Putin dupa terminarea Sfantului si Marelui Sinod, au fost date publicitatii diferite comentarii referitoare la pozitia pe care a avut-o Mitropolitul Lemessos-ului fata de textul sinodului care vorbeste despre relatiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii crestine.
Mitropolitul de Lemessos a facut o serie de declaratii dupa aceste comentarii si astfel s-a adeverit faptul ca nu a semnat acel text.
In declaratia sa a subliniat urmatoarele:

“Deoarece am constatat confuzie in informarea credincisilor crestini referitor la faptul daca am semnat in cele din urma textul Sfantului si Marelui Sinod referitor la tema “Relatiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii crestine”, doresc sa informez pe cei interesati ca, din motive de constiinta, deoarece sunt in dezacord cu textul respectiv asa cum a fost in cele din urma finalizat, nu l-am semnat.”

Si, deoarece a clarificat ca nu a semnat textul respective, este publicat documentul din care vom posta mai jos un mic fragment in care se vede ca intr-adevar nu a semnat mitropolitul de Lemessos ci, in locul sau a semnat arhiepiscopul Ciprului Hrisostomos folosind expresia“in locul”.

Acelasi lucru a facut si pentru Mitropolitul Morfou, care de asemenea nu a semnat textul respectiv.

Acest fapt da nastere la multe semne de intrebare si ganduri referitoare la cum se poate ca Arhiepiscopul Cirpului sa semneze in locul Mitropolitului de Lemessos si al Mitropolitului de Morfou din moment ce acestia nu au dorit sa semneze.

Ce se ascunde in spatele acestei fapte si cum este cu putinta ca un ierarh sa ia o asemenea initiativa calcand peste decizie si declaratia altui ierarh care a facut publica dezacordul sau asupra unui text foarte serios al unui Sinod ambiguu ce a reusit sa creeze dezbinare in biserica.
Iata mai jos semnaturile:

creta-cipru

sursa: http://www.vimaorthodoxias.gr/arthra/item/85742