Sinodul din Creta a adus dispute teologice aprinse în sânul Bisericii lui Hristos. Cei care se împotrivesc anumitor documente ale sinodului au adus argumente teologice solide, pe care susţinătorii ecumenismului le ignoră evitând subiectele importante şi mutând atenţia de la lucrurile esenţiale spre cele formale. Unul dintre susţinătorii oficializării ecumenismului în Creta este şi părintele arhimandrit Ciprian Grădinaru, un apropiat fidel al patriarhului Daniel Ciubotea. Părintele Ciprian a lansat pe internet un comunicat către credincioşi în care se exprima că împotrivirea faţă de decretarea ereziei ecumeniste din Creta ar fi schismă faţă de Biserică, iar documentele semnate de către delegaţia României ar fi fost autentic ortodoxe.
Arătăm în acest context mesajul Părintelui Arhimandrit Ciprian Grădinaru:
“După cum știți, anul acesta a avut loc un eveniment foarte important pentru Biserica noastră, anume întrunirea în Creta a Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe. Din nefericire, în urma acestui Sinod au apărut în Biserica noastră tulburări. Unii creștini au dat crezare unor voci care îndeamnă la schismă, la nepomenirea ierarhilor, la neorânduieli care nu fac decât rău Bisericii.
Un Sinod care a întărit Sinoadele ecumenice, un Sinod care a întărit valoarea universală și a altor soboare precum cele ale Sf. Fotie sau Grigorie Palama, un Sinod care spune răspicat că SINGURA BISERICA ADEVĂRATĂ ESTE BISERICA ORTODOXĂ și că ceilalți creștini s-au îndepărtat de la dreapta credință, poate fi oare un Sinod din pricina căruia să ne întoarcem împotriva părintilor noștri după Hristos adică episcopii noștri?
Destul este luptată Biserica de dușmanii cei din afară, acum oare nu vom fi atenți la cei ce vor să o lupte dinlăuntru? Să fim cu luare aminte și la ispitele de-a dreapta cum spun Părinții, ca nu cumva din râvnă fără pricepere să ne primejduim Biserica și mântuirea!
Iubiți frați ortodocși, vă îndemnăm la pace și discernământ duhovnicesc. Să facem rugăciuni stăruitoare să se depărteze de la noi acest război dinlăuntru, să păstrăm în mințile și inimile noastre comoara cea de preț a credinței și să ținem de Biserica noastră cea Sfântă după predania Apostolilor în frunte cu cei rânduiți nouă spre păstorire, episcopii noștri cei sfințiți.”1
Exceptând limbajul protocolar al părintelui Ciprian, vom face o scurtă analiză a textului lipsit de realitate teologică, dar care are menirea să ascundă adevărul despre deciziile luate de către participanţii la acest autodenumit “Mare” si “Sfânt” sinod pan-ortodox. În primul rând nu poate fi mare deoarece nu a participat toată ortodoxia şi nu a îndeplinit condiţiile întrunirii unui sinod care să reprezinte întreaga ortodoxie. Sfânt nu poate să fie deoarece multe dintre deciziile luate cad sub anatema unui sinod canonic care a condamnat deja teoria ramificaţiiloradoptată în Creta. Acestă teorie a ramificaţiilor sau a bisericilor nedepline a fost anatemizată2 în august 1983 de către sinodul canonic al Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei, care avea comuniune cu Biserica Rusă şi toate Bisericile Ortodoxe Locale, deci şi a României. Sinodul din Creta nu combate nici o erezie, ci prin felul în care sunt formulate textele lasă loc pentru alte erezii.
Tot în primul paragraf, părintele Ciprian susţine că “unii creştini au dat crezare”; ca şi cum mărturiile ierarhilor care au participat la acest sinod (dar au refuzat să semneze documentele eretice) în care se combat practicile şi metodele prin care s-au ratificat documentele, dar mai ales conţinutul acestora, ar fi neadevărate şi îndemnătoare la schismă şi dezbinare. Realitatea e că până în prezent nu au fost voci care să îndemne la schismă şi dezbinare, cei care au spus adevărul despre ce s-a petrecut în Creta nu au făcut astfel de îndemnuri, ci chiar dimpotrivă au făcut apel ca cei ce s-au despărţit (prin semnătură şi mărturisire) de învăţătura Bisericii Ortodoxe şi de hotărârile Sinoadelor Bisericii să revină la ceea ce au mărturisit Sfinţii Părinţi ai Bisericii noastre.
Pentru a da impresia de “schismă” sau “neorânduială”, părintele Ciprian Grădinaru aminteşte de “nepomenirea ierarhilor”. Aceasta este o afirmaţie nereală (ca să nu spun minciună) deoarece oprirea pomenirii, în acest caz, nu este schismă, deoarece clericii care au oprit pomenirea sunt membrii în Biserica Ortodoxă, nu au părăsit bisericile rămânînd în Biserică şi scoţând la lumină adevărul despre cele hotărâte în Creta. Excepţie fiind cazul părintelui Antim de la măn. Bistriţa de Neamţ asupra căruia s-au făcut presiuni mari să plece din mănăstire. Părintele Antim a fost vieţuitor la mănăstirea Sihăstria, unde a fost şi părintele Ciprian, unde părintele Cleopa îndemna mereu la păstrarea tradiţiei şi nu se complăcea ereziei ecumeniste. Tot părintele Cleopa spunea ucenicilor că trebuie să facem ascultare de ierarhii Bisericii, dar această ascultare trebuie făcută până la păcat. Aceasta o spun şi toţi Sfinţii Părinţi ai Bisericii Ortodoxe. Sfântul Ioan Gură de Aur spune că nu avem voie să-i judecăm pe ierarhi, dar dacă aceştia încalcă învăţătura de credinţă, trebuie să le atragem atenţia. Ce s-a semnat în Creta este o încălcare a învăţăturii de credinţă a Bisericii, asupra cărui aspect vom reveni până la final.
Recent m-am întors din Muntele Athos unde am stat de vorbă cu părinţi români şi greci. Aceştia mi-au mărturisit că într-adevăr patriarhul Bartolomeu de la Constantinopol (ierarhul Sfântului Munte) are înclinaţii ecumeniste, au filmări si fotografii de la slujbe avute cu cardinali catolici sau chiar cu papa, dar li s-a spus de către mai marii lor să nu pomenească despre aceste lucruri ca să nu se facă schismă în Biserică. Adică să mintă lumea de dragul “păcii” şi al “unităţii”. În realitate nu “pacea” sau “unitatea” este problema lor, ci ascunderea adevărului. Cu ce se face dezbinare dacă au loc dezbateri teologice? Cu ce se rupe unitatea Bisericii dacă se încearcă eliminarea compromisurilor care aruncă Biserica lui Hristos în sfera globalismului politico-religios? N-ar fi mai bine dacă Biserica Ortodoxă ar ieşi din mişcările ecumeniste cum e Consiliul Mondial al Bisericilor (CMB), sau alte organisme internaţionale prin care se încearcă implicarea Bisericii Ortodoxe în acţiunile mondialiste în plan religios? Astfel s-ar stinge odată şi pentru totdeauna divergenţele din Biserică. E drept că unii preoţi care slujesc în catedrale luxoase, au maşini de lux sau case de invidiat ar pierde bani şi relaţii dacă s-ar dezice de sinodul ecumenist din Creta, motiv pentru care şi această luptă acerbă, a unor feţe bisericeşti, pentru supunerea Bisericii faţă de interesele politicii mondialiste. Părintele Antim şi-a luat calea mărturisirii, a renunţat la tot, inclusiv la chilia sa de la mănăstirea Bistriţa, dar a rămas fidel învăţăturii lui Hristos.
Oprirea pomenirii nu înseamnă despărţire de Biserică sau schismă, aşa cum părintele Ciprian vrea să dea impresia. Despre aceasta se poate vedea aici:https://sinod-creta.ortodoxinfo.ro/de-ce-asociatia-cristiana-apara-ierarhii-ecumenisti-care-s-au-despartit-de-invatatura-bisericii-ortodoxe/
În al doilea paragraf, părintele Ciprian susţine că în Creta s-au întărit soboarele vechi ale Bisericii ortodoxe şi Biserica ortodoxă este singura Biserică adevărată. Acest lucru nu s-a stabilit în documentele sinodale, ci doar a fost menţionat în enciclica sinodului cretan. O enciclică nu este un document, ci doar o scrisoare a participanţilor către credincioşi. Această scrisoare nu are valoare de hotărâre sinodală. Pe lângă această enciclică există documentul al şaselea intitulat “Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creştine” care spune cu totul altceva. Părintele Ciprian se foloseşte de un text din enciclică, dar evită să amintească textul oficial al acestui document în care se fac confuzii şi se lasă loc de interpretări. IPS Hierotheos Vlachos, care a participant la acest sinod spune că în documentul controversat din Creta nu se face distincţie clară între învăţătura Bisericii şi erezie, în text existând multe contradicţii care pot fi interpretate după bunul plac. Pe de o parte în această enciclică se spune că Biserica Ortodoxă e Biserica cea UNA, recunoaşte caracterul panortodox al sinoadelor Sfântului Fotie şi al Sfîntului Grigorie Palama, dar nu le spune că acestea ar fi sinoade ecumenice, o exprimare ambiguă prin care nu li se recunoaşte ecumenicitatea decât foarte voalat. Trebuie ţinut seama că enciclica nu face parte din şedinţele sinodale, este doar o scrisoare către popor care nu a fost discutată în sinod. În cadrul dezbaterilor sinodului au fost discutate doar cele şase documente. Părintele Ciprian a prezentat doar un fragment favorabil fără să amintească de problema din documentele finale în care sunt multe probleme teologice.
Despre documentul controversat intitulat “Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creştine” părintele Arhimandrit Ciprian Grădinaru nu spune nimic. În acest document se susţine într-un limbaj ecumenist şi ambiguu “Teoria ramificaţiilor” şi a “Bisericilor nedepline”. În acelaşi document pe de o parte se afirmă că Biserica este cea UNA, iar pe de altă parte se afirmă că există alte biserici (care s-au depărtat de la credinţa ortodoxă), dar cu o denumire istorică, prin care se susţine teoria “bisericilor nedepline”.
Un lucru merită subliniat. În enciclica sus amintită ni se spune că sinoadele Sfântului Fotie şi al Sfântului Grigorie Palama sunt recunoscute de participanţii la sinodul din Creta, dar nu se pomeneste nimic despre ce spun aceste sinoade. În aceste sinoade au fost condamnate ereziile întâlnite azi în catolicism şi în protestantism, despre care nu s-a menţionat nimic în documentele sinodului din Creta. Sinoadele Sfântului Fotie au avut loc în catedrala Sfintei Sofia din Constantinopol, au început în anul 861 şi s-au terminat în anul 879-880 cu condamnarea ereziei Filioque şi respingerea primatului papal. La acest ultim sinod a fost prezent şi papa Ioan al VIII-lea. Hotărârile acestui sinod au fost acceptate unanim, chiar şi de pleroma Bisericii, neexistând nici o contestaţie. Învăţătura despre energiile necreate a Sfântului Grigorie Palama (1296-1359) a fost şi ea aprobată de mai multe sinoade printre care cele de la Constantinopol din 1341 şi 1351. În aceste sinoade se combăteau învăţăturile greşite ale lui Varlaam, învăţătura greşită a apusenilor despre energiile create. Aceste sinoade erau numite de către unii teologi şi sinoadele isihaste. Textul folosit de părintele Ciprian este praf în ochi, menit să înşele pe cei care nu cunosc detalii teologice legat de aceste sinoade.
Dacă sinoadele din vechime aveau rolul de a anatemiza ereziile, sinodul din Creta le ascunde sub formulări cu mai multe înţelesuri. Dacă sinoadele din vechime apărau dogmele Bisericii, sinodul din Creta le minimalizează şi creează noi posibilităţi pentru schimbarea lor în viitor. Sinodul din Creta se deosebeşte de sinoadele vechi canonice prin însuşi organizarea lui, faptul ca părerile teologice nu au fost unanime şi o mare parte a pleromei Bisericii îl contestă.
În cele din urmă erezia ecumenistă decretată în Creta este impusă forţat prin articolul 22 din documentul al şaselea reducând clerul la tăcere şi supunere necondiţionată, astfel încât nu se acceptă posibilitatea unei dispute teologice pe acest subiect. Conform articolului 22, preoţii sau episcopii care se împotrivesc oficializării ecumenismului din Creta pot fi sancţionaţi şi chiar condamnaţi, fiind consideraţi “rupţi de Biserică şi dezbinători”. Prin acest articol 22, clericii care nu vor accepta noile hotărâri din Creta riscă să-şi piardă bisericile, eparhiile (dacă sunt ierarhi), parohiile şi mănăstirile (în cazul monahilor), fapt proorocit de către Sfinţii Părinţi ai veacurilor trecute. Această măsură dictatorială s-a născut din faptul că sinodalii din Creta erau conştienţi de apostazia lor şi se aşteptau la reacţii incomode. De ce Sfinţii Părinţi nu au impus dictatura în Biserică? Pentru că nu era cazul. Deciziile lor nu aveau cum să fie contestate pentru că erau conforme învăţăturii Bisericii. Este primul sinod în istoria Bisericii ortodoxe în care se găseşte exprimarea: “daca cineva s-ar împotrivi sub pretextul apărării credinţei” condamnând orice opoziţie şi diferenţe de opinii din partea teologilor şi clericilor Bisericii sub pretextul că aceştia ar face dezbinare.
În al treilea paragraf, părintele Ciprian de la catedrala patriarhală din Bucureşti spune că e suficient cât ne luptă cei din afara Bisericii, făcând apel să nu luptăm din interior. Cu siguranţă, dacă conducerea Bisericii Române nu s-ar fi lăsat supusă globalizării în plan religios, nu ar fi fost nevoie de dezbateri şi opinii contradictorii din sânul Bisericii. Nu doreşte nimeni polemici, dar nu e corect să acceptăm compromisurile politicii mondialiste de dragul unei “păci” pierzătoare de suflet ce ne desparte de învăţătura noastră creştină. Considerăm că învăţătura de credinţă a Bisericii este mai importantă decât finanţările de la stat, crearea de noi relaţii, popularitatea sau alte avantaje materiale pe care le avem după ce am ajuns la o catedrală sau într-o funcţie mai înaltă în ierarhia bisericească. Datoria celor care au ajuns în aceste poziţii este de a apăra învăţătura Bisericii şi nu de a o înlătura subtil făcând loc ereziei ecumeniste. În acest sens putem spune că părintele Ciprian are dreptate când spune că suntem luptaţi din afara Bisericii. Finanţarea sinodului de către organisme masonice şi supravegherea lucrărilor sinodului de către observatori eretici, arată că într-adevăr Biserica este luptată din afară. Dacă reprezentanţii noştri acolo au capitulat, nu înseamnă că trebuie să capitulăm şi noi.
Ultimul paragraf nu mai are rost să-l discutăm, se observă de la sine limbajul de lemn asemănător cu cel din revista “Lumina” prin care, cu alte cuvinte, suntem îndemnaţi să credem şi să nu cercetăm, să avem încredere în tot ce ni se oferă ca şi cum doar ceea ce ni se comunică “oficial” ar constitui adevărul. Părintele arhimandrit Ciprian îndeamnă la “pace şi discernământ duhovnicesc”, dar dictatura impusă prin articolul 22 din Creta, arată că tocmai acestea lipsesc. Altfel nu s-ar fi ajuns în această situaţie. Cu regret o spunem că dacă la sinodul din Creta ar fi existat cu adevărat discernământ duhovnicesc, în loc de diplomaţie şi compromis, deciziile ierarhilor participanţi ar fi fost acceptate de întreaga Biserică Ortodoxă. Să înţelegem că patriarhiile care nu au participat, nu au discernământ? Cele patru patriarhii care, văzând direcţia în care merg lucrurile, au refuzat să participle: a Rusiei, a Bulgariei, a Georgiei şi a Antiohiei. Menţionăm că patriarhia Rusă a avut intenţia de a participa la acest sinod, dar datorită opoziţiei clericilor ruşi şi a studierii documentelor premergătoare, s-a răzgândit înainte cu o săptămână, anunţând că nu se prezintă.
Andrei Marian Filipescu
(licenţiat în teologie ortodoxă)
1 Mesajul părintelui Ciprian a fost postat aici: https://mobile.facebook.com/story.php?story_fbid=1806175239593850&substory_index=0&id=1427510307460347&_ft_=top_level_post_id.1806175239593850%3Atl_objid.1806175239593850&__tn__=%2C%3B
2https://apologeticum.wordpress.com/2011/04/12/patriarhul-alexandriei-nicolae-vi-1968-1986-despre-influenta-pagubitoare-a-ecumenismului-asupra-ortodoxiei-anatema-data-ecumenismului-in-1983-de-catre-sinodul-bisericii-ortodoxe-ruse-din-afara-rus/
sursa: http://aparam-ortodoxia.ro/2016/09/05/ecumenismul-oficializat-in-creta-este-sustinut-si-de-parintele-ciprian-gradinaru-omul-patriarhului-daniel-ciubotea-misionarii-ecumenisti-fac-apel-la-tacere-in-numele-pacii-si-a/
gheorghi
ramurica ramurea…
care ti-e Biserica?
oarecare
Ma doare sufletul…Sa ne apere Dumnezeu de cursele diavolului !
Am gasit o rugaciune frumoasa!
Rugaciunea Sf Marturisitor Gavriil Georgianul, pt cine nu o cunoaste:
Doamne, rogu-te, auzi-ne pre noi din cer, Intoarce Fata Ta catre noi.
Milostiveste-te spre noi. Sa umblam in pace pre calea Ta, ca sa plinim poruncile Tale si sa ne ferim de rau. Doamne, invata-ne sa ne rugam inaintea Ta si sa pazim Sfant Legamantul Tau. Ca inima noastra sa se inchine Tie si sa petrecem intru Sfanta Legea Ta. Amin.
maxim
Am fost vanduti, si punct!
Ne aflam in fata unei situatii de deimaginat: aporape toti ierarhii Ortodoxiei din secolul XXI sunt atei. S-a spus de Papa ca nu e botezat si nu e hirotonit, si bine s-a spus. Dar ierarhii Ortodoxiei din acest secol si mileniu sunt botezati si hirotoniti, dar atei ca si Papa. Nu au nimic in comun cu Hristos, nu cred in El, aidoma prefectului unui judet, care nu trebuie sa creada in ceva ca sa fie edil. De aceea, fratilor, ma repet, asa cum si televizorul va repeta o minciuna din juma-in-juma de ora, nici la preoti hirotoniti dupa Iunie 2016 nu va mai sfatuiesc sa mergeti. Da, intrebati preotul cand a fost hirotonit. Este si asta un parametru important intrucat, din Iunie, nu va mai garanteaza nimeni hirotonii valide, Euharistie sau alte Sfinte Taine. De aceea am zis ca, ‘omul cu cheile’ -mai ales in aceste vremuri- este duhovnicul, preotul neecumensit (neeretic). Si, da, oficial Patriarhiile vor merge pe mana noii religii, noii ortodoxii false, pe mana sistemului antihristic mondialist, ordine mondiala si guvern modial. Treaba lor! De acum, facem ochii mari si ne uitam numai dupa anumiti preoti, pentru Sfintele Taine fara de care nimeni nu se poate mantui: fara Trupul lui Hristos si Sangele lui nu avem cum sa ne unim cu El, fara Spovedanie nu avem dezlegare de pacate, fara Maslu sau ulei sfintit, apa sfintita si toate celelalte, nu avem harul Duhului Sfant-Dumnezeu, caci acest har nu este pe toate strazile, pe la tv sau prin lumea acestei lumi…
Daca pana acum poporul roman si ortodocsii acestei lumi, in general, au rabdat slujitori atei, de acum nici pe acestia nu trebuie sa-i mai induram. S-a terminat cu indurarea. Ori cu lumea , ori cu Dumnezeu, nu este cale de mijloc, cum bine spunea Sfantul Teofan Zavoratul. Vrei laude, bani, averi, distractii, femei, barbati, betii, hedonism, esti liber, poti sa fii si slujitor, si monah si mirean. Dar tine minte, turma lui Hristos cea mica, nu mai are toleranta pentru compromis, nu mai are vreme si dispozitie pentru lumea acestei lumi. Uite sinodul, nu e sinodul, e ecumenist, e ecumenic, au taine, n-au taine, astea-s raspunsuri si atitudini de curve penale, de matracuci si hahalere ale acestor vremuri, in care turma lui Hristos nu trebuie sa mai aibe bagaciune cu vremurile.
Crestini,crestini autentici si sinceri, fiti uniti, voi sunteti tuma mica, ramaneti in legatura unii cu altii, nu spuneti taina voastra vrajmasilor vostri si vrajmasilor lui Hristos, dati-va intre voi mail-urile, telefoanele, adresele, recomandati-va duhovnicul neeretic doar intre voi, dar intreband duhovnicul daca doreste alti ucenici, vremea de acum fiind cea mai inselatoare vreme din cate au fost de la Facerea Lumii. Asa vor fi si nenorocirile, si cataclismele, caci imputinandu-se dumnezeiastile Liturghii valide care tineau lumea, totul se va dezgradina, natura se va tulbura, Ingerii care pazeau si randuiau vanturile si ploile, caldura si racoarea le vor lasa pe acestea sa se tulbure, Puterile Ceresti care supravegeau mintile omenesti vor lasa oamenii sa fie dirijati de demoni, si uite asa lumea aceasta se va intuneca si impietri ca in nicio alta data. In noi, crestinii tumei mici, o sa tina Hristos nadejdea, lumina si harul Sau, va fi cu noi prin Trupul Sau si Sangele Sau, va fi cu noi prin Dreapta si Sfanta lui Invatatura, pana la Sfarsitul Veacurilor. Nu va temeti, El a biruit lumea, dar lumea nu stie…
maxim
De la Intrupare Dumnezeu este si Om, iar noi ignoram Cea Mai Importanta Persoana din istoria umanitatii
Cum, Dumnezeu Cel Vesnic si Neincaput s-a facut si om din momentul Bunei Vestiri, si in neamul oamenilor avem si pe Dumnezeu-Fiul cu trup omenesc si suflet omenesc? Da, fratilor. Se cutremura Cerul si se sperie Puterile cele Ingeresti, cand isi amintesc ce a facut Dumnezeu, ca omenirea are acum in ea inca un Om care este Insusi Dumnezeu Cel Atotputernic, Fiul Cel Vesnic al Tatalui Celui Vechi de Zile, care Fiu de Dumnezeu nu a voit sa se inrudeasca cu Ingerii, nici cu Arhanghelii cei Puternici, nici cu Heruvimii si nici cu Serafimii, ci cu omul. Micsoratu-l-ai pe om cu putin fata de ingeri, spune Dumnezeiasca Scriptura in Psalmul 8, dar aceasta o spune in Vechiul Testament, inainte de Intruparea lui Dumnezeu-Fiul, dupa Intrupare, lucrurile nu mai stau asa, caci tocmai Ingerii au fost micsorati vesnic fata de om, din cauza Intruparii Fiului lui Dumnezeu, Cel ce din iubire de oameni a voit sa paseasca in istoria omenirii, indumnezeind-o!
Si a venit, a vietuit intre noi, a suferit de frig, de cald, de foame, de sete, noi l-am batut, l-am scuipat si, necrezand in Bunatatea Intruparii Lui, in faptul ca Dumnezeu ar fi venit la noi ca om, l-am pironit, l-am rastignit. Ce poate fi mai cutremurator de atat? Cine poate sa priceapa o asa indurare si iubire, ca cea a lui Dumnezeu-Fiul? Dar El, Bunul, lasandu-se rastignit a unit Pamantul cu Cerul, lasandu-se omorat, a umilit moartea pentru noi, coborand la iad, l-a batjocorit pe acesta caci nu om oarecare a primit intru el, ci pe Cel ce a facut Vesnicia, apoi inviind, caci mormantul nu l-a suportat pe Izvorul Vietii intru el, a dat tuturor oamenilor capacitatea invierii la Sfarsitul Veacurilor, inaltandu-se a dat posibilitatea inaltarii oamenilor la Ceruri dar, cel mai minunat cadou pe care ni l-a lasat Fiul lui Dumnezeu dupa Inaltarea Sa la Ceruri, a fost Trupul Sau Dumnezeiesc lasat noua, crestinilor, noua celor botezati, credinciosi lui si indragostiti de Iubirea lui de oameni.
Trupul si Sangele Sau lasate noua pe mana episcopilor si preotilor Sai, este Darul mai Scump lasat noua dreptmaritorilor crestini. Lumea nu stie, Impartasania nu e ceva simbolic, e fiintiala, e chiar Trupul personal al lui Hristos care, intrand in noi, in pantecele noastre, in oase si in toate celulele corpului nostru, devenim parte din El si consanguini cu El, caci Trupul acesta este Trupul cu care a vietuit El pe pamant, cu care a inviat si pe care iL are si acum in Ceruri, caci Dumnezeu-Fiul, de la Intrupare, avea sa ramana pe veci si om, nu numai Dumnezeu din veci. Astfel ca, atunci cand va impartasiti, deveniti hristofori, purtand pe Hristos in voi, caci El nu va da sa mancati un trup de mort, un cadavru, ci chiar Trupul Sau Cel de Indumnezeit, chiar daca in Potir vedem doar paine si vin, trebuie sa nu uitam ca Dumnezeu este mereu smerit, discret, neiubitor de spectacole sau minuni fara noima, ci in Potir este chiar Trupul si Sangele Sau reale, dar ascunse in mod dumnezeiesc. Atunci cand, deci, ne impartasim, Hristos intra in noi si noi in El, fiecare om devenind o celula sau un madular al lui Hristos, iar Hristos devenind continuu si pamantean continuu in noi si prin noi. Crestinule, impartasitule, ti-e rau, te doare corpul, ai frisoane, ai junghiuri prin madularele tale, atunci sa stii ca si Dumnezeu resimte durerea ta, caci tu esti o celula din Trupul Sau, din Trupul Sau pe care iL are acum in Ceruri si care se afla si in tine, omule.
Mana botezata, in care se afla Impartasanie si harul hirotoniei este nu numai mana preotului, este CHIAR mana lui HRISTOS!
Se stie ca toate slujbele de sfintire si de dezlegare pe care le face episcopul sau preotul ortodox, sunt savarsite de fapt de Hristos, sunt sfintiri facute de Hristos si Duhul Sfant. Atunci cand preotul iti sfinteste casa, te cununa, te spovedeste, te boateaza, te impartaseste, sau cand episcopul te hirotoneste, Hristos este de fapt ARHIEREUL SI PREOTUL din episcopul sau prezbiterul respectiv. Nu ei insisi, ca slujitori sfintesc ceva, ci Insusi Hristos din ei, din mana lor, caci ei fiind botezati, impartasiti si hirotoniti, de fapt au mainile lui Hristos, El fiind in fiecare lingurita de Impartasanie, nu cum poate cred unii ca impartasindu-te din acea linguritia, iei doar o parte din Trupul lui Hristos, nu, iL iei intreg, caci El nu se rupe, nu se desparte si nu se imparte in bucati sfasiate, El fiind Unul in toate!
Daca lumea ar vrea sa stie acestea, daca lumea ar sti ca HRISTOS CHIAR ESTE CU NOI SI IN NOI PANA LA SFARSITUL VEACURILOR PRIN IMPARTASANIE, si daca ar lumea ar crede toate acestea, ar privi altfel viata, moartea, oamenii, lumea, rostul omenirii, rostul nemuririi, bucuria vesniciei si Nemarginita Bunatate a Iubitorului de oameni DUMNEZEU-FIUL…
maxim
Corect!
Părintele Matei Vulcanescu se dezice de orice manifestare schismatică și de orice formă de dezbinare a Bisericii
Pentru ca sa nu existe cineva care ar putea profita de pe urma acceptarii Sinodului eretic din Creta, dovedit eretic atat prin scrierile unor mari personalitati ale teologiei ortodoxe contemporane- Heroteos Vlahos, Serafim de Pireu, Theodoros Zisis, Dimitrie Tselenghidis – cat si prin declaratii ale Sinoadelor Bisericilor Locale a Antiohiei, Bulgariei, Georgiei si chiar a Rusiei, ne delimitam de orice incercare de a produce schisme, si orice fel de dezbinare in Trupul Bisericii, de orice exagerare voita sau nevoita, de orice interpretari magice legate de existenta sau neexistenta Harului Duhului Sfant in Bisericile Locale care au semnat documentele eretice din Creta si mergem pe linia Sfintilor Parinti, care spun ca acolo unde este blasfemiat Hristos Dumnezeu noi nu putem sa stam, constiinta nu ne lasa. De aceea Sfinti mari ai Bisericii ca Sfantul Teodor Studitul, Sfantul Maxim Marturisitorul, Sfantul Marcu al Efesului, dar si sfinti contemporani ca Sfantul Paisie Aghioritul s-au ingradit de ereziile timpurilor lor, oprind pomenirea ierarhilor ce invatau o erezie sau care acceptau sinoadele eretice. Intreruperea pomenirii ierarhului eretic de catre preoti sau episcopi sau nemaiparticiparea la Liturghie acolo unde preotii si ierarhii accepta o erezie este o masura patristica de protest impotriva celor care, in Biserica, Il blasfemiaza pe Hristos si Biserica Lui prin diferite erezii, in cazul de fata – prin acceptarea Sinodului din Creta.
Oprirea pomenirii in caz de erezie nu este schisma.
Oprirea pomenirii, ingradirea de episcopul ce invata erezia nu este obligatorie, ci tine de constiinta fiecaruia. Nu se spune in Canonul 15 ca cine nu ar intrerupe pomenirea ar fi pedepsit in vreun fel, ci se spune ca cei ce intrerup pomenirea vor lua cununa de marturisitori si vor salva unitatea Bisericii.
Canonul 15 de la I-II Constantinopol este foarte clar si da dreptul acestei forme de protest, pana cand, prin aceasta presiune se va convoca Sinod care sa condamne erezia acceptata initial de ierarhie. Deci oprirea pomenirii pana la un timp ca forma de protest nu este nici schisma si nici nu creaza dezbinare, ci salveaza Biserica de schisme si dezbinari.
In privinta asa-zisului Sinod din Creta avem o erezie clara, o erezie ecleziologica de provenienta protestanta, imprumutata de la asa-zisul Consiliu Mondial al Bisericilor.
Schimbarea gandirii ecleziologice, anume ca in afara Bisericii Ortodoxe nu exista mantuire si nici ramasite de Har si toti din afara Bisericii sunt eretici si schismatici si trebuie sa se intorca in Biserica prin anatematizarea invataturii eretice, este erezie. Erezia ecumenista reprezinta tocmai limbajul duplicitar si schizofrenic, care nauceste pleroma Bisericii, in asa fel incat fiecare sa creada ce vrea si sa se relativizeze Adevarul vesnic al lui Hristos.
De aceea ne dezicem de orice manifestari de ura, de dezbinare si de dorinte ale vrasmasilor Bisericii de a face schisma, folosindu-se de motivatia sinodului eretic din Creta.
Parintele Gavriil de la Chilia Agiou Hristodoulou din Sfantul Munte, ucenic si prieten al Sfantului Paisie Aghioritul, ne indeamna pe toti sa ramanem in Biserica lui Hristos prin ingradirea si intreruperea pomenirii ierarhilor ce accepta erezia ecumenismului. Cei care accepta Sinodul din Creta si orice aberatie ecumenista fac cu adevarat schisma si seamana vrajba in Trupul Bisericii lui Hristos.
Multi aseamana situatia Sinodului din Creta cu situatia schimbarii calendarului in 1924, dar situatiile nu sunt comparabile, deoarece atunci era o problema de ordin liturgic, iar acum este o problema de ordin dogmatic. Acceptarea calendarului nou a dus la schisme si dezbinari in Biserica, prin despartirea de Biserica cea Una a unor grupuri, desi schimbarea calendarului nu este o erezie si nu reprezinta o problema dogmatica. In prezent, situatia este cu totul alta, pentru ca prezenta Bisericii in CMB si asa-zisul dialog (pe baze protestante) a dus la multe caderi si calcari de canoane, la erezii precum cea numita a „Bisericilor Nedepline”, cea a teoriei ramurilor, a minimalismului dogmatic, si a teologiei baptismale si euharistice, teologii fiind impartiti in tabere, unii mergand pe linia Sfintilor Parinti si altii acceptand teoriile eretice, de dragul unei false uniri bisericesti, fara Hristos.
protoprezbiter Matei Vulcanescu
Sfanta Mitropolie a Pireului
maxim
Da, preotii sa-si pomeneasca ierarhul care nu a fost in Creta, care nu a facut vreodata slujbe ecumeniste si care nu lauda ecumensimul in predici, chiar daca ierarhul, tacand, da dovada de un fel de ateism, pomeniti-l inca pana il vedeti sau il auziti in fapt. Insa treaba e complicata cu preotii unor ierarhi ca Nifon apostatul, sau ca Daniel. Preotii care sunt sub astfel de specimene trebuie sa nu mai pomeneasca la slujba asa persoane. Pentru mine, acesti pseudo-ierarhi nu mai sunt nici crestini, daramite episcopi. De aceea, nu asteptati sinoade si soboare ca sa va spuna ce sa faceti, faceti dupa cum este scripturistico-patristic, dupa cum sunt vremurile acestei lumi. Pana una-alta puneti-va in garda ca preoti, gasiti sfinte moaste, faceti antimis sau bagati moaste intr-un epitaf folosit in Saptamana Mare, fiti pregatiti oricand de ceea ce eu simt ca este INEVITABIL. (UN PREOT-FRATELE VOSTRU)
florina
@oarecare mersi de rugaciuna Sf.Gavriil Georgianul! Cred ca ma iubeste Sfantul acesta. ,…am intrat azi intr-o librarie si am dat de cartea SF.GAVRIIL IVIREANUL CEL NEBUN PT HRISTOS de Jean Claude Larchet, pe care o recomand tuturor,chiar e un Sfant Mare! Cand am vazut rug care ai postat-o am ramas mirata si fericita chiar nu mi se pare chestia asta intamplatoare!!! Iti multumesc inca odata!!!Doamne ajuta!
florina
Nici eu nu am incredere in pr Ciprian….. slujeste lui Daniel masonul!
Dorin
Cum a fost introdus stilul nou in B.O. Bulgara: http://lumea-ortodoxa.ro/cum-fost-introdus-stilul-nou-biserica-ortodoxa-bulgara/
Comparatie intre comunicatele BOR din 1929 si 2016: http://lumea-ortodoxa.ro/comunicatele-patriarhiei-romane-intre-1929-si-2016/
Dorin
Dupa parerea sinodalilor BOR semnatari la Creta, aceasta sfinta este si ea talibana, fanatica, extremista care nu a pastrat „unitatea Bisericii” impotrivindu-se cu pietre in fata unui ierarh apostat: https://hristofor.wordpress.com/2010/05/27/cum-teodosia-a-omorit-un-om-si-a-aruncat-cu-pietre-intr-un-patriarh/
maxim
De preoti parca nu mi-e mila, ca ei sunt curve ecumeniste in cunostinta de cauza, dar mirenii sunt inselati si abatorizati: li se propune vizitarea abatorului, dupa care in interior sunt macelariti trupeste si sufleteste…
maxim
CREDINTA SI MENTALITATEA APOSTATILOR ‘CRESTINI’ (ECUMENISTI) SI A NIHILISTILOR ‘ORTODOCSI’ DE AZI:
– Scriptura este o carte perimata scrisa de niste autori la betie
– Sfintii Parinti si Scriitori Bisericesti sunt niste mosnegi anacronici si fanatici
– Hristos a fost un simplu om, iar conceptul de Mesia insemna ca fiecare om este un zeu si un dumnezeu
– Biserica inseamna orice adunatura de credinciosi care simt ca slujesc dumnezeului din ei, adica ratiunii omenesti
– Dogmele sunt niste ochelari de cal tinuti la ochi doar de schizofrenici si debili
– Iadul si diavolii exista doar la televizor si doar in capul unor tampiti si sonati
– Raiul este hedonismul propriu la care poti face partasi si pe altii (doar daca doresti si pe altii)
– Libertatea nu este dreptul de a alege, ci dreptul de a face (absolut ce vrei)
– Incestul, pedofilia, necrofilia, zoofilia si homosexualitatea sunt simple alegeri libere
– Dumnezeu nu este o fiinta personala, este o energie impersonala accesata doar de initiati si smecheri
– Universul este infinit si pamantul este vesnic, ele nu vor trece niciodata
– Prin progres, omenirea a indepartat moartea foarte mult de la oameni, urmand ca in viitorul apropiat sa se gaseasca si nemurirea
– Pamantenii se impart in doua categorii: faraoni si animale, sau imparati si proletari
– Popii lui Hristos sunt niste impostori care trebuie facuti umanisti sau trebuie desfiintati
– Bisericile popilor lui Hristos trebuie transformate in baruri de zi sau de noapte
– Crestinii care nu se uita la tv trebuie amendati, judecati si chiar condamnati
– Cine nu vrea sa se uneasca cu credinta religioasa universala, umanista, trebuie condamnat pe viata
– Cine mai gandeste singur manat de sfinti si de scripturi si nu se alipeste la constiinta universala a lumii, trebuie pedepsit capital
– Cine nu spune ca albul e negru si ca negrul e alb, ca minciuna e de fapt adevar si adevarul minciuna, trebuie spitalizat pe viata
– Cine incearca sa castige de partea lui pe cineva, smulgandu-l din constiinta colectiva religioasa universala, politica, economica si financiara, trebuie incarcerat pe viata
– Cine nu iubeste cum spune televizorul si populatia planetara unita, trebuie intemnitat pe viata
– Cine spune ca exista Adevarul Absolut, ca el il are, l-a vazut sau il cunoaste, acela trebuie inchis pe viata la spital de boli mintale!
IATA ZOMBII BOTEZATI ALINIATI DEJA LA ARMATA LUI ANTIHRIST…
maxim
Pustnicul Rafail Berestov din Muntele Athos: Intreaga Ortodoxie este intr-un pericol nemaiauzit
” Sunt necajit si sufar mult din cauza perspectivei groaznice a Sfintei Biserici Universale. Ma doare pentru intreaga Ortodoxie, pentru ca intreaga Ortodoxie este intr-un pericol nemaiauzit. Masonii, nu crestinii, ci masonii, (…) vor sa rastalmaceasca intreaga noastra Ortodoxie. Duhul Sfant viaza in adevarata Biserica, in dreapta Biserica a lui Hristos. Invatatura lui Hristos sta in Adevar, dar masonii sau mai degraba diavolii, luptand cu Dumnezeu, insista ca Biserica noastra Ortodoxa sa imbratiseze ecumenismul, sa primeasca unirea…”
sorina
Din partea unui grup de fii duhovnicești ai Protos. Elefterie Tărcuță
Este vremea marturisirii!
„Frati crestini drept slavitori, rugati-va pentru Parintele nostru Elefterie, care este prigonit in propria sa chilie, pentru faptul ca a intrerupt pomenirea ierarhului ÎPS Ioachim, semnatar al documentelor eretice de la „sinodul” din Creta.
Este nevoie de atitudine frati crestini ca altfel ne pierdem credinta ortodoxa!
Parintele are nevoie de sustinere intrucat nu i se mai da voie sa mai slujeasca, sa intre in sfanta Biserica si este intr-o permanenta stare de izolare.
Si toate acestea, pentru ca duhovnicul nostru marturiseste ca singura credinta mantuitoare este Ortodoxia si alta nu exista. Va facem cunoscut faptul ca Protos. Elefterie i-a solicitat printr-o scrisoare ÎPS Ioachim, sa se dezica de semnatura prin care acesta a angajat pe toti credinciosii din cadrul eparhiei la a fi partasi ereziei ecumeniste.
Părintele nu a parasit Sfanta noastra Biserica Ortodoxa asa cum unele voci rele sustin, nu este schismatic, ci un duhovnic care crede pana la moarte in credinta stramoseasca!
Ratacirea vine chiar de la Biroul de presă al Patriarhiei Române. Site-ul Agenției de știri Basilica dezinformeaza si acuza in modul cel mai josnic si miselesc pe toti parintii care au intrerupt pomenirea ierarhilor apostati, printre care se afla si Protos. Elefterie.
Prin acest comunicat acești părinți sunt calomniați, după cum citam: „ca ar avea un duh lumesc, agresiv impreuna cu cativa clerici razvratiti si monahi necanonici, neascultatori si nestatornici, care nu locuiesc in manastire.”
Oare in cei 30 de ani de monahism, acest părinte din cadrul Sfintei Arhiepiscopii a dovedit un astfel de comportament? Si daca nu, merita el sa fie astfel batjocorit?!
Rugam informati cat mai multa lume, despre cele ce se petrec in cadrul Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului, cu nadejdea fratilor, ca lucrurile vor reveni la normal si Parintele Protosinghel Elefterie va putea in continuare sa poarte grija de sufletele noastre ale credinciosilor.”
De importanta maxima!!!
„Luni 12 septembrie 2016, i s-a dat ultimatum Protos. Elefterie, ca daca nu-si va retracta scrisorile depuse la secretariatul Arhiepiscopiei Romanului si Bacaului, acesta va fi exclus din cadrul acestei eparhii. Este o pierdere uriasa pentru Biserica Ortodoxa din zona Romanului!”
10.09.2016
Cu dragoste si ingrijorare, un grup de fii duhovnicesti ai sfintiei sale!
maxim
https://saccsiv.wordpress.com/2016/09/11/a-inceput-prigoana-impotriva-parintelui-ciprian-ioan-staicu-cititi-instiintarea-ierarhului-si-raspunsul-parintelui/
Sluga netrebnica
Sinodul talharesc din Creta este in totalitate eretic. Nu este vorba doar despre anumite puncte din diversele documente adoptate, asa cum fals se incearca a se discuta, ci este vorba despre organizarea, participarea si votarea necanonica la acest asa zis sinod.
Chiar daca se scoate termenul de „biserici” atribuit ereticilor, chiar daca se scot toate celelalte afirmatii viclene, formulate printr-un limbaj duplicitar si inselator si astfel s-ar recunoaste acest sinod, tot nu am rezolva nimic si Ortodoxia tot ar fi vanduta si tradata de acest sinod.
De ce?
Pentru ca am ramane cu infaibilitatea papistasa a pseudo-patriarhilor, ceea ce contravine invataurii Ortodoxe.
In ale credintei, nici-un episcop nu este mai mare decat alt episcop, precum nici-un patriarh nu este mai mare decat un episcop si nici-un patriarh nu este mai ortodox decat alt episcop, si nici-un patriarh nu este capul Bisericii.
Doar Hristos este Capul Bisericii Ortodoxe.
La anterioarele sinoade talharesti, unde sute de patriarhi si episcopi au semnat tradarea, a existat un singur episcop care nu a semnat si din aceasta cauza a cazut tot sinodul.
Un Sfant Sinod se organizeaza cu participarea a majoritatii episcopilor, cu participarea de preoti, monahi si mireni. Votul oricarui episcop trebuie sa fie egal cu votul oricarui patriarh, si nu asa cum talhareste s-a organizat in Creta. Episcopii nu trebuie sa voteze in „interiorul” fiecarei Biserici si votul decisiv sa-l aiba patriarhul. Acest mod de vot este o viclenie.
Pseudo-patriarhii s-au vorbit intre ei si au hotarat sa-si atribuie doar lor insisi dreptul de vot decisiv, ceea ce le-ar facilita adoptarea de documente eretice si astfel ar duce poporul catre lepadarea de credinta.
Trebuie sa stam tari in credinta, fara frica si sa marturisim cu toata puterea pe care ne-o da Dumnezeu fiecaruia dintre noi. Cu toata forta impotriva acestu sinod talharesc si impotriva ecumenismului.
Daca acest sinod nu va fi respins cu totul, vom ramane cu infaibilitatea papistasa a pseudo-patriarhilor, ceea ce pe termen lung va fi o lepadare a ortodoxiei.
Cred ca se fac presiuni si amenintari inimaginabile impotriva tuturor episcopilor, preotilor si monahilor care marturisesc Adevarul si nu accepta sinodul talharesc din Creta. Cu siguranta sunt implicate forte imense, servicii de securitate, servicii care oficial nici nu exista, politicieni, masoni, forte oculte …
S-au adunat toti ca sa dea razboi Ortodoxiei, pentru ca fara lepadarea de credinta nu se poate arata antihristul. Lepadarea de credinta se lucreaza de 100 de ani chiar din interiorul Bisericii Ortodoxe, dar acest sinod talharesc vrea sa oficializeze aceasta lepadare. De aceea vor pseudo-patriarhii „pace si liniste” in Biserica lui Hristos, ca sa poata sa lucreze ei in ascuns fara sa-i deranjeze nimeni si fara sa mai afle si altii despre tradarea lor.
Nu acceptati nimic din acest sinod talharesc. Nu trebuie discutat nici-un document, nici-o propozitie, nici-un punct sau virgula, ci trebuie respins cu totul, intreg sinodul talharesc.
Orice alt sinod care ar mai avea loc trebuie sa fie organizat conform Canoanelor, conform organizarii celor 7 sfinte Sinoade Ecumenice ( nu ecumeniste).
Sa stam tari in credinta lasata noua de Sfintii Apostoli si de Sfintii nostri Parinti. Sa nu acceptam nimic din ceea ce nu exprima clar invatatura ce ni s-a dat noua in urma cu 2000 de ani. Dumnezeu insusi, prin Apostolii sai ne-a spus ca oricine aduce alta invatatura sa fie anatema.
Hristos Dumnezeul nostru este acelasi, ieri, azi si in veac. Invatatura lui nu se schimba, nu se modernizeaza, nu se adapteaza vremurilor si „evoluarii” sau „civilizarii”.
Preotul sau episcopul care este dat afara de patriarhii sau episcopii eretici poate sa spovedeasca in continuare. Patriarhii si episcopii partasi ereziilor si ecumenismului s-au scos pe ei insisi din Biserica si s-au facut schismatici.
Sunt atatia sfinti care spovedeau si binecuvantau credinciosii in chiliile lor sau prin paduri. Clerul drepcredincios care va fi dat afara de eretici, are in continuare Harul sa dezlege pacate si sa povatuiasca poporul dreptcredincios.
Cladirile Bisericii au fost acaparate de eretici, de masoni. Dar daca era un cutremur si se daramau cladirile, asta inseamna ca nu mai putea spovedi preotul cel dreptcredincios? Daca vin papistasii la putere, dupa cum au si venit, asta inseamna ca preotii dreptcredinciosi nu mai au Har, nu mai pot savarsi Sfintele Taine ?
Nu cedati nimic in ale credintei. Asa s-a facut „liniste si pace” in Biserica ultimei o suta de ani si am ajuns sa fim vanduti cu totul. Am ajuns sa ni se inlocuiasca credinta cea dreptmaritoare cu un surogat inventat de patriarhii si episcopii tradatori.
Sfintii s-au mantuit. Daca urmam invataturile lor ne vom mantui si noi. Dumnezeu nu ne va lasa ci ne va intari pe fiecare dintre noi. E vremea marturisirii in Biserica si nu a „pacii si linistei”.
Hristos Dumnezeul nostru si Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu sa ne miluiasca si sa ne intareasca pe toti. Amin.