SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Atitudini, Clerici și mireni, Patriarhia Română

Mihai Silviu Chirilă: Pliroma constată CACODOXIA unei hotărâri de ordin dogmatic, o respinge și o retrimite Sinodului. PLIROMA este “CURTEA CONSTITUȚIONALĂ”. Nu Sinodul!

Am citit un material scris de cineva care este susţinător înfocat al sinodului din Creta şi al episcopilor care au semnat documentele eretice ale acestuia. Dintre toate argumentările, care, în general, repetă toate raţionamentele insuficiente şi circumstanţiale ale părţii prosinodale, adăugându-le ca notă personală un limbaj “colocvial”, lipsit de stilul academic atât de necesar unor astfel de dispute cărturăreşti, mi-a atras atenţia totuşi o comparaţie între Sfântul Sinod al Bisericii şi Curtea Constituţională. Mai precis, autorul materialului crede că „Sfântul Sinod este Curtea Constituţională a Bisericii”.

Prin definiţie, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române este cea mai înaltă autoritate a acesteia, în toate domeniile ei de activitate. Sinodul ecumenic sau panortodox este autoritatea supremă a Bisericii Ortodoxe universale.

Prin definiţie, Curtea Constituţională este garantul respectării supremaţiei Constituţiei, însărcinată cu verificarea constituţionalităţii legilor emise de către puterea legislativă sau, după caz, a ordonanţelor emise de cea executivă. Curtea Constituţională constată neconstituţionalitatea unui articol de lege, a mai multora sau chiar a unei legi întregi, le anulează şi le retrimite spre Parlament, pentru ca acesta să le refacă în conformitate cu Constituţia ţării. Curtea nu legiferează, nu creează legi sau ordonanţe.

Mergând pe linia acestei comparaţii, în materie de învăţături dogmatice, Sfântul Sinod pare mai mult un “parlament” al Bisericii decât o “Curte Constituţională”, însărcinat cu definirea învăţăturii dogmatice sau cu corectarea ei, atunci când este cazul şi acea învăţătură i se trimite spre reexaminare de către „Curtea Constituţională” a Bisericii, care este pliroma, cea care poate constata cacodoxia unei hotărâri de ordin dogmatic, o respinge şi o retrimite Sinodului, care o reface şi o pune în acord cu învăţătura dogmatică a Bisericii. Desigur, ca şi Parlamentul statutului, şi Sfântul Sinod are mecanismele proprii pentru a se asigura că o învăţătură este ortodoxă, atunci când este promulgată, sau pentru a o corecta, atunci când nu este ortodoxă, dar, mergând pe linia propusă de autorul respectiv, este, în opinia mea, mai convenabil să atribuim calitatea de “Curte Constituţională” pliromei Bisericii, aşa cum i-o atribuie şi tradiţia bimilenară a sinodalităţii ortodoxe, decât să credem că Sfântul Sinod este singurul în măsură să constate o eroare pe care el însuşi o săvârşeşte.

Hristos se naşte, slăviţi-L!

Un an nou binecuvântat!

sursa: https://saccsiv.wordpress.com/2016/12/24/mihai-silviu-chirila-pliroma-este-curtea-constitutionala-nu-sinodul-pliroma-constata-cacodoxia-unei-hotarari-de-ordin-dogmatic-o-respinge-si-o-retrimite-sinodului/

  1. https://vremuritulburi.com/…/patriarhul-daniel-a-fost-impus-in-romania-de-catre-mas…

  2. https://saccsiv.wordpress.com/…/patriarhul-daniel-are-o-fiica-s-ar-parea-ca-are-de-cur…

  3. Benedict (Octavian) Poghirca, ieromonahul

    Fatarnicia lor ne repugna; sunt arhierei, dar nu mai au credinta cea dreapta, de vreme ce au vândut-o fara nici un pret la Creta; slugi oarbe ale patriarhului eretic, ale patriarhului bartolomeu eretic, care declara începutul epocii „postpatristice”, lepadându-se de Sfintii Parinti si de cele Sapte cu adavarat Sfinte Sinoade Ecumenice si care saruta mana ereticului de papa catolic, ce, în plus a întrecut în faradelegi si satanism pe toti dinaintea lui justificând faradelegea sodomiei, iar nu condamnând-o cum se cadea unui sa-i zicem „conducator de suflete spre mântuire”, caci asa ar fi trebuit sa fie rostul lui, iar nu pierzator si smintitor, naimit, fricos si las: „…cine sunt eu sa-i judec” (pe homosexuali, adica), pacat pentru care Sfânta Treime a trimis trei îngeri sa distruga cetatile Sodoma si Gomora. Crestinilor! Stati tari în lupta împotriva acestor înaintemergatori ai lui anticrist! Nu va temeti caci Hristos e cu noi în aceasta lupta! Hristos S-a nascut!

  4. Ioana

    mircea.v said, on Ianuarie 1, 2017 at 11:44 pm
    Vremurile astea sant de separare totala a apelor. Fiind vorba de dreapta credinta, nu merge cu „rabdarea, iubirea, primirea a tot poporul”, si altele asemenea.
    Si in cazul de mai sus, se taie buba, da nu se scoate tot puroiul, si atunci infectia ramane.

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: