O altă problemă care ar putea, după părerea noastră și ar trebui să fie discutată la un sinod ecumenic autentic al Bisericii Ortodoxe, este problemă ecumenismului. Pe bună dreptate, această este o problemă ecleziastică cu privire la Biserică, căaunitate și organism teandric, o unitate și organism care sunt stabilite nesigur de către sincretismul ecumenist contemporan. Se raportează și la problema omului, pentru care nihilismul ideologiilor contemporane și mai ales ateiste, a săpat un mormânt fără nădejde de înviere. Ambele probleme se pot rezolva corect și într-un fel ortodox numai pornind de la bazele teandrice ale sinoadelor vechi și cu adevărat ecumenice. […]
Totuși, sunt acum condițiile care să garanteze soluționarea ei corectă în sinod, în chip ortodox, și potrivit învățăturii Sfinților Părinți? Este posibil să existe acolo într-adevăr o reprezentare liberă și adevărată a tuturor Bisericilor Ortodoxe la un sinod ecumenic fără să fie tulburate de influențe exterioare? Sunt reprezentanții multor Biserici, mai ales ai celor sub regimuri militant ateiste, cu adevărat în stare să exprime și să apere principiile ortodoxe? Poate o Biserică care își neagă proprii ei mucenici să fie un mărturisitor autentic al Crucii de pe Golgota sau purtător al duhului și al conștiintei sinodale a Bisericii lui Hristos?
Înainte de a avea loc un sinod, să ne întrebăm dacă va fi posibil pentru conștiințele milioanelor de mucenici noi, curățați de sângele Mielului, să vorbească în el. Experiența istoriei ne învață că ori de câte ori Biserica este răstignită, fiecare dintre membrii ei este chemat să sufere pentru Trupul ei, și să nu dezbată probleme artificiale sau să caute răspunsuri false la probleme reale – pescuitul în ape tulburi pentru satisfacerea ambițiilor personale.
Să nu pomenim că atâta vreme cât Biserica a răbdat persecuții, nu s-a convocat niciun sinod ecumenic – ceea ce nu înseamnă că Biserică lui Dumnezeu din acele vremuri nu viețuia și funcționa după o practică sinodală. Dimpotrivă, vremea persecuțiilor a fost perioada celor mai bogate roade. După aceea, când s-a întrunit Primul Sinod Ecumenic, s-au adunat și mărturisitorii cu rănile și cicatricile lor. Episcopii au fost încercați în focul suferinței, care L-au putut mărturisi apoi pe Hristos că Dumnezeu și Domn. Va fi duhul lor prezent și în zilele noastre? Cu alte cuvinte, episcopii vremii noastre, care sunt asemenea mucenicilor, vor fi prezenți la sinodul care se pregătește acum, astfel ca acest sinod să se slăvească potrivit Duhului Sfânt și să vorbească și să hotărască după Hristos, și ca să nu se audă în el mai întâi cei care nu sunt liberi față de influența puterilor lumii acesteia? Să considerăm, de exemplu, grupul episcopilor Bisericii Ruse din afară țării, care, pentru toată slăbiciunea lor omenească, poartă asupra lor lanțurile Domnului și ale Bisericii Ruse care a mers în pustie din pricina prigoanelor, într-un chip care nu au fost mai prejos decât cele ale lui Dioclețian: acești episcopi au fost excluși dinainte de către Moscova și Constantinopol, de la participarea la sinod, și astfel i-au redus la tăcere.
Să ne gândim la episcopii Rusiei și ai altor țări ateiste declarate, care nu vor putea participa liber la sinod sau vorbi sau luă decizii în mod liber; unii nici nu vor avea voie să participe la sinod. Să nu mai vorbim de imposibilitatea lor sau a Bisericilor lor de a se pregăti cu vrednicie pentru un prilej atât de important și semnificativ. Nu este lucrul acesta o dovadă mai mult decât suficientă ca la sinod, conștiința Bisericii martirizate și conștiința pleromei ecleziastice vor tăcea, că reprezentanții lor nici măcar nu vor putea intra? Putem lasă deoparte problemă cu privire la cât de moral sau chiar normal poate fi ca la vremea când Domnul Iisus Hristos și credința în El sunt răstignite într-un chip cu mult mai cumplit decât înainte, următorii Lui trebuie să hotărască cine va fi cel dintâi dintre ei.
La vremea când satan caută nu numai trupul ci chiar sufletul omului și al lumii, când omenirea este amenințată cu autodistrugerea, este moral și normal ca ucenicii lui Hristos să se preocupe de aceleași probleme (și în același fel) ca ideologiile anticreștine contemporane-ideologii care vând Pâinea vieții pe un maldăr de gunoi? Ținând cont de aceste lucruri și extrem de conștienți de situația Bisericii Ortodoxe contemporane și a lumii în general – care nu s-a schimbat substanțial de la ultimul apel către Sfântul Sinod al Episcopilor (mai 1971) conștiința mea mă obligă încă o data să mă îndrept cu insistență și cu rugăciune fierbinte către Sfântul Sinod al Episcopilor Bisericii Sârbe martirizate: Biserică noastră sârbă să se rețină să participe la pregătirile pentru sinodul ecumenic, și de bună seamă, să se abțină să participe la sinod. Căci, Dumnezeu să nu îngăduiască ca acest sinod să vină și să treacă, ca să se aștepte de la el un singur rezultat: schisme, erezii și pierderea multor suflete.
Analizând problema din punct de vedere al experienței apostolice și patristice și istorice a Bisericii, un asemenea sinod, în loc de vindecare, va deschide răni noi în trupul Bisericii și va ridica în fața ei probleme noi și nenorociri noi. Trebuie să rostesc rugăciunile sfinte și apostolice ale Părinților Sfântului Sinod al Episcopilor Bisericii Ortodoxe Sârbe.
Nevrednicul arhimandrit Iustin (părinte duhovnicesc al Mănăstirii Chelie)
ajunul Sărbătorii Sfântul Gheorghe, 1977
Mănăstirea Chelie, Valjevo, (Yugoslavia).
sursa: http://www.atitudini.com/2016/07/sa-nu-uitam-cum-un-mare-sfant-al-bisericii-sf-iustin-popovici-se-opunea-sinodului-panortodox/
AUGUSTIN
BOR (adica patriarhia) este schizmatica prin faptul ca e rupta de (putinii) ierarhii, preoti, diaconi, monahi si mireni ORTODOCSI!
BOR este eretica prin faptul ca a inserat ecumenismul in Romania, prin faptul ca a stat membra CMB si prin faptul ca a definitivat si pecetluit erezia in vara aceasta la Creta.
BOR este curva care a relativizat ORTODOXIA, PREOTIA LUI HRISTOS SI ADEVARUL LUI HRISTOS prin multe mizerii urat mirositoare:
– a pus 10 popi pe o bisericuta, pe un satuc de o suta de case, ca sa nu poata avea cum sa traiasca acei preoti, ca sa se certe intre ei si ca sa se plafoneze cu totii
– a hirotonit o multime de preoti pe care ii tine fara parohii, pe post de cantareti bisericesti, clopotari si nu ma mira de n-or fi si gropari…
– au lasat ca religia din scoli, programa si manualele sa fie facute de spurcatii masoni
– au cerut bani la vizite parohiale, hramuri, hirotonii etc
– au bagat preotilor pe gat colportaj, lumanari, carti etc, spunandu-le preotilor sa le vanda degrab sau li se vor opri salariile pentru orice colportaj
– au bagat pe gat preotilor fcm-uri, fonduri, taxe de mecenat, sume fixe, lasand preotii mereu incurcati financiar
– au blocat toata activitatea pastorala, familiala si economica a preotilor, iar cand preotii au mers la episcop si-au spus ca nevasta face scandal acasa si ameninta ca ma paraseste, episcopii au replicat: FII SANATOS! NOI NU AVEM PUTERE CANONICA SI JURIDICA PESTE NEVASTA TA! NOI PESTE TINE AVEM PUTERE!
– au indemnat preotii cu probleme financiare sa se faca in cursul saptamanii taximetristi, tir-isti, proxeneti, ce-o fi…numai sa se descurce…
– in mare, niste scelerati, adevarati criminali ai Trupului lui Hristos, ai Bisericii, si nu de acum, ci de un secol acesti ierarhi au manevrat lucrurile antihristic, masonic, ateistic, dictatorial, in duh serghianist.
Asadar, schizmatici si eretici ierarhii sunt, bor, patriarhia, ierarhii-prefecti, care au convins BISERICA SFANTA sa se piteasca in paduri, in case, in beciuri si catacombe. Noi vom ramane cu Hristos-Dumnezeu, Arhiereul nostru Cel Vesnic, iar ei vor ramane cu statul, cu masonii, cu toti ereticii si paganii acestei lumii, cu moartea si diavolul, cu lupul cel intelegator care le este stapan, cu luxul si confortul putred al acestei lumi trecatoare, cu serpii sin varful carjelor lor despotice, cu juramintele lor incalcate de la calugariile lor si de la momentul cand au fost numiti ipopsifii candidand la treapta arhieriei, cu mania lui Dumnezeu asupra lor si cu intunericul care le va fi acoperamant! Aceasta sa fie soarta celor care distrug suflete de crestini-mireni, de monahi, de diaconi si de preoti!
AUGUSTIN
SI, APROPO, IMNUL ARHIERESC A FOST MODIFICAT LA 01 NOIEMBRIE 2016 DE CATRE TOTI CRESTINII AUTENTICI SI NEERETICI:
PRE STAPANUL SI ARHIEREUL NOSTRU, IMPARATUL HRISTOS, IMPARATUL HRISTOS, CINSTE SLAVEI SALE, CINSTE SLAVEI SALE, CINSTE SLAVEI SALE IN VECI !
AUGUSTIN
http://gropariiortodoxiei.webs.com/
Mihai
Augustin frate, nu B.O.R ci tâlharii și ereticii care s-au aciuat acolo în frunte cu danutz