Ca urmare a excepţiilor şi neregulilor de procedură invocate înainte de primul termen, Consistoriul Monahal Eparhial Iaşi a decis, în cazul Părintelui Pamvo Jugănaru, acordarea unui nou termen de judecată, la data de 4 aprilie.
Ca răspuns la cererea de aprobare a listei de martori, părintele Pamvo a primit permisiunea de a avea o apărare cu martori, cu condiţia ca aceştia să prezinte certificatul de botez şi mai ales o recomandare din partea preotului paroh, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile pentru a se prezenta într-o judecată preoţească.
Faţă de aceste două cerinţe, părintele Pamvo a înaintat două sesizări Consistoriului, în care îi cere să analizeze situaţia creată, având în vedere că certificatele de botez se obţin în unele situaţii mai greu, deoarece, pe de o parte, martorul poate fi de loc din orice colţ al ţării, iar corespondenţa cu parohia nu se poate face în câteva zile, iar, pe de altă parte, există posibilitatea ca arhivele parohiei să fi fost mutate la alte parohii, mai ales în cazul filiilor care au devenit între timp parohii. De aceea, s-a cerut acordarea altui termen de judecată rezonabil, care să ţină seama de această situaţie.
Mai mult, s-a cerut să se ţină seama de faptul că martorii acuzării în faza preliminară de cercetare depun o simplă declaraţie verbală, din care reiese calitatea lor de creştini botezaţi, iar principiul parităţii de probe testimoniale ar impune ca şi martorii apărării să beneficieze de acest drept.
În ceea ce priveşte declaraţia de la preotul paroh din care să rezulte calitatea de martor, s-a apreciat de către Părintele Pamvo, în sesizarea sa, că aceasta ar putea crea premisele unei încălcări a dreptului de a fi martor într-un proces eclesial, deoarece preoţii parohi şi-au demonstrat public atitudinea faţă de cei ce refuză să participe la slujbele unde se pomenesc ierarhii şi e greu de crezut că ei vor oferi astfel de recomandări credincioşilor care le solicită. S-a cerut ca membrii Consistoriului să îşi culeagă singuri informaţiile din sistem sau să accepte ca acestea să le fie furnizate de către preoţii duhovnici în schimbul preoţilor parohi.
Ca răspuns la cererea de a-şi consulta dosarul, Părintele Pamvo a primit îngăduinţa de a-l vedea în ziua de marţi, 29 martie, dar neînsoţit de o persoană competentă în domeniul juridic şi canonic şi fără posibilitatea de a-şi copia pagini din acesta. Părintele a adresat o cerere prin care cerea ca dosarul să îi fie pus la dispoziţie într-o copie, angajându-se să nu publice nicio piesă din el pe internet sau altundeva în presă.
Din studierea sumară a dosarului au reieşit numeroase situaţii, pe care părintele le-a considerat nereguli procedurale, motiv pentru care a mai adresat în cursul săptămânii trecute câteva petiţii.
Mai întâi părintele a contestat calitatea de martori a celor doi martori ai acuzării, care sunt într-o stare de duşmănie cu sfinţia sa, cauzată de evenimentele ce s-au desfăşurat în ultima vreme la Schit, şi, în plus, par a fi şi reclamanţii care au declanşat cercetarea disciplinară. Cum regulamentele bisericeşti nu permit martori care sunt în stare de duşmănie faţă de una dintre părţi, nici ca aceştia să fie angajaţii uneia dintre părţi (în speţă, MMB), părintele a cerut analizarea neacceptării calităţii de martori a acestora.
Din dosar continuă să rezulte că raportul în baza căruia părintele a fost trimis în judecată este întocmit după un fel de cercetare disciplinară, ceea ce face ca el să fie nul, deoarece părintelui nu i s-a adresat citaţie să se prezinte la cercetarea disciplinară, nu a fost de faţă când s-au citit declaraţie şi nu a fost întrebat dacă este de acord cu ele sau dacă mai are ceva de adăugat. Prin urmare, părintele a cerut ca acel raport să fie anulat, iar procedura să se reia după cum dictează regulamentele bisericeşti.
Datorită numărului de fapte invocate, părintele a cerut Consistoriului suplimentarea listei de martori, care să poată acoperi acuzaţiile formulate împotriva sa.
La solicitarea Consistoriului, părintele a trimis consistoriului teza probatorie generală pentru care martorii sunt convocaţi, urmând ca, după aprobarea studierii amănunţite a dosarului, să prezinte teze probatorii mai concrete, pentru fiecare martor.
Dosarul consemna şi sesizările formulate cu privire la competenţa membrilor Consistoriului de a judeca acest caz, cât şi la competenţa Consistoriului însuşi de a judeca acest caz, având în vedere că Părintele Pamvo a fost hirotonit în Mitropolia Ardealului şi nu ştie să fi intrat în Mitropolia Moldovei cu actele în regulă care se fac cu ocazia trecerii dintr-o eparhie într-alta.
Aproape toate cererile formulate cereau acordarea unui termen rezonabil de judecată, până la care să poată fi soluţionate toate cerinţele Consistoriului.
Certif. p Pamvo by Ortodoxie on Scribd
citatii p Pamvo by Ortodoxie on Scribd
Mai multe documente pe OrtodoxINFO.
Gheorghe Luca
Invitație la dialog de recunoaștere istorică cu privire la numele Bisericii Ortodoxe de Răsărit a toată lumea:
De la Facerea lumii și până la Potopul de pe vremea lui Noe, Dumnezeu a ridicat la cer pe Patriarhul Enoh, iar după Potop până la Împlinirea Legii/ a Vechiului Testament (de 5508 ani), Dumnezeu a ridicat la cer pe Proorocul Ilie Tezviteanul. Fiul lui Dumnezu= Cuvântul/ Învățătura Noului Testament a Zidit Biserica Sa, pe piatră= tărie/ cei 12 Stâlpi ai Bisericii= cei 12 Apostoli, pe care nimeni de pe pământ sau de sub pământ/ puterile iadului nu o pot sfărâma.
Sfinții Apostoli, peste Învățătura Noului Testament, ne lasă Canoane și cele 4 Reguli ale Sfintelor Paști care la rândul Lor definesc cele 35 Slove Pascale sau cele 35 Calendare Universal Perpetuu ale Bisericii Răsăritului cel de sus Doamne slavă Ție, cu Duminicile anului până la următoarea Zi a Sfintelor Paști și slujba clar definită pentru cât va fi lumea. Amin.!.
Sinodul Întâi Ecumenic din 325 de la Niceea, reîntărește cele 4 Reguli ale Sfintelor Paști, pecetluiesc Simbolul de credință= Crezul și dau anatema ereziile vremii/ Arie. De 1000 (o mie) de ani a luat ființă erezia papistașă sau apuseană, iar Adevărata Biserică mântuitoare a întregii creștinătăți rămâne Biserica Ortodoxă de Răsărit până azi și până la Sfârșitul vremelnicii lumi. După alți 500 ani apusenii introduc o nouă inovație calendaristică= erezie masonică, inovație care a fost respinsă de Biserica Ortodoxă de Răsărit până azi. Patriarhul mason Meletie Metaxis scapă cu fuga în 1923 după acceptarea calendarului gregorian/ stilul nou= ereia masonică.
Foarte trist, dar adevărat, după sinodul cretan/ mason a CMB din 2016, BOR recunoaște public că stiliștii stilului nou creat…, se pot unii cu catolicii și restul lumii, deoarece BOR deja ține calendarul fals gregorian/ apusean. Este foarte bine că după 100 ani de erezie calendaristică, o mare parte a preoților se trezesc și nu mai pomenesc erarhii participanți la sinodul tâlhăresc a membrilor CMB din Creta 2016. Înțeleg durerea preoților de azi și sigur mult mai grav a fost în 1923 – 1924… și prigoana acelor timpuri. Sincer vorbind nu judec pe nimeni, dar suntem datori toți a apăra cu tărie/ prețul vieții creedința ortodoxă milenar-strămoșească, iar acum fiind în postul mare a Sf. Paști din 2017 – DORESC TUTUROR FRAȚILOR… Sărbători Pascale cu bucurie și DOAMNE Ajută pe toată Zidirea TA cum ai ajutat Biserica Ortodoxă Polonă care a revenit la dreapta credință și la Calendarul Bisericesc Perpetuu.!.
ban
Gheorghe
Stii cumva cine face parte din aceasta biserica de rasarit, ce biserici?
Apa trece, pietrele raman
Broșură împotriva adunării cretane
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/wp-content/uploads/2017/04/Brosura-antiCreta.pdf
Ioana
https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/04/02/cercetati-duhurile/
Este de o importanta vitala, deci, ca aceasta voce sa fie una a Ortodoxiei autentice, adica patristice. Din nefericire, se intampla uneori, mai ales in focul unei dispute, ca pozitii fundamental ortodoxe sa fie exagerate de catre una din parti, si intelese gresit de catre cealalta, si astfel o impresie pe de-a-ntregul inselatoare se zamisleste in unele minti, cum ca cauza actuala a adevaratei Ortodoxii este un soi de „extremism”, un soi de „replica de dreapta” la directia predominant de „stanga”, urmata acum de catre conducatorii Bisericilor Ortodoxe „oficiale”. O asemenea viziune politica a luptei actuale pentru adevarata Ortodoxie este cu desavarsire falsa. Aceasta lupta, din contra, a luat forma, in randul celor mai de seama reprezentanti ai ei de astazi – fie din Rusia, Grecia sau din Diaspora – unei reveniri la calea patristica a moderatiei, a unei intelegeri intre extreme; este ceea ce Sfintii Parinti numesc CALEA IMPARATEASCA.
Nicoleta
Articolul ăsta e super tare. M-am distrat copios. Dar mai mult, m-am bucurat că părintele are un astfel de apărător curajos și bine pregătit. Iată cum îl rușinezi pe cel veșnic fără de rușine, care caută să înghită cât mai mulți în adâncurile iadului. Lupta continuă, iar în ea se aruncă doar cei curajoși.
Dumnezeu să vă ajute, fraților! Sânt cu sufletul alături de voi.
Lucian Pop
Blestemat să fie acest papă Francisc, înaintemergătorul lui antihrist!
Mihai
Exact că la bulibașa, clopotul de la ,, catedral mântuirii” a costat aproximativ. 500.000€ și cântărește 25 de tone și urmează să fie pus pe trailer și adus în România, și asta nu este tot, pe el va fi personalizat chipul lui Daniel
Lucian Pop
Broșura anti-Creta este extraordinară și minunată. Se vede că este scrisă de teologi de marcă. Dumnezeu să-i binecuvinteze!
Lucian Pop
Este adevărat că Părintele Theodore Zisis, Părintele Nicholas Manolis, Părintele Fotios Vezynias și părintele Angel Angelakopoulos , nu participă la conferința din Oreokastro Thessaloniki din 4 aprilie 2017? Ce s-a întâmplat?
aghionoros
s-a amanat pe 28 aprilie http://ortodoxinfo.ro/2017/04/06/parintele-pamvo-primit-un-nou-termen-28-aprilie/