SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Arhiepiscopia Greciei, Atitudini, Clerici și mireni, Conferinte, Mărturii, Patriarhia Română

Gheronda Sava Lavriotul: Caterisirea făcută de ecumeniști nu este valabilă

Sunt preot de manastire, nu mai vreau sa pomenesc episcopul ecumenist sau ateu conform Sf. Palama. Daca plec din manastire voi fi caterisit. Este valida aceasta caterisire? Pot sa mai savarsesc Sfanta Liturghie? Este canonic? Episcopii romani mai pot caterisi pe cineva?

Pr. Sava:

Episcopii pot caterisii pe oricine / pe cineva. De asta sunt si canoane, dar primii care trebuiesc caterisiti sunt episcopii si in primul rand Bartolomeu care a incalcat toate canoanele Bisericii, toate sfintele canoane.
Pe parintele si daca l-ar caterisi pt credinta nu este valabil. Si nu o spun eu, o spun chiar Sfintii Parinti. Cine este caterisit pt credinta lui nu este valabila acea caterisire si va trebui sa continue sa savarseasca Sf. Liturghie pt ca Sf. Liturghie este canonica.
Episcopii spun ca, oricine nu pomeneste numele episcopului la Liturghie, Liturghia nu este valida . Asta este o blasfemie la adresa Duhului Sfant . Este una dintre CELE MAI MARI BLASFEMII. Asta este Papa: “daca nu ma pomenesti, nu esti in biserica“. Avem canoane f. stricte in biserica in care ne spun ca nu avem voie sa pomenim la Liturghie episcopul care nu marturiseste corect, clar, cuvantul adevarului.
Aceasta teorie a episcopilor care spun ca nu este valida Sf. Liturghie se gaseste in teologia pe care o invata Ioanes Zsizoulas – episcopul de Pergam – pe care a copiat-o din teologia papistasa. Asta ne conduce catre o alta teologie, eretica bineinteles, care se numeste episcopocentrism, adica Liturghia este episcopocentrica, adica au pe episcop in centru si nu pe Mantuitorul Hristos, adica nu ne rugam la Mantuitorul Hristos ne rugam la episcop.
Intelegeti ce BLASFEMIE ESTE asta? Pe asta se sprijina tot papismul. Si primatul papal in acest lucru se sprijina / pe acest lucru se bazeaza.
Asadar, este o mare binecuvantare sa ne cateriseasca ecumenistii.

Integral la sursa: https://saccsiv.wordpress.com/2016/10/17/transcriptul-conferintei-de-la-bucuresti-a-monahilor-din-athos/

  1. oarecare

    INTAMPLATOR AM GASIT PE NET CUVINTELE ROSTITE IN 25 MARTIE 1945 ALE SF. LUCA AL CRIMEEI , DESPRE SOARTA ERETICILOR, EREZIE SI SCHISMA … SINCER M-AU EMOTIONAT 🙂 … SUNT POVETE DE AUR PENTRU NOI ACUM !…

    ”Pe toţi cei aflaţi în secte, care smintesc oamenii cu învăţăturile lor mincinoase, apostolul Pavel îi dă anatemei – şi urmând cuvintelor lui, Sfânta Biserică anatematizează în Duminica Triumfului Ortodoxiei pe toţi ereticii, pe toţi cei ce nu recunosc Sinoadele Ecumenice şi Sfânta Tradiţie. Să vă aduceţi aminte şi să ştiţi că dacă cineva vă sminteşte şi vă atrage într-o sectă, veţi fi supuşi anatemei, veşnicului blestem. Ce poate fi mai groaznic decât aceasta? Nu ştiu. Pot numai să vă rog, cum îi ruga pe credincioşi şi Sfântul Apostol Pavel, să vă păziţi de aceşti răpitori, să vă păziţi de cei ce fac schisme, să nu vă duceţi niciodată la adunările lor, căci altfel va pătrunde în voi otrava lor. Ca de foc temeţi-vă de legăturile cu ereticii, cu sectanţii. Ţineţi-vă de credinţa pe care ne-o învaţă Sfânta Biserică – de credinţa evanghelică, de credinţa lui Hristos, de credinţa apostolească, şi vă va mântui Domnul Iisus Hristos. Amin”.

    PE LARG AICI:

    “În cea dintâi Duminică a Marelui Post, care se numeşte Duminica Triumfului Ortodoxiei, Sfânta Biserică prăznuieşte întărirea şi întemeinicirea credinţei ortodoxe, biruinţa asupra numeroşilor eretici osândiţi de cele şapte Sinoade Ecumenice.

    Ştiţi că încă din vremurile apostolice au apărut o mulţime de dascăli mincinoşi, al căror număr a tot crescut o dată cu scurgerea veacurilor. S-au ridicat eretici care au strâmbat sfânta credinţă ortodoxă, învăţând mincinos despre Dumnezeirea Domnului nostru Iisus Hristos – şi mulţi au urmat păgânătăţii lor, mulţi au pierit cu moarte veşnică.

    Toate acestea au fost prezise de către sfinţii apostoli. Iată ce spune Sfântul Apostol Petru în cea de-a doua Epistolă sobornicească a sa:
    „Dar au fost în popor şi proroci mincinoşi, după cum şi între voi vor fi învăţători mincinoşi, care vor strecura eresuri pierzătoare şi, tăgăduind chiar pe Stăpânul Ce i-a răscumpărat, îşi vor aduce sieşi grabnică pieire; şi mulţi se vor lua după învăţăturile lor rătăcite, şi din pricina lor calea adevărului va fi hulită (2 Pt. 2, 1-2).”
    Şi sfântul apostol Pavel îi prevenea pe creştinii din Efes:

    Ştiu că după plecarea mea vor intra între voi lupi îngrozitori, care nu vor cruţa turma, şi dintre voi înşivă se vor ridica bărbaţi grăind învăţături răstălmăcite, ca să tragă pe ucenici după ei (Fapte 20, 29-30).

    Încă de atunci, din vremurile apostolice, au început despărţirile de Biserica lui Hristos – iar Domnul nostru Iisus Hristos a spus cu gura Sa că Biserica trebuie să fie una: Şi va fi o turmă şi un păstor (v. In. 10, 14-16). Şi în rugăciunea Sa arhierească El a strigat către Tatăl Său:

    Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine, şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una (In. 17, 10-21).

    Domnul a învăţat că Biserica trebuie să fie una, El fiindu-i Cap şi Păstor – iar toţi dascălii mincinoşi şi ereticii cu putinţă au năzuit întotdeauna, ca nişte lupi răpitori, să se deosebească de Hristos şi să răpească o parte a turmei lui, însetând de stăpânire şi de cinstirea din partea lumii. Ei sfâşie Biserica lui Hristos. În anul 1054, din pricina pretenţiilor papilor romani la stăpânire absolută în Biserică, pe care voiau s-o cârmuiască singuri, Biserica Apuseană, catolică adică, s-a despărţit de Biserica Răsăritului, ai cărei fii suntem noi. Sfinţii apostoli nu au practicat niciodată stăpânirea absolută a unui singur om în Biserică: Biserica era cârmuită soborniceşte şi nimeni nu-şi dădea numele de locţiitor al lui Hristos pe pământ. Ortodocşii au făcut totul pentru a preîntâmpina ruptura, dar Domnul a îngăduit-o.

    În cel de-al XIV-lea veac a apărut un nou făcător de schismă, Luther, care a supus unei obraznice şi samavolnice critici întreaga învăţătură a Bisericii şi a refăcut-o cu desăvârşire după cum i s-a părut lui că este nevoie – şi a apărut o nouă erezie, care a rupt cu desăvârşire succesiunea apostolică: erezia luterană sau protestantă. După aceea a început o necurmată împărţire a protestantismului într-o mulţime de secte şi de curente, căci Luther a dat tuturor adepţilor săi dreptul deplin de a explica Evanghelia după bunul plac.
    O asemenea explicare fără călăuzirea păstorilor de Dumnezeu rânduiţi ai Bisericii n-avea cum să nu fie strâmbă. Fiecare înţelegea Biblia precum voia, precum îi dictau lipsa de educaţie şi neputinţa minţii. Şi acum protestantismul cuprinde un număr uriaş de secte.

    Din păcate, şi în Biserica noastră a pătruns înrâurirea acestor erezii şi secte protestante. S-au găsit în poporul nostru nu puţini oameni care au părăsit credinţa strămoşească şi au urmat sectarilor protestanţi. Aşa au apărut la noi ştundismul, baptismul şi multe alte secte.

    În secte intră oameni neştiutori, neîntăriţi în adevăr, şi îşi clădesc învăţătura fiind pătrunşi de patima cea mai grea, de cel mai greu păcat: de păcatul satanic al trufiei. Ei îndrăznesc cu obrăznicie să critice rânduielile Sinoadelor Ecumenice, poruncile sfinţilor apostoli, învăţătura Bisericii Ortodoxe. Ei supun unei nimicitoare critici, cu prostie şi ignoranţă, întreaga Biblie, tot Noul Testament, alegând din Sfânta Scriptură doar locurile care le gâdilă iubirea de sine şi trufia şi respingând tot ce le contrazice părerile preconcepute.

    Trufia şi adânca neştiinţă stau la temelia sectelor. Toţi trebuie să-şi amintească bine lucrul acesta. Fenomenul sectar a îmbrăcat la noi forme absurde, revoltătoare prin prostia lor şi prin obraznica lor tăgăduire a întregii învăţături creştine; despre unele dintre ele ţi-e şi ruşine să vorbeşti.

    Nu puţini sunt sectanţii care tăgăduiesc Dumnezeirea lui Iisus Hristos. Spre ruşinea poporului nostru, s-au găsit în el oameni care, uitând tot trecutul lui, toţi stâlpii seculari ai vieţii lui, uitându-şi credinţa ortodoxă, au început să mărturisească credinţa evreiască – fiindcă sunt un şir întreg de secte iudaizante care păzesc întreaga lege a lui Moise, cinstesc toate praznicele iudaice, se supun pe sine şi îşi supun copiii tăierii împrejur şi devin din ruşi evrei. Iată până la câtă nerozie ajung unii sectanţi.

    Sfântul Apostol Petru spunea în cea de-a doua Epistolă sobornicească a sa că cei neştiutori şi neîntăriţi răstălmăcesc scrierile lui Pavel, ca şi pe celelalte Scripturi, spre pierzarea lor (v. 2 Pt. 3, 16).

    Iată şi cuvintele Sfântului Apostol Pavel: Cum vor propovădui, de nu vor fi trimişi? (Rom. 10, 15). Slujitorii Bisericii, arhierei şi preoţi, au fost trimişi la propovăduire: pe preoţi îi trimit arhiereii, arhiereii au primit această autoritate de la apostoli, iar apostolilor le-a poruncit să pască turma Sa însuşi Domnul:

    Cel ce vă ascultă pe voi, pe Mine Mă ascultă, şi cel ce se leapădă de voi, de Mine se leapădă; iar cel ce se leapădă de Mine se leapădă de Cel Ce M-a trimis pe Mine (Lc. 10, 16).

    Cuvintele acestea îi privesc nemijlocit şi pe sectanţi, care nu ascultă de slujitorii Bisericii şi astfel se leapădă de însuşi Domnul Iisus Hristos şi de Tatăl Ceresc, Care L-a trimis. Lepădându-se de Adevărul Dumnezeiesc, sectanţii au călcat poruncile lui Dumnezeu şi au lepădat Tainele Bisericii, însuşindu-şi dreptul de a propovădui. Cum vor propovădui însă, dacă n-au fost trimişi?

    Nu e păcat mai greu decât schismele şi sfâşierile din Biserica lui Hristos. Aşa spuneau toţi marii ierarhi. Iată cuvintele sfinţitului mucenic Ciprian:

    „Păcatul celor care nu păstrează unirea şi strânsa legătură cu Biserica nu se spală nici măcar cu sângele lor, chiar dacă aceştia s-ar da pe sine la moarte pentru mărturisirea numelui lui Hristos: vina cea de neşters şi grea a despărţirii de Biserică nu se curăţă nici măcar prin sânge”.

    Iar alt sfinţit mucenic – Ignatie Teoforul – a zis aşa:

    „Nu vă amăgiţi, fraţilor: cine urmează făcătorilor de schisme, acela nu va moşteni împărăţia lui Dumnezeu”.

    Vedeţi cât de cumplit este păcatul schismei şi al alcătuirii de secte, cât de cumplit este a te abate de la Biserica lui Hristos şi a merge după sectanţi. Sfinţii apostoli ne-au prevenit de numeroase ori în această privinţă. În Epistola către romani, Sfântul Apostol Pavel spune:

    Vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei (Rom. 16, 17).

    Domnul Iisus Hristos a zis:
    Feriţi-vă de prorocii mincinoşi, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori (Mt. 7, 15).

    Să ştiţi, popor al lui Dumnezeu, că sectanţii sunt făţarnici, că vin punându-şi masca iubirii şi smereniei. Ei sunt din cale-afară de şireţi: linguşesc subţire auzul, fac pe sfinţii, robesc oamenii printr-o amăgitoare dragoste şi atenţie, îi atrag în cursele lor – şi dacă ajungeţi în aceste curse veţi pieri.

    Sfântul Apostol Pavel cheamă în Epistolele către tesaloniceni şi galateni:
    Staţi neclintiţi şi ţineţi predaniile pe care le-aţi învăţat fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră (2 Tes 2, 15); chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o, să fie anatema! (Gal. 1, 8).

    Pe toţi cei aflaţi în secte, care smintesc oamenii cu învăţăturile lor mincinoase, apostolul Pavel îi dă anatemei – şi urmând cuvintelor lui, Sfânta Biserică anatematizează în Duminica Triumfului Ortodoxiei pe toţi ereticii, pe toţi cei ce nu recunosc Sinoadele Ecumenice şi Sfânta Tradiţie. Să vă aduceţi aminte şi să ştiţi că dacă cineva vă sminteşte şi vă atrage într-o sectă, veţi fi supuşi anatemei, veşnicului blestem. Ce poate fi mai groaznic decât aceasta? Nu ştiu. Pot numai să vă rog, cum îi ruga pe credincioşi şi Sfântul Apostol Pavel, să vă păziţi de aceşti răpitori, să vă păziţi de cei ce fac schisme, să nu vă duceţi niciodată la adunările lor, căci altfel va pătrunde în voi otrava lor. Ca de foc temeţi-vă de legăturile cu ereticii, cu sectanţii. Ţineţi-vă de credinţa pe care ne-o învaţă Sfânta Biserică – de credinţa evanghelică, de credinţa lui Hristos, de credinţa apostolească, şi vă va mântui Domnul Iisus Hristos. Amin”.

  2. aghionoros

    Multumim

  3. Pr. Evghenie

    Este clar ca episcopul nu va recunoaste ca e eretic, ca daca ar recunoaste, ar osandi si erezia. Deci el va motiva caterisirea prin faptul ca ai intrerupt pomenirea episcopului in mod necanonic. Asa ca orice preot trebuie sa fie constient ca daca va intrerupe pomenirea episcopului, va fi sigur caterisit. Se mai pune o intrebare: dar turma pe mana cui o lasi? Raspunsul este, probabil: vor avea grija sa trimita un preot ecumenist pentru o „mai buna” catehizare, si, ca preot, sa fii sigur ca lasi turma pe mana lupilor. Deci, poate ar trebui sa pui si asta in balanta, ca preot. Sa ne gandim ca majoritatea credinciosilor nu sunt interesati de sinodul din Creta. Majoritatea cred ca este treaba intai-statatorilor, asa cum si este, sa rezolve astfel de robleme, marea majoritate nestiind nimic de ecumenism. Deci, sminteala vine de sus in jos, iar bietii crestini, precum copiii, se duc dupa parinte, ca asa e normal. Nu toti au timp de studii, de lamuriri in privinta unor lucruri departe de statutul social si mintea lor. Concluzia: inainte de a intrerupe pomenirea, sa ne gandim si la turma incredintata noua spre pastorire, daca e bine sa o lasam pe mana lupilor, sau nu? Fiind preot, am mai observat un lucru, discutand cu alti preoti, si anume, ca nici preotii nu prea sunt interesati de sinodul de la Creta, nu au activitati ecumeniste, in general, decat cei de pe la catedrale, in saptamana de rugaciune in comun. Nu stiu nici marea majoritate a preotilor despre ce s-a discutat la Creta in amanunt, privesc aceste documente ca pe ceva indepartat chiar si de ei, fara a le da vre-o deosebita importanta. In principiu, majoritatea sunt de acord cu ecumenismul, dar nu desfasoara activitati ecumeniste. Bineinteles, aceasta necunoastere ii poate duce pe viitor la pierzare, dar acum gravitatea apostaziei sta in persoana episcopilor semnatari la Creta, iar nu pe spatele preotilor. Deci, daca preotul din parohie nu desfasoara activitati ecumeniste, in principiu omul, cred eu, se poate duce linistit inca la slujbele acestuia. Dar numai pana cand ecumenismul va fi condamnat de un Sinod al episcopilor, iar ecumenismul va fi dat anatemei, dupa aceea sa se duca doar acolo unde sunt pomeniti episcopii canonici, caci harul nu va mai fi acolo unde sunt pomeniti episcopii eretici.

  4. Pr. Evghenie

    Vreau sa mai adaug faptul ca datoria fiecarui crestin constiincios este de a vorbi cu preotul din parohie si de a-l atentiona cu privire la pericolele ecumenismului, daca le cunoaste, dar sa se documenteze bine si sa o faca cu smerenie. Sa nu uitam ca intoarcerea unui suflet, cu atat mai mult daca e preot, la dreapta credinta, acopera multe pacate.

    • ema

      @Preot Evghenie: Dar ce sanse de trezire sa mai fie de exemplu la un preot care are zice ca are incredere in sefii lui pe scara ierarhica si care spune ca nu stie ce cuprind documentele din Creta si nici nu il intereseaza?

    • Cristian

      „datoria fiecarui crestin constiincios este de a vorbi cu preotul din parohie” – aveti dreptate, parinte. Din pacate, unii, la care poate nici nu te astepti, se arata chiar iritati ca un mirean indrazneste sa le cerceteze cumva marturisirea de credinta.

  5. Pr. Evghenie

    Vreau sa laud atitudinea protopopului nostru de Medias, Ovidiu Gaban, care i-a cerut, cu cativa ani in urma, IPS Laurentiu Streza, binecuvantarea de a nu face rugaciuni in comun cu alte culte in saptamana de rugaciune in comun a tuturor „crestinilor” la catedrala din Medias. Si IPS i-a dat binecuvantare. Este un preot intept si pasnic. Vedeti, ca lupta se poate duce nu numai cu intreruperea pomenirii? De multe ori castigi mai multe cu dragostea, decat cu ostilitatea.

    • oarecare

      ATI CITIT PREDICA SF LUCA AL CRIMEII ? CHIAR NU INTELEGETI ???? AVETI MAI MULTA DRAGOSTE DECAT AVEA SFANTUL ??? NU MAI AVETI LIMITA BUNULUI SIMT…

    • Cristian

      „Vedeti, ca lupta se poate duce nu numai cu intreruperea pomenirii?” – asta asa este. Dar nici intreruperea pomenirii nu e de … lepadat.

  6. Anti Dinu

    @ Preot Evghenie : fiecare ortodox are datoria sa-si cunoasca credinta. Cine nu isi face timp nu merita statutul de ortodox. Este obligatie nu este facultativ! Spuneti ca nici preotii nu mai sunt interesati de ce se intampla…inseamna ca isi merita soarta de a sta in intuneric. Hristos nu obliga pe nimeni sa vina la credinta si sa se mantuiasca. Numai cine vrea. Probabil ca si Sfintii Parinti greseau cand se ingradeau de eretici nu?

  7. Raluca

    Pr. Evghenie
    Dragostea și iar dragostea. Dar NU față de ecumeniști.
    Dacă preoții așteaptă să fie trași de mânecă și să fie atenționați cu dragoste, nu-i așa, și MUUULTĂ smerenie că ar trebui să-i intereseze sinodul din Creta și actele biometrice de exemplu, stăm rău, foarte rău. Pentru că nu mireanul învață preotul, ci preotul are DATORIA să învețe pe mirean în ale credinței. Și dacă sunt așa de indiferenți preoții și nu știu pe ce lume se află, de ce s-au mai făcut preoți, că nu i-a forțat nimeni? Și dacă preoții sunt indiferenți ce pretenți exagerate să avem de la turmă?? Documentele semnate în Creta vor fi implementate în viața practică rapid, foarte rapid, și atunci se vor trezi că vor fi obligați să pună în practică ecumenismul cu forța.
    Și dacă refuză și sunt caterisiți vor lăsa locul liber unora mult mai răi, care vor face praf turma credincioșilor. Păi ce i-a împiedicat până acum să aibă grijă ca să învețe turma și să o pregătească pentru vremurile apocaliptice în care trăim, în așa fel încât turma să poată deosebi pe păstor de lup și să lupte pentru a nu fi dusă la pierzare?

  8. Pr. Evghenie

    Asa am invatat prin facultatile fe teologie- ca ecumenismul e bun. Si pe mine m-a intors un calugar la adevar, incercati si voi. Stiu ca la judecata nu va avea nimeni scuze ca nu a stiut, dar inca Biserica asteapta pocainta ierarhiei, toti – si episcopii si preotii trebuie informati corect, iar cine nu vrea da primeasca adevarul, inseamna ca pacatele nu-l lasa sa-l vada. Pe cat se poate inca sa incercam cu dragostea, ca si ei sunt suflete ca noi, si eu personal nu vad cu ce sunt mai bun decat alti preoti care se nevoiesc mai mult, dar asa au invatat si asa au primit-adevarul amestecat cu minciuna ecumenista. Insa dupa ce ereticii vor fi dati anatemei de un sinod al episcopilor, atunci sa ne departam imediat de ei, ca ne-am facut datoria de a-l mustra o data sau de 2 ori. Atunci, cand Biserica ii va condamna, sa ne fie pentru noi ca niste vamesi si pacatosi. Si fiecare crestin are preotia univerala de la botez.

    • oarecare

      ATI VAZUT DUPA CE SE ASCUND EI ? DUPA UN SINOD… DE CE ? PT CA EI STIU CA NU O SA MAI EXISTE UN SINOD IN ADEVAR…CINE E SINODUL ????? TOT EI… SUNT PREA INAINTATI IN LUCRAREA LOR SATANICA…

      IATA CUM SF IOAN IACOB HOZEVITUL DEMONTEAZA LUCRAREA DE MARE DRAGOSTE SATANICA A APOSTATILOR :

      ”Pericolul vine de la fratii cei mincinosi, care sunt dusmani ascunsi cu atat mai periculosi, cu cat cred ca ei sunt frati curati. Predica si ei ortodoxia, dar oarecum schimbata si prefacuta dupa placul lumii acesteia si al stapanitorului acestei lumi. Predica lor e ca o hrana prielnica care a inceput sa se strice si in loc sa hraneasca, otraveste pe cei care o mananca.”

      IAR DESPRE RESPECTAREA CANOANELOR SF. IOAN IACOB HOZEVITUL NE ARATA :

      “Iar cîtiva dintre slujitorii Sfîntului Altar din ziua de azi defaimã aceste Sfinte Canoane, numindu-le bariere ruginite. Canoanele sunt insuflate de Duhul Sfînt prin Sf. Apostoli si prin Sf. Pãrinti ai celor sapte Sfinte Soboare ecumenice si ei zic: “Canoanele, de multa vechime pe care o au, au ruginit.” Nu zic cã ei de multã grãsime si nefricã de Dumnezeu li s-a întunecat mintea si au nãpîrlit, cãzîndu-le si pãrul si barba si mustata, fãcîndu-se ca femeile. Cum e chipul Domnului si al Sfintilor si cum e chipul lor? De aceea, Sfintele Canoane ale Sfintilor ei le calcã în picioare, dar predicã sus si tare cã sunt ortodocsi.” (Hranã duhovniceascã, Buc., 2000)

    • oarecare

      PR. EVGHENIE ZICE : ”Asa am invatat prin facultatile fe teologie- ca ecumenismul e bun. ”
      SE IMPLINESTE PROFETIA SF COSMA ETOLUL: “Din scoli vor iesi lucruri pe care mintea voastra nu si le poate inchipui”.

  9. Pr. Evghenie

    Si va spun, daca un calugar nu s-ar fi purtat cu multa dragoste si rabdare fata de mine, castigandu-mi intai increderea, nu l-as fi crezut in ruptul capului ca ecumenismul nu e bun. Nu a inceput cu ecumenismul si cu lucrarea masoneriei, dar cand i-am cerut lamuriri in aceasta privinta, dupa un timp – a fost categoric, si nu-mi venea sa cred, dar am cercetat si m-am convins ca asa este. Apoi Maica Domnului a vazut ratacirea mea si mi -a trimis si duhovnic de care nu sunt vrednic. Pe acel calugar il cheama Gherontie, a fost ucenicul apropiat al pr. Nicodim Bujor de la Cernica. Iar daca sunteti de pe langa Fagaras, vi-l recomand cu toata caldura pe duhovnicul meu -pr. Varlaam de la man. Dejani.

    • Cristian

      Parinte Evghenie,

      Ne puteti spune unde il gasim astazi pe parintele Gherontie, ucenicul pr. Bujor?

    • oarecare

      TUPEU DE APOSTAT… NU LE E FRICA DE DUMNEZEU ! … MERG CU LUCRAREA LOR DRACEASCA INAINTE !

      IATA CUM SE IMPLINESC CUVINTELE SFANTULUI COSMA ETOLUL !

      Sfantul Cosma Etolul – cuvinte de duh si profetii: “RAUL VA VENI DE LA CEI INVATATI”

      • “Va veni vremea ca vrajmasii vostri sa va ia pana si cenusa din foc, dar voi sa nu va schimbati credinta, cum fac altii“. [Spusa in Siatisti.]
      • “Va veni vremea cand nu va mai fi aceasta armonie care e astazi intre popor si cler”.
      • “Clericii vor fi cei mai rai si mai necredinciosi dintre toti”.
      • “Pe Papa sa-l blestemati, fiindca el este cauza”.
      • “Din scoli vor iesi lucruri pe care mintea voastra nu si le poate inchipui”.
      • “Eu, crestinii mei, mi-am cheltuit viata studiind timp de cincizeci de ani, am citit si despre preoti si despre necredinciosi, si despre atei si despre eretici, am cercetat adancurile intelepciunii. Toate credintele sunt mincinoase, calpe, toate sunt ale diavolului. Am inteles si acest lucru adevarat, dumnezeiesc, ceresc, desavârsit si pentru mine si pentru voi: numai credinta crestinilor ortodocsi bine-credinciosi e buna si sfinta, ca sa credem si sa ne botezam in numele Tatalui si al Fiului si al Sfintului Duh. Aceasta v-o spun acum, la sfirsit, ca sa va bucurati si sa va veseliti de mii de ori, ca v-ati invrednicit sa fiti crestini ortodocsi, si sa plangeti si sa va tanguiti pentru cei necinstitori de Dumnezeu, necredinciosi si eretici, care umbla in intuneric, in mâinile diavolului“.

    • Raluca

      Pr. Evghenie
      este incredibil ceea ce spuneți, mă iertați, și este foarte grav. Păi ortodoxia a ajuns pe mâna unor preoți care habar n-au pe ce lume se află, care nu știu ce e ăla ecumenism? E revoltător! Nu sunteți niște copii. Aveți responsabilitatea mântuirii oamenilor. E o responsabilitate uriașă. Nu credeți că ar fi bine să faceți minimul efort de a citi, de a vă documenta și singuri. Să nu mai așteptați tot de la alții să facă ceea ce e de datoria voastră să faceți. Pe Sfinții Părinți mai vechi și mai noi i-ați citit? Gem rafturile librărilor de cărți. De Sfântul Iustin Popovici ați auzit?? A scris cartea ”Biserica Ortodoxă și ecumenismul”. Se poate descărca de pe internet in format pdf. A nu știi e un păcat.

      http://tineretulortodox.md/wp-content/uploads/2011/03/Sf.-Iustin-Popovici-Biserica-Ortodoxa-si-Ecumenismul.pdf

  10. Iuliana

    Asa este,parinte.Cu dragoste,rabdare si rugaciune se poate intoarce pe cineva din pacat.Sf.Filothei Zervakos are niste rugaciuni de intoarcere a ereticilor pe care ar trebui sa le citim fiecare pt ierarhii nostri,de luminare a lor.Asa trebuie sa faca un bun crestin,cum si Domnul,din iubire i-a iertat pe rastignitorii Lui.Una e sa fii ferm in credinta si alta sa ai ura din manie si mandrie ,pe cel cuprins de duhul rau si care nu pricepe ce e bine.Daca intorci pe cineva din pacate,si tie multe ti se iarta.Iar a intoarce pe cineva cere nevointa,jertfire.Eu cred ca fiecare preot in biserica lui,ar trebui sa spuna credinciosilor ca nu este de acord cu unele texte ce lasa loc de interpretari-de la acest sinod-,ca sa stie tot omul,si in rest sa-si vada de a se ocupa de pocainta si mantuirea omului.Sunt f.multi oameni care sunt ortodocsi cu numele si nu cu trairea si nu se informeaza de acest sinod,unii nici nu au auzit de el.Nu mi se pare normal,dupa parerea mea,ca preotii corecti,care au inteles ce nereguli „propovaduieste”acest sinod,sa plece din biserica si sa lase pe altul eretic sa fie in locul lui.Iar acolo unde un preot nu a inteles ce rau ne va aduce acest sinod,acolo crestinii trebuie sa-l convinga-din iubire,pt salvarea sufletului lui-sa-si schimbe gandirea,altfel oamenii se vor duce cu amaraciune la slujba,doar pt harul preotului si nu pt a-l asculta ce predica(unii chiar nu se vor mai duce).E pacat ca ierarhii ne invata sa nu credem in ce-au spus sfintii,ci in ce cred ei prin duhul rau ,teolog intr-ansii.

  11. Iuliana

    De exemplu,preotul de la noi ne-a cerut sa ne rugam fiecare inainte de acest sinod,dar multi au stat nepasatori-asta fiind rautate-si acum s-au trezit ca-i judeca pe cei ce-au semnat.Si acum ar trebui multa rugaciune pt cei rataciti,ca in ianuarie,cand s-a programat sa se lamureasca in privinta sinodului,sa fie mai luminati si sa corecteze ce-au gresit.Dar oare se vor ruga crestinii judecatori sau tot asa vor sta a lene si nepasare,ca apoi sa judece?Bine este scris,ca atunci cand critici cu rautate,de fapt te judeci pe tine ca nu te-ai rugat pt cel pe care il osandesti.

    • oarecare

      IULIANA …ITI FACI PACATE ! JUDECI..FARA NICIUN TEMEI 🙂

      CINE ARE CURAJ SA NU TACA CU SIGURANTA SE SI ROAGA… PT CA SUNT IN ASCULTARE DE DUMNEZEU..
      RUGACIUNEA E PE PRIMUL LOC..APOI E DATORIA NOASTRA SFANTA E SA NU TACEM !

      TREBUIE , ASA CUM SPUNEA SI SF IOAN GURA DE AUR IN ULTIMA SA OMILIE, SA VADIM LUCRAREA LOR DRACEASCA CA SA NU FIE INSELATI OAMENII CU ASAZISA LOR DRAGOSTE DRACEASCA , RASTALMACITA …

      • Iuliana

        Vad ca nu intelegi ce este a judeca.Eu vorbesc in duhul blandetii si a dragostei si nu tac cand e vorba de marturisirea credintei,dar nu judec.Am lamurit si preoti si prieteni in multe ce sa faca azi,dar nu in a-i judeca.M-am rugat si ma rog de luminare .Se vede ca nu ai inteles nimic din ce am explicat si asta pt ca duhul rau te-a ispitit.Vad pe multi ,pe multe siteuri ca striga-prin modul de exprimare-despre sinod si altele,dar prea putini sunt adevaratii crestini care indeamna la rugaciune pt cei rataciti.Astfel de siteuri…nu exista,pt ca e usor sa critici,si mai greu sa plangi in rugaciune…

        • oarecare

          IULIANA,

          JUDECI CAND SPUI ASTA : ”Si acum ar trebui multa rugaciune pt cei rataciti,ca in ianuarie,cand s-a programat sa se lamureasca in privinta sinodului,sa fie mai luminati si sa corecteze ce-au gresit.Dar oare se vor ruga crestinii judecatori sau tot asa vor sta a lene si nepasare,ca apoi sa judece? Bine este scris,ca atunci cand critici cu rautate,de fapt te judeci pe tine ca nu te-ai rugat pt cel pe care il osandesti.”

          AM INTELES F BINE …UNDE BATI 🙂

          DAR NU TINE..CA NU AI DE UNDE SA STI CARE SE ROAGA SI CARE NU…SI CAZI IN JUDECATA, DRAGA MEA…NU POTI SA GENERALIZEZI…CHIAR DACA HULA TA IMPOTRIVA CELOR CE POSTEAZA PE ACEST SITE O PUI SUB O FORMA DE INTREBARE … ”Dar oare se vor ruga crestinii judecatori sau tot asa vor sta a lene si nepasare,ca apoi sa judece?”

          PE ACEST SITE NU SE JUDECA !!! CI SE VADESTE !!! ASA CUM NE-A INVATAT SA FACEM SF IOAN GURA DE AUR…DACA NU ITI PLACE …E PROBLEMA TA 🙂

          NOI FACEM ASCULTARE DE SF SCRIPTURA :

          „Luaţi aminte ca să nu vă ducă cineva cu filosofia şi rătăcirea deşartă” (Col. 2, 8)

          ”Luaţi seama, fraţilor, să nu fie cumva, în vreunul din voi, o inimă vicleană a necredinţei, ca să vă depărteze de la Dumnezeul cel viu.
          13. Ci îndemnaţi-vă unii pe alţii, în fiecare zi, până ce putem să zicem: astăzi! ca nimeni dintre voi să nu se învârtoşeze cu înşelăciunea păcatului;
          14. Căci ne-am făcut părtaşi ai lui Hristos, numai dacă vom păstra temeinic, până la urmă, începutul stării noastre întru El,
          15. De vreme ce se zice: Dacă veţi auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoşaţi inimile voastre, ca la răzvrătire.” ( EVREI 3, 12-15 )

          AR TREBUI SA-TI CERI SCUZE INITIATORULUI ACESTUI BLOG CA IL JIGNESTI … 🙂 CREDE-MA CA NU A FACUT ACEST SITE CA SA FIE UN LOC DE JUDECARE A APOSTATILOR ( JUDECATA O FACE NUMAI DUMNEZEU) CI A FACUT UN LOC DE VADIRE A LOR !!!

          AI GRESIT…CU INTENTIE SAU NU 🙂
          ORICUM.. DUMNEZEU SA TE IERTE !

  12. Iuliana

    Eu citisem inainte de sinod ca sf.Kuska al Odessei a spus-prin Duhul Sfant-ca va fi talharesc,se vor baga in taina casatoriei,in post,va fi eretic.Asa a spus si sf.pr.Iustin Parvu ca va fi ca cel din Florenta si eu cred tot ce spune Dumnezeu.Am urmarit ce s-a dezbatut la sinod,dar cu credinta ferma in ce au zis sfintii parinti ca se va intampla,si a fost exact cum au spus.Este dureros ca drept ierarhii nu au crezut in ce au spus sfintii parinti.Eu am citit acat.sf.Varlam al Moldovei pt luminare si adevar.De acum inainte preotii trebuie sa fie vigilenti,atenti la tot ce se intampla de pe o zi la alta cu ce inselare mai apare,din partea superiorilor sai,in legatura cu ecumenismul,erezie si alte dracii.Eu nu inteleg de ce au acceptat rugaciune in comun cu sectele religioase?Am citit carti ale sfintilor care spun ca la sf.de lume in facultatile de teologie se va preda ecumenismul,ca preotii vor face scoli teologice inalte ,dar nu vor avea lucrare duhovniceasca,si asta se intampla.Si eu am baiat ce studiaza teologia,dar rade de lectiile care-i invata de ecumenism si singur zice ca nu-i foloseste fa.de teologie,ca nu se invata ce trebuie la timourile de azi(ca sa nu spun ce mai vede….,ca sa nu judec…).Dar noi ne rugam sa-i randuiasca ce cale sa urmeze pt timpurile de azi,adica nu-i nevoie sa ajunga preot-doar daca si-ar face intr-o pestera biserica…Nu poti fi preot sa spui oamenilor sa ia buletin biometric,card,sa fie de acord cu sinodul de acum si cel al lui antihr.ce va urma dupa razboiul mondial.Acum preotii trebuie sa se dea dupa timpurile de sfarsit ce le traim,si nu sa stea intr-o visare…,iar noi,crestinii,trebuie sa inmultim rugaciunea pt noi si pt toti,caci la Judecata finala vom fi judecati dupa criteriul iubirii de a salva pe toti si sufleteste,si trupeste.

  13. Iuliana

    De ex.sf.pr.Iustin a dat sfat unor preoti sa nu-si mai dea copiii la scoala,ci sa se ocupe de pocainta.Si pr.Ilarion de la noi,de pe Rarau ,tot asa i-a spus baiatului meu,cand a avut exam de capacitate sa nu faca pregatire la matematica pt ca nu-i trebuie in aceste timpuri si exact asa am facut.Sunt si carti unde sf.pr.athoniti spun ca azi sa nu-ti doresti functii inalte,nici de episcop,nici in diferite meserii,unde multi fac mastere,vor sa fie doctoranti.Unde?la antihrist?Daca s-ar ruga sa le arate ce cale sa urmeze,ar primi imediat raspuns.Eu asa procedez,si daca ne arata calea ,prefer sa nu muncesc in nici o instituitie,ci sa muncesc la pamant ca sa am doar ce manca.Nu am luat card de sanatate,ci adeverinta.Toata familia ne-am schimbat buletinul (cu valabilitate pe un termen mai lung).cu ajutorul lui Dumnezeu nu vom lua nici cipul-pe care am vazut ca un prezentator de televiziune si l-a luat.Muncesc cu pocainta mea si daca vom trai dupa cutremur si dupa razboi,ne retragem in munti,sa nu luam si pecetea blestemata.

    • Cristian

      „Si pr.Ilarion de la noi,de pe Rarau ,tot asa i-a spus baiatului meu,cand a avut exam de capacitate sa nu faca pregatire la matematica pt ca nu-i trebuie in aceste timpuri ..” – mare si foarte rar lucru a invatat pr. Ilarion. In intelegerea mea, nu prea am avut niciodata nevoie …. dar asta-i alta poveste.

      Iuliana, oare se poate comunica cu pr. Ilarion pe email? Daca da, ai cumva adresa?

  14. oarecare

    O ISTORISIRE DE MARE FOLOS DESPRE CUM MURIM DUHOVNICESTE ATUNCI CAND SUNTEM CALDICEI SI NU MARTURISIM IMEDIAT DREAPTA CREDINTA :

    O istorie despre Cuviosul Paisie cel Mare. Si o completare a Sfantului Ioan Iacob: Sa nu incetam a marturisi, indiferent de vremuri si prigoane. Sa nu stricam invatatura de dragul stapanirilor

    CE ÎNSEAMNĂ O CLĂTINARE DIN RĂDĂCINA CREDINŢEI:

    Acum vreo şaisprezece veacuri în urmă strălucea în părţile Egiptului ca o stea luminoasă Cuviosul Paisie cel Mare.

    Din numărul cel mare al ucenicilor săi, Cuviosul Paisie avea pe unul mai de-aproape pe care îl iubea mult pentru nerăutatea şi pentru simplitatea lui. A mers odinioară acest ucenic în cetate spre a vinde rucodelia (lucrul mâinilor). Întorcându-se în schit după câteva zile, vede cu mirare ucenicul că duhovnicescul lui Părinte (adică Paisie), care îl avea la atâta dragoste, acuma nu-i mai dă nici o atenţie.

    Nici măcar blagoslovenia obişnuită nu i-o mai dă bătrânul, ba încă se fereşte de el ca de un străin. Se uită lung la el ca şi cum nu l-ar cunoaşte. Mirat de această străină schimbare, ucenicul îl întreabă:

    “Părinte, de ce te fereşti aşa de mine ?”

    “Dar cine eşti tu, că eu nu te cunosc?”, îi răspunde bătrânul.

    “Cum nu mă cunoşti, nu sunt eu cutare ucenic, pe care îl iubeai asă de mult?”

    “Ucenicul acela era creştin (răspunde el) nu aşa cum eşti tu. Chipul tău din afară seamănă cu dânsul, dar sufletul tău a murit duhovniceşte. Semnele credinţei celei vii s-au pierdut de la tine şi eşti ca un mort între noi. Spune-mi, ce ai păţit pogorându-te în cetate?”

    “N-am păţit nimic şi n-am săvârşit nici un rău” (răspunse ucenicul).

    “Ticălosule (îi zice bătrânul), ai suferit cea mai mare pagubă şi mai zici că n-ai păţit nimic! Atâta de nesimţitor eşti! Fugi acum de la mine căci nu mai pot sta de vorbă cu cel care s-a lepădat de Hristos!”

    “Cum părinte, eu m-am lepădat de Hristos!” (a strigat cu spaimă ucenicul şi a început a plânge cu suspinuri).

    Apăsat de mustratea cea aspră, bietul ucenic şi-a adus aminte despre o îmtâmplare pe care a avut-o când mergea spre cetate. Şi anume s-a întâlnit în cale cu un evreu foarte meşter la cuvânt şi viclean. Acesta se arăta a fi un om învăţat şi iscusit în cuvintele Scripturii. Văzând el pe ucenic că este simpluţ şi cam sfios a început să discute despre Domnul nostru Iisus Hristos.

    Între altele, jidovul cel viclean şi-a vărsat veninul lui de şarpe, zicând că nu este Hristos adevărat acela pe care îl cinstesc creştinii, ci altul este Hristos, adică acela pe care îl aşteaptă jidovii.

    La aceste vorbe hulitoare, ucenicul din cauza prostimii lui, n-a îndrăznit să mustre pe spurcatul nepot al lui Iuda, nici nu şi-a astupat urechile şi nici nu s-a tulburat ca să se depărteze de el, ci a mers cu el înainte pe cale.

    S-a sfiit de vicleanul jidov şi în loc să-l mustre, a căutat să-i ţină hangul la vorbă şi anume a rostit că poate să fie aşa cum zice el.

    Prin cuvântul “poate” ucenicul a dat să înţeleagă că nu este nici el sigur de venirea Domnului, ca şi cum ar zice că nici el nu este departe de părerea jidovului necredincios.

    Îndoiala cea de o clipă, care s-a strecurat în mintea lui cea proastă, a fost socotită ca o lepădare de Hristos şi Cuviosul Paisie a cunoscut cu duhul căderea ucenicului şi s-a tulburat.

    Nepăsarea şi sfiala pe care a arătat-o ucenicul faţă de jidovul hulitor a fost ca o trădare a sfintei credinţe; pentru asta se ferea cuviosul de ucenic. Abia după o pocăinţă cu multe lacrămi fierbinţi (ca şi oarecând Sf. Apostol Petru) a fost primit ucenicul iarăşi în slujbă de către Sf. Paisie.

    Din această pildă putem cunoaşte câtă cumpătare aveau Sfinţii Părinţi când era vorba de taina Credinţei. Lepădarea ucenicului s-a făcut prin neştiinţă, din cauza prostimii lui. Iar dacă se întâmpla cumva ca cineva să tăgăduiască cu bună ştiinţă sfânta şi dreapta Credinţă, atunci toţi se tânguiau pentru el, ca şi pentru cel mort, şi nimeni dintre credincioşi nu aveau voie să facă legături cu cel lepădat.

    Mai tare se fereau de el, decât de cel bolnav de ciumă. În asemenea cazuri Biserica punea legătură de afurisenie pentru cel căzut din credinţă şi numai după o lungă pocăinţă era primit din nou printre credincioşi, însă nu avea voie să se împărtăşească până în ceasul morţii, iar dacă era cumva cleric, atunci pierdea dreptul la slujbă pentru toată viaţa. Aşa era în vremea veche.

    Dar astăzi, ce ne este dat să vedem în lumea creştinilor noştri? Cutare frate sau cutare cleric predică învăţătura comunistă, laudă dogmele cele fără Dumnezeu (ale ateilor), ba fac şi tovărăşie cu dânşii şi nimeni nu se fereşte de el şi nici nu i se dă pedeapsa cuvenită.

    Unii se mai feresc puţin de cei înşelaţi, alţii însă se sfiesc, temându-se de răzbunare, iar alţii mai habotnici îi laudă pe unii ca aceştia că au îndrăzneală şi sunt râvnitori pentru dreptate. (Dumnezeu Sfântul să ne păzească de asemenea înşelăciune!)

    Dacă socotim bine, vedem că înşelăciunea comunistă, cu întunericul masoneriei şi cu toată ceata ateilor din Apus nu este altceva decât o lepădare de Credinţă. Ca să fie protejaţi de guvernul ateilor, păstorii cei duhovniceşti ascund astăzi toiagul mustrării şi pleacă steagul credinţei în faţa stăpânirii lumeşti. Ba unii îi laudă pe stăpânitorii comunişti şi le fac paradă (Te deumuri). Se tem păstorii să nu jignească pe fiarele cele cuvântătoare.

    https://saccsiv.wordpress.com/2011/09/26/atentie-mare-la-ce-vorbim-cu-evreii-ereticii-sau-paganii-ca-nu-cumva-sa-ne-lepadam-din-prostie-o-istorie-despre-cuviosul-paisie-cel-mare-si-o-completare-a-sfantului-ioan-iacob-sa-nu-incetam-a-mar/

  15. OVIDIU

    PENTRU PARINTELE DUHOVNIC DA ,DAR PENTRU EPISCOP SAU PATRIARH ,MAI ALES ECUMENIST NU ,DEOARECE SE PRESUPUNE CA CEL AJUNS LA ACEASTA TREAPTA ARE RUGACIUNEA INIMII,ORI CINE A SEMNAT IN CRETA NUMAI PASTOR DE SUFLETE NU MAI ESTE.

  16. Raluca

    Pr. Evghenie
    Justificări și iar justificări.
    Adică preoții sunt niște victime ale societății în care trăim?? Și dacă ei care ar trebui să conducă turma lui Hristos pe calea cea dreaptă sunt niște victime, noi, restul, ce suntem, pentru că de preoți ar trebui să ascultăm! Preoții sunt în necunoaștere pentru că așa vor să fie și/sau pentru că nu-i interesează, ceea ce e la fel de grav. Toți preoții au posibilitatea de a se informa, și așa cum primesc pe nemestecate învățătura ecumenistă, ca niște victime ce sunt, se pot informa și ce înseamnă cu adevărat ecumenismul. Sursele de informare sunt nelimitate, numai să vrei să te informezi. Altfel, dacă e așa de greu, nimeni nu e forțat să ajungă preot dacă nu vrea, iar dacă este preot nu se victimizează, ci face efortul de a cunoaște ADEVĂRUL.

  17. Cristian

    Parintele Evghenie are dreptate. Caci daca n-ar fi asa, n-ar fi astea vremurile de pe urma, cand „mantuindu-te, mantuieste-ti sufletul”. Sfintii parintii din ultimii 200 de ani spun asta in nenumarate ocazii:

    „Unde sunt admise într-o ramură a cunoaşterii concepţii potrivnice adevărurilor credinţei, acolo mintea celor educaţi este întunecată şi lipsită de putere prin amestecul minciunii, iar unde ei sunt, într-un fel sau altul, înstrăinaţi de Biserică, inima lor este stricată, îngăduindu-se să se dezvolte şi să se întărească în ea simţăminte şi dispoziţii pătimaşe, împotriva firii.” Sf. Teofan Zăvorâtul

    “….. În vremea noastră educaţia copiilor este un moment extrem de greu. Şcolile noastre sunt sub dependenţa sferelor logicii omeneşti şi a intereselor pământeşti. Din pricina pierderii credinţei părinţilor, copiii vin la şcoală şi învaţă teologia la fel ca pe alte discipline – chimia, fizica, geografia, lingvistica ş.a.m.d. Şi aceasta pricinuieşte o cumplită daună, pentru că ei se obişnuiesc să trăiască pe Dumnezeu în chip logic. Însă cei cărora le este cunoscut suflul Duhului Sfânt înţeleg că logica lui Aristotel nu se potriveşte cuvântării de Dumnezeu, că acea realitate ce ni se descoperă cere îndepărtare de la logica formală şi trecerea în logica ale cărei categorii sunt însăşi Fiinţa pe care Dumnezeu ne-o descoperă cu a Sa venire.
    Această aberaţie are loc acum pentru că oamenii nu sunt pregătiţi din anii copilăriei (aş zice chiar „din pântecele maicii lor“) spre a trăi pe Dumnezeu. Cum vor înţelege ei, cei născuţi după trup, ceea ce li se preda în şcolile de teologie? – Ca pe nişte concepte abstracte despre Dumnezeu: „primprejur şi pe de lături”. De aci reiese că situaţia cea mai folositoare este ca dintru bun început să ai o experienţă a vieţii în Dumnezeu, aşa cum se face în mănăstire…(…)” pr. Sofronie Saharov

    “……….. Prin cele ce-a rodit ştiinţa,
    Nesocotindu-l pe Hristos,
    Cu patru mii de ani în urmă
    Pe oameni iarăşi i-a întors.

    Din nou suntem la “Turnul Babel”
    Căci iarăşi ne-am amestecat
    Şi iarăşi nu ne înţelegem,
    În drumul care-am apucat. ……………” Sf. Ioan Iacob Hozevitul,

  18. Raluca

    Până la urmă fiecare va da socoteală în fața lui Dumnezeu pentru ce a făcut. Cu cât autoritatea pe care cineva o exercită este mai mare, cu atât mai mare este și responsabilitatea. Direct proporțional. Oamenilor le place doar partea cu avantajele exercitării autorității, pentru că acestea sunt mari, dar fug de răspundere. Cred că aici e buba. Dar fiecare procedează după cum îi spune conștiința.

  19. Mihail

    In Pidalion se gasesc si talcuirile?

  20. Deja pe blogul aservit basilica.ro scria ca patriarhul serbiei va trece la caterisiri, probabil ai va urma exemplul si danutz. Sa nu uitam ca irineu al serbiei a mai caterisit un ierarh antiecumenist pe I.P.S ARTEMIE DE KOSOVO

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: