Ascultati va rog incepand cu minutul 14:43:

Iata si transcriptul:

Sa ne amintim ca exista aceasta tendinta de a se organiza un Sinod, numit de unii Sfant si Mare, fara sa se stie ce se va hotari, dar daca ne amintim de Sinodul I ecumenic, din 318 parinti aproape 300, asa spune istoria, va rog sa cititi, aveau semnele persecutiei. Au venit fara un ochi, fara o mana, cu coaste rupte, cu picioare rupte de bataile pe care le-au suportat in momentul in care au fost acele groaznice persecutii. Va dati seama. Si abia atunci, cu ranile unei persecutii cumplite, cu chinuri, cu amintirea vie a acelor batai si prigoane, sub inspiratia Sfantului Duh, au spus frumoasa invatatura de la Sinodul I ecumenic, la 325 de la Niceea, cand au statornicit in marturisirea despre Iisus Hristos. Si abia dupa aceea la Sinodul din 381, la Sinodul II ecumenic, cand au vazut ca s-au receptat intr-un mod firesc acele frumoase invataturi, l-au numit Sfantul si Mare Sinod.

Ori asta vreau sa spun, in momentul in care peste 2 ani, in 2016, daca vor merge toti Ierarhii si Mitropolitii din Biserica Ortodoxa indiferent de tara, daca vor merge si ei cu ranile persecutiei mondialismului actual si daca vor simti ca au rani cum au avut cei de la Primul Sinod Ecumenic, atunci da, ma inclin si spun: merg cu marturia suferintei ca s-au opus mondializarii, s-au opus dezbisericirii, s-au opus ateizarii, sodomizarii Europei si a lumii intregi.

Dar din pacate nu prea vedem noi. S-au opus doar cu o simpla vorba si restul au spus: lasati voi ca le aranjam noi, acum mai important e sa mergem la Sinodul asta Mare si Sfant si de mare importanta. Acolo aranjam toate. Adica nu-l mai putem numi nici ecumenic pentru ca Sfantul Grigore Palama la 351 a spus cel mai frumos catehism posibil din istoria crestinismului. Va rog cititi-l, ca acest mare catehism al Sfantului Grigore Palama in care arata frumos traditia taborica a sfintei lumini si despre harul dumnezeiesc cum se poate dobandi si care a fost receptat fara sa se mai stabileasca un Sinod ecumenic sau un Sinod, nici macar n-a avut pretentia ca sa fie impus de vreun Sinod. A fost de la sine.

Deci revenind la ideea ca in momentul in care Ierarhii, Mitropolitii, Patriarhii, clerul bisericii de pretutindeni vor merge cu ranile crizei actuale sau vor merge ca unii care sa demonstreze ca ei au suferit si s-au opus dezbisericirii si mondializarii si umilirii bisericii, atunci sunt convins ca Duhul Sfant va lucra la Sinodul de la Constantinopol si abia dupa ce vom vedea ce vor horati si lasam … Personal astept si am mare speranta si bucurie ca daca vor merge cu dorinta de a duce marturia Sfintilor Inchisorilor … Am citit acele 10 puncte despre care se va vorbi. N-am gasit un singur punct ca va fi pusa in discutie la acest Sfant si Maaree Sinod, care se vrea si ecumenic, nu am vazut nicaieri jertfa Sfintilor Inchisorilor, suferinta martirilor … Nu. Doar despre mancare, casatorie, relatiile cu bisericile,LibertéEgalitéFraternité, sloganuri masonice care stiu ca au circulat si mai circula inca in lume, adica pentru mine ca si teolog, ca si preot, nu simt ca va aduce ceva nou, ci personal simt ca va aduce o relativizare. In clipa in care nu vorbesti despre jertfa martirilor, a Sfintilor care au trecut … un secol care a innebunit Europa si lumea prin comunismul si cati martiri au murit … tu vii si-mi vorbesti doar de zece puncte care n-au nimic legatura cu istoria si cu trecutul, doar cu viitorul care sa fie cat mai impaciuitor, cat mai nu stiu cum, adica acestea pentru mine m-au intristat efectiv cand am vazut ca nu sunt trecuti martirii secolului XX sau neomartirii sau jerfa acestor oameni care au reprezentat efectiv Biserica cea vie si coloana vertebrala a harului lui Dumnezeu in lume. De abia atunci am incredere cand voi vedea ca pe ordinea de zi va fi si un astfel de subiect. Ca se vor trata Sfintii Inchisorilor care au fost temelia si paza bisericii si nicidecum cei care se erijeaza ca au condus biserica prin intelepciunea si prin marea lor diplomatie.

sursa Saccsiv