SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Clerici și mireni, Patriarhia Română, Scrisori

Mănăstirea „Lacul Frumos” a întrerupt pomenirea ierarhului Varsanufie

Înaltpreasfinția Voastră,

În urma evenimentelor din ultima vreme din sânul Bisericii Ortodoxe, respectiv Sinodul din Creta, noi obștea Mănăstirii Lacul Frumos, com. Vlădești, Jud. Vâlcea vă facem cunoscute următoarele:

1. Organizarea Sinodului, în multele sale aspecte, se abate de Ia tradiția Sinoadelor ecumenice și locale, instaurând infailibilitatea papală în Biserica Ortodoxă;

2. Documentul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” reprezintă cartea de identitate sau cartea de vizită a ereziei ecumeniste.

3. Tot în acest document Ia punctul 22 se specifică faptul că „păstrarea credinței ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal” și acest sistem este „cea mai înaltă autoritate în aspecte de credință și reguli canonice”. Însă cea mai mare autoritate în materie de dogme este conștiinta trează a Bisericii. Pentru acest fapt în istorie sunt consemnate unele sinoade ca fiind dreptmăritoare. iar altele ca fiind tâlhărești;

4. Prin documentul „Sfânta taină a cununiei și impedimentele Ia aceasta” în cadrul capitolului II intitulat „lmpedimente Ia căsătorie și aplicarea iconomiei” se introduce posibilitatea aplicării iconomiei Ia căsătoriile dintre ortodocși și eterodocși încălcând astfel Canonul 72 al Sinodului Quinisext care prevede că aceste căsătorii sunt interzise.

5. La scrisoarea pe care v-am trimis-o în data de 20.07.2016 ați evitat să ne comunicați poziția oficială a Înaltpreasfinției Voastre referitoare Ia situația Sinodului din Creta.

6. Până în prezent nu ați arătat o poziție de veto în privința Sinodului. Pentru acestea, conform Canonului 15 al Sinodului I – II din Constantinopol (861) care face referire Ia încetarea pomenirii ierarhului, noi obștea Mănăstirii Lacul Frumos, decidem încetarea pomenirii în cadrul slujbelor a Înaltpreasfinției Voastre.

În atenția Înaltpreasfințitului Varsanufie,
Arhiepiscopul Râmnicului

Data 01.08.2016

Varianta PDF cu semnături: http://psaltirea.ro

  1. Bravo lor si mult respect

  2. Teodor Stela(crestinul orthodox)

    ASA SE PROCEDEAZA IN APARAREA ORTHODOXIEI ;
    Iar cei care tac ASTAZI când HRISTOS ORTHODOX ESTE VANDUT părtășie cu iuda si cu arie vor avea pe talpa iadului ;
    Cu DUMNEZEU INAINTE ,
    MAICA DOMNULUI NU NE LASA orfani copii ,
    CA SI ROMANIA ESTE GRADINA EI CEA BINECUVANTATA .

  3. paul

    fratilor,Dumnezeu sa va binecuvanteze,si sa aveti putere neclintita pana la capat,
    si veti primi cununa vietii vesnice de la Hristos Domnul nostru.
    suntem alaturi de fratiile voastre!!

  4. Ionut

    Slava Domnului!Cat ma bucur ca a mai luat si altcineva atitudine!Monahii de la Manastirea Oituz si Manastirea Lacul Frumos vor lua cununi,impreuna cu ceilalti care fac precum ei.Asa sa ne ajute Dumnezeu!

  5. seren

    CĂTRE IERARHII PARTICIPANȚI LA SINODUL DIN CRETA – Episcopul Longhin de Bănceni

    http://psaltirea.ro/files/Catre%20%20ierarhi-PS%20Longhin.pdf

    http://psaltirea.ro/de-importanta-actuala
    ………
    51. „Către ierarhii participanți la Sinodul din Creta” – Episcopul LONGHIN de Bănceni

  6. Ereziile au aparut pentru ca uni, desi lipsiti de intelegere duhovniceasca, carora Sfânta Scriptură le mai spune şi oameni fireşti(I.Cor.2,14), au indraznit sa teologhiseasca. Atat in teologie (despre Dumnezeu) cat si in iconomie (despre Intrupare) uni ca acestia, pentru ca n-au inteles distinctia in unire si unirea in distinctie, au ajuns la confuzii grave facand din distinctie despartire si din unire contopire. Astfel in teologie uni accentuind unitatea fiintiala, negau alteritatea ipostatica, iar altii plecand de la distinctia persoanelor negau unitatea fiintiala; pe cand in iconomie datorita deosebirii dintre firi uni sustineau si o deosebire de personae, iar altii plecand de la unicitatea ipostatica contopeau cele doua firi intr-una.
    Insa fiecare dintre acesti ereziarhi avea convingerea ca a lui credinta este cea buna, ca dumnezeul in care crede este cel adevarat, considera ca „dumnezeii” si „hristosii” celorlalte „credinte” sunt falsi, neconfundand dumnezeul si hristosul lui cu cei din celelalte „credinte”. Putem spune ca ecumenisti i-au depasit pana si pe ereziarhii din vechime in schizofrenia teologica.
    In documentul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine” se vorbeste despre o „restaurare a unitatii celor care cred in Hristos”, sau ca „Bisericile Ortodoxe membre [în CMB] consideră drept o condiţie sine qua non pentru participarea la CMB respectarea articolului fundamental al Constituţiei CMB, potrivit căruia pot fi membri numai cei care cred în Domnul Iisus Hristos ca Dumnezeu şi Mântuitor, potrivit Scripturilor, şi mărturisesc pe Dumnezeu cel în Treime, Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt”.
    Pentru ca exista deosebire intre adevaratul Hristos propovaduit de Biserica Ortodoxa si hristosii inexistenti ai diferitelor pseudo-crestinisme, cum poate cineva, care se considera ortodox, sa afirme ca ortodocsii si eterodocsii cred in acelasi Hristos?! Cum sa faci o asemenea confuzie?! La fel si in legatura cu Sfanta Treime.
    Sfântul Ciprian al Cartaginei spunea : „înşirând toate ereziile şi prezentând absurdităţile şi nebuniile fiecăruia, pentru că nici nu-mi face plăcere să spun ceea ce este îngrozitor sau ruşinos de ştiut, ne ocupăm deocamdată numai de Marcion…oare Marcion admite această Sfântă Treime (propovăduită de Biserică). Oare mărturiseşte acelaşi Dumnezeu Tatăl Atoatefăcătorul pe care Îl mărturisim noi? Recunoaşte pe acelaşi Fiu Hristos născut din Fecioara Maria , Cuvântul Care s-a făcut trup, Care a luat asupra Sa păcatele noastre ,Care a învins moartea murind, Care a început prin El Însuşi învierea trupurilor şi Care a arătat ucenicilor Săi că a înviat în acelaşi trup (în care trăise?). Cu totul alta este credinţa lui Marcion dar şi a celorlalţi eretici”(Sfântul Ciprian, Scrisori baptismale).Aceasta însemnând că noi dreptcredincioşii nu avem în comun cu ereticii nici pe Tatăl, nici pe Fiul, nici pe Sfântul Duh.

  7. parascheva

    Doamne,iarta-i ca nu stiu ce fac,Doamne celor luptatori da-le putere si barbatie sa le lumineze calea celor orbiti…

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: