SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Ierarhi, Patriarhia Română, Rătăciri

ULUITOR – Comunicat al sinodului BOR: „Acuzațiile aduse de contestatarii Sinodului din Creta sunt injuste, iresponsabile și dăunătoare pentru unitatea Bisericii, pentru că niciun Sinod ortodox canonic nu a declarat vreodată ecumenismul ca fiind panerezie”

Comunicat: Orice lămurire privind credinţa trebuie făcută în comuniune bisericească, nu în dezbinare

Redăm mai jos poziția Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române referitoare la evoluțiile recente din România privind receptarea Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe (Creta, 2016):

În cadrul ședinței de lucru a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, reunit sub președinția Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, în data de 16 decembrie 2016, în Sala Sinodală din Reședința Patriarhală, s-a luat act cu mâhnire de evoluția recentă în România a reacțiilor negative referitoare la receptarea Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe (Creta, 2016).

Patriarhia Română a subliniat în mai multe rânduri faptul că Sinodul din Creta nu a formulat dogme noi, ci a mărturisit că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfânta, Sobornicească și Apostolească a lui Hristos” și a îndemnat constant la păstrarea păcii şi unității Bisericii cu toată responsabilitatea, cunoscut fiind cuvântul Sfântului Ioan Gură de Aur care spune că nimic nu poate supăra mai mult pe Dumnezeu decât dezbinarea Bisericii! Chiar de am săvârși mii de lucruri bune, noi cei care sfărâmăm pleroma bisericească nu suntem mai puțini vrednici de pedeapsădecât cei care au răstignit Trupul Său!” (Sfântul Ioan Gură de Aur, Omilii la Epistola către Efeseni, 11, PG 62, 85).

Cu toate acestea, constatăm cu durere în suflet că, în mod pătimaş și dăunător, unele persoane răzvrătite au indus în eroare pe unii clerici şi credincioși afirmând în mod fals şi denigrator că Sinodul din Creta ar fi proclamat ecumenismul ca dogmă de credință, iar unii clerici, crezând acest neadevăr, au întrerupt în mod necanonic pomenirea ierarhului lor, tulburând pacea şi unitatea Bisericii, prin atitudinea lor dezbinătoare.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a subliniat faptul că nici Sinodul din Creta şi niciun alt Sinod ortodox nu au declarat ecumenismul ca fiind dogmă de credință, după cum niciun Sinod ortodox canonic nu a declarat vreodată ecumenismul ca fiind „panerezie”. Prin urmare, acuzațiile aduse de contestatarii Sinodului din Creta sunt injuste, iresponsabile și dăunătoare pentru unitatea Bisericii.

Din punct de vedere ortodox, ecumenismul lucid nu este o nouă dogmă de credinţă, ci o atitudine spirituală de dialog și cooperare între creștini, în locul polemicii pline de ură confesională și al confruntării violente, care s-au manifestat secole de-a rândul în istoria creștinismului. Mișcarea ecumenică s-a născut, la începutul secolului 20, când misionarii creștini occidentali predicau Evanghelia iubirii necreștinilor din Africa şi Asia, în timp ce creștinii erau dezbinați în multe confesiuni creștine antagoniste, care se urau şi se contestau reciproc, atitudinea acestora nefiind o mărturie misionară pozitivă în fața altor religii și nici în fața societății civile. Participând la această mișcare de dialog între creștinii de confesiuni diferite, Biserica Ortodoxă a considerat însă că refacerea unității creștinilor neortodocși dezbinați între ei de-a lungul timpului se poate realiza numai pe baza credinței Bisericii nedespărțite a lui Hristos, care este Biserica Ortodoxă, cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, pe care o mărturisim în Crezul ortodox (niceo-constantinopolitan).

În acest sens, Biserica Ortodoxă consideră că aduce în dialog cu alți creștini tocmai mărturia Bisericii celei Una a lui Hristos, de care aceştia s-au despărțit în timp prin deviere de la credinţa ortodoxă. Desigur, niciun creștin ortodox nu este obligat să dialogheze sau să coopereze cu alți creștini dacă are teamăcăși pierde credința ortodoxă. În același timp, este nedrept săconsiderăm că toți creștinii ortodocși care dialoghează teologic și cooperează practic în viața societății cu creștini de altă confesiune sunt trădători ai Ortodoxiei. Un creștin ortodox pașnic poate rămâne fidel Ortodoxiei fără a deveni fanatic, dacă mărturisește credința ortodoxă în dialog cu alți creștini, fără compromisuri.

De asemenea, Sfântul Sinod a luat act cu mirare de atitudinea necanonică şi agresivă a unor teologi și clerici (preoți și ierarhi) din două Biserici Ortodoxe surori, de a veni în eparhiile Patriarhiei Române pentru a critica ierarhia acesteia și a instiga pe unii clerici și credincioși la neascultare față de ierarhii Bisericii noastre. Din acest motiv, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a decis ca să fie aduse la cunoștința Întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe surori (Patriarhia Moscovei și Biserica Ortodoxă a Greciei) situațiile în care unii dintre preoţii şi ierarhii acestora desfășoară în mod necanonic activități agresive şi turbulente în eparhiile Patriarhiei Române, instigând la neascultare, răzvrătire și dezbinare.

Clericii, monahii şi mirenii implicați în acțiuni de răzvrătire şi denigrare a Sinodului din Creta, ignorând faptul că un Sinod nu poate fi judecat decât de către un alt Sinod, vor fi chemaţi la îndreptare prin dialog pașnic și lămurire canonică privind gravitatea dezbinării și a tulburării păcii și unității Bisericii. La fel, sancțiunile administrative și canonice disciplinare se vor aplica spre îndreptarea clericilor, monahilor și mirenilor care persistă în starea lor de răzvrătire și dezbinare, tulburând pacea și unitatea Bisericii.

Totodată, s-a reamintit că dacă Părinţii sinodali care au participat la cel de-al doilea Sinod Ecumenic (din anul 381) au operat 3 omisiuni și 10 adăugiri sau diortosiri la textul Crezului formulat de către Părinții Sinodului I Ecumenic (din anul 325), cu scopul de clarifica şi completa textul sinodal iniţial, cu atât mai mult un viitor Sfânt și Mare Sinod al Bisericii Ortodoxe poate explicita, nuanța și dezvolta documentele formulate şi aprobate de către Sinodul din Creta, pentru a se evita interpretări eronate dăunătoare păcii şi unităţii Bisericii lui Hristos. În această privință, de remarcat este şi hotărârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Bulgare care, deşi are unele observații critice şi a propus amendamente viitoare la unele documentele ale Sinodului din Creta, totuși a hotărât: „să păstreze comuniunea fraternă, euharistică, spirituală, dogmatică şi canonică cu toate Bisericile Ortodoxe locale – atât cu cele care au participat la Sinodul din Creta, cât şi cu cele care nu au participat”.

În concluzie, orice lămurire privind expunerea credinţei ortodoxe trebuie făcută în interiorul comuniunii bisericeşti, nu în stare de răzvrătire şi dezbinare, deoarece Duhul Sfânt este, în acelaşi timp, Duhul Adevărului (cf. Ioan 16, 13) şi Duhul împărtășirii sau al comuniunii (cf. 2 Corinteni 13, 13).

 Biroul de Presă al Patriarhiei Române

sursa: http://basilica.ro/comunicat-orice-lamurire-privind-credinta-trebuie-facuta-in-comuniune-bisericeasca-nu-in-dezbinare/

  1. sorin

    Nu e doar uluitor ci e un comunicat care intareste erezia, si mai ales a episcopilor nesemnatari din Creta, dar care si la sinodul din toamna si la cel de acum sunt deacord cu aceste decizii. Nu au semnat dar daca ar fi fost acolo ar fii semnat si ei. Se vede. In acest comunicat sunt si amenintari la adresa mirenilor, adica ce or sa faca ei cu cei care se impotrivesc mai departe ereziei? Este foarte grav. Pentru cine mai spera intoarcerea vreunui ierarh din ratacire, observa acum si o mai adanca ratacire a tuturor ierarhilor.

    • aghionoros

      Au fost amenintari trimise la cancelaria sinodului Greciei si Ucrainei pentru a fi caterisiti PS Longhin si p Matei Vulcanescu. Cine credeti ca le-a trimis? Ghici vulpe ce-i?

      • AUGUSTIN

        Da, si Longhin, Vulcanescu, Serafim, Ieremia al Gortinei sau altii, vor avea de acum multe mictiuni nocturne de frica unor eretici…

    • Nikos

      Ce erezie intareste comunicatul? Defineste erezia.

      • ban

        Ereziile ecumeniste (pt. ca nu le condamna) si cea a infailibilitatii sinodului. Mai sunt cateva, mai subtile, le-au mai explicat teologii.

    • Spirea

      abureli,,se bate campii ,ameteli,amagiri pentru necunoscatori,,au vandut definitaiv pe Hristo,,sustin tare ca unitatea sa pierdut si trebuie refacuta,numesc bisericii toate ratacirile adunarilor si religiilor in afara ortodoxiei existente,,fara ca sa ii impricineze si sa ii cheme la botezul ortodox ,se doreste amestecul pentru religa mondiala,,condusa de papa cu care se pupa si isi recunosc titluri reciproce,infailibilitatile,,au lucrat si lucreaza la inscaunarea lui antihrist,imediat se vor zidi zidurile Ierusalimului asa cum spune psalmul 50,pentru intronarea antihristului,falsul Mesia,,,Despre aceasta unitate ne indeamna asa zisul bor,dezbracat de har odata cu semnarea documentelor Creta ,si care pozeaza in lupi imbracati in piei de oaie.Ecumenismul a fost condamnat de ROCOR,este dogma intrucat uneste toate erezile din toate vremurile,este panerezie,au semnat schimbarea LEGII,adica A LUI HRISTOS,EL esteLEGEA,,cu antihristul,,,

  2. AUGUSTIN

    DOAR CATEVA CUVINTE: TOTI SINODALII ROMANI SUNT LA ACEASTA ORA INDRACITI, INTUNECATI, SCHIZMATICI, ERETICI, IN AFARA ADEVARULUI SI IN AFARA DUHULUI ADEVARULUI, DUHULUI SFANT-DUMNZEU!

    Iar cat priveste oficialii bulgari de care se face referire, sunt si ei la fel de antiortodocsi ca si oficialii celorlalte patriarhii care nu au participat la Creta. Ne intereseaza zero minciuna ca nu ar fi participat pentru ca ar fi antiecumenisti. E gluma! Toate patriarhiile sunt in ateism si erezie!

    • aghionoros

      vorbesti de pozitia oficiala a patriarhiilor, insa unele patriarhii au in componenta ierarhi marturisitori anti-ecumenisti, nu-i poti numi eretici!

      • paul

        corect,iar daca tot aducem vorba de bulgari,tineti cont ca,au iesit din anii 80 din otravitul cmb,nu au participat la creta si nu il accepta.
        si iata exemplu de vicleana intoarcere scarnava a declaratiei de neiesire din comuniune (din mila)cu celelalte biserici ortodoxe ,(pentru ca cei ortodocsi din aceste”biserici” sa fie sprijinite in comuniune harica).
        iata exemplu de satanica pervertire a iconomiei dragostei.
        hai sa nu-i batjocorim pe altii(sunt infinit mai multi episcopi,preoti,mireni care se lupta in aceste biserici decat la noi).
        unde-i unitatea noastra?
        a inhalat „iconomie” si sforaie duuuusa visand la Rai si la colinde,in timp ce tara arde.
        vai de noi.

    • Nikos

      Cum pot Patriarhiile sa fie „in ateism”?

      • Stefan Nitu

        Nu patriarhiile sunt in ateism, ci masonii ce au pus mana pe conducerea bisericii sunt atei!

    • john cenna

      Fiule greu cuvant ai spus …vai de capul tau…ai judecat tot Sinodul…..Cine te pus pe tine judecator? Ce ar fi sa nu te pui pe scaunul de judecata a Mantuitorului Hristos!!!!! Iti place sa te joci cu invectivele…asta spune ceva despre tine…calea de mijloc nu-ti surade…..dai cu parul dar mai ales judeci……..degeaba vorbesti de Sfantul Duh…esti prea patimas………vin sarbatorile…….fii mai calm si mai bland ……………daca au cazut toate patriarhiile noroc cu tine cuvantatorului de rau!!!!!! vai de capul tau…….lasa-te de comentat ca invrajbesti lumea ……mai bine taci din gura si numai scrie la tastatura………….vai de capul tau arhanghelul dreptatii ce esti…….tu nu esti in post vezi de pacatele tale!!!!!!!!!!!Nu mai scrie ca nu intru in polemica cu tine …………esti jalnic!!! vorbesti ca un sectant……!!!!

      • paul

        john cel care” nu e ecumenist ci vrea sincer sa se informeze”,si care iscodea pe marturisim ortodoxia!
        mai,mai,prapadici.
        ai scos capul odata cu „valul”.

      • mircea

        SFINTII SPUN CA CEL CARE TACE CAND BISERICA ESTE ATACATA, ACELA ARE SMERENIE DEMONICA !!!!!! ASADAR TREBUIE JUDECATI CA NISTE TRADATORI DE CREDINTA SI VULPI VICLENE CARE VOR SA ATRAGA SUFLETELE IN IAD !!!!!!! AVEM DATORIA SA-I JUDECAM !!!!!!! DACA NU O FACEM, VOM RASPUNDE INAINTEA LUI DUMNEZEU CA AM STIUT SI AM TACUT !!!!!!!!

      • @john cenna,
        să vorbească învăţătura Sfinţilor Părinţi în privinţa judecării: http://lumea-ortodoxa.ro/unica-osindire-ingaduita/

        • Spirea

          sfintii vorbesc prin invatatura lor ,sant in CER,se roaga pentru noi,,iar noi santem si trebuie sa fim pe linia acestora,care au condamnat ereziile dea lungul vremurilor,,,nu trebuie sa tacem,de tacem pietrele vor striga ,asa spune cuvantul Domnului si vei ramane mut daca tacerea iti este caracteristica,,,treziti-va cei ce stati in nepasare sau credeti ca Trebuie sa dormim,evenimentele se succed cu repeziciune,Aloo??cei ce stati in tacere,trezirea ,

  3. Monah Teodot

    Nu se lasa nici morti de panerezia ecumenismului, acesti arhierei eretici. Se iau la lupta cu Duhul Sfant si cu Sfintii. Ori cu Hristos , ori cu ei.

  4. Ce mai poate fi zis decât Dumnezeu cu mila, aceștia nu vor să se cea in laturi la ceea ce au de gând să faca

  5. AUGUSTIN

    Fratilor, aceasta este anti-biserica anti-dumnezeului acestui veac. A lui este. Gata! Pana aici a fost. Biserica Sfanta a lui Hristos are sa ramana in si intre cei putini, se va piti si va ramane cu Hristos si in Hristos. Tineti aproape de Adevar si sa va prindeti bine de sandaua Adevarului-Hristos, ca vine rau de tot…

  6. ET

    Craciun in familie si cu Hristos.
    Sa ne rugam fiecare !

    • paul

      bre! ai gresit site-ul.
      somn greu sub pomisor si beculete si bufetul de craciun.
      „ce fain!”
      DOAMNE-IARTA-MA!!

  7. Carmen

    Nu mai vad nici o sansa de intoarcerea. Sunt orbiti de tot de aceasta erezie! Pana aici! Saracii de ei, nu mai stiu ce Minciuna sa scoata la iveala! ADEVARUL ESTE UNUL SI NOI TREBUIE SA NE RUGAM BUNULUI DUMNEZEU SA NE INTAREASCA IN CREDINTA PENTRU A-L MARTURISI IN VECI , AMIN!
    Doamne miluieste-ne!

    • SD

      sunt de acord cu tine! ierarhii au fost dascaliti din perioada doctoratelor in strainatate facute in univ. catolice/papistase catre ecumenism. unii au acceptat de voie… altii au fost santajati… unii si-au vandut sufletul pe 30 de arginti. toata aceasta cerbiceala a lor o fac constienti si de buna voie. acum ecumenismul va deveni politica oficiala bor.

  8. Raluca

    Și ce fac preoții ortodocși ai acestei țări? Acceptă în masă erezia ecumenistă? Până când?

  9. AUGUSTIN

    ” Tot ce se pronunta impotriva celor hotarate de Sfintii Parinti, chiar daca ar fi vrednic de crezare, chiar daca ar posti, chiar daca ar trai in feciorie, chiar daca ar face minuni, sa-ti fie lup in piele de oaie, care lucreaza stricarea oilor.” (Sfantul Ignatie al Antiohiei)

  10. AUGUSTIN

    ” Cât timp Bisericile locale oficiale colaboreaza cu ecumenismul, folosindu-se de „bunvoina” acestuia, ortodocsii cu adevarat credinciosi lui Hristos vor fi etichetati ca sectari, care se rup de la curentul comun, oameni periculosi pentru pacea si ordinea publica. De aceea ei vor fi prigoniti. Sectele vor fi numite „adevarate”, iar adevarata Ortodoxie va fi prigonita ca o secta.” (Arhimandrit Serafim Alexiev)

  11. AUGUSTIN

    ” Şi vor fi semne în soare, în lună şi în stele, iar pe pământ spaimă întru neamuri şi nedumerire din pricina vuietului mării şi al valurilor. Iar oamenii vor muri de frică şi de aşteptarea celor ce au să vină peste lume, căci puterile cerurilor se vor clătina.” (Luca 21, 25-26)

  12. AUGUSTIN

    ” IAR PE ACEI VRAJMASI AI MEI, CARE N-AU VOIT SA DOMNESC PESTE EI, ADUCETI-I AICI SI TAIATI-I IN FATA MEA ” (Luca 19, 27)

  13. AUGUSTIN

    ” Si cine va putea indura ziua venirii Lui si cine se va putea tine bine, cand El se va arata? Caci El este ca focul topitorului si ca lesia nalbitorului. ” (Maleahi 3,2).

  14. AUGUSTIN

    Sf. Fotie cel Mare, Patriarhul Constantinopolului, în Epistola I către papa Nicolae, amintea că „există doar o singură Biserică a lui Hristos, Apostolească şi Sobornicească. Nu mai multe, nici măcar două. Iar celelalte sunt sinagogi ale celor ce viclenesc şi sinod al răzvrătiţilor. Noi, drept-credincioşii creştini, acestea gândim, aşa credem, pe acestea le vestim. Este nevoie să păzeşti toate, fără nicio excepţie, şi, mai presus de toate, cele ale credinţei. Pentru că dacă ai devia cât de puţin, păcătuieşti păcat de moarte veşnică… Şi acestea care au fost hotărâte la Sinoadele ecumenice şi de obşte trebuie ca toţi să le păzească. Şi toţi câţi păzesc cele pe care fie unul dintre Părinţi le-a scris în chip particular, fie un sinod local le-a statornicit, au dreapta judecată. 

    • Nikos

      Sf. Fotie cel mare a acceptat multe rataciri ale latinilor doar pentru a pastra unitatea Bisericii. Mai citeste despre sf. Fotie. Multa incultura!

      • ban

        Nicule
        Nu le-a acceptat, a asteptat mai multe pareri, sa se lamureasca termenii. Lasa viclenia, ca nu noua ne faci rau.

        • Nikos

          Cat a asteptat? 150 de ani? Atunci asteptati si voi precum sfantul, sa va lamuriti cu termenii.

      • Spirea

        Nicusor,pai ce propui ???sa stam in duhul lor??sa accepam??ai facut interpretare dresita,SF.Fotie,nici decum nu a gresit,finalitatea lucrarilor LUI si hotararilor LUI sant cele in tru Duhul SFant,,,nici decum amestec de Adevar cu erezie,,

    • Nikos

      Occidentalii sunt eretici nu din 1054, ci cu mult inainte. Cu toate acestea Biserica era una, atat in occidentul latin cat si in orientul grecesc.

  15. AUGUSTIN

     „ Astăzi au apărut alţi apostaţi, care nu sunt pur şi simplu vrăjmaşii icoanelor, iconomahi, ci vrăjmaşii Ortodoxiei, ortodoxomahi, şi care se erijează în apărători ai Ortodoxiei, la fel ca fariseii care se dădeau drept apărători ai Legii, pe care au desfiinţat-o.” (Fotie Kontoglou)

  16. Emanuel

    Cum este ecumenismul un dialog fără compromisuri, cand ceea ce este criticabil la el, sunt tocmai gravele compromisuri care s-au facut de-a lungul timpului. Grave si multe. Ecumenismul inseamna compromis, s-a axat pe compromisuri. La toate întrunirile ecumeniste importante s-au semnat documente eretice.
    Trebuie sa ai tupeu sa minti in halul asta, spunând că ecumenistii nu au facut compromisuri, dar calcă canoanele tocmai cei care le respecta si le apara.
    Ecumenismul nu poate fi declarat dogma din cauza ca este o cale a compromisului.
    Ecumenismul nu a fost anatemizat inca de un sinod ortodox, pentru că ecumenistii sustin ca este pogoramant, ceea ce face problema greu de rezolvat.
    Dar pogoramantul nu poate fi justificat pentru ca este aprobat de un episcop. Pogoramantul se justifica atunci când duce la un final bun. Însă finalul ecumenismului este religia lui antihrist, și nu întoarcerea ereticilor la ortodoxie.

  17. spirea bataiosu

    Povesti de adormit copii,,,HOTUL STRIGA HOTUL,,,mai pe sleau ca sa inteleaga toata lumea inclusiv ecumenistiii care incearca sa-si acopere tradarea Mantuitorului.
    Nu se vor dezice de faptele cretane,,,au semnat ce erau datori fortelor care au interes antihristic.
    Aceste semnaturi ii obliga sa se tina de planul ecumenist de unire a ortodoxiei cu catolicul in prima faza,,,apoi cu adunarile celelalte eretice ,,,apoi cu islamismul,,,intr-o asa zisa de ei biserica universala ,condusa de apa,,,,ca inaintemergator al antihristului,,,si in final sa inscauneze pe antihrist.
    Incet incet vor pune in aplicare aceste semnaturi,,pentru ca nu au incotro au facut un pact si este ca si o pecete pe capul lor .Dumnezeu sa ne apere,sa ne dea HARUL pentru alungarea inselatoriilor,facase voia LUI.AMIN!

  18. AUGUSTIN

    Iata, noi avem o defazare de 15 ani. Trebuia sa ne cutremuram inca din 1999, cand papa a venit intaia oara la noi in tara. Atunci trebuia sa zicem: Anatema cui l-a adus: patriarhiei si sinodului acestei tari! Dar noi ce-am zis, lasa ca nu s-au impartasit, lasa ca unii nu am mers la Bucuresti sa strigam UNITATE, UNITATE, altii am stat acasa si am privit la tv si uite asa totul s-a calat. Acum, sinodul apostat al acestei tari are un atuu pe care-l foloseste (indirect), spunand: NOI SUNTEM 99,99 %. SUNTEM INGRITUITI SA VA SOCOTIM PE VOI CEI PUTINI, RAZVRATITI SI SCHIZMATICI! Cati preoti antiecumenisti cunoscuti sunt la aceasta ora? Douazeci. Cam cati se vor mai dezmeticii anul viitor? Poate inca 30. O sa fie unul in fiecare judet… Cati mireni sunt antiecumenisti, dupa activitatea de pe facebook si dupa blogurile ortodoxe antiecumeniste unde ei comenteaza, dau like-uri sau distribuie articole prin share? Cinci mii.

    Vedeti? Ecumenistii toti au luat in calcul si aceste cote de razvratiti si si-au asumat un procent asa de infim pentru ei. Ce credeati? Ei nu sunt la zi cu numarul razvratitilor? Noi chiar credeam ca ei aveau nevoie de noi vreodata? Ecumenistii au o singura problema cu noi: problema ca le deranjam linistea, fastul, confortul zilnic, mandria si hedonismul cotidian. Doar cu asta ii deranjam! Pentru acest fapt, ei vor porni la un razboi indirect. De ce spun indirect? Pentru ca din punct de vedere juridic ei nu pot decat sa te dea afara, insa ei mai au un as in maneca: statul juridic. Sunt absolut convins ca vor vorbi cu statul si vor alcatui legi impotriva noastra de genul: unde sunt prinsi preoti antiecumenisti si mireni antiecumenisti la slujbe, prin locuri private, statul va intra peste ei si ii va ridica, macar pe closca, pe preot. Pe ce motiv? Legea 489/art 23, unde o persoana nu poate sa activeze ca preot daca nu are autorizatie, legitimatie, decizie, adeverinta, de la bor, sau chiar de la alte foruri religioase. Si preotul antiecumenist de unde sa aibe legitimatie?

    De aceea, fratilor, sa luam aminte, ca cele ce vi le spun nu se vor petrece peste 30 de ani, ci in urmatorii ani, motiv pentru care preotii antiecumenisti trebuie sa-si procure legitimatii de la PS Longhin sau din alta parte, caci treaba se impute cu adevarat. Catacombe, catacombe, dar credeti ca legea are interdictie sa intre in catacombe?

    • AUGUSTIN

      http://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_libertate_religioasa_regimul_cultelor.php

      Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor

      Text preluat din Indaco Lege

      Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 11 din 08/01/2007

      Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

      … Art. 6
      (1) Gruparea religioasa este forma de asociere fara personalitate juridica a unor persoane fizice care, fara nicio procedura prealabila si in mod liber, adopta, impartasesc si practica o credinta religioasa.

      Ok. Ce faceti aici? Va rugati? DA, SUNTEM UN GRUP, O GRUPARE RELIGIOASA.
      Ok. Dar pretotul are legitimatie?

      Deci cu preotul vor avea treaba, nu cu mirenii gasiti intr-o casa particulara.

      … Art. 23

      (4) Exercitarea functiei de preot sau orice alta functie care presupune exercitarea atributiilor de preot fara autorizatia sau acordul expres dat de structurile religioase, cu sau fara personalitate juridica, se sanctioneaza potrivit legii penale.

      AUTORIZATIA, LEGITIMATIA, DECIZIA, ADEVERINTA. VOI ATI CREZUT CA VOM FI TOLERATI ???

    • Da da stai liniștit că Francisc a onorat și invitația lui ciolanis când acesta sa dus pe la vatican

    • Stefan Nitu

      Desi suna a amenintare, previziunea ta este plauzibila si chiar se contureaza la orizont! Aceasta mafie este bine organizata, condusa de forte mult mai puternice, iar nefericitul Daniel este doar o marioneta in mainile acestora. Doar poporul poate schimba situatia, dar este prea adormit sa poata lua o decizie, atat la nivelul credintei cat si politic sau economic. Se pare ca suntem sub ocupatie si totul s-a intamplat usor, pe nesimtite, chiar sub ochii nostrii. Conducerea BOR este atee asa ca le spunem degeaba ce vor pati dupa moarte, iar noi, credinciosii, urmeaza sa ne platim naivitatea si prostia. Cineva a venit cu ideea sa fugim in paduri… care paduri? Au prevazut si asta si le-au taiat. Tot ce ne-au spus marii duhovnici, sfintii si Sfanta Scriptura se adevereste tot mai mult pe zi ce trece, iar totul se intampla datorita lipsei noastre de credinta, a credintei superficiale (ce este echivalenta lipsei de credinta), a nepasarii din diferite motive, a rautatii si toate aceste aspecte cumulate intr-un cuvant s-ar numi : prostie!

  19. aghionoros

    adica, Sf. Ioan Maximovici, Cuv. Serafim Rose, IPS Averchie Tausev, Sf. Filaret al New Yorkului și toți rușii din diaspora sunt schismatici în opinia ierarhieir BOR, iar toți care-i cinstesc de sfinți, cinstesc niște schismatici

  20. Martyrik Appeal

    Ei au ridicat anatemele date la 1054 acuzandu-i astfel de schisma pe Sfintii Parinti. Obraznicie diavoleasca! Iar acum ne acuza pe noi de schisma cu aceiasi obraznicie diavoleasca, pe motiv ca nu trebuie repetata „greseala” pe care au facut-o Sfintilor Parinti. „Greseala” de a lupta si de a-si da sangele si viata pentru ca noi astazi sa avem icoana, pridvor si Biserica Sfanta si neprihanita.

    Vor sa ne inrudeasca cu forta cu toti hulitorii si ratacitii, cu toti ereticii si apostolii iadului, cu lazaretul cultelor anti-ortodoxe, cu cei ce hulesc si o iau in ras pe Maica Domnului, pe Stapana cerului si a pamantului!

    2000 de ani de Ortodoxie transformati in litri de sange, sangele Sfintilor, tot sinaxarul, tot calendarul ortodox, iar acum ierarhii scuipa printre dinti a lehamite pe jertfa celor ce l-au iubit pe Hristos pana la moarte in toti acesti 2000 de ani. Acest calendar ortodox, acest sinaxar e buletinul nostru in care sunt trecuti rudenile noastre, familia noastra dupa duh, si indrazneasc sa spun, si dupa trup.
    Nu cunosc alt buletin de identitate pentru sufletul meu decat sinaxarul ortodox.
    Sa nu indrazneasca sa ne vorbeasca de „biserici” surori, de catolici, de protestanti, neoprotestanti sau alti eretici care au sapat si sapa permanent la distrugerea Ortodoxiei!
    Sa nu indrazneasca sa isi bage picioarele in sufletele noastre si in credinta noastra mostenita de la Sfintii Parinti si pe care o purtam pana si in chimia sangelui nostru!
    Sa nu indrazneasca, caci urgia lui Dumnezeu este deasupra capetelor lor purtatoare de mitra. Deasupra capetelor ierarhilor vanzatori de Hristos, vanzatori de Biserica, de Ortodoxie!

    „El insa, privind la ei (la ierarhii lui 2016), a zis: Ce inseamna, deci, scriptura aceasta: „Piatra pe care n-au luat-o în seama ziditorii, aceasta a ajuns in capul unghiului”?
    Oricine va cadea pe aceasta piatra va fi sfaramat, iar pe cine va cadea ea il va zdrobi.
    Iar carturarii si arhiereii (Bisericii Ortodoxe) cautau sa puna mana pe El, in ceasul acela, dar s-au temut de popor. Caci ei au înteles ca Iisus spusese pilda aceasta pentru ei.”(Ioan 20; 17, 18, 19)

    Dar si voi acum, cei ce purtati mitra, nu uitati ca poporul acesta prigonit nu e prost, nu e orb, nu e surd, nu e mut. Va „citeste” in suflete si pe chipuri intentiile viclene si dispretuitoare si nu are sa stea cu mainile in san.

    Temeti-va pentru ca ati dispretuit Piatra din capul unghiului, iar Hristos nu se lasa batjocorit!

    • kris

      Ba ma tem ca gresesti in osanalele aduse poporului….poporul roman nu e prost,dar da dovada de prostie in permanenta…si in politica,si in religie…..este manipulat si dus de nas dintotdeauna.Asa ca…o sa inghitim totul….ca de obicei…

  21. Maxymos

    Se instaurează pe față dictatura bisericească ”Ciobotea”!!Acest Ciobotea ar trebui dat în judecată!!Cei care nu recunoaștem minciuno-sinodul din Creta suntem jigniți cu apelative de răzvrătiți,agresivi, tulburători ai Bisericii, dezbinători,denigratori ai minciuno-sinodului cretan!Dl.Ciobotea să aducă dovezi clare că așa este,dacă nu are ce dovedi să-și dea demisia din postul de Patriarh BOR pentru jignirile aduse și amenințările cu sancțiuni (parcă ar fi un tov secretar de partid în plină ședință PCR!)
    Tov.Ciobotea,de Constituția României ați auzit?de libertatea conștiinței și libertatea de exprimare?De ce au mai murit copiii ăia în 21 dec?(intâmplător a fost postat comunicatul respectiv Basilica abia ,și tocmai pe 21 decembrie?)De ce vă e frică nu veți scăpa prea fericite(?) patriarh!Va fi un Sinod care va declara sinodul din Creta eretic cu toți cei care îl aprobă!Dumnezeu nu doarme!

  22. Nikos

    A citit cineva hotararea sinodului din Creta? A citit cineva macar o carte a Mitropolitul Pergamului, Ioannis Zizioulas?

  23. Nikos

    Tot aparatul administrativ al unei episcopii (in frunte cu episcopul) trebuie sa mentina un echilibru intre Biserica (modul treimic de existenta) si lumea cazuta. Vestea cea buna (evanghelia) are diferiti receptori, deci propovaduirea trebuie sa fie axata pe nevoile si aspiratiile receptorilor (exemplu, sf. ap. Pavel). Evident Biserica este una, insa asta nu inseamna ca in afara Bisericii nu exista niciun adevar deoarece viata, in toate manifestarile sale, reprezinta un adevar. Erezia nu intuneca total adevarul (cum nici chipul din om nu este total intunecat) ci vede doar o parte a adevarului, dupa invatatura Parintilor. De exemplu Arie recunoastea ca Iisus Hristos este Fiul lui Dumnezeu, dar nu recunostea filiatia de fiinta, trecand pe Fiul in natura creata.

    • aghionoros

      Tu esti inselat rau de tot. La tine e posibil si cu Dumnezeu si cu mamona. Nici protestantii nu sunt asa de inselati ca tine.

    • Bă, nikosule, după vorbele tale, episcopii nu trebuie să înveţe drept cuvîntul Adevărului, da tre’ să menţină un echilibru cu lumea căzută. 😀
      Bă, adică după tine e episcop acela care e diplomat cu dracii? Cu lumea căzută deci, da?

    • sorin

      Deci Arie dupa mintea ta, s-a mantuit.

  24. Nikos

    In secolul nostru, unde modurile de existenta se schimba cu o rapiditate debordanta, trebuie sa salutam si sa multumim Patriarhiilor Ortodoxe pentru efortul de a pastra dreapta credinta nealterata. O doctrina fundamentalista, daca ar fi adoptata de catre o Patriarhie, ar fi echivalenta cu disparitia ortodoxiei din spatiul respectiv. Faptul ca suntem ortodocsi acum este meritul episcopilor trecuti la Domnul. Cum ar fi fost ca Patriarhia Romana sa se impotriveasca sistemului comunist? Ce consecinte ar fi avut o asemenea atitudine? Consecinta imediata am fi fost noi (generatile de acum) care probabil nu am fi cunoscut ortodoxia asa cum o traim acum. Deci sa multumim patriarhilor „securisti” Iustinian, Iustin, Teoctist ca suntem ortodocsi acum. Lumina nu se ascunde (in catacombe) ci lumineaza in intuneric. Daca tu ai o chemare spre pustie, du-te acolo (bine faci), insa lasa preotii sa lumineze intunericul acestei lumi cazute!

    • AUGUSTIN

      hai sictir!

    • ban

      Mai rau e ca te crezi si inteligent, nicule.
      Ca’ daca erai inteligent, iti dadeai seama ca spui tampenii.
      Sau esti doar o lichea.

      • Nikos

        Inteligenta sa o masori dupa ce vei citi operele lui Ioannis Zizioulas. Daca vei intelege ceva din aceste opere, vei constata ca Zizioulas este intru totul de acord cu Vasile cel mare, Grigore Teologul, Grigore Palama si multi, multi sfinti ai Bisericii. Si vei mai constata cat de mult apara mitropolitul Zizioulas ortodoxia, neacceptand nicio erezie, fie ea catolicica sau, mai ales, protestanta.

        • AUGUSTIN

          ZIZI-PA-PA! SI DRACU CITEAZA DIN SFINTI DACA VREA SA TE FACA….

        • ban

          Minti, nu cred ca ionica z. are putere sa te faca mai inteligent.

        • aghionoros

          Nikos
          Deja ai intrecut masura. Mergi si colinda pseudo-ierarhia română, poate te vor premia mai mult, decat ceea ce ti-au dat pentru a ne intoxia cu inselatul de Zizioulas.

    • paul

      mai bolnavule!
      uite eu am citit documentele de cum au aparut,in patru limbi ca atata stiu,si apoi in romana.
      am citit ,mai,si „cartea” lui nea’zizou,copie fidela dupa ale papei(apropos,le-ai citit?…).
      cu asa declaratii imbecil-tzafnoase te iubeste oglinda,creierul moare de rusine dar’ nu se vede.
      stii vorba aceea ca daca taceai filozof ramaneai? e ‘de aur,era momentul sa o aplici.
      tu esti un receptor si un aspirator de praf si de toxine,m-ai facut sa rad pe ziua de azi,bodaproste.
      vai de capul tau cel sec,mai natarau ce esti,’tu’ nu esti nici’generatie’ nici ortodoxie nu cunosti,sau pardon,nu crestina,vei fi fiind tu ortodox in ale tale,treaba ta.
      nici la nivel de compunere nu esti dar vrei sa tii discurs,fugi mai…

      vezi ca sunt emisiuni cu braduti si clopotei,porneste de acolo.
      saracul prapadit,auzi,el stie ortodoxie.
      fugi mai,repede,fugi ca esti ridicol.

    • Bă Nikos, probabil că eşti preot, tu ai auzit de Biserică în primele 3 secole după Hristos cînd era prigonită de state păgîne, precum statul roman păgîn, statul persan păgîn, nemaivorbind de misiunile Sfinţilor Apostolilor Toma sau Matei din India, Etiopia şi alte state păgîne?
      Dar de Biserica Ortodoxă din catacombele Rusiei din secolul XX ai auzit? Dar de prigoanele iconoclaştilor contra ortodocşilor cinstitori de icoane ai auzit?
      Bă, spălatule pe creier, mai pune mînă pe sinaxar (că e plin de mucenici în fiecare secol, deci erau prigoane) şi cînd citeşti mai pune mintea în mişcare. Mereu unde s-a făcut un compromis, s-a pierdut întregul suflet al păcătosului, iar unde s-a ţinut Predania precum au ţinut-o Sfinţii Părinţi s-a ajuns la Sfinţenie şi Mucenicie. Dacă dai diavolului un deget, el te-nghite de-a-ntregul.
      E o mare mîrşăvie să justifici compromisurile făcute de „patriarhii” securişti pe care tu-i enumeri, că cică ei au apărat Biserica. Bă, ăştia au păzit clădirile şi propriile funduri, cînd creştinii ortodocşi, care sînt adevărata Biserică, erau hăcuiţi de antihriştii statului satanic şi înfundau închisorile comuniste. „Patriarhii” ăştia securişti s-au păzit pe sine mai întîi, nu Biserica mă, aşa cum i-a învăţat tătuca lor de la răsărit, ereticul Serghie Stragorodski (de unde şi numele acestei erezii – serghianismul) , care a închinat Biserica statului antihristic, iar creştinii adevăraţi erau fie în catacombe, fie în închisori, fie împuşcaţi deja, iar tabula rasa îi urmau pe aceşti serghianişti.
      Justificarea păcatului se pedepseşte mai crunt decît însăşi păcatul. E vai de tine, Nikos, vai de tine în ce hal eşti. Astea-s cugete curat diavoleşti, ecumeniste. Se vede că ai trecut prin reeducarea „teologică” ecumenistă.

      • Lăsatul că a făcut tehnologie, pardon TeHUOlojie pe la nea Fane ghiorghiu,

      • paul

        ce preot?! de ce ii dati importanta unui bebe necopt care vrea si el sa epateze vreo domnisoara sau un dom’profesor,sau doar se baga in seama.
        lasati-l sa vorbeasca singur,e pe…alta lume,in una unde inca nu se stie „adevarul” si chestiunea e in cercetare.(si banuiesc ca va ramane in suspans).

      • Nikos

        Sfintii sunt diferiti. Unii marturisesc, altii mentin un echilibru in aceasra lume cazuta. Daca sf. Constantin cel mare nu actioana in modul pe care il cunoastem, atunci nu mai vorbeam azi de crestinism.

        • AUGUSTIN

          DA, SUNT DIFERITI, UNII SFINTI TIE TI-AR DA PALME, IAR ALTII TE-AR JELI… EU MERG INTAI PE MANA PRIMILOR!

        • La ce mod de acţiune al Sf. Constantin cel Mare te referi mai concret, nikosule? Poţi mai întîi de toate pe tine să te faci înţeles? Lasă tertipurile.

      • Nikos

        De Constantin cel mare ai auzit? Cica in sinaxar este intocmai cu apostolii. De ce? Ghici!

        • AUGUSTIN

          C-A MERITAT! TI-E CIUDA?!

          • Nikos

            Nu mie. Vad ca tie. Constantin cel mare nu se incadreaza in tiparul tau de sfintenie.

        • Mă, nikosule, da ce secrete, mă, ştii despre Sf. Constantin cel Mare cel Întocmai cu Apostolii, de-l tot scoţi în faţă? Ce-l crezi de teapa ta? Ce ţi-a greşit ţie, mă? Sau îl crezi viclean ca tine, nemernicule? Ia spune, ce nu se încadrează în tiparul de sfinţenie la Sf. Constantin după mintea ta?

        • Hai, mă, nikosule, spune-ne secretul despre Sf. Constantin cel Mare că noi nu ştim. Vezi că sîntem limitaţi, abia aşteptam să ne lumineze cineva ca tine, mai cultural din fire.

      • Nikos

        Erau imperii, nu state, remarca fundamentala. In rest comentariile nu-si au rostul. Nivelul de cultura nu-l comentez, doar am facut o remarca.

        • Bă, nikosule, văd că ai treabă cu toată lumea, numai cu tine nu ai, bre. Da ce, mă, imperiile nu sînt state? Te-ai găsit deşteptul satului. Afirmaţiile tale îs de genul: Bulldog-ul nu e cîine, e BULLDOG! Du-te mă şi vezi-ţi de cultura ta, că pe tine cultura o să te mîntuiască.

    • Stefan Nitu

      Cautand lumina in intuneric te vei obisnui cu acesta si vei lua intunericul drept lumina! Multi dintre cei ce s-au impotrivit comunismului si atator dictatori diabolici au devenit Sfinti Martiri, marturisitori ai credintei; ei sunt cei ce au facut Ortodoxie mai puternica si nu cei ce au facut pact cu diavolul! Mantuitorul ne-a spus ca aceasta biserica va dainui vesnic, tot efortul vostru de a o distruge este zadarnic; totce puteti face, este sa trageti dupa voi in iad sufletele ca aleg sa va urmeze, impotriva avertismentelor date de Ortodoxie. Apropo: un ortodox ce-si iubeste credinta, din respect pentru aceasta, ii scrie numele cu litera mare! Tu chiar esti ortodox?

  25. Acestia sunt vrajmasii nostri cu adevarat. Puneti-i la psaltire. Ori se dau la cale ori nu. Cu timpul trebuie un sinod si dati anatemei. Daca nu se intorc trebuie taiati din trupul Bisericii. Optica lor este urmatoarea: daca vad ca majoritatea tace si tradeaza nu ne vor cruta. Sa vedeti atunci cum vor impune ecumenismul pe fata. Eu nu am nevoie, pana la urma, de niciun sinod ecumenic care sa condamne ecumenismul. Eu il dau anatemei direct.

    • Ei sînt deja daţi anatemei de către canoane, de către învăţătura Sfinţilor Părinţi, de către Duhul Sfînt.

  26. Sluga netrebnica

    http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/12/21/un-comentariu-la-comunicatul-sinodului-sfintei-biserici-ortodoxe-romane/

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/12/cum-ierarhii-din-bor-ne-invata-ca-sa.html

    „COCA
    21/12/2016 la 10:08

    Ce s-a hotărât la Sinodul din Creta?
    Acum, toată lumea își dă seama – a început epoca lui Antihrist. Sângerările vor fi mult mai grele decât cum a fost pe vremea marxismului, pentru că antihriștii de acum care conduc toată lumea, ne urăsc ortodoxia, mai mult decât marxiștii.
    Falsifică și Evanghelia, și Adevărul, și creeză un HAOS ca lumea să nu știe cum să se orienteze, să nu știe nici să-și facă așa…un mic plan de nădejde, cum să se apere, legile se schimbă vertiginos de pe o zi pe alta, se desființează tot ce mai are o pregătire legală, armata desființată, toate se vor desființa, CA SĂ FIE NUMAI LEGEA CĂLĂILOR.
    Mântuitorul a spus că Libertate, înseamnă să cunoști Adevărul. Cunoaște întâi Adevărul și atunci ești Liber, conștiința ta o să hotărască orice (ceea ce trebuie).
    Când pe timpul lui Iov, Dumnezeu vorbea cu diavolul și spunea:
    ”Vezi diavole, Iov nu acceptă nimic din ceea ce-l ispitești și îi spui tu. Face numai voia Mea.”
    ”Da, pentru că ții cu el. Ia lasă-l pe mâna mea.”
    ”Uite, îl las cu o condiție – să nu te atingi de sufletul lui, de conștiința lui, de liberul lui arbitru.”

    Pentru majoritatea mirenilor care nu știu ce s-a hotărât în Creta, vara aceasta, iată pe înțelesul celor mulți, ce s-a hotărât:

    1.Biserica ortodoxă este o ”sectă”, și de aceea trebuie să se unească cu toate celelalte credințe, pentru a nu mai fi ”sectă”.
    2.Și ereticii, și ceilalți…. sunt ”botezați” , deci sunt creștini.
    3.Și păgânii sunt ”credincioși” ai Lui Dumnezeu
    4.Sfinții Părinți sunt moșnegi anacronici pentru aceste vremuri.
    5.Sfânta Scriptură este o carte ”învechită”.
    6.Hristos ”numai este” Capul Bisericii.
    7.Patriarhii devini Papi și Capi ai Bisericii
    8.Episcopii devin prefecți bisericești în județe, și aghiotanții patriarhilor-papi.
    9.”Stăpânul” lumii ”este” diavolul.
    10.Hristos Iisus a fost un simplu om, ”nu” și Dumnezeu.
    11.Preoții devin aghiotanții episcopilor.
    12.Niciun slujitor numai are voie să zică de eretici că-s eretici.
    13.Slujitorii mireni care nu vor ”unirea” credințelor și-a religiilor, vor fi excomunicați.
    14.În bisericile ortodoxe, trebuie să se predice progresul societății, binele comun, tolerarea tuturor credințelor și religiilor care vor să se unească cu tine.
    15.Posibilitatea de a te ”boteza” la alte credințe, de a merge în locașurile și la slujbele lor.
    16.Toate bisericile numite până acum eretice, sunt tot ale lui Iisus Hristos.
    17.Slujbele sunt ”sfinte” la toate credințele din lume.
    18.Dumnezeu este ”omul”, pentru că în Ceruri ”nu” există niciun Dumnezeu, iar Iisus a fost un simplu om care a întemeiat creștinismul.
    19.Biserica ortodoxă trebuie să facă ceea ce hotărăște Statul, Politicul, Europa și omenirea întreagă.
    20.Orice ortodox care nu se va supune patriarhului-papă și Statului, va deveni fanatic și periculos pentru societate.”

    Sursa: http://aparam-ortodoxia.ro/2016/12/19/scrisoarea-parintelui-iulian-prodromitul-catre-parintele-simeon-pentru-ramane-statornic-pozitia-sfintilor-parinti/#comment-803

  27. Antiecumenism

    @Nikos:Asa au facut Sfintii Parinti?Au umblat cu diplomatii si viclenii sau au spus adevarul pana la moarte?

    • Nikos

      Constantin cel mare este un sfant al Bisericii? Andrei Saguna? Imparatul Justinian cel mare? Sfant este acela care se jertfeste pentru o comunitate, intr-un mod sau altul.

      • paul

        esti masochist? fa un dus.
        rece.

      • Bă, nikosule, deci după tine criteriul sfinţenii este ăsta „Sfant este acela care se jertfeste pentru o comunitate”? Doar atît?
        Adică după mintea ta şi Mahatma Gandhi, şi Stalin, şi Baba Vanga, şi Maica Tereza, şi Papa Ioan Paul al II-lea sînt sfinţi, da? Căci fiecare din ei s-au jertfit pentru comunităţile lor.

  28. Andrei Leu

    Site.ul Basilica ne mustra cu cuvintele Sf Ioan Gura de Aur:„nimic nu poate supăra mai mult pe Dumnezeu decât dezbinarea Bisericii!”… ca mai apoi sa ne zica „În acest sens, Biserica Ortodoxă consideră că aduce în dialog cu alți creștini…” (nu eretici, nu sectari) (Basilica.ro)
    Am vrea sa reamintim „teologilor” ca tot Sf Ioan Gura de Aur spunea:
    „NU PUNETI PACEA SI INTELEGEREA MAI PRESUS DE ADEVAR!”
    Daca facem analogie cu ceea ce Mantuitorul ne zice: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa“, practic Sf Ioan Gura de Aur ne spune ca pacea lumii e irelevanta daca o punem mai presus de Dumnezeu!
    ––
    „Un creștin ortodox pașnic poate rămâne fidel Ortodoxiei fără a deveni fanatic, dacă mărturisește credința ortodoxă în dialog cu alți creștini, fără compromisuri.” (Basilica.ro)
    Atunci cum ramane cu Sf Marcu al Efesului care ne zice: „Toţi Dascălii Bisericii, toate Soboarele şi toate Dumnezeieştile Scripturi ne îndeamnă să fugim de cei ce cugetă diferit şi să oprim comuniunea cu aceştia”….
    ––-
    „Clericii, monahii şi mirenii implicați în acțiuni de răzvrătire şi denigrare a Sinodului din Creta, ignorând faptul că un Sinod nu poate fi judecat decât de către un alt Sinod, vor fi chemaţi la îndreptare prin dialog pașnic și lămurire canonică privind gravitatea dezbinării și a tulburării păcii și unității Bisericii. La fel, sancțiunile administrative și canonice disciplinare se vor aplica spre îndreptarea clericilor, monahilor și mirenilor care persistă în starea lor de răzvrătire și dezbinare, tulburând pacea și unitatea Bisericii.”(Basilica.ro)
    Facand abstractie de caracterul amenintator („sanctiuni administrate”) , ma voi indrepta catre Sf Vasile cel Mare care zice: „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”
    ––
    „În concluzie, orice lămurire privind expunerea credinţei ortodoxe trebuie făcută în interiorul comuniunii bisericeşti, nu în stare de răzvrătire şi dezbinare, deoarece Duhul Sfânt este, în acelaşi timp, Duhul Adevărului (cf. Ioan 16, 13) şi Duhul împărtășirii sau al comuniunii (cf. 2 Corinteni 13, 13).”(Basilica.ro)
    Curios lucru, pt ca Sf Ioan Gura de Aur parca zicea: „„De aceea v-am amintit adesea despre ereticii cei fără de Dumnezeu şi vă rog şi acum: să nu aveţi nici un fel comuniune cu ei – să nu mâncaţi cu ei, să nu beţi, să nu legaţi prietenii, nici relaţii, nici dragoste, nici pace. Căci dacă cineva se învoieşte cu ereticii în acestea, acela se face străin de Biserica Sobornicească”…deci nu cred ca Sf Scriptura ne vb de comuniunea cu cei care s.au rupt de la dreapta credinta. Iar Sf Ioan e foarte clar in „a nu lega prietenii”…
    ––
    Daca a asculta Sf Scriptura si Sfanta traditie inseamna sa fii „fanatic si razvratit” eu zic ca v.ati pierdut toata credibilitatea, iar adevaratii razvratiti sunteti voi, chiar daca ati ajuns in pozitia in care ati ajuns. Ba ne amenintati ca veti deveni si prigonitori, nu e nimic pt ca Sf Grigorie Teologul ne imbarbateaza pe noi, cei putini: „Dar când este vorba despre o vădită necurăţie, atunci trebuie mai degrabă să mergem la foc şi sabie, necătând la nevoile vremii şi a stăpânitorilor şi îndeobşte necătând la nimic, decât să fim părtaşi la sămânţa vicleniei şi să ne atingem de cei îmbolnăviţi. Cel mai groaznic este să te temi de ceva mai mult decât de Dumnezeu, şi din cauza fricii acesteia slujitorul adevărului să devină trădător al învăţăturii credinţei şi adevărului”.
    Luati aminte ca voi sunteti in cel mai mare pericol, pt ca Sf. Efrem Sirul ne zice: „Vai de cei ce murdăresc sfânta credinţă cu eresuri sau încheie vreo înţelegere cu ereticii! Atunci se va cere de la fiecare din noi mărturisirea credinţei şi unirea Botezului, credinţa curată de orice eres, pecetea neştearsă şi haina neîntinată”
    Parte din noi sunt naivi, se roaga pt voi sa va intoarceti la dreapta credinta asa cum au lasat.o sfintii parinti, celalalta parte suntem constienti insa ca o faceti cu buna stiinta si rautate, si ca nu aveti nici un gand sa slujiti lui Dumnezeu ci veti starui. Care o faceti din naivitate rugati.va lui Dumnezeu sa va lumineze, pt ca inca mai aveti timp! Cei care abia asteptati sa puneti mana pe putere si sa schimbati legea lasata de Insusi Dumnezeu, vai de voi!
    Si nu mai incercati sa ne puneti pumnul in gura cu faptul ca noi suntem pacatosi, mireni, neteologi, pt ca erezia trebuie aratata cu degetul de oricine, oricat de mic ar fi, pe cand cel „vrednic” dar care ne indeamna spre pieire e mustrat de insusi Sfântul Ignatie Teoforul: „Oricine vorbeşte altceva decât cele statornicite, chiar de ar fi demn în ale credinţei, chiar de ar posti, chiar de ar păzi fecioria, chiar minuni de ar face, chiar de ar prooroci, să-ţi fie acela ca un lup în piei de oaie, care lucrează moartea oilor”.
    In Ortodoxie nu exista primat, asadar cel mai mic e egal cu cel mai mare, nu exista functii, sau poate v.au intunecat mintile „prietenii” catolici…
    Poate cuvintele patristice nu inseamna nimic pt voi, atunci sa vedem ce zice Sf Scriptura: „Nu vă înjugaţi la jug străin cu cei necredincioşi, căci ce însoţire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtăşire are lumina cu întunericul? Şi ce învoire este între Hristos şi veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?” (II Cor. 6:14-15)
    Daca eu care abia ma tarai la Biserica, abia amintesc sa imi fac o cruce de dimineata, si fara smerenie sa zic am pacate de care mi.e frica ca nu le pot sterge, va vad adevarata voastra fata, nu vreau sa stiu cum va vede Dumnezeu!
    Cu multa mahnire:
    Un mirean pacatos, dar crestin ortodox!

    • @Andrei Leu,
      Te rog frumos, pe cît ţi-e cu putinţă, dă sursa citatelor de la Sfinţii Părinţi. Adică opera şi pagina la fiecare care ai citat din Sf. Efrem Sirul, Sf. Vasile cel Mare, Sf. Ioan Gură de Aur, Sf. Ignatie Teoforul ş.a.m.d.
      Va fi spre folosul tuturora.
      Mulţumesc anticipat!
      Doamne ajută!

      • Nikos

        Sf. Simeon Noul Teolog cita din Scriptura si din Parinti fara a indica sursele. Treaba cu „sursele” este de inspiratie protestanta. Adica cautarea certitudinii, idolatrizare citatelor, siguranta conferita de „surse”. Sursa fundamentala a ortodoxiei o reprezinta viata sfintilor, modul lor de existenta, nu un citat, o carte, un semn. Cand un Parinte a scris o epistola, o carte, un citat, acestea au fost adresate unei comunitati, folosind un limbaj adecvat comunitatii respective. Citatele Parintilor nu sunt infailibile.

        • AUGUSTIN

          DUHUL TAU DRACESC NU ESTE INFAILIBIL !!! HAI LASA-NE, POATE AI TREABA!

          • Nikos

            Ca o ironie refritoare la numele „Augustin”. Stii ca protestantii si catolicii isi fundamenteaza doctrinele pe invataturile fericitului Augustin? Iar Augustin a gresit mult, influentand, prin psihologismul introdus in Biserica , o intreaga crestinatate, cea occidentala. Cu toate ca Augustin, prin scrierile sale, a dus (indirect) in erezie jumatate din lumea romanica, acesta este trecut in sinaxarul Bisericii Ortodoxe ca „fericit”.

          • ban

            Nicusor
            Nu cred ca dogmatic a gresit, ce vina are el ca altii sunt slabi de inger si vicleni, exact ca tine?

          • Bă, ni(mu)kosule, ce pomeneşti de Fericitul Augustin? Deja i-ai găsit metehnele şi vrei să le fluturi prin faţa altora că numai tu le ştii? Ce te făleşti cu ştiinţa, ştiinţa despre căderile şi păcatele altora, cu asemenea ştiinţa te făleşti?
            Auzi, poate pentru tine e noutate, dar toţi protestanţii şi neoprotestanţii se bazează pe Biblie şi spun că-s „creştini” şi ce faci atunci cu asemenea rătăciţi? Hai să-i invinuim dar pe Apostoli că neoprotestanţii şi confraţii lor şi toţi ceilalţi eretici sînt nişte experimente nereuşite care folosesc operele Sfinţilor Apostoli. Tu măcar îţi dai seama la ce josnicii ai ajuns?
            Ce, Fericitul Augustin e vinovat pentru mintea îngustă a papistaşilor, anglicanilor şi protestanţilor, care au apărut în istorie abia peste 500 de ani de la moartea lui?

        • Bă, nikosule, şterge-ţi mucii , bre. Tu măcar înţelegi ce scrii? E normal să cauţi certitudini, căci o dată găsite să nu vină un parşiv ca tine să-ţi stîrnească îndoieli nepotrivite. Mai bine să ştii sigur, decît să şovăi că ştii sau nu ştii.
          Cît despre asta „idolatrizare citatelor”, bă, de unde ai luat-o? Vezi c-ai călcat în balegă. Poţi măcar defini ce e aia?
          Ai venit aici să iei pe toţi la mişto şi să le faci reeducare cu ciomăgelu’ tău. Bă, mucosule, tu lungul nasului ţi-l cunoşti?

          • Nikos

            Fericitul Augustin accepta predestinarea. Cum e cu dogma si fericitul Augustin? Apoi daca vreti ceva teologic, greu pentru voi, trebuie sa stiti ca pentru Augustin fiinta, substanta Treimii avea prioritate in fata celor 3 Persoane dumnezeiesti. Adica o viziune diferita de a sf. Vasile cel mare, Grigorie Teologul, Grigorie Palama si a tuturor Parintilor din orientul grecesc. Iar de la aceasta greseala a lui Augustin s-a ajuns la erezia Filioque si toate mai toate ereziile occidentale.

          • ban

            Nicusor, te bagi in lucruri despre e care nici sfintii parinti nu vb. aiurea, ai grija.

    • paul

      bun comentariu,bravo!

  29. Theodor L.

    In loc de felicitare de Craciun (am trimis-o pe mai multe bloguri, asa cum se face cu prilejul Nasterii Domnului)

    Cat as fi vrut, fratilor, sa va trimit o felicitare simpla in care sa va spun doar atat:
    Sarbatori fericite!

    Dar ereticii ma determina sa va spun urmatoarele:

    Cea mai grava erezie semnata in Creta este cea care afirma ca pot exista crestini non-ortodocsi. Crestinii nu pot fi non-ortodocsi si de aici nici Biserica non-ortodoxa nu poate exista, ci simplu Biserica, Care Biserica este implicit si ortodoxa. In consecinta, in Biserica sunt crestini iar in afara ei sunt eretici care se inchina hristosilor mincinosi pecum:

    – hristosul mincinos al papistasilor care priveste neputincios cum papa proclama „dogmele” lui Satan si pe care ca papa-om o si le atribuie ca infailibile.
    – hristosul mincinos al protestantilor care nu are curajul de a de a-i lasa omului liberul arbitru in alegerea mantuirii.
    – hristosul mincinos armenilor si coptilor care nu are curajul sa-si asume firea omeneasca pentru a-i mantui pe oameni.
    – hristosul mincinos al nestorienilor care nu e in stare sa-si asume firile intr-o singura persoana.
    – hristosul mincinos al iehovistilor, al lui Arie si al musulmanilor care nu este Dumnezeu, ci creatura.

    Arhiereii D-lui Ciobotea au semnat cu totii ca sunt de acord cu erezia care afirma ca pot exista crestini non-ortodocsi. Ei sunt eretici prin semnatura. Ceilalti arhierei care faceau parte din Sinod au fost de de acord cu aceasta erezie in sedinta din 29 octombrie 2016, in care ne-au impus-o ca lege. Persista in aceasta erezie si in comunicatul de ieri, in cara sintagma alti crestini decat cei ortodocsi e moneda curenta. Cititi numai atat din comunicat si verificati:

    „Din punct de vedere ortodox, ecumenismul lucid nu este o nouă dogmă de credinţă, ci o atitudine spirituală de dialog și cooperare între creștini, în locul polemicii pline de ură confesională și al confruntării violente, care s-au manifestat secole de-a rândul în istoria creștinismului. Mișcarea ecumenică s-a născut, la începutul secolului 20, când misionarii creștini occidentali predicau Evanghelia iubirii necreștinilor din Africa şi Asia, în timp ce creștinii erau dezbinați în multe confesiuni creștine antagoniste, care se urau şi se contestau reciproc, atitudinea acestora nefiind o mărturie misionară pozitivă în fața altor religii și nici în fața societății civile. Participând la această mișcare de dialog între creștinii de confesiuni diferite, Biserica Ortodoxă a considerat însă că refacerea unității creștinilor neortodocși dezbinați între ei de-a lungul timpului se poate realiza numai pe baza credinței Bisericii nedespărțite a lui Hristos, care este Biserica Ortodoxă, cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, pe care o mărturisim în Crezul ortodox (niceo-constantinopolitan).
    În acest sens, Biserica Ortodoxă consideră că aduce în dialog cu alți creștini tocmai mărturia Bisericii celei Una a lui Hristos, de care aceştia s-au despărțit în timp prin deviere de la credinţa ortodoxă. Desigur, niciun creștin ortodox nu este obligat să dialogheze sau să coopereze cu alți creștini dacă are teamăcă–și pierde credința ortodoxă. În același timp, este nedrept săconsiderăm că toți creștinii ortodocși care dialoghează teologic și cooperează practic în viața societății cu creștini de altă confesiune sunt trădători ai Ortodoxiei. Un creștin ortodox pașnic poate rămâne fidel Ortodoxiei fără a deveni fanatic, dacă mărturisește credința ortodoxă în dialog cu alți creștini, fără compromisuri.”

    Prin urmare, sunt eretici toti cei ce constiuiau Sinodul BOR. In afara de Inalt Prea Sfintitul Justinian Chira care a trecut la Domnul in chiar preajma zilei nefaste de 29 octombrie in care Sinodul BOR s-a transformat in adunatura de eretici, avertizandu-ne ca vine uraciunea pustiirii prin inghitirea crestinilor caldicei in malaxorul ereticilor sub numele mincinos de „ecumenism lucid”, de dialog intercrestin, si apoi de dialog interreligios. Ce dialog e acela intre crestini si eretici? Documentul Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine ar fi trebuit numit Relațiile Bisericii cu ereticii. Daca l-ar fi numit astfel ar mai fi avut curajul sa-i dea acelasi continut?
    Prin pomenire de eretici, Sfanta Liturghie din Biserica se transforma in ritual al ereticilor din afara Bisericii deoarece preotii si mirenii care consimt sa ia parte la acest ritual sunt de acord sa se inchine si ei unor astfel de hristosi mincinosi, adica sa aiba aceeasi parte cu ereticii, adica sa devina eretici. Poate Duhul Sfant sa mai pogoare harul Sau si sa prefaca painea si vinul in Trupul si Sangele Domnului Hristos la slujbele in care sunt pomenitii cei ce se inchina hristosilor mincinosi? Daca ar face-o, asa cum spun cei ce vor sa se minta pe sine in asteptarea unui sinod de anatematizare a pomenirii ereticilor – oare nu a fost anatematizata de Sfantul Ciprian al Cartaginei pomenirea ereticilor? – ar insemna ca Domnul sa se surpe in casa Sa incurajand necuratia si desfranarea. Biserica, fratilor, este Fecioara fara de intinare din Cantarea Cantarilor ( 4, 7 Cât de frumoasă eşti tu, draga mea, şi fără nici o pată.), iar nu desfranata care desfraneaza cu papistasii, protestantii, monofizitii, nestorienii, arienii si care or mai fi. Aceea e Mireasa Mirelui Hristos, nu desfranata Babilonului ecumenist!
    Cati crestini mai sunt in Biserica Romaniei dupa tunami-ul din Creta? 7000 si vreo 20 de preoti? Cati mai pot fi resuscitati si adusi din nou in Biserica? Ajuta Tu, Doamne, sa fie cat mai multi!
    Sfintitilor Parinti Ciprian, Claudiu, Pamvo, Elefterie, Macarie, Atanasie, Antim, Grigorie, Ioan, Serafim si toti ceilalti Sfintiti Preoti romani care ati ramas in Biserica Romaniei aparandu-i neintinarea prin nepomenirea cu decizie aratata la vedere ereticilor ecumenisti, sunt alaturi de voi impreuna cu ceilalti crestini de pe meterezele Bisericii Luptatoare din Romania din care sa ne dea Domnul puterea de a nu iesi niciunul inainte de a completa numarul crestinilor din Biserica Triumfatoare. Caci, parafrazandu-l pe Cristian Paturca, sa spunem amintindu-ne si de el:

    Mai bine mucenic, decat ecumenist!

    Asa sa ne ajute Domnul Iisus Hristos, Dumnezeul nostru! Amin.

    Theodor

    Fie ca de sarbatoarea Nasterii Domnului, pe care o dorim revenita in calendarul cel bun al Bisericii, Domnul Iisus Hristos sa se nasca si in sufletele noastre!

  30. Nikos

    Ioannis Zizioulas, ucenic al parintelui Sofronie Saharov. Parintele Sofronie, ucenic al sfantului Siluan athonitul. Cand vorbiti de Sfintii Parinti cercetati filiatia duhovniceasca. Sa stiti cine este Mitropolitul Pergamului!

    • paul

      iuda,apostol
      si vezi sa nu ai parte de mania parintelui Sofronie

    • paul

      aghionoros,
      rau imi pare dupa IPS Ierotheos,dupa parintele Sava,dar imi arde inima de la parjolul din casa noastra.
      si cine nu vine sa spuna”hai sa stingem focul” e ca vecinul cel „bun” care iti aduce sarmale calde si cafea,si te trage de maneca „sa nu te arzi” in timp ce casa arde cu copii cu tot.
      am vazut cu ochii mei un tanar care s-a aruncat in apa inghetata si a salvat doi copii,si a murit .
      am vazut si lacrimile parintilor si am auzit si comentariile „binevoitorilor”: „ce prostie sa fii asa nechibzuit”.
      cine isi pune sufletul sau pentru frate….

    • aghionoros

      Parintele Sofronie nu are nicio vina ca Zizioulas a luat-o pe aratura. Iuda ce-a facut, desi era ucenicul Mantuitorului?

    • Nikos-scîrnavie, drept ţi-a scris, Iuda Iscarioteanul, apostol al lui Hristos, care a văzut şi a făcut minuni asemeni celorlalţi Sfinţi Apostoli, însă el l-a trădat, nu s-a pocăit şi s-a sinucis, a murit ca iudă.
      Tu pe noul iudă Zizioulas îl dai ca model? Ce ai căpiat cu totul? Vrei să fii ucenicul iudelor, să mergi pe drumul larg al pierzaniei? Mai bine du-te la sinagogă, drumul e mai rapid, mai cert şi fără şovăieli, te cobori cu parapanta în iad, nu cu ascensorul cum o face Zizioulas. Du-te dragă, că nimeni nu-ţi stă împotrivă, că de asta te-a creat Dumnezeu cu liberă voinţă, că nu te mîntuieşte El cu de-a sila.

  31. Nikos

    Sf. Scriptura si sf. Traditie sunt cele doua surse ale adevarului? In functie de raspunsul vostru imi voi da seama de multe aspecte.

    • ban

      Nicusor
      Nu le mai imbarliga aiurea, fi mai exact, la ce te refert; caci fanfaroni am mai vazut, si mai de soi decat tine.

    • „Sf. Scriptura si sf. Traditie sunt cele doua surse ale adevarului?” – Bă, mucosule, dar care sînt sursele tale? Sau poate tu ai mai multe adevăruri?

    • Stefan Nitu

      Sfanta Scriptura, Sfintele Sinoade si scrierile Sfintilor Parinti, traditia fiind o interpretare a acestora. Voi ecumenistii, excluzand folosirea trunchiata a celor de sus in vederea amagirii, din ce „adevar” va inspirati?

      • Nikos

        Sunt de acord cu raspunsul tau. Bravo! Traditia este unica sursa, deoarece Scriptura face parte din Traditie. Impartirea sf. Traditie si sf. Scriptura este de sorginte catolica (sinodul de la Trento). Cu toate acestea multi ortodocsi vorbesc precum catolicii, despre doua surse. Asa este si cu cele 7 taine, tot origini catolice. De exemplu, pentru sf. Simeon noul teolog existau mai multe taine, printre care si inmormantarea.

        • ban

          Nicusor, te bagi in lucruri despre e care nici sfintii parinti nu vb. aiurea, ai grija.

  32. ADVR..

    Lumea aceasta in care traim este condusa de evrei păgâni si eretici care Îl batjocorec pe Iisus Hristos si ni se spune că in viitorul apropiat va fi o singura moneda in toata lumea si o singura religie, aceasta lume va fi condusa de catre evrei, in momentul de faţă mulţi oameni faimoşi si chiar conducători sunt conduşi chiar de aceştia.. Să nu mai vorbim de religie care va fi una ateistă si păgână exact cum vor dânşii..

  33. Nikos

    Despre cele 7 taine. Pana la sinodul catolic de la Trento, adica de la Contrareforma, nimeni in crestinism nu a vorbit despre 7 taine, nici Vasile cel mare, nici Grigorie Palama, nici Fotie cel mare, nici Grigorie Teologul si niciun sfant, cu toate ca au vorbit despre taine. Insa dupa ce catolicii stabilesc cele 7 taine la Trendo, ortodocsii imbratiseaza si ei aceasta hotarare catolica, fara nicio fundamentare patristica. De ce? Din cauza protestantilor care contestau mai multe taine catolice, iar prin extensie si ortodoxe. Insa Parintii, inainte de sinodul catolic de la Trento, nu au spus niciodata ca sunt 7 taine, fixe si imuabile. Deci cele 7 taine sunt o creatie catolica.

    • AUGUSTIN

      Tu stii cate ceva, dar vrei sa epatezi. N-ai treaba? Sau crezi ca noi n-am citit ca Sfantul Grigorie Palama numeste ca Taine, Taine fundamentale doar Botezul si Euharistia? Da, toate sunt Taine, ca de aia le savarseste Hristos (nevazut) si le sfinteste Duhul Sfant-Dumnezeu: da, si Slujba Aghiasmei e Taina, si Tunderea in monahism, toate slujbele. Tu credeai ca vii tu sa ne inveti pe noi noutatea ca din secolul 16, prostimea, elita ortodoxa a luat numai prostii de la papistasi?

  34. Sluga netrebnica

    12 noiembrie 1716 – dumnezeiasca si infricosatoarea minune a Sfantului Spiridon impotriva papistasilor (catolicilor)

    „De aceea să nu pară ciudat că o astfel de catastrofă atât de mare a rămas până astăzi nepublicată: căci cei care aveau datoria să o facă publică prin tipăriri se află sub stăpânirea celor care au păţit asemenea ocară, aşa că nu este posibil să trâmbiţeze cu mândrie această minune de biruinţă asupra stăpânitorilor lor.”

    Sfântul Spiridon. JUDECATA CERULUI. Minunea înfricoşătoare şi nemaiauzită a făcătorului de minuni Spiridon, prin care a zădărnicit dorinţele papistaşilor uneltitori, nepermiţându-le să construiască altar, adică jertfelnic, în sfânt locaşul lui din Kerkira (Corfu)

    Integral la sursa: https://graiulortodox.wordpress.com/2016/12/12/12830/

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: