SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Arhiepiscopia Greciei, Atitudini, Clerici și mireni, Interviuri

Pr. Prof. Dr. THEODOROS ZISIS despre Sinodul din Creta si erezia ecumenismului, care lucreaza din interior prin Episcopi si Facultatile de Teologie. INTRERUPEREA POMENIRII nu este SCHISMA!!!

  1. Daniela

    Daca se face pomenirea in continuare si nici nu se invata in biserici nimic despre dreapta credinta nici nu se spune nimic despre sinod atunci nu e nimic bun pentru mireni. Stiu spre exemplu in Zarnesti jud. Brasov un preot antiecumenist care pomeneste episcopul dar considera ca mirenii nu trebuie sa stie despre sinod si nimic despre lucrurile astea. Si atunci nu este de nici un folos nimanui ca el este antiecumenist dar nici nu isi invata turma nimic. Majoritatea oamenilor din biserica nu stiu ca a avut loc un sinod, ce e acela si care sunt pericolele. Caci cine tace acuma participa la agravarea lucrurilor mai tarziu. Caci lucrurile nu vor ramane pe loc, cu siguranta … iar mai tarziu va fi si mai greu de indreptat ceva. Cred cu cea mai mare convingere, dupa ce am fost in manastiri, in biserici , in diferite locuri ca e nevoie acuta de catehizare, de vorbit oamenilor despre dreapta credinta, despre diferentele dintre credinte… despre situatia actuala si falsa intelegere a iubirii… cred cu convingere ca e mult mai buna nepomenirea pentru a sti pe cine urmam… pentru noi mirenii cred ca este singurul semn. Poate in. Grecia cei care sunt antiecumenisti dar pomenesc episcopul poate ca si le vorbesc oamenilor despre adevarata credinta si spera ca vor putea continua asa, desi ma indoiesc,dar la noi nu am vazut ca cineva care pomeneste episcopul sa le vorbeasca si oamenilor despre sinod si despre ce se intampla. Si cei care inainte mai ziceau cate ceva acum tac malc…? Trist, foarte trist si ingrijorator . Eu cel putin asa vad lucrurile. Ma iertati

    • Geo

      Ai dreptate Daniela. In toate bisericile si manastirile se pomenesc arhiereii eretici. Suntem pierduti. Numai bunul Dumnezeu ne poate ajuta. Preotilor le lipseste credinta adevarata. In marea lor majoritate, preotii raman doar niste functionari. Ma doare mult lucrul acesta. Lumea in general nu stie nimic despre sinodul din Creta si de urmarile lui la scurt si lung termen. Singura modalitate acum ar fi fost un protest general al clerului nostru si o catehizare/informare la zi al credinciosilor. Dar acest protest nu se va intampla deoarece credinta clerului este slaba. Ei nu traiesc credinta ci o mimeaza. Nu au dragoste, lipsindu-le jertfelnicia. Calugarii si maicile din manastiri nu sunt la curent cu ceea ce se intampla in lume. Afla si ei cate ceva de la unii crestini care trec pe acolo. Si chiar daca unii stiu exact ce se intampla, nu au voie sa spuna nimic fara binecuvantare din partea mai marilor din manastiri care si ei la randul lor sunt stapaniti de frica sau/si de putina informare si intelegere a fenomenului ecumenist eretic/apostat. Este tragic. Ce ne facem fratilor. Noi avem obligatia sa marturisim credinta curata ortodoxa nu cea plina de ambiguitati si eretica precum au marturisit-o ierarhii nostrii la sinodul din Creta. Cu mantuirea nu-i de gluma. Avem de ales intre viata vesnica cu Hristos sau moartea vesnica cu diavolul. Alegerea ne apartine.

      • oarecare

        Din pacate nu are cine sa ne conduca… Ma uitam la Episcopul Longhin Jar de la Banceni. Dansul nu-i pomeneste pe apostati ! Ferice de oamenii de pe acolo ! Slava Domnului !!!!!!
        Parintele pe langa acest fapt extraordinar, mai face insa si altceva… la fel de extraordinar !!!!
        Tine o legatura stransa cu oamenii. Nu doar virtual…FACE ADUNARI… Le vorbeste direct…a avut pe 7 august la Stanesti, pe 9 august, pe 21 la Igesti, pe 4 septembrie la Rosia Cernauti si o sa aiba si pe 8 la Stalinesti parca..Exact cum trebuie sa faca un pastor…e in mijlocul oamenilor… nu se ascunde…Face si scrisori apostatilor dar nu lasa nici poporul …face adunari si le explica: asta e minunat cu adevarat ! Ii intareste, ii spovedeste, impartaseste …tot ce trebuie !!!! Asta imi doream si eu sa avem printre noi !!!!..Avem nevoie de pastori ..nu doar de teologi.. Noi nu avem parte decat de scrisori pe net…si comentarii tot pe net..Oamenii devin nelinistiti, dezorientati, si pot intra in deznadejde.. Fereasca Dumnezeu !!!… Suntem ca o turma fara pastor…mergem dezorientati…ne intrebam pe unde sa mergem…ce sa facem…si din pacate… facem doar comentarii pe net..

  2. În anul 1997 Biserica Georgiei a părăsit principala instituţie ecumenistă – Consiliul Mondial al bisericilor. Spre deosebire de trista situaţie pe care o putem vedea astăzi în bisericile ortodoxe membre ale CMB, atunci în fruntea luptei anti-ecumeniste s-au aflat cele mai importante mănăstiri georgiene.

    http://lumea-ortodoxa.ro/lupta-cea-buna-cum-s-petrecut-iesirea-bisericii-georgiei-din-cmb-1997/

  3. oarecare

    Atentie mare, la sofisme si manipulare….

    Da e foarte adevarat, e minunat interviul…si Pr Vulcanescu face la fel( si e pro cip)..interviuri peste interviuri..dar vedeti inselarea… si dansul isi pomeneste ierarhnul ( IPS Andrei )care la randul sau il pomeneste pe Mitropolitul (Streza ) care a semnat in Creta, si uite asa se face partasie..se cade sub incidenta Canonului 10 Apostolic..dansul ca doctor in teologie ar trebui sa stie..

    Ca sa fie in duhul lui Dumezeu si spre ajutor oamenilor cu adevarat trebuie :

    1. Intai trebuie sa se dezica si dansul de ierarhul locului…sa o faca public…ca sa fie exemplu si pt altii..( altfel e doar reporter…nu si preot marturisitor cu adevarat )

    2.E f bine ca se fac interviuri, dar daca raman in cercuri inchise, pe site-uri, nu e bine…Trebuie sa se coboare la nivelul oamenilor de rand si sa le vorbeasca pe intelesul lor, ca Sf Ioan Gura de Aur..care nu lasa oamenii in bezna…ca doar asta e misiunea unui pastor …sa apere turma..nu sa lase pe maine ce trebuie sa faca astazi ( vedeti Epistola Sf Ap. Pavel catre Evrei, cap 3

    Capitolul 3
    1. Pentru aceea, fraţi sfinţi, părtaşi chemării cereşti, luaţi aminte la Apostolul şi Arhiereul mărturisirii noastre, la Iisus Hristos,
    2. Care credincios a fost Celui ce L-a rânduit, precum şi Moise în toată casa Lui.
    3. Pentru că Acesta (Iisus) S-a învrednicit de mai multă slavă decât Moise, după cum are mai multă cinste decât casa cel ce a zidit-o.
    4. Căci orice casă e zidită de către cineva, iar Ziditorul a toate este Dumnezeu.
    5. Moise a fost credincios în toată casa Domnului, ca o slugă, spre mărturia celor ce erau să fie descoperite în viitor,
    6. Iar Hristos a fost credincios ca Fiu peste casa Sa. Şi casa Lui suntem noi, numai dacă ţinem până la sfârşit cu neclintire, îndrăzneala mărturisirii şi lauda nădejdii noastre.
    7. De aceea, precum zice Duhul Sfânt: „Dacă veţi auzi astăzi glasul Lui,
    8. Nu vă învârtoşaţi inimile voastre, ca la răzvrătire în ziua ispitirii din pustie,
    9. Unde M-au ispitit părinţii voştri, M-au încercat, şi au văzut faptele Mele, timp de patruzeci de ani.
    10. De aceea M-am mâniat pe neamul acesta şi am zis: Pururea ei rătăcesc cu inima şi căile Mele nu le-au cunoscut,
    11. Că M-am jurat în mânia Mea: „Nu vor intra întru odihna Mea!”.
    12. LUATI SEAMA, FRATILOR, SA NU FIE CUMVA, IN VREUNUL DIN VOI,O INIMA VICLEANA A NECREDINTEI, CA SA VA DEPARTEZE DE LA DUMNEZEUL CEL VIU.
    13. CI INDEMNATI-VA UNII PE ALTII, IN FIECARE ZI, PANA CE PUTEM SA ZICEM: ASTAZI !CA NIMENI DINTRE VOI SA NU SE INVARTOSEZECU INSELACIUNEA PACATULUI;
    14. CACI NE-AM FACUT PARTASI AI LUI HRISTOS, NUMAI DACA VOM PASTRA TEMEINIC, PANA LA URMA, INCEPUTUL STARII NOASTRE, PANA LA URMA, INCEPUTUL STARII NOASTRE INTRU EL,
    15. DE VREME CE SE ZICE: DACA VETI AUZI ASTAZI GLASUL LUI, NU INVARTOSATI INIMILE VOASTRE, CA LA RAZVRATIRE.
    16. Cine sunt cei care, auzind, s-au răzvrătit? Oare nu toţi care au ieşit din Egipt, prin Moise?
    17. Şi împotriva cui a ţinut mâine timp de patruzeci de ani? Au nu împotriva celor ce au păcătuit, ale căror oase au căzut în pustie?
    18. Şi cui S-a jurat că nu vor intra întru odihna Sa, decât numai celor ce au fost neascultători?
    19. Vedem dar că n-au putut să intre, din pricina necredinţei lor.

    Ati auzit ce a spus Domnul, ?????? Astazi !!!! Asta e inselarea..

    CI INDEMNATI-VA UNII PE ALTII, IN FIECARE ZI, PANA CE PUTEM SA ZICEM: ASTAZI ! CA NIMENI DINTRE VOI SA NU SE INVARTOSEZE CU INSELACIUNEA PACATULUI !!!!!!!!!

    3. Sa nu se dezica de oamenii care incearca sa faca ceva pt a apara credinta…

    Si daca ei sunt balbaiti si prosti…si nu fac mare lucru…ni-i meritam din plin..!!!! Pt ca cei care ne reprezinta si sunt destepti sunt fricosi si nu vor sa se expuna…

    Dansiii, ‘cei destepti’ ar trebui sa fie printre oamenii de rand !!!!!!
    Sa-i conduca…altfel, vine cine poate…sa scape turma.. e tragic !!…Pt ca suntem categorisiti dupa acestia…

    Din pacate doar acestia balbaiti si nici macar preoti…au fost si la miting-ul contra moscheei….

    https://www.youtube.com/watch?v=V0u-h0HeVfc

    Ei au fost printre oameni si le-au vorbit..cu toate ca era treaba domnilor teologi, cu doctorate, preotilor… ca doar ei erau pastorii.. nu ?

    Dar dansii nu s-au coborat…atat de jos…numai ca de la amvonul lor ..nu se aude ..mai nimic..e prea sus 🙂

    Asa ca ne vor reprezenta cine poate..aici e inselarea…dar bine ca ii avem si pe acestia…Slava Domnului.. ! Ca pietrele ar fi vorbit in locul nostru..

    Datorita lor, mediatizarii acestora, nu s-a facut acea moschee !!!!..Nu strategiei de amanare a marilor teologi care astepta…nu stiu ce …sa vina…Antihristu’…

    Numai ascultare de Dumnezeu nu e asta !!!! ..

    Asta e durerea mea !!!! …..

    Treziti-va domnilor teologi si uitati- va si la popor !!!
    Lasati vamesii si paganii, ca numai faceti treaba cu ei !!! Nu mai au Duh Sfant in dansii ! Mortii sa-si ingroape mortii lor !!!

    Uitati-va la oamenii simpli, aveti grija de ei, sfatuitii, nu-i mai amanati cand vin cu doleante la dvs. ca sa-i ajutati…pe motiv ‘ca nu au intrat zilele in sac’…si aveti treaba multa’…
    Nu asa ar fi procedat Sf Ioan Botezatorul…

    Sincer, ‘mor de ciuda’ ca ne inseala dracu prin teologi…vai de noi !!!

    • aghionoros

      Prea ii ataci pe cei care marturisesc. Ori esti cu treaba ori ceri prea mult de la altii. Tu ce faci, cum marturisesti?

      • Vasile

        @agionoros

        Bineinteles ca e cu treaba. Si pe alte bloguri, dupa ce a fost postat aceste EXCEPTIONAL interviu, au aparut cei mai catolici decat papa si foarte zelosi cu tot felul de atacuri, carteli, etc.
        Ceea ce inseamna ca acest interviu DERANJEAZA si sistemul si-a pus aparatul de postaci in miscare

      • oarecare

        1.Marturisesc la nivelul meu…fac ce pot pt aproapele meu ….Eu nu sunt preot…Iar treaba mea, e una singura…Sa fac ascultare de Dumnezeu – adica sa-mi iubesc aproapele..sa-l atentionez doar…Atat imi este dat…Eu nu pot spovedi sau impartasi.. nu? Iar oamenii de asta au nevoie acum.. De aceea cer preotilor ( care nu pomenesc) sa vina printre oameni, sa vorbeasca cu ei..sa-i impartaseasca , spovedeasca… Ce e rau in asta ?

        2.Pe mine ma doare sa vad cum se duc oamenii la preoti apostati si cad in inselare… Voi nu suferiti pt acest lucru? Nu suntem in acelasi duh?

        3.Cer preotilor sa-si vina in fire si sa nu-i mai pomeneasca pe apostati…ne duc in iad..ce e rau in asta? Ce este gresit ?

        4.Celor care fac partasie indirect, vezi cazul Pr Staicu…dansul pomeneste ierarhul locului care la randul sau pomeneste pe Mitropolitul care a semnat in Creta..( Conform canonului 10 face partasie )
        Ma gandesc doar la oamenii care sufera din cauza lor… Ce e rau in asta? Ii vreau raul? Dansului sau oamenilor ?

        Sa vedem ce am mai cerut?

        5.Ca Pr Vulcanescu sa nu mai spuna ca cipurile nu sunt o problema…ca nu e dogma…
        dansul lupta impotriva ecumenismului dar impotriva cipurilor nu…dracul din pacate prin dansul poate insela pe multi. Oamenii il vad impotriva ecumenismului…luindu-i interviuri Pr Iulian si altora care sunt marturisitori si chiar incep sa creada ca e adevarat tot ce spune…si noi stim ca nu e asa..( valabil si pt Pr Staicu in privinta pomenirii )

        Iata cursa… Ce e rau in a semnala ca are o problema ? Sunteti de acord cu cipurile sau cu cei care pomenesc?

        6.Daca nu vedeti sofismul nu e vina mea… Adevarul poate fi distorsionat daca se lasa loc interpretarilor… nu e bine deloc…Diavolul poate prinde pe multi..Serafim de Pireu pomeneste pe cei apostati… dar cei din Sfantul Munte nu pomenesc ( unii din ei ,nu toti)…fiecare ia ce vrea…care este mesajul pana la urma????

        Nu e schisma, dar fiecare face ce vrea deocamdata…
        Nu e de vina Pr Zisis ci a reporterului preot… I-a convenit situatia ..nu a pus intebari punctuale…caci dansul in felul acesta se acopera cumva…a ramas asa in urma… o nuanta de gri . La sfinti si la Dumnezeu..nu prea merge.. Ori e alba , ori e neagra situatia.. Gresesc?..

    • Vasile

      Sofisme si manipulare faci tu prin acest comentariu

  4. brancoveanu2016

    Acum am inteles de ce antiecumenistii din Grecia inca ii pomenesc pe ierarhii lor ecumenisti. Se aseamana intr-o oarecare masura cu ierarhii de pe timpul ereziei ariene, care s-au fatarnicit ca sunt arieni, ca sa nu fie alungati din scaune (nu pt ca tineau de scaune, ci ca sa stea aproape de popor), numai ca acestia nu se fatarnicesc ca sunt ecumenisti, ci chiar sunt antiecumenisti. Daca antiecumenistii ar fii fost intr-o proportie mai mare, macar egala cu ecumenistii, atunci s-ar fii unit, si ar fii recurs cu totii la intreruperea pomenirii ierarhilor ecumenisti. In Grecia, Rusia, Cipru, Georgia, mai e cum mai e, pt ca sunt ierarhi antiecumenisti, dar la noi, e greu. Desi se spune ca sunt ierarhi romani care nu sunt de acord cu sinodul, totusi nu exista o pozitie publica fata de asta. Canonul 15 permite continuarea pomenirii, in ideea ca cel care face asta, il rabda si-l suporta pe ierarhul sau. Pr Theodoros Zisis spunea si de o limita pana la care inca se mai rabda pomenirea.

  5. Este suficient sa treci pe linga facultatile si seminariile teologice si sa te uiti asa ca fapt divers cam ce fel de indivizi vin ca sa se faca preoti

  6. brancoveanu2016

    Am postat un comentariu mai inainte, dar nu-l vad. Nu mi-a fost acceptat?

  7. Aici frate/sora ce te semnezi oarecare ai pus punctul pe i, ai pus niste semne de intrebare la care personal nu stiu ce sa ati raspund, apropo de inmormantari, ei bine afla. ca deja sunt popii ce sau apucat (ci nu de ieri sau de azi sa faca slujbe de inmormantare la incinerari, acum recent zilele astea sa desfasurat un dezmat organizat de nimeni altul decat de catre D.J. Danutz, una dintre vedete ce a concertat acolo are un tata pr „ortodoz” este vorba despre elena gheorghe, un lucru este cert, anume a inceput sa fie pus in aplicare supermemorandumul

  8. Vasile

    Un interviu EXCEPTIONAL, care deranjeaza sistemul. pentru ca teodoros Zisis este un Profesor si un teolog in adevaratul inteles al cuvantului, cu o opera monumentala, o mare personalitate a lumi ortodoxe si un mare carturar. ce teolog, ce profesor, cine a mai ridicat vocea la noi in tara, dintre cei mari, asa cum o face profesorul preot Zisis in Grecia, contra ecumenismului ? Nimeni. Si atunci, baietii cu ochi albastri, a caror treaba este sa manjeasca, sa compromita, sa murdareasca tot ce e curat, bun, frumos si adevarat, s-au pus in miscare. Este atacat, vezi Doamne, ca nu e… suficient de anti-ecumenist !
    Doar ca acesti pui de securisti nu iau in calcul o chestie foarte simpla: ca noi nu suntem asa de prosti precum ne cred ei si ca genul asta de manipulare pute de la un kilometru si e recognoscibil !

    • oarecare

      gresit vasile…place sistemului…e ambigu in vederea pomenirii…asa mai capata putin timp …si mai potoleste multimea nemultumita de cei care inca pomenesc apostatii..

  9. oarecare

    iata..ce ne spune Basilica:

    http://basilica.ro/sa-pastram-pacea-si-unitatea-bisericii/

    Vedeti ce ne lipseste ?!..

    Preotii care sa informeze lumea corect…Pt ca o vor face ei vicleneste..
    http://basilica.ro/mii-de-tineri-si-credinciosi-s-au-rugat-impreuna-cu-patriarhul-daniel-la-catedrala-nationala/

    De aceea tot va spun si ma repet…
    Pr Jar procedeaza corect !!! Face adunari !! Vine printre oameni si le vorbeste !Noi nu facem nimic !!…O sa fie sambata un miting fara credibilitate… fara preoti, doar ‘mireni razvratiti si doi monahi necanonici’ .. vor spune adevarul dar nu au credibilitate…vor fi ajutati sa greseaca…Si cine este de vina??? Preotii care tac si nu fac nimic..Nu stiu ce organizare au acestia pt acest miting.. si ce vor face 9 ore…deja cei de la Patriarhie au inceput o campanie de denigrare..si nu va fi numai impotriva celor care , fara pastor, se vor duce sa protesteze impotriva apostatilor.. Vor incepe o campanie dura impotriva tuturor celor care se vor impotrivi lucrarii lor diabolice. Toata mass media e a lor …si sunt uniti..Dumnezeu sa ne ajute !!!

    Vor da dezlegare la desfrau ca sa traga tineretul dupa ei. Deja au inceput lucrarea.. concerte in parc..

    http://basilica.ro/142336/
    Si asta e doar inceputul…

    Lupta va fi dura si din pacate noi nu suntem uniti ..’ne mancam ‘ unii pe altii, suntem dezbinati de parca nu avem aceeasi lucrare.. Ne mai ajuta si dracu.. ne trimite dracu lupi deghizati in oi printre noi …dar acestia cu ajutorul Domnului se vor vadi singuri prin roadele lor ! Caci numai la roade trebuie sa ne uitam, asa cum a spus Domnul !

    Ce trebuie sa facem ?

    1.Sa fim intelepti ! .. Cum ? Sf Gavriil al Georgia spunea: ‘ca sa ajungi intelept, mai intai fa-te prost ! De aceea ne-au lasat Sf Parinti Pidalionul ca sa privegheze si prostu’ si desteptu’ la pastrarea Credintei Ortodoxe. Ne-au dat niste legi si respectate. Punct. cine nu le respecta, nu e in biserica lui Hristos. NU TREBUIE SA AVEM NOI PARERI , NICI INVENTII..PT CA AU AVUT SF PARINTI..NOI TREBUIE DOAR SA FACEM ASCULTARE DE SF PARINTI! ATAT ! CACI DOAR EI AU AVUT DUHUL SFANT INCAT AU PUTUT SA FACA LA SINOADE SI MINUNI ..CA SF SPIRIDON..STITI CU TOTII..

    2.RUGACIUNEA!!!! Important e sa fim uniti , mai ales in rugaciune..caci asa va fi si Domnul printre noi, ca doar nu minte cand spune:

    ‘ Că unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor ‘ ( Matei 18; 20)

    Ar trebui sa ne strangem in rugaciune cu totii…

    Am o idee…

    Sa facem seri de rugaciune in public .. in parcuri de exemplu…

    Sa cerem Domnului sa ne ajute sa ducem lucrarea cea buna spre Slava Lui ! Sa-L rugam pe Domnul sa ne daruiasca discernamant duhovnicesc ca sa nu fim, fara voia noastra, parte din lucrarea celui rau ! Si asa se vor alatura si altii …vor afla adevarul !!!!! NU mai pot spune despre noi ca suntem huligani, nu ? Nu protestam ca ii deranjeaza asta, NU LE SPUNEM CE SUNT – APOSTATI ca ii deranjeaza asta.. DOAR NE RUGAM PT NOI, SI PT EI …CA SA NU CUMVA SA CADEM DIN DREAPTA CREDINTA !

    Ce ziceti?

  10. oarecare

    iata..ce ne spune Basilica:

    http://basilica.ro/sa-pastram-pacea-si-unitatea-bisericii/

    Vedeti ce ne lipseste ?!..

    Preotii care sa informeze lumea corect…

    Pt ca o vor face ei vicleneste..
    http://basilica.ro/mii-de-tineri-si-credinciosi-s-au-rugat-impreuna-cu-patriarhul-daniel-la-catedrala-nationala/

    De aceea tot va spun si ma repet…
    Pr Jar procedeaza corect !!! Face adunari !! Vine printre oameni si le vorbeste !Noi nu facem nimic !!…O sa fie sambata un miting fara credibilitate… fara preoti, doar ‘mireni razvratiti si doi monahi necanonici’ .. vor spune adevarul dar nu au credibilitate…vor fi ajutati sa greseaca…Si cine este de vina??? Preotii care tac si nu fac nimic..Nu stiu ce organizare au acestia pt acest miting.. si ce vor face 9 ore…deja cei de la Patriarhie au inceput o campanie de denigrare..si nu va fi numai impotriva celor care , fara pastor, se vor duce sa protesteze impotriva apostatilor.. Vor incepe o campanie dura impotriva tuturor celor care se vor impotrivi lucrarii lor diabolice. Toata mass media e a lor …si sunt uniti..Dumnezeu sa ne ajute !!!

    Vor da dezlegare la desfrau ca sa traga tineretul dupa ei. Deja au inceput lucrarea.. concerte in parc..

    http://basilica.ro/142336/
    Si asta e doar inceputul…

    Lupta va fi dura si din pacate noi nu suntem uniti ..’ne mancam ‘ unii pe altii, suntem dezbinati de parca nu avem aceeasi lucrare.. Ne mai ajuta si dracu.. ne trimite dracu’ lupi deghizati in oi printre noi …dar acestia cu ajutorul Domnului se vor vadi singuri prin roadele lor ! Caci numai la roade trebuie sa ne uitam, asa cum a spus Domnul !

    Ce trebuie sa facem ?

    1.Sa fim intelepti ! .. Cum ? Sf Gavriil al Georgiei spunea: ‘ca sa ajungi intelept, mai intai fa-te prost ! De aceea ne-au lasat Sf Parinti Pidalionul ca sa privegheze si prostu’ si desteptu’ la pastrarea Credintei Ortodoxe. Ne-au dat niste legi si trebuiesc respectate. Punct! Cine nu le respecta, nu e in biserica lui Hristos! NU TREBUIE SA AVEM NOI PARERI , NICI INVENTII..
    PT CA AU AVUT SF PARINTI GRIJA DE NOI… TREBUIE DOAR SA FACEM ASCULTARE DE SF PARINTI! ATAT ! CACI DOAR EI AU AVUT DUHUL SFANT …INCAT AU PUTUT SA FACA LA SINOADE SI MINUNI ..CA SF SPIRIDON..STITI CU TOTII..

    2.RUGACIUNEA!!!! Important e sa fim uniti , mai ales in rugaciune..caci asa va fi si Domnul printre noi, ca doar nu minte cand spune:

    ‘ Că unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor ‘ ( Matei 18; 20)

    Ar trebui sa ne strangem in rugaciune cu totii…

    Am o idee…

    Sa facem seri de rugaciune in public .. in parcuri de exemplu…

    Sa cerem Domnului sa ne ajute sa ducem lucrarea cea buna spre Slava Lui ! Sa-L rugam pe Domnul sa ne daruiasca discernamant duhovnicesc ca sa nu fim, fara voia noastra, parte din lucrarea celui rau ! Si asa se vor alatura si altii …vor afla adevarul !!!!! NU mai pot spune despre noi ca suntem huligani, nu ? Nu protestam ca ii deranjeaza asta, NU LE SPUNEM CE SUNT – APOSTATI, ca ii deranjeaza asta.. DOAR NE RUGAM PT NOI, SI PT EI …

    CA NU CUMVA SA CADEM DIN DREAPTA CREDINTA !!!
    Ce ziceti?

  11. Sluga netrebnica

    Sf. Ioan Gură de Aur: „De aceea v-am amintit adesea despre ereticii cei fără de Dumnezeu şi vă rog şi acum: să nu aveţi nici un fel comuniune cu ei – să nu mâncaţi cu ei, să nu beţi, să nu legaţi prietenii, nici relaţii, nici dragoste, nici pace. Căci dacă cineva se învoieşte cu ereticii în acestea, acela se face străin de Biserica Sobornicească”[10].

    Sf. Ioan Gură de Aur spune următoarele: „Şi nu a spus „dacă vor propovădui ceva potrivnic”, sau „vor tăgădui toate”, ci „chiar dacă ceva puţin însemnat vor binevesti ce nu se potriveşte cu ce am binevestit noi, să fie anatema!”[3].

    Sf. Vasile cel Mare: „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”[6].

    Sfântul Ignatie Teoforul: „Oricine vorbeşte altceva decât cele statornicite, chiar de ar fi demn în ale credinţei, chiar de ar posti, chiar de ar păzi fecioria, chiar minuni de ar face, chiar de ar prooroci, să-ţi fie acela ca un lup în piei de oaie, care lucrează moartea oilor”[4].

    Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Îi anatemizez pe cei care au lepădat predania sfinţilor, alipindu-se de învăţăturile cele pervertite şi aducătoare de moarte, şi care au îndrăznit să semene neghină pe ogorul credinţei ortodoxe, şi pe toţi cei ce-i urmează, ca pe o ocară a Bisericii lui Hristos, mă scârbesc de ei şi îi anatemizez”[11].

    Din viaţa Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Şi chemând la sine pe mulţi dreptcredincioşi, îi sfătuia, îi ruga şi îi învăţa să nu se unească cu ereticii, să se ferească de aluatul lor şi să fugă de învăţătura lor ca de muşcătură de viperă”.

    Sf. Teodor Studitul: „Dacă ar da cineva toţi banii lumii şi are părtăşie cu erezia, nu este prieten al lui Dumnezeu, ci vrăjmaş”[13].

    Sf. Maxim Mărturisitorul: „Aflând eu Biserica Bizanţului aşa precum era înainte, atunci şi eu mă voi afla într-însa, precum am fost mai înainte, şi voi merge la împărtăşirea aceea fără nici o îndemnare omenească; dar cât timp vor fi într-însa smintelile eretice şi smintitorii arhierei, până atunci nici un fel de cuvânt sau lucru nu mă va pleca să mă împărtăşesc cu dânşii vreodată”[16].

    Sf. Marcu al Efesului: „Fugiţi de ei şi de orice comuniune cu ei, o, fraţilor! Asemenea oameni sunt apostoli mincinoşi, lucrători vicleni, care îşi iau chipul Apostolilor lui Hristos”[17].

    Sf. Efrem Sirul: „Vai de cei ce murdăresc sfânta credinţă cu eresuri sau încheie vreo înţelegere cu ereticii! Atunci se va cere de la fiecare din noi mărturisirea credinţei şi unirea Botezului, credinţa curată de orice eres, pecetea neştearsă şi haina neîntinată”[22].

    Sf. Nicodim Aghioritul: „Veţi spune, dacă este viclean conducătorul, să ne supunem lui? În ce înţeles zici „viclean”? Dacă aceasta ţine de credinţă, lasă-l şi fugi – nu numai de om, ci şi înger din cer de ar fi”[23].

    Sf. Chiril al Ierusalimului: „Cu dreptate şi cu adevăr putem numi adunările ereticilor drept adunare a celor ce viclenesc… de aceea Crezul te previne, învăţând aşa: „Întru Una, Sfântă, Sobornicească Biserică”, pentru ca tu să fugi de aceste adunări mârşave, ci să te afli întotdeauna în Sfânta Soborniceasca Biserică, în care ai şi renăscut”[24].

    Sf. Iosif Voloţki: „Să fie demn pentru tine oricine, afară de cel care învaţă erezia. Dacă va fi eretic, vom stărui să nu primim de la el nici învăţătura, nici împărtăşania, şi nu numai că nu ne vom împărtăşi la el, ci îl vom osândi şi cu toate puterile îl vom da pe faţă, ca să nu devenim părtaşi pieirii lui”[25].

    Sf. Policarp al Smirnei: „Apostolii şi ucenicii lor se păzeau de eretici, încât nici nu voiau să vorbească cu dânşii, căci se sârguiau să înşele adevărul cu cuvintele lor cele meşteşugite şi mincinoase”[26].

    Sf. Amfilohie al Iconiei: „Aşa şi Dumnezeu, Părintele, nu rabdă ocara Fiului Său, ci se întoarce şi urăşte pe cei ce-L hulesc pe El, şi se mânie asupra celor ce se unesc cu blestematul lor eres!”[27].

    Sf. Isidor Pelusiotul: „Precum marinarii ascund momeala sub chipul mâncării şi prind peştii pe neaşteptate, asemenea şi războinicii eresurilor, ascunzându-şi gândurile rele după cuvinte frumoase, precum cu o undiţă îi ademenesc pe cei simpli la pierzanie”[28].

    Din viaţa Sf. Ipatie de Rufinian: „Cum am aflat că [Patriarhul Nestorie] spune erezii despre Dumnezeu, am încetat orice comuniune cu el şi nu-i mai pomenesc numele; pentru că nu este episcop”.

    Sf. Meletie Mărturisitorul: „Nu-i ascultaţi nici pe pustnici, nici pe preoţi, şi nici pe cei ce ne propovăduiesc învăţături nelegiuite, şi povăţuiesc în chipul cel rău, şi nici pe aceştia şi nici chiar pe episcopi să nu-i ascultaţi, dacă mărturisesc lucruri neadevărate, care nu sunt spre folos. Să fim lucrători, şi să cuvântăm, şi să stăm împotriva celor ce îndeamnă la rătăcire în chip viclean.

    Din viaţa Sf. Cuv. Ilarion cel Nou: „Atunci fiind eliberat şi Cuviosul Ilarion, nu s-a întors la mănăstirea sa, deoarece nu încetase eresul luptării de icoane, iar scaunele episcopale erau ţinute de învăţători eretici şi arhierei mincinoşi”.

    Din viaţa Sf. Cuv. Teodor: „Fericitul Teodor…ajungând degrabă la împărăteasca cetate, mai întâi a mustrat cu limbă slobodă pe năimitul care nu era păstor, pe Teodot Milisianul, mincinosul Patriarh al împărăteştii cetăţi, pentru că răzvrăteşte pe cei ce păreau că îi îndreptează şi mănâncă pe aceia pe care îi hrăneşte cu hrana cea vătămătoare a învăţăturii ereticeşti”.

    Din viaţa Sf. Gheorghe Mărturisitorul: „Că mulţi învoindu-se la credinţa cea rea a împăratului, el, prin înţelepciunea cea bogata, a ruşinat pe împărat, iar pe mincinosul patriarh Teodot, care se numea „Casiter” şi pe ceilalţi cu dânşii eretici, i-a făcut să-şi cunoască amăgirea lor”.

    Din viaţa Sf. Nichita Mărturisitorul: „Pentru ascultarea bătrânilor m-am supus nevrând, împlinind voia lor, m-am împărtăşit cu mincinosul Patriarh Teodot, de care lucru îmi este jale şi mă căiesc. Deci, să ştii bine că de acum înainte nici o împărtăşire nu-mi este cu voi. Ci petrec întru predaniile Sfinţilor Părinţi, pe care le-am primit de la început”.

    Integral la sursa: http://paterika.net/2014/06/03/iii-invatatura-bisericii-despre-partasia-cu-ereticii/

    Sinodul talharesc din Creta, toti pseudo-patriarhii si toti pseudo-episcopii care au semnat documentele sunt sub puterea ANATEMEI Sinodului Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei, care in august 1983, imediat dupa Adunarea de la Vancouver, a predat anatemei ecumenismul.

    “Anatema – celor care se ridica impotriva Bisericii Ortodoxe si sustin ca Biserica lui Hristos s-a impartit in asa-zise “ramificatii”, ce difera una de alta dupa doctrina si modul de viata, sau ca Biserica nu a existat in chip vazut, ci se va constitui abia in viitor, cand toate “ramificatiile”, sau partile, sau confesiunile si chiar toate religiile se vor uni intr-un singur trup.
    Anatema – si celor care nu deosebesc Preotia si Tainele Bisericii de “preotia” si “tainele” ereticilor, dar afirma ca botezul si euharistia ereticilor ar fi suficiente pentru mantuire.
    De aici, anatema – si celor ce comunica in mod constient cu ereticii amintiti sau sustin, propaga si iau apararea ereziei ecumeniste proaspat aparute a acestora sub pretextul pretinsei iubiri fraterne sau presupusei uniri a crestinilor scindati!”

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/09/ecumenismul-fost-anatemizat-de-un-sinod.html

    • dinu

      sluga netrebnica, te intreb eu asa, la Sinoadele Sobornicesti si locale cu cine se intalneau Sfintii Parinti, cu cine polemizau, cu cine discutau, intre ei…?

  12. oarecare

    Daca vreti sa postati bine…daca nu, si va e frica… iarasi bine..Eu imi fac datoria in fata Domnului !

    Din noua strategie de campanie anti Ortodoxie:

    Sa nu credeti ca nu are legatura…vor da drumul la ‘paine si circ’..din ciclul sa prostim poporul cu televizorul, si distractia..

    http://www.balkanikfestival.ro/trupe-balkanik2016/trupe.html#actores

    http://www.balkanikfestival.ro/

    Vor fi 3 zile de festival Balkanic pe 9,10,11 unde vor canta trupe din Siria, Turcia, India, Macedonia, si alte.. Vor incerca sa arate ce frumos e impreuna…totul se face serpeste..apoi vor spune dupa un timp… asa de bine a fost… si ce frumos ne-am distrat …am cantat impreuna…. incat si rugaciunile le vom face tot impreuna …si ce pace o sa avem atunci…..

    http://www.balkanikfestival.ro/trupe-balkanik2016/trupe

    Organizator Asociatia Culturala Metropolis

    http://www.gandul.info/interviurile-gandul/daniel-mitulescu-directorul-festivalului-international-de-film-pentru-copii-kinodiseea-imi-doresc-un-public-mai-destept-pentru-romania-video-11669649

    Promovat de un ziar al carui lider se declara pe fata…anticrestin . Fratii se ajuta intre ei…nu ca noi, care suntem dezbinati…

    Ne putem întâlni cei care suntem religioşi şi cei care suntem atei în faptele bune, după cum spunea papa Francisc. Există un teritoriu în care suntem împreună şi care este plăcut lui Dumnezeu”, a spus Cristian Tudor Popescu.

    Vedeti aici, deschideti-va mintea si faceti legaturi.. :
    http://www.gandul.info/gandul-live/cristian-tudor-popescu-cu-biserica-ortodoxa-romana-am-o-problema-13958843

    target lor : familia ( credinta )
    http://www.agerpres.ro/comunicate/2016/06/29/comunicat-de-presa-caravana-metropolis-cinema-in-aer-la-arad-12-20-27

    promoveaza filme…Sinopsis: O comedie absurdă și dram în același timp, despre viață, moarte, destin și liber arbitru. Despre un Dumnezeu care ne dă totul pe tavă, un Dumnezeu lipsit de compasiune pentru umanitatea creată chiar de el, care în accese dictatoriale ne servește niște legi implacabile și ciudate în același timp (legile lui Murphy). Dumnezeu va fi confruntat cu propriile legi în timpul călătoriei sale pe Pământ. ( aflam din comunicatul de presa )

    Intrarea este liberă. Dracul e milostiv 🙂

    Cati au agatat? Tot de la ei aflam..

    copiii : „Comunitatea” KINOdiseea – peste 8.500 de copii

    Caracatita e mare…..manipularea la fel…. Atentie mare !!!!!!

    Trebuie sa ne unim in rugaciune neaparat !!!! Rugati-va ca toti acestia care lucreaza impotriva Domnului, sa fie luminati de Duhul Sfant si sa inceteze a face lucrarea diavolului..Amin!

  13. oarecare

    https://saccsiv.wordpress.com/2016/09/11/a-inceput-prigoana-impotriva-parintelui-ciprian-ioan-staicu-cititi-instiintarea-ierarhului-si-raspunsul-parintelui/comment-page-1/#comment-324358

    Vedeti … asta incercam sa semnalez !!!

    Trebuie sa facem ascultare de cele 7 Sfinte Sinoade , cu adevarat SFINTE !!!! Trebuie sa facem ce ne spun Sfintii Parinti !!!!

    Au spus prin Canonul 10 Apostolic sa nu cadem in partasie cu ereticii -asta trebuie sa facem !!!!

    Ne spune sa intrerupem pomenirea cu ereticii – asta trebuie sa facem !!!

    Unii m-au judecat pentru asprimea cuvintelor mele !!!Dumnezeu sa-i ierte !!!

    Eu doar incercam sa-l protejez pe parinte… Din dragoste l-am rugat sa nu-l mai pomeneasca..Si iata ca se adeveresc spusele mele…pacat de timpul pierdut !!!

    Dumnezeu sa-l intareasca si sa-l ierte, ca pana acum din nu stiu ce cauza…desi bine intentionat …a facut un pic de partasie cu apostatii – pomenindu-i… !!!

    Sper sa fie un exemplu si pentru alti preoti care nu au intrerupt pomenirea celor care nu s-au dus in Creta, dar care au aceleasi convingeri si cad sub incidenta Canonului 10 Apostolic .

    Trebuie sa intelegem ca acesti apostati nu se mai intorc in biserica..au plecat cu dracul de bunavoie . Nu trebuie sa mai pierdem timpul… trebuie sa ne concentram mai mult pe calauzirea poporului nevinovat…care piere sub nestiinta..si ignorare.

    Ganditi-va logic..de ce ar mai fi profetit Sfintii ca ne vom retrage in paduri daca ei ne-ar fi luat in considerare ?????
    Toate demersurile noastre ,mitinguri, scrisori, semnaturi sunt egal cu zero in fata lor. Trebuiesc insa facute, ca sa aratam Domnului ca noi suntem cu EL.. Ca nu suntem noi Iuda, ca suntem in dragoste si ascultare de Adevar .

    Avem nevoie de preoti printre noi !!! RUGATI-VA ca Dumnezeu sa-i ajute , sa-i lumineze, sa-i intareasca, sa reuseaca sa-si duca misunea de pastori ai lui DUMNEZEU !

  14. paul

    am cateva nelamuriri,aghionoros.
    te rog sa imi raspunzi-cand va fi „momentul potrivit” pentru intreruperea pomenirii?
    acum cateva zile PS Pimen a vorbit intr-o predica despre fratii nostri catolici.
    ecumenismul s-a insinuat in Biserica de 100 ani,incetul cu incetul dar fara a fi vindecat.
    acum nu se spune ca ecumenismul este o cumplita erezie,care trebuie alungata,taiata din crestinismul ortodox,nu,se spune ca ….mai vorbim si mai vedem.

    aghionoros,Sfantul Munte pe care atat il iubim,istoric a avut si are caderile sale,mari,in ceea ce priveste ecumenismul.
    exista,istoric,un precedent de care diavolul se foloseste acum:intreruperea pomenirii si …”reluarea pomenirii”,datorita presiunilor politice si „discutiilor”,falsei „asteptari” si „rabdarea” pentru intoarcerea ecumenistilor la adevar.
    te rog sa imi exemplifici ,te rog atat pe tine,cat si pe pr.vulcanescu, cativa ierarhi care s-au vindecat de ecumenism,au declarat ca au gresit si au devenit luptatori ortodocsi veritabili(militand nu doar ca oficianti ai Sf.Taine ci si invatatori, asemeni apostolilor,ai dreptei credinte,nu traducatori de poeme,ci descoperind ereziile acestui veac).
    indiferent cate probleme sunt si vor veni peste lume,politic,social, economic, militar,daca esti crestin ortodox,ramai crestin ortodox,nu devii lax.
    daca o tara este invadata de …”extraterestri”,este un motiv sa „ne rugam impreuna”?

    toata aceasta campanie de dezinformare se bazeaza foarte mult pe un criteriu de psihologie sociala,oamenii se plictisesc,si obosesc repede,si asteapta,dupa o vreme,un motiv ca sa recada in apatie.
    se spune,fals,ca ierarhii si preotii vor ramane din varii motive, ecumenisti, si (chipurile)noi „trebuie” sa mergem la biserica,sa acceptam acest compromis,
    ca sa „nu le lasam lor” biserica.
    cu alte cuvinte,se declara fatis ca ortodoxia este lipsita de castig!ca lupta este inutila si prosteasca.
    aghionoros,niciodata vreo erezie nu „s-a vindecat” de la sine,ci cu lupta,cu jertfa,cu osteneala,cu multa multa osteneala.
    si inca ceva. nici o alta erezie nu se compara cu ecumenismul,cu new age,cu nwo.
    nici un motiv nu exista in fata lui Dumnezeu pentru a „redefini”, „innoi”, „moderniza”,sau a re-configura credinta noastra sfanta.
    daca crestinii ar cunoaste istoria Bisericii,daca preotii ar lasa putin constructiile si conferintele si ar face cu adevarat cateheze…
    in oameni credinta este confuza.
    Dumnezeu nu ne vrea confuzi.
    ciudat,ati ajuns sa atacati pe cei-ca mine-care aleg sa traiasca aceasta imensa durere,sa nu poti participa la o Sf.Liturghie si sa nu poti sa te impartasesti decat strabatand sute de km.
    eu am o constinta,de om si de crestin ortodox.
    constiinta mea nu ma lasa sa particip la batjocorirea ortodoxiei.
    in manastirile si bisercile noastre,in „blogurile” unor pseudo-aparatori ai ortodoxiei sunt manipulate constiintele oamenilor spre a nu fi ortodox,pentru ca…esti schismatic,fanatic,stilist,prost,sau chiar”kgb-ist”.
    felicitari „vasile”.

    aghionoros,am postat aici cu nadejdea ca aici se vor intalni cei care au o dragoste fierbinte pentru Hristos si Biserica.
    am fost acuzat initial ca as fi „popa apostat” in perioada cand inca speram ca imediat dupa „Sinod” se va trezi crestinatatea din tara noastra.
    Dumnezeu sa va lumineze ,sa ne lumineze,sa ne scoale din cumplita neputinta in care ne complacem.
    ca monah nu am iesit din lume pentru a sta pe bloguri,ci pentru a vietui,din dragoste si credinta,intr-o Sfanta manastire.
    acum manastire este,dar vie nu este.
    voi nu aveti habar cum s-au separat oamenii „bisericii”,cum se continua ca si cum nimic rau nu este,ca si cum totul este neschimbat,si cata agresivitate inghetata .
    se vorbeste despre HAR de parca ar fi in buzunarul omului sau in pomul din curte,credinta este tratata acum ca si animalul- luat de la traiul sau firesc,bagat in apartament,castrat,samponat,plimbat in lesa,hranit cu croncanele,dus la monta,eventual schimbat cand te plictisesti.
    oare cum ne vede Dumnezeu?
    credinta nu se socoteste implinita in numarul de rugaciuni sau metanii,in numarul de traduceri,in doctorate,in fapte de milostenie,cati pagani nu au acestea,cati schismatici si eretici nu se lauda cu acestea…
    credinta noastra crestin ortodoxa nu este doar drept-credincioasa,dar este de neamestecat.
    una este-cum am mai spus- mila si compasiunea fata de intreaga zidire,fata de oameni in general,alta este credinta.
    iata ce cantari frumoase ridica fratii din strane,isi moduleaza vocile minunat,iata ce rugaciuni frumoase…dar cuvintele cantarilor si a rugaciunii,ale Evangheliei,clare si limpezi…nu le aud. este ca o vraja in care se afla,aud dar nu inteleg,pentru ca nu vor. e „frumos” sa mergi „cuminte” la biserica,dar este uracios sa te ridici la lupta pentru credinta,e DISCOMFORT.

    dormiti,frati,dormiti,somn greu de moarte ne acopera.

    cine vrea sa ramana pana la moarte crestin ortodox,va lupta.
    pana la sfarsit.
    pana la sfarsitul nostru pe aceasta lume.
    in loc sa ne unim in post si rugaciune,in loc sa cautam cu osardie parinti buni,
    se vede ca pierdem vremea pe bloguri. profetiile nu sunt mincinoase,poporul crestin va ramane putin,prigonit si raspandit,dar VA FI pana la sfarsit.

    se mai induce ideea,iesita din trufie si amagire,ca nu poti marturisi decat daca esti sporit duhovniceste.
    oricine declara aceasta este inselator cu buna-stiinta.
    si nu doar inselator,dar credinta sa este catolica.
    nu apartine o astfel de gandire ortodoxiei.
    cu adevarat preotii care au marturisit trebuiau sa ramana prezenti pentru popor,cu orice risc.
    preotul este preot PENTRU cei pastoriti,nu pentru copaci sau pentru 10-15 crestini.
    inca prigoana nu a venit,nu la acel nivel. daca voi,parinti,plecati,sau nu vorbiti,noi ce sa facem?
    ramanem sa ne luptam,singuri ,cu o structura bine organizata,infiltrata in Biserica,in societate,si cum ne putem descurca?

    eu vorbesc ca un om pacatos,nesporit duhovniceste,poate intreaga viata voi ramane nesporit duhovniceste.
    ma uit la cei ce sunt numiti sporiti(caci stareti nu mai avem….),si ma doare sufletul.
    oare ortodoxia este politica,sau club de carte?
    oare cum este: mama ta este grav bolnava de cancer.
    mergi cu ochii in lacrimi si cu sufletul indurerat la medici renumiti.
    unul spune este cancer,dar poti sa si operezi,si sa traiesti,poti sa si ramai cu cancerul,si sa traiesti.
    iar altul spune,sa nu exageram,cancerul este o forma de viata,apartine organismului,este o structura interesanta,problema se pune in felul urmator,crezi ca Dumnezeu in iconomia sa nu stie ce este bine pentru mama dumitale?si mama dumitale s-a rugat suficient,a capatat ea oare acea finete duhovniceasca incat sa inteleaga cancerul??

    daa,cam la asta s-a ajuns.
    crestinismul are o frumusete de nedescris,o limpezime si o putere unice dar in special este SIMPLU SI SMERIT.
    credinta noastra este cea care a rusinat filosofii si inteleptii acestei lumi,de multe ori prin oameni simpli.
    Slava Lui Dumnezeu.
    multumesc lui Dumnezeu ca sunt crestin.
    mic,prost,bubos,sarac,in zdrente,dar crestin.

    un ultim P.S.: daca nu pasa nimanui de protestele noastre,putem merge linistiti la biserica,contopiti intr-un duh cu ei,caci sunt multi,si ne-au ocupat Biserica.
    fireste ca gandul urmator este:de ce sa raman ortodox,cand la catolici am mai multe inlesniri,pentru ca oricum vom fi una.
    si mai departe,daca papa spune ca Dumnezeu este dragoste si ii iubeste pe toti,indiferent de credinta,chiar si pe atei ,si fiindca oricum nu am nici o inalta asezare duhovniceasca,nici rugaciune lucratoare,”luminatoare”,nici nu am doctorate in teologie…de ce sa ma ostenesc sa raman monah…?
    daca Dumnezeu in viziunea finilor si nedeclaratilor ecumenisti este atoateangaduitor(in afara de innapoiatii,talibanii si sacaitorii ortodocsi),de ce sa ma am vreo innapoiata opreliste „morala”? „Dumnezeu”(-l lor) le ingaduie pe toate…nu?

    frate aghionoros,observ cu tristete ca ceva ce am prevazut in ceea ce priveste reactile unor parinti,este tristul adevar.
    sa raman in manastire in ascultare,in aceasta moarte duhovniceasca,nu are sens,oricum nu ni se permite sa vorbim deschis cu mirenii,iar cu alti parinti nici atat. asa ca bagajul ma asteapta,si un drum care nu stiu unde ma va duce.
    atat stiu,in simplitatea inimii mele,Biserica este vie si este frumoasa cum nu v-o pot descrie.
    atat ca s-a ascuns acolo,cand normal era sa fie mare cat o tara si cat lumea,si eu sa ma odihnesc in ascultare si sa aprind candelele in fata sfintelor icoane,sa traiesc si sa mor in pacea credintei.

    in tara mea sunt pribeag si batran,prea batran ca sa mai aman cele ce am promis Domnului.
    iti doresc frate aghionoros mantuire si sa ne vedem la Rai.
    daca aceasta forma de protest,blanda,a nepomenirii este atat de vicios atacata,inseamna ca suntem,deja, ecumenisti.

    • oarecare

      PAUL,

      CU DUMNEZEU INAINTE, PANA LA MOARTE – DE VA FI NEVOIE !
      E CUMPLIT DE GREU.. CE TRAIM NOI ACUM..DUMNEZEU SA NE AJUTE, SA NE LUMINEZE!!!

  15. ATENTIE!!!

    ATENTIE ! SE TRIMIT DE LA EPISCOPII ACEST ACT OBLIGATORIU DE SUPUNERE A PREOTILOR FATA DE SINOD!
    CINE SEMNEAZA APOSTAZIAZA!!! IN BIHOR NIMENI NU S-A OPUS .NU SE POT FACE MODIFICARI DE INTERPRETARE IN NICI UN FEL.CINE SEMNEAZA ESTE APOSTAT!

    „În numele Sfintei Treimi, Subsemnatul (..) slujitor/angajat/epitrop/casier/voluntar la (..) , având atribuţii de (..) jur înaintea lui Dumnezeu şi a Chiriarhului meu (..) sau a delegatului Sau (..) ca, în perioada desfăşurării activităţii în responsabilitatea de (..), voi îndeplini obligaţiile prevăzute în Decizia de numire (contractul de muncă sau contractul de voluntariat), cu cea mai deplină conştiinciozitate, onestitate, fidelitate şi corectitudine faţă de Biserică, nu îmi voi însuşi nimic din bunurile Bisericii, nu îmi voi însuşi venituri sau avantaje necuvenite pentru propria persoană sau pentru altă persoană sau entitate, nu voi tăinui şi nu voi favoriza astfel de fapte de care aş lua cunoştinţă, voi păstra cu sfinţenie confidenţialitatea sarcinilor de serviciu, respectând prevederile statutare şi regulamentare bisericeşti, hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, ale organismelor eparhiale, dispoziţiile autorităţii superioare bisericeşti şi legislaţia în vigoare privind administraţia bunurilor.
    În caz contrar, voi suporta toate consecinţele canonice, administrative şi disciplinare bisericeşti, pe care autoritatea bisericească le va dispune.
    Aşa să-mi ajute Dumnezeu!”,

    se spune în textul „actului de onestitate şi fidelitate”.

  16. dinu

    Par Zisis greseste. El insusi este „produsul” facultatii de teologie si, iata, are un discurs „alfel”. Si mai este o chestie, o intrebare? Pr. Zisis este un mare teolog (pot fi de acord cu asta) dar este singurul teolog pe care-l are intrega Ortodoxie astazi…? Daca raspunsul vostru este da, suntem foarte saraci, daca este nu, atunci publicati si atitudinile altor teologi. Pe Ierotheos Vlachos nu-l mai publicati, este de inteles :-), dar mai sunt multi altii.

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: