuirea, până ce dreptatea cea veşnică va veni, vedenia şi proorocia se vor pecetlui şi se va unge Sfântul Sfinţilor.

            Să ştii şi să înţelegi că de la ieşirea poruncii pentru zidirea din nou a Ierusalimului şi până la Cel-Uns – Cel-Vestit – sunt şapte săptămâni şi şaizeci şi două de săptămâni; şi din nou vor fi zidite pieţele şi zidul din afară, în vremuri de strâmtorare.

            Iar după cele şaizeci şi două de săptămâni, Cel-Uns va pieri fără să se găsească vreo vină în El, iar poporul unui domn va veni şi va dărâma cetatea şi templul. Şi sfârşitul cetăţii va veni prin potopul mâniei lui Dumnezeu şi până la capăt va fi război – prăpădul cel hotărât.

            Şi El va încheia un legământ cu mulţi într-o săptămână, iar la mijlocul săptămânii VA ÎNCETA JERTFA și PRINOSUL și ÎN TEMPLU VA FI URÂCIUNEA PUSTIIRII până când PEDEAPSA NIMICIRII CEA HOTĂRÂTĂ se va vărsa PESTE LOCUL PUSTIIRII”.

            (Daniel 9 21-27)

            PUSTIÍRE, pustiiri, s. f. 1. Acțiunea de a pustii și rezultatul ei; DISTRUGERE, devastare, nimicire. Livezile, după anul de pustiire, TÎNJESC. SADOVEANU, O. VI 402. Dar a venit bombardament, război, Cu pustiiri, cu MOARTE, zile grele. D. BOTEZ, F. S. 24. Viscolul pustiirii a suflat pe acest pămînt. RUSSO, O. 43. 2. RUINĂ, PUSTIETATE (!). Foc și pustiire pe-a lor urmă au lăsat. NEGRUZZI, S. I 116.

            PUSTIETÁTE, pustietăți, s. f. 1. Regiune lipsită de vegetație (și nepopulată de oameni). ♦ Loc izolat, puțin umblat. 2. Singurătate, izolare. [Pr.: -ti-e-] – Pustiu + suf. -ătate.

            PUSTIETÁTE s. 1. v. deșert. 2. pustiu, sălbăticie, (rar) sălbătăciune, (înv.) sălbătăcime. (~ locurilor.) 3. singurătate, (fig.) sihăstrie. (Era o ~ totală.)
            sursa: Sinonime (2002) adăugată de siveco acțiuni

            PUSTIETÁTE ~ăți f. 1) LOC PĂRĂSIT (!), NELOCUIT și NEUMBLAT. 2) fig. v. PUSTIU2. [Sil. -ti-e-] /pustiu + suf. ~ătate

            pustietáte f. (d. pustie). Pustie, deșert, singurătate: a străbate pustietatea Sahareĭ, a locui în pustietate. – În P. P. pustieșag, pl. urĭ.

            URÂCIÚNE, urâciuni, s. f. 1. Ființă cu înfățișare respingătoare; monstru, pocitanie, pocitură. 2. (Înv. și reg.) Urâțenie (1). [Var.: uriciúne s. f.] – Urî + suf. -ciune.

            URÂCIÚNE s. v. animozitate, discordie, dușmănie, învrăjbire, ostilitate pornire, ură, vrajbă, vrăjmășie, zâzanie.

            „Cercetaţi Scripturile, că socotiţi că în ele aveţi viaţă veşnică. Şi acelea sunt care mărturisesc despre Mine.” (Ioan 5, 39) „Eu am venit în numele Tatălui Meu şi voi nu Mă primiţi; dacă va veni altul în numele său, pe acela îl veţi primi. Cum puteţi voi să credeţi, când primiţi slavă unii de la alţii şi slava care vine de la unicul Dumnezeu nu o căutaţi?” (Ioan 5, 43-44)

          • Ideea ca “Tainele” savarsite de adeptii unei erezii vadite sunt valide pana la condamnarea sinodala a ereziei este desarta, altfel ar insemna ca ecumenistii care au semnat in Creta ar avea “Taine” valide pana la o caterisire sinodala chiar daca documentele ce si le-au insusit ar contine teza “pluralismului religios” in care toate religiile sunt considerate egale si ca sunt cai prin care se ajunge la mantuire, aceasta teza care castiga tot mai mult teren in mediile ecumeniste kakodoxe catolice si protestante, putand fi sesizata si la unii ecumenisti “ortodocsi”.

          • ban

            Grigorie
            Parerea ta nu prea conteaza, de vreme ce sfintii au hotarat altceva in Canoane

          • Nu exista nici un canon in care sa se spuna ca „Tainele” celor care sustin o erezie sunt valide pana la condamnarea de catre un sinod a acelei erezii.
            Unii din cei care se opun sinodului din Creta dar socotesc ca cei care au semnat documentele apostate ar avea „Taine” valide pana la condamnarea lor de catre un viitor sinod orthodox, pentru a-si sustine pozitia s-au folosit intre altele de interpretarea dupa bunul plac al unui text incomplet din procesul Sfantului Maxim Marturisitorul, „argumentand” apoi ca pentru Sfantul Maxim adeptii Ekthesis-ului(638) si Typos-ului(647-648) sunt caterisiti abia dupa Sinodul Lateran(649) care a condamnat acele decrete eretice, in pofida faptului ca din cele afirmate de Sfantul Maxim la proces reiese clar ca aceia sunt caterisiti si sunt in afara comuniunii cu Biserica inainte de Sinodul Lateran; ca aceasta este pozitia Sfantului Maxim reiese si din atitudinea pe care Sfantul a avut-o in celebra disputa cu Pyrrhus in Cartagina(645), in urma careia Pyrrhus respingand Ekthesis-ul si acceptand invataura de credinta ortodoxa a fost primit in comuniune cu Biserica, ceea ce inseamna ca pana atunci datorita sutinerii acelui decret eretic era considerat ca fiind in afara Bisericii: „Acestea spunandu-le el, Maxim si Grigorie patricianul au raspuns: fiindca propunerea ta e buna si folositoare Bisericii, asa sa fie. Venind deci impreuna cu noi in aceasta cetate cu nume mare a romanilor, si-a implinit fagaduinta: a condamnat dogmele decretului «Ecthesis» contrar dreptei credinte, si s-a unit pe sine, prin marturisirea dreptei credinte, cu sfanta, universala si apostoleasca Biserica, prin harul si impreuna lucrare a Marelui Dumnezeu si Mantuitorului nostru Iisus Hristos, Caruia se cuvine slava in vecii vecilor. Amin.”

          • guti flo

            urmariti toata discutia, ca sa aveti o imagine!
            @el a spus ca ereziile au fost anatematizate de toate sfintele sinoade ecumnice!…
            ecumenismul ce este?..toate ereziile intr-una…deci erezia ereziilor!..pai si atunci?
            aghionoros a spus sa avem rabdare si sa ne ingradim de erezie, lucru care este la fel conform canoanelor..pana ce va lumina Dumnezeu pe cei in masura!
            vezi unde este adevarul!?…..
            dupa parere mea amandoua parerile trebuie luate in considerare de cei in masura..fara tulburare sau sa se creada ca cineva vrea sa provoace schisma.
            Dumnezeu vede daca ai intentie buna si nu esti viclean…si te va lumina in cazul in care esti pe cale sa faci o gresala!

            asta ca sa vada si @ban canoanele!

        • Ioana

          ban

          vino cu argumente
          e usor sa dai cu piatra
          Grigorie a spus niste lucruri argumentate perfect valide, adu si tu argumentele tale si sa facem concluziile.

          e important ca ii vadim ca eretici, dar nu putem afirma ca mai au har. (mai ales ca si cei din catacombele Rusiei se fereau sa afirme harul, si atunci erezia se poate spune ca nu era asa covarsitoare ca ecumenismul) nu ii va mai caterisi nimeni pe cretani si havanistii din boru, si Dumnezeu oricum le -a retras harul acestor inaintemergatori ai antihristului. Poate nu este foarte intelept sa spunem PUBLIC ca negam harul in totalitate, ca sa nu ne compare cu Slatioara. DAR IN NIC UN CAZ SA AFIRMAM HARUL!

          Foarte intelept comunicatul parintelui Antim:

          Comunicat

          Faţă de diverse afirmaţii apărute în spaţiul public în ultima vreme, referitoare la poziţia adoptată prin întreruperea pomenirii ierarhului ca urmare a sinodului din Creta, doresc să fac următoarele precizări:

          Am întrerupt pomenirea ierarhului, ca măsură canonică, prevăzută de canonul 31 apostolic şi de canonul 15 I-II Constantinopol, datorită semnării documentelor eretice ale sinodului din Creta, reconfirmate de către Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, din 29 octombrie 2016.

          Măsura nepomenirii ierarhului are ca scop îngrădirea preotului nepomenitor şi a credincioşilor pe care îi păstoreşte de erezie, iar aplicarea ei se face în funcţie de trezvia conştiinţei creştine a fiecărui preot sau credincios ortodox, care trebuie să se limiteze la a nu se face părtaş la erezie, fără a judeca starea de har în care se găseşte Biserica ca urmare a deciziilor sinodale din Creta, pentru a evita riscul căderii în greşeli săvârşite de alţii în trecut (grupările stiliste etc.). Fiecare creştin are propria conştiinţă şi, în funcţie de adevărul de credinţă adus de Hristos şi stabilit de Sfinţii Părinţi, este liber să aleagă singur pe Hristos sau altă cale, propovăduită de cei de astăzi, fiind mereu atent la cuvântul Sfântului Apostol Pavel, care atenţionează: „Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, şi acum vă spun iarăşi: Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema!” (Gal. 1,8-9).

          Nu am părăsit şi nu am de gând să părăsesc Biserica Ortodoxă Română, nu am primit niciun antimis de la PS Longhin Jar sau de la alt arhiereu, nu am cunoştinţă ca altcineva să fi primit. Nu ştiu nimic despre niciun “Sinod din Rezistenţă”, nici despre vreun plan de hirotonire de episcopi. Nu am ieşit din Biserica Ortodoxă universală, iar dacă duhovniceşte m-am îngrădit de erezie, duhovniceşte ţin de acei ierarhi care păstrează învăţătura adusă de Hristos.

          Nu am nicio legătură cu vreo fundaţie cu atribute religioase creată pentru vreo “Biserică de Rezistenţă din România” şi nu ştiu ca vreunul dintre ucenicii mei să participe la astfel de acţiune. Nu am binecuvântat crearea niciunei asociaţii religioase cu asemenea scop.

          Cei care scriu comentarii rău-voitoare şi creează diversiuni în conştiinţa ortodocşilor au uitat de Dumnezeu şi de moarte şi ar trebui să se gândească la Ziua Judecăţii, când vor răspunde pentru tot cuvântul rostit.

          -Protosinghel Antim Gâdioi

          si noi ni-l insusim intru toate!

          Imi cer iertare daca am fost mai patimasa uneori si am fost pricina de sminteala PRIN JIGNIRI, laude SI UNELE EPITETE…

          Longhin, sarmanul probabil ca chiar, e sub amenintarea KGB, in Boru prigoana e mult mai rea si sa nu bravam… oare noi am rezista… prin unele epitete mai aiurite… si ce am spus despre PS Longhin asum, stiu ca am exagerat dar dupa acum au spus si cei de pe LUMEA ORTODOXA

          (articol: lumea-ortodoxa.ro/iconomia-si-acrivia-relatiile-cu-ereticii-invatatura-sf-teodor-studitul/ ) ,

          NU ESTE JUSTIFICAT sa asistam la slujbe la banceni ! intre pimen al sucevei si onufrie care slujeste cu rabinii si muftii in biserici, sau chiar kirill, CARE SUNT pomeniti la BANCENI ce diferenta e? putem pastra o comunicare cu PS Longhin si amintiri frumoase,
          poate putem merge la preotii din Ucraina ce pomenesc doar pe Longhin, dar LA BANCENI NU E DE MERS… cred ca unii din parintii AU REALIZAT CA nu e bine sa trimita oamenii cu autocare peste autocare doar ca sa il pomeneasca la slujbe pe onufrie sau chiar kirill de e valdica onufrie in vizita…

          oare cati vom rezista cand va veni prigoana, daca ne speriem si de niste semnaturi…. ?

          DE LA SINAXA DIN GRECIA… acolo harul chiar a fost in prim plan dar la noi in Romania a fost ingradirea de erezie in prim plan…

          el said, on Aprilie 7, 2017 at 12:30 am
          „Participanţii la sinaxă au apreciat lupta dusă de preoţii şi credincioşii români care au întrerupt pomenirea ierarhilor adepţi ai sinodului din Creta, aşa cum a fost ea expusă şi explicată atât de către omilia Biserica Ortodoxă Română împotriva ecumenismului şi a pseudosinodului din Creta, cât şi de către salutul adresat de părintele Ciprian Staicu. Publicul ortodox a luat la cunoştinţă cu această ocazie faptul că în România se întâlneşte cea mai puternică rezistenţă faţă de sinodul din Creta din lumea ortodoxă şi cea mai puternică reacţie din partea autorităţilor bisericeşti, că în Biserica noastră nu există nici măcar un singur ierarh care să fi condamnat fără echivoc pseudosinodul din Creta, că Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a declarat că sinodul din Creta a fost ortodox etc.”____ paote ca asa se va ajunge la profetia Par Justin care spunea ca Romania va da MULTI Mucenici ! Sa dea Dumnezeu sa fie asa si prin ei sa se stearga din pacatele acestui neam si din rusinea pacatelor si caderii lui, si sa se SLAVEASCA astfel Numele Lui Hristos VESNIC !
          Aliluia !

          el
          AXIOS lui Gheron Sava , Athonitilor si celor de un cuget cu dansul !

          si …

          RUSINE LASILOR si „teologilor subtiri” care „justifica” cele de NEJUSTIFICAT :
          RAMANEREA in comuniune cu ERETICII ( prin pomenitorii de ERETICI) si TRIMIT/incurajeaza Poporul la RATACIREA EREZIEI!
          APRILIE 7, 2017

          niciodata sa nu ne incredem in om, sa nu facem din oameni idoli si trimisi ai lui Dumnezeu, caci cu totii suntem in inselare …

          Sfantul Martin si Sfantul Maxim Marturisitorul se rugau:

          „Doamne, miluieste-ne, da-ne putere sa razboim erezia, lumineaza-ne inima si mintea noastra sa nu gresim! Da-ne smerita cugetare!…”

  4. Lucian Pop

    În sfârșit ți-ai revenit, aghionoros.

  5. ion hodor

    Lucian Pop te-ai mutat de pe blogul monahului Theohop pe aceasta vicleanule?!

  6. Cred că niciun credincios ortodox român zdravăn la cap nu vrea ca să se producă vreo schismă. Adunarea din Creta a creeat totuși o mare problemă în biserică.
    Ierarhii au semnat acolo niște documente care nesocotesc o serie de dogme importante de credință. Și chiar o mică abatere dacă ar fi existat, tot ar fi fost suficient ca să se ridice semne de întrebare.
    În momentul de față există două grupări: una minoritară care vrea să se îngrădească de ereziile semnate în Creta, și alta, majoritară care a declanșat această situație, care controlează administrativ biserica, și care se impune în forță. Aceste două grupuri funcționează simultan în cadrul aceleiași biserici. Cît timp va dura această situație nu știm. Iar în ceea ce privește harul, poate spune cineva cu siguranță unde se afla acesta: la cretani, la cei care se opun documentelor cretane, sau în ambele tabere? Au explicat clar Sfinții părinți această situație? Și dacă da, cum?

    Epistola către Galateni a Sfîntului Apostol Pavel (1, 6-12) spune:

    Mă mir că aşa degrabă treceţi de la cel ce v-a chemat pe voi, prin harul lui Hristos, la altă Evanghelie, care nu este alta, decît că sunt unii care vă tulbură şi voiesc să schimbe Evanghelia lui Hristos.
    Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decît aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema!
    Precum v-am spus mai înainte, şi acum vă spun iarăşi: Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decît aţi primit – să fie anatema!
    Căci acum caut bunăvoinţa oamenilor sau pe a lui Dumnezeu? Sau caut să plac oamenilor? Dacă aş plăcea însă oamenilor, n-aş fi rob al lui Hristos.
    Dar vă fac cunoscut, fraţilor, că Evanghelia cea bine vestită de mine nu este după om;
    Pentru că nici eu n-am primit-o de la om, nici n-am învăţat-o, ci prin descoperirea lui Iisus Hristos.

    Cu ajutorul lui Dumnezeu sper ca oamenii vor fi suficienți de înțelepți pentru a nu crea o schismă, dar această situație va trebui lămurită în cele din urmă. Cum? Numai Dumnezeu știe.

    • John

      Trebuie mare grija si intelepciune. Sa mergem in sfat, mai ales cu preotii care si-au asumat crucea nepomenirii pseudo-ierarhilor. Sa le fim alaturi!

  7. m

    Binevenita aceasta interventie! Sincer, nu ma mai asteptam, am crezut ca s-a „stricat” si site-ul asta si chiar ma intrebam ce s-o fi intamplat. Dar e bine asa, tineti o linie echilibrata in continuare, fara derapaje! Cred ca este foarte important sa ne mentinem pacea inimii care atat de usor se pierde! Ma refer la mine in primul rand!

  8. filozoful de duzina

    „Adevărul e întotdeauna la mijloc: Maximă demonstrabil falsă, dar care exercită o atracţie perenă asupra celor cărora le place să se considere judecători cumpăniţi şi moderaţi. Dacă această maximă ar fi adevărată, adevărul ar trebui să se afle în punctul B, aflat la jumătatea distanţei dintre A şi C; dar atunci el ar trebui, tot aşa, să se afle la jumătatea distanţelor dintre B şi A şi dintre B şi C, ultimele două situaţii fiind reciproc incompatibile.“ Definiţie luată din „Dicţionar de filozofie şi logică“, Editura Humanitas, anul 1996.

  9. catalin

    Fraţilor, de ce vă pasă vouă dacă e har sau nu în BOR-ul ecumeniştilor ? Calea de urmat e întreruperea pomenirii. Acolo e harul. Ce e în BOR-ul ecumenist e problema lor. O să vadă ei la Judecata de Apoi cât har a fost.

    • mihail

      Dragă prietene Cătălin,
      Tocmai asta este problema! Pentru că după întreruperea pomenirii trebuie să mai urmeze ceva care depinde total de această „dilemă”. Până nu se rezolvă aceasta toate problemele rămân suspendate undeva într-un limb atemporal. Ori noi, cei care ne place să ne credem creștini ortodocși, nu mai avem timp. Vine cu pași rapizi momentul eliminării banilor reali și noi nu suntem deloc uniți și mai ales nici nu avem păstori în stare să ne conducă și să ne unească. Și fără unire nu suntem decât niște biete frunze în vânt!
      Dumnezeu să ne ajute!

      • aghionoros

        Dupa intrruperea pomenirii nu mai urmeaza decat acceptarea prigoanei, Biserica din Catacombe! Va veni prigoana de la proprii pastori, asa cum prorocea Părintele nostru Sf. Justin Pârvu, de la frații noștri, de la casnicii noștri. Așa e firesc și normal, căci asta e Crucea dusă și de Hristos, vândut de propriul ucenic, Cruce aleasă de Dumnezeu Tatăl pentru răscumpărarea noastră. Sinod care să condamne pe ereticii din Creta nu cred ca va mai fi. Avem o singura lupta: delimitarea de erezie!

  10. Andrei

    Cui Biserica nu-i Mama lui acela nici Dumnezeu nu-i Tata: deaceea si raminem in Biserica (dar unde sa ne mai ducem – in secta ?!) dar nu pomenim pe cei care au cazut din Biserica prin erezia lor – tot asa cum nu putem sa-i pomenim pe baptisti nici sa ne rugam cu ei deoarece ei au cazut din Biserica (dar mai demult). De altfel ce scuza vom avea daca vom rosti inainte de a ne impartasi: „pomeneste Doamne pe Iuda Iscariotul – marele stapin si parintele nostru…”. Oare nu ne vom duce la tatal lui Iuda – diavolul si in locul pregatit pentru el in vesnicie ?

  11. SOFIA

    ma gindesc sa pun aci toata predica caci nu e lunga dar e foarte densa si multi ne putem folosi de ea;EU AM COPIAT-O DIN FILMAREadica traducerea .
    ARHIMANDRITUL TAVRION ,un mare staret rus
    Ne vorbeste si predica despre ce inseamna adevarata credinta
    In filmul SAREA PAMINTULUI 4 ,partea a doua ,[taiata de pe net]

    PREDICA

    Ucenic al DOMNULUI este acela care renunta la sine,isi ia cu el crucea si urmeaza pe HRISTOS.Iata ce inseamna a fi ucenic al Domnului.De aceea sa nu va pacaliti singuri!Daca nu renuntati la voi insiva si nu urmati lui Hristos pe Golgota,nu sunteti crestini,tineti minte.
    Daca v-ati botezat ce inseamna ca v-ati botezat in apa Domnului?Inseamna sa muriti toti pentru Hristos.Apostolii ne predica in scrierile lor ca cei care s-au rastignit intru HRISTOS,vor fi si slaviti intru HRISTOS.Daca cu Hristos in suflet murim cu HRISTOS vom si invia.Alta cale nu exista!
    Valorile vietii si a propriei persoane omul poate sa le aiba…..doar daca se leapada de sine si urmeaza cu adevarat pe Hristos pe Golgota si pe cruce!Acesta este crestinism adevarat!Dar daca crucea asta tu nu o ai si te rogi ,ceri sa te mintuiasca,sa stii ca crestinismul nu este un monument,nu te pacali singur.Tu uita-te mai bine la tine insuti,vezi ce ti-ai facut,cum poti sa te corectezi.Poti sa te ierti?Nu?Constiinta ta te poate ierta dupa cite rautati ai facut,dupa ce ai pierdut darul DOMNULUI,ai pierdut timpul si cita rautate ai adus oamenilor…tu.Si cum sa uiti si sa ierti pur si simplu?Firea lui Dumnezeu este………nu tu ti-ai creat singur pentru tine o fire aspra,inspaimintatoare,respingatoare?Adica cu propria fire…trebuie sa renunti la firea ta,va spun ca sa nu traiesti cu ea,iar firea ca sa o faci curata si fericita nu ai nevoie de altceva.Leapada-te de firea ta si urmeaza pe Hristos pe cruce si atunci prin Hristos slavit vei fii!Uitati in viatza noastra de crestini,noi pastram tot ceea ce este desertaciune…dar ce este a lui Hristos este lepadarea de sine si urmarea lui Hristos.Asa.Despre aceasta lepadare HRISTOS spune:nimeni nu poate fi ucenicul Meu daca nu se leapada de sine ,daca nu isi ia crucea si nu Ma urmeaza.Chiar si apostolii mergeau pe aceasta cale si ne-au lasat vietile lor ca un bun exemplu.Asa au facut si toti mucenicii,toti propovaduitorii Adevarului au mers pe aceasta cale.Si poate ca Dumnezeu ne arata astfel ca aceasta este lupta noastra crestineasca.Sunt multe greutati dar noi trebuie sa simtim si sa urmam valorile nemateriale,dumnezeiesti.Asa sa ne ajute Dumnezeu!

  12. SOFIA

    cine este arh.TAVRION BATOSZKI;
    ARH.TAVRION ,SAREA PAMINTULUI 4,PARTEA A DOUA

    [ 21 ani de puscarie in inchisorile comuniste,nu aputut fi episcop din cauza comunistilor ateisti].Cu 60 ani in urma a aratat care este semnul antihristului ,codul de bare cu cei 3 de 6 ,a vorbit despre bani electronici,computere,cipuri cartea vietii si cartea mortii pe care o are satana ,computerul de la BRUXELES.Spunea ca nu putem fi in ambele carti ci numai in una.

    DOAMNE AJUTA-NE SI NE LUMINEAZA!

  13. rafael

    De ce nu pleaca delegati in bg, serbia in patriarhiile care nu au semnatari ptr a porni demersurile ptr un sinod care sa-i anatemizeze pe episcopii eretici? Sa terminam odata cu vorbaraia asta fara rost.Daca ati luat atitudine mergeti pana la capat.Fara un sinod care sai reclame nu puteti lamuri nimic.

  14. rafael

    Nu poate nimeni nega harul din Biserica.Negarea harului este hula imp Duhului Sfant si atentie hula nu se iarta.Nu poate dovedi nimeni lipss harului. E simplu: sinod, anatema , randuiala…..Altfel nu aveti credibilitate

    • catalin

      Rafael, nu ştiu ce tot spui acolo, dar am senzaţia că spui prost. Nimeni nu neagă harul din Biserica adevărată, întrebarea era dacă preoţii/episcopii ecumenişti (eretici) au har. Fiindcă, dacă am nega harul din Biserică, ar însemna să negăm harul preoților nepomenitori (care au rămas în Biserică) şi asta ar fi o absurditate. Ca atare, întrebarea rămâne: au ecumeniştii (ereticii, adică) har ? Şi nu ştiu la cine te referi când spui „nu aveți credibilitate”. Ai impresia că interesează pe cineva „credibilitatea” ? Nu suntem la Antena3 !

  15. SOFIA

    Noi ,mirenii mai mergem la bisericile noastre unde preotii pomenesc pe ierarhii eretici in speranta ca harul mai exista inca ,dar nu stim exact daca mai e si cit timp ,cind citim ce spun SF.Parinti;
    Comuniunea cu ereticii, potrivit Sfântului Vasilie cel Mare, este de neîngăduit, întrucât prin ruperea lor de Mărturisirea Ortodoxă, fie cu totul, fie în parte, ei înşişi se aşază de la sine în afara Bisericii. La fel şi cei ce păstrează comuniunea cu ei.
    Sfântul Ciprian al Cartaginei Pentru aceasta, mulţimea, supunându-se poruncilor Domnului şi temându-se de Dumnezeu, trebuie să se depărteze de Ierarhul păcătos şi să nu se lase amestecată în jertfele unui preot nelegiuit, mai cu seamă că ea (mulţimea, poporul) însăşi are mare putere, atât de a alege Episcopi vrednici, cât şi de a-i îndepărta pe cei nevrednici
    arhim TAVRION zice:
    Biserica care va colabora cu puterea va fi urita de Dumnezeu.Dar multi dintre clerici vor accepta sa slujeasca puterii pamintene.Multi dintre ei vor pierde credinta in invierea Domnului.Nu vor mai fi nici arhierei adevarati ,nici mari duhovnici.

    • aghionoros

      Si ce va impiedica sa mergeti la nepomenitori? In acest mod ii sustineti si vor prinde si altii curajul.

    • Ioana

      SOFIA
      de ce vii cu viclenii si prostii din acestea, „Toti cati sunt ai Adevarlui sunt in Boserica lui Hristos.”

      recunosti ca mergi la eretici, iti dai seama ce faci? RECUNOSTI CA NU MAI ESTI ORTODOXA, ci aderi la ecumenism prin POMENIRE.

      Sfantul Teodor Studitul: Nu trebuie pomeniţi minciuno-învăţătorii care au participat la sinodul eretic şi cei de un cuget cu acesta

      „Dar când NECURĂȚIA ERETICEASCĂ S-A ARĂTAT DESCHIS ÎN TIMPUL SOBORULUI, se cuvine şi precauţiei tale, împreună cu toţi ortodocşii, să vorbeşti cu îndrăzneală, __NEAVÂND COMUNIUNE__ CU MINCIUNO-ÎNVĂȚĂTORII şi NEPOMENIND PE NIMENI __DIN CEI CE AU PARTICIPAT LA SINODUL preacurvar SAU PE CEI DE UN CUGET CU EL.” [Epistola 39. Către egumenul Teofil]

      OARE asa au facut athonitii de pe vreamea lui Ioannis Vekkos, asa au facut Sfantul Maxim Marturisitorul, Sfantul Grigorie Palama?

      Sfantul Teodor Studitul ne arata limitele iconomiei … PANA LA SINODUL ERETIC (*din Creta):

      Cel ce pomeneşte pe ereziarh nu poate fi ortodox

      SOFIO – tu insasi RECUNOSI CA ESTI ORTODDOXA, vezi cate lepezi de Hristos , de Ortodoxie prin ce aci si ratacesti si pe altii!

      „Tu îmi spui că te temi să-i spui preotului tău să nu mai pomenească pe ereziarh. Ce să-ţi răspund la asta? Eu nu-l îndreptăţesc: dacă comuniunea prin simpla pomenire pricinuieşte necurăţie, atunci cel ce pomeneşte pe ereziarh nu poate fi ortodox.” [Epistola 58. Către soţia unui spătar numită Mahara]

      Ereticii îi prigoneau pe ortodocşi pentru a fi pomeniţi ca episcopi

      „Şi pentru ce a fost această schingiuire? Pentru a-l sili pe ascetul lui Hristos să-l pomenească pe el ca episcop.” [Epistola 51. Către fiul Naucratie]

      __Călugării care le dau mirenilor exemplu de comuniune cu ereticii vor purta răspundere pentru pierzania acestora

      „Sarcina monahului este să nu admită nici cea mai mică inovaţie în Evanghelie, astfel încât în caz contrar, dându-le mirenilor exemplu de erezie şi comuniune cu ereticii, să nu poarte responsabilitatea pentru pierzania lor.” [Epistola 39. Către egumenul Teofil]

      Au semnat la Creta, din octombrie AU TRADAT DEFINITIV PE HRISTOS, DECI TOTI SUNT IN CUGET CU EI

      au intreupt pomenirea de florile marului dupa mintea ta ?

      esti vicleana, vicleana ori ai o gandire magica care alearga dupa prins harul ca la un concurs de prins fluturi cu plasa…

      bai viclenilor, daca tot veniti aici cu limba inmierosita si inveninata numai ca sa ispititi, mai bine vedeti-va de drum si faceti voi ce aveti de facut pe cuvantul (ne )otodox si nu mai rataciti si pe altii…

      draga frate el, imi pare rau pentru tot, sa stii ca doamnei cu pisicile si catelusul de care ti-am mai zis o sa ii lipsesti mult, te -a citit in ultimii ani si iti multumeste!

      https://saccsiv.wordpress.com/2017/02/08/seria-de-cutremure-de-azi-sunt-un-avertisment-al-lui-dumnezeu/#comment-344526

      Maica Domnului – Arhistratega Nebruita a Puterilor Ceresti sa te ocroteasca si sa te fereasca de orice primejdie si ispita!

    • Ioana

      Cel ce pomeneşte pe ereziarh nu poate fi ortodox

      SOFIO – tu insasi RECUNOSI CA NU ESTI ORTODDOXA, vezi ca te lepezi de Hristos , de Ortodoxie, prin ce faci si ratacesti si pe altii!

      „Tu îmi spui că te temi să-i spui preotului tău să nu mai pomenească pe ereziarh. Ce să-ţi răspund la asta? Eu nu-l îndreptăţesc: dacă comuniunea prin simpla pomenire pricinuieşte necurăţie, atunci cel ce pomeneşte pe ereziarh nu poate fi ortodox.” [Epistola 58. Către soţia unui spătar numită Mahara]

      • SOFIA

        noi nu avem aicea preoti marturisitori ,ar insemna sa nu mai merg la biserica defel si nu cred ca e bine.In filmeme sarea pamintului se spune ca trebuie sa mergem atita timp cit se scoate cupa cu euharistia si numai cind se schimba crezul sa nu mai merem ca e pacat.

      • SOFIA

        aici in ex.dat e vorba de impartasanie

        • Coprie

          Eu după sinod nu am mai mers la biserică 5 luni până să mărturisească în apropiere un preot. Și nu aș fi mers cu anii de nu s-ar fi găsit. Asta înseamna că aș fi ieșit în afara Bisericii îngrădindu-mă de erezie? Vezi că Biserica este acolo unde este Adevărul, iar de se schimbă numai într-o literă Adevărul acolo nu mai este Biserică. Deci cum ziceți că este adevăr în bisericile unde se pomenește ierarh eretic, fie și dacă preotul învață ortodox, când ziceți „Întâi pomenește Doamne, pe IPS…, care drept învăță cuvântul Adevărului Tău” iar poporul zice „Pe toți și pe toate”. Deci în traducere, preotul mărturisește că ierarhul lui drept învață cuvântul Adevărului, iar poporul mărturisește că atât de bine învață cuvântul Adevărului, încât dorește ca nu numai pe ei să-i învețe ci „pe toți și pe toate”. Și asta marturisiți voi cu minciună în fața Sfântului și Înfricoșătorului altar, și înaintea Prea Curatelor Taine ale Lui Hristos. Și apoi vă împărtășiți cu ele în păcat fiind.

          Apoi un lucru care indică ieșirea voastră din Adevăr este faptul că nu ascultați de Sfinții Părinți, când toți Părinții ne învață că trebuie să rupem comuniunea cu ereticii, și nu doar așa, ci să mergem până la „foc și sabie” decât să apostaziem cu ceva de la Dreapta Credință, iar voi vă plângeți că nu este biserică aproape, „nebuni și orbi” cum puteți să permiteți să se ponegrească numele Lui Hristos, permițând acelora să zică că El a binecuvântat adulterul de credință. Cine vă mânuiește oameni buni? Episcopul eretic și ateu(dacă tace pe timp de erezie) sau Hristos?

          După voi nici nu ar mai fi existat sfinți mucenici în Biserică, că toți ar fi zis: eee și ce dacă arunc o tămâie mică pe altarul idolesc? mă iartă „dumnezeu”, e „bun” și milostiv. Sigur că „dumnezeu” fiind așa „bun” nu voiește ca eu să pătimașc ceva, deci voi arunca și voi păstra „credința” în suflet.

          Voi credeți că Sfinții Părinți nu s-au confruntat și ei cu probleme ca acestea ale voastre, voi credeți că ei nu știau că o să se întâmple probleme ca acestea, voi credeți că ei nu au fost iubitori de oameni când au legiuit acel canon 15, ci l-au dat așa doar să pună sarcini nedrepte asupra credincioșilor?

          • SOFIA

            la noi nu raspunde in biserica nici un credincios cu „pe toti si pe toate”,nu zice nimeni nimica in acest sens ,toti tac.

    • Ioana

      „Toti cati sunt ai Adevarlui sunt in Biserica lui Hristos.”

  16. Ioana

    Apostolul Pavel numeste Biserica :“STÂLPUL și TEMELIA ADEVĂRULUI”

    „Toti cati sunt ai Adevarului sunt in Biserica lui Hristos, iar toti cati nu sunt ai Adevarului nu sunt in Biserica lui Hristos.”

  17. Aurora

    Nu trebuie sa tot scotocim si sa analizam si reanalizam. Odata ce au semnat in Creta documente potrivnice Ortodoxiei, nu mai trebuie sa avem nicio partasie cu ei. Ne e frica sa afirmam cu tarie ca nu mai exista har la cretani. Pai daca ne e frica, cei din jurul nostru inca oscilanti, vor mai merge la ei, caci noi nu i-am lamurit ce e cu harul. Deci fiind vorba de erezie in Creta, e clar ca tot ce fac ereziarhii este NUL ! De unde har ? Nu mai asteptati sinoade si parasinoade care sa-i anatemizeze ! Anatemizati-i voi si basta ! Ei oricum s-au anatemizat cand au semnat hulele ! Prea mult consum de energie, doar de teama de a nu ne acuza cineva de ”stilism” ! Sa avem mintea limpede si sa ne rugam sa nu cadem si noi !

    • aghionoros

      Ar fi prea simplu cum zici. Dar, cum am mai zis, trebuie mers in sfat macar cu preotii ce si-au asumat crucea nepomenirii.

    • SOFIA

      la noi se duce toata lumea pt ca nu are unde merge in alta parte

      • guti flo

        Sofia
        Daca ai intelege ca ceea ce faci tu, mai rau te desparte de Dumnezeu, decat sa te apropie, nu ai mai pune problema asa…ca e distanta mare, sau ca nu e preot nepomenitor in zona!
        „Ierarhi” din Creta si cei de un cuget cu ei…preotii care ii sustin, nu mai sunt pastori, ci lupi in piele de oaie..care sfasie turma..iar daca tu te duci acolo unde sunt ei..ori te sfasie…ori te faci asemenea lor! tot acolo ajungi!….cat ai vrea tu sa crezi ..ca in gandul tau nu il pomenesti pe ierarhul eretic la sfanta liturghie…ca multi asta cred…ca daca in gand spui ca nu esti de acord, gata nu esti partas…gresit!..prezenta ta acolo spune totul!…faptele vorbesc!
        Intreruperea comuniuni cu preotul eretic, ii demonstreaza ca nu esti de acord cu el..cu erezia!..iar participarea la slujbele lui, ii arata acordul tau…il incurajezi in ceea ce sustine !…..
        Nu se desparte nimeni de Biserica..ci de preotul eretic!
        Asta cred ca nu ai inteles Sofia….ca altfel nu mai aduceai astfel de „argumente”!
        Preotii care sustin acesti lupi , care urmaresc instalarea ecumenismului in Biserica, nu merita nici cea mai mica atentie….daraminte la sfanta liturghie!

        • SOFIA

          vezi ca il numesti acuma lup de SAVA LAVRIOTUL ca el a zis asa,incurcind mai mult.Eu am cetit ce zic sfintii parinti si am dat si altora aceste informatii ,cit si despre sinodul cretan…doar atita am putut!!sa fac..dar se pare prea putini din biserica inteleg ca biserica prin pomenirea ierarhului este ecumenista si deci nemintuitoare.

    • SOFIA

      doar ca aci la noi cei din jurul meu care merg de ani de zile la biserica in sarbatori si Duminici nici nu vor destui sa primeasca informatii cu ce zic sf.parinti ,ii deranjeaza !!,altii care au primit hirtiile cu informatii zic ca nu inteleg ce spun SF.PARINTI …altii adopta politica strutului ,desi asta ni ii mintuieste..am ramas surprinsa de astfel de reacttii

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: