SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Comunicate, Sfântul Munte Athos

Sfânta Chinotită din Muntele Athos cere patriarhului ecumenic Bartolomeu modificări în documentele sinodului pan-ortodox

sfanta chinonita athos 2016 despre sinodul panortodox

Monahii din Athos și-au exprimat, in aceste zile, poziția oficială privind sinodul pan-ortodox.

Mesajul prezentat de-a lungul a 6 pagini, dedicat Sfantului si Marelui Sinod Panortodox, ne-a fost pus la dispozitie de Sfanta Chinonita a Sfantului Munte Athos (foto). Continutul scrisorii Sfintei Chinonite a fost convenit in cadrul a numeroase reuniuni, fiind semnat de reprezentanții mănăstirilor Athos-ului. Mesajul a fost adresat Patriarhului Bartolomeu al Constantinopolului.

Scrisoarea subliniaza, in principal, faptul că termenul de „Biserică” nu este permis să fie folosit, decat in discutiile raportate la Biserica Ortodoxă, impunandu-se ca „Sfântul și Marele Sinod sa evite termenul de ‘Biserica’, atunci cand vine vorba despre non-ortodocși”. Aceasta inseamna, conform Sfintei Chinonite, ca atunci cand se vorbeste despre unitatea Bisericii, trebuie să se faca referire doar la acei membri ai Bisericii Ortodoxe, uniti intr-o singura Biserica, la Trupul lui Hristos, „singura careia ii poate fi atribuit acest cuvant”.

Calugarii din Athos isi exprima, de asemenea, dezacordul cu privire la modul în care au avut loc dialoguri între Biserica Ortodoxă și alte religii: „Sfanta Kinonita, în diferite circumstanțe, s-a opus în mod oficial acordurilor teologice cu caracter non-ortodox, protestand împotriva rugăciunii comune și a acțiunilor liturgice”. Călugării din Athos si-au exprimat dezacordul, cu privire la participarea Bisericilor Ortodoxe in Consiliul Mondial al Bisericilor.

Calugarii Athosului mai considera, de asemenea, că criteriul adevărului de credința este reprezentat de „plinătatea conștiinței Bisericii”, care poate fi exprimată de către persoane fizice, nu doar de catre Sinoade.

Monahii din Athos insistă asupra necesității menționarii interventiilor sinodale ale lui Fotie cel Mare (879) și Grigorie Palama (1341-1351), pentru că au arătat în mod clar „diferențele dogmatice și ecleziologice intre ortodocsi si eterodocși”.

Se mai propune includerea unei referiri detaliate la antropologia si cosmologia ortodoxă (susținute de învățătura Sfântului Grigorie Palama), în textul „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”.

În partea finală a mesajului, călugării din Athos arata necesitatea corectarii „textelor documentelor pre-sinodale”, astfel încât acestea sa exprime punctul de vedere al „întregii deplinătati a Bisericii” și sa nu riste sa devina un motiv de scindare și separare.

Άγιο Όρος Για Πανορθόδοξη- ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΚΤΙΝΕΣ by aktines

  1. eu

    e chinonita sau chinotita?

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: