UPDATE: „Începând cu astăzi, pentru că nu am acceptat să merg la Ghelința – hotărâre samavolnică și anticanonică, luată pentru lupta antiecumenistă dusă și pentru întreruperea pomenirii ierarhului – am fost anunțat deocamdată neoficial că voi fi oprit de la slujire începând de azi și apoi dat pe mâna Consistoriului pentru judecată, iar în eventualitatea ”neîndreptării”, voi fi caterisit.
Hristos a înviat !
Pr. Ciprian.” Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/12/09/ierarhul-ciprian-al-vrancei-si-credinciosii-sai/#comment-4222
CONTESTAȚIE
Către Centrul Eparhial,
În atenția Episcopului Andrei al Covasnei și Harghitei
Am primit decizia nr. 1670 din 7 decembrie 2016 referitoare la transferul meu la Ghelința. De la început vreau să spun că nu accept această hotărâre, care de fapt ascunde lașitatea dvs. de a mă opri de la slujire din acest moment al vieții mele, pentru activitatea mea antiecumenistă și implicit pentru tulburarea conștiinței dvs la tragerea semnalului de alarmă al întreruperii pomenirii la sfintele slujbe pe motiv strict de mărturisire a ereziei (fapt la care am fost îndreptățit de canonul 15 al Sinodului I-II Trulan, canon cu valoare ecumenică, deci veșnică).
Am slujit 10 ani ca și cântăreț bisericesc la catedrala ”Sfântul Nicolae” din Sf. Gheorghe, orașul meu natal, apoi 5 ani ca diacon și 5 ani ca preot tot acolo. Fără absolut nici un motiv m-ați dat afară în primăvara anului 2015. Apoi am slujit în frica lui Dumnezeu și m-am implicat în lucrările de finalizare a bisericii cu hramul Bunavestire, iar după nici doi ani mă văd transferat în munți, la o sărăcie lucie, la câțiva credincioși, care în afara cultului sunt de fapt vorbitori de limbă maghiară.
Motivele pe care le-ați invocat le voi analiza și combate în cele ce urmează, urmând ca această scrisoare personală, care nu este act al parohiei Sf. Gheorghe III, ci este primul meu strigăt de revoltă față de samavolnicia cu care vreți să mă reduceți la tăcere, să o fac publică pe toate căile:
1. Primul dvs argument este ”starea conflictuală existentă” între mine și pr. Dorin Cucu. Răspunsul meu:
a) am fost primit la biserica Bunavestire cu ostilitate vădită, iar până în ziua de astăzi nu am beneficiat pentru slujire decât de un umil sertăraș în sfântul altar pentru a-mi pune câteva lucruri. Nu mai vorbesc de starea de mizerie în care am găsit sfântul lăcaș, mai ales altarul;
b) în duminicile mele de rând pr. Cucu Dorin sau unii dintre apropiații lui veneau și luau credincioșii chiar din fața bisericii și îi duceau în altă parte, unii dintre cei care nu voiau să meargă fiind admonestați de acoliții lui de ce vin la slujbă aici, când slujesc eu; în schimb eu am slujit tot timpul, în duminicile lui de rând, alături de pr. Dorin Cucu. Deci starea conflictuală pe care el a dorit să o mărească continuu, eu am dezamorsat-o mereu, pentru ca să fie pace. Aceste afirmații le pot dovedi oricând cu mărturia scrisă și/sau verbală a unui număr mare din enoriașii bisericii noastre. Dvs. însă prezentați o stare de fapt deformată.
2. Referirea mea la crucea lui Baphomet, pusă pe biserica mare a parohiei este justă, pentru că:
a) această cruce cu trei brațe orizontale este cunoscută ca fiind simbol masonic, deci satanist. Dacă ați avea intenția să vă informați puțin (internetul este la îndemâna oricui), ați găsi foarte multe articole și poze care susțin afirmația mea. O astfel de ”cruce” nu are ce căuta pe o biserică ortodoxă, altminteri vă atrageți mânia lui Dumnezeu;
b) spuneți că această ”cruce” a fost pusă cu binecuvântarea ÎPS Ioan, ctitorul bisericii. Nu știu ce binecuvântare a fost, dar instalarea ”crucilor” (3 la număr) s-a făcut în primăvara anului 2015, când ÎPS Ioan nu mai era episcop eparhiot de Covasna și Harghita de câteva luni de zile. De instalarea lor s-a ocupat exclusiv pr. Dorin Cucu, eu nu. Concluzia mea este că ați dat dvs binecuvântarea așezării acestor simboluri masonice pe o biserică ortodoxă. Concluzia dvs din același paragraf este că ”pentru liniștea mea sufletească” mă trimiteți într-o parohie în care să slujesc singur. Stranie logică! Eu înțeleg că satana să rămână, să troneze pe biserica închinată Maicii Domnului, iar eu, preotul potrivnic acestei mârșăvii, să fiu alungat pe nedrept – acesta este realmente sensul ”transferului”.
3. Mă acuzați că am publicat pe net corespondența de la Episcopie. Vă răspund:
a) este plin netul de asemenea publicări ale unor acte chiriarhale care hotărăsc samavolnicii ca și acest transfer. Ce ar fi trebuit să fac? Să tac și să vă las să atentați la viața fiilor mei duhovnicești, așa cum v-o doriți cu venialitate?
b) publicarea pe net a materialelor despre întreruperea pomenirii și neparticiparea la ședințele de la protopopiat – este o altă acuză. V-am scris că am întrerupt pomenirea pentru faptul că ”ați luat” act la Sinodul din toamnă de hotărârile din Creta, deci le-ați acceptat, ori acele hotărâri sunt eretice, așa cum recunosc peste 70% dintre ortodocșii din lume. La ședințele de la Protopopiat eu am participat ani de zile, doar în ultimele luni nu am fost, pentru că atmosfera de acolo era una de batjocură atât la adresa mea sau a altor frați preoți, cât și la adresa dreptei credințe și se pregătea o punere la zid a mea de către preoții ecumeniști (iar la două ședințe eu nu am participat din motive medicale, având dovada în acest sens, pe care v-am trimis-o atunci pe mailul-ul Episcopiei).
Punctul principal al contra-argumentării mele la aceste acuze este următorul: dacă considerați că am oprit pe nedrept pomenirea dvs la slujbe, de ce nu m-ați oprit de la slujire, cum au făcut cu preoții antiecumeniști ierarhii români din alte eparhii (a se vedea cazul pr. Claudiu Buză din Urziceni)? Singurul motiv care mă îndreptățea să opresc pomenirea era erezia ierarhului, orice alte motive aducându-mi o pedeapsă binemeritată. Cum puteți să mă trimiteți într-o altă parohie, unde nu vă voi pomeni, devreme ce dvs nu vă lepădați de ecumenism? Iar tipul de ecumenism pe care îl practicați este slujirea adesea, pe la sfințiri de troițe sau chiar de biserici ortodoxe, cu eretici papistași, fapt care vă face pasibil, conform, Sfintelor Canoane, de imediată caterisire din treapta de arhiereu.
Deci, dacă acceptați întreruperea pomenirii, prin mutarea mea și slujirea liberă în altă parohie, înseamnă că recunoașteți că acuza mea că aveți cuget eretic ecumenist este reală. Aceasta este concluzia teologică și logică.
Dar, pentru că vă ascundeți de realitate, vreți să mă surghiuniți, să mă faceți să nu vă ”accept oferta” și să aveți apoi motiv, pe principiul neascultării, pentru a mă caterisi, așa cum mă și amenințați în penultimul paragraf al deciziei dvs.
4) Cât despre ”salariul de la stat”, eu nu am primit decât un stat de plată lunar, a trebuit să îmi procur salariul traiul meu și al familiei mele prin desfășurara unor activități licite, compatibile cu statutul de preot, a fost foarte greu și am trăit cu un sfert din salariul legal, investind în lucrările de la biserică și plătind toate dările și lucrările în care am fost implicat. Am vrut să fie bine pentru biserică și… am fost dat afară.
5) Ultimul paragraf mă obligă să predau actele parohiei și ștampila azi, 8 decembrie 2016. La ora 8 azi dimineață am fost prezent la Protopopiat, am fost anunțat telefonic de pr. protopop Ioan Bercu, pe care l-ați însărcinat, conform aceleași adrese nr. 1670 de mai sus, să se ocupe personal de predare, că nu poate veni, deci aveți subalterni care nu vă ascultă hotărârile arbitrare, cum să le ascult eu, cel alungat pe nedrept? Dimineață am făcut cerere de amânare la Protopopiat, pe baze legale, mai ales că mă aflu în plin proces de revizie contabilă, la care m-am prezentat din proprie-inițiativă, neacceptând să vin la Episcopie să predau toate actele ca apoi, nemaiavându-le, să îmi puteți găsi și alte ”motive” de pedepsire.
În concluzie, îndemnul din final, înaintea semnăturii dvs, sună așa: ”cu părintesc îndemn la îndreptare”. Vă mulțumesc, dar nu înțeleg ce anume este ”părintesc” în toată această samavolnicie. Voi lupta pe toate căile împotriva ei și nu voi accepta ca un om aflat în funcția de ierarh să își recunoască de facto mărturisirea eretică ecumenistă, iar pe de alta să hotărască în mod arbitrar cum să își bată joc de fiii mei duhovnicești, de viața, familia și slujirea mea preoțească.
De asemenea, vă anunț că în cazul în care în perioada următoare, datorită acestor acte de”execuție de tip digital” pe care mi le aplicați, neavând dorința sau curajul ca măcar să ne vedem, ca oameni, față către față sau minimul respect, ca om care veți răspunde și de sufletul meu înaintea lui Dumnezeu, ca să mă certați personal la telefon, deci în cazul în care starea de sănătate a vreunui membru al familiei mele se va înrăutăți sau va interveni vreun episod nedorit și ireversibil legat de sănătatea ei, vă veți face responsabil de aceasta, cel puțin din punct de vedere moral, fapt care ar trebui să vă readucă aminte că suntem oameni, chipul lui Dumnezeu în lume, nu simple obiecte, care pot fi aruncate oricând la gunoi.
Eu de luni, 12 decembrie 2016, aș intra în săptămâna de rând la biserica Bunavestire. Vă rog până duminică seara, probabil în același stil ”digital” (”dintr-o semnătură”, cum vă place să afirmați), să îmi comunicați dacă pot continua să slujesc acolo sau sunt oprit de la slujirea celor sfinte. La Ghelința nu voi merge sub nici o formă.
Așa să îmi ajute Bunul Dumnezeu și Preacurata Născătoare de Dumnezeu !
Sf. Gheorghe
08.12.2016
Cu sincer îndemn la îndreptarea dvs din erezia ecumenistă,
pe care v-o doresc, spre mântuire,
pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu
P.S. – Câtă vreme este formulată și este în dezbatere această contestație, cred că măsura transferului ar trebui să se suspende, până la soluționarea contestației.
sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/12/08/pr-dr-ciprian-ioan-staicu-nu-accept-hotararea-samavolnica-de-transfer/
Mirean
Pai,in afara de rugăciuni ,cum putem sa il ajutam si noi pe dragul nostru Părinte? Ideal ar fi ca bisericile sa rămână goale,fara credincioși ,dar pana vor înțelege si ceilalți,trebuie sa ducem munca de lămurire si informare cu ce se întâmpla in bor-srl.De altfel,daca Părintele rămâne pe drumuri…trebuie sa ne sfătuim,prin asociația lui saccsiv sa depunem in cont fiecare cat poate pt.sprijinul părinților si măicuțelor prigonite si vătămate.
Dumnezeu sa va întărească Părinte drag ,sa continuați lupta pt.dreapta credinta!
Iată ca cele citite despre Sfinții mărturisitori ,se adeveresc si se conturează in viețile acestor Părinți curajoși,călăuziți de Sfanțul Duh.
emikia
Care este acea asociatie a lui saccsiv pt.parintele? Si contul? Fiti explicit pt.a avea ajutor parintele.
aghionoros
Saccsiv nu a facut o asociatie pentru parintele Staicu. Parintele Staicu are propria sa asociatie http://prieteniisfantuluiefrem.ro/
Saccsiv are o asociatie (Asociatia Sfintii Marturisitori din Inchisori) despre care puteti citi pe acest site http://sfintii-marturisitori.ro.
Acest site (sinodultalharesc.tk) este unul dintre proiectele sustinute de asociatia Sfintii Marturisitori din Inchisori.
aghionoros
Pe parintele Staicu il puteti sprijini prin intermediul asociatiei sf. sale http://prieteniisfantuluiefrem.ro/
Ii puteti intreba pe acel site la comentarii cum sa procedati.
Pr. Staicu Ciprian
Nu am nici o legătură cu asociația lui saccsiv…..
Domnul să vă binecuvânteze !
Pr. Ciprian (0740788876)
Mihai
Da, acum are nevoie de încurajări mai mult ca oricând, apostati din ,,b.o.r” srl turbeaza, răcnește diavolul din ei
Mihai
Citiți c.v-ul la unul dintre persecutori Pr.Ioan Ciprian Staicu, școlit în comunism si dresat pt ceea ce vedem https://ro.m.wikipedia.org/wikipedia/Laurențiu_Streza
Pamvo
Unicul mitropolit cu soacra si zile de calugarie 0.
Mihai
https://www.oradesibiu.ro/2016/04/27/ne-cerem-scuze-mitropolitului-laurentiu-streza-pentru-publicarea-fotografiei-cu-mercedesul-mitropoliei/ vorba ceea obrazul subțire cu cheltuiala se tine
mihaela
știe cineva ceva de părintele Claudiu?
Mihai
Mihaela Părintele Claudiu are blogul lui http://www.ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com, însă nu a mai apărut pe blog de aprox 1 săptămână, după cum știm cu toții prigoana împotriva sa este în plină desfășurare, ereticul vicentiu s-a pus pe el
Marius
Pr Claudiu si-a facut pagina pe facebook, cautati acolo Ortodoxia Marturisitoare.
https://www.facebook.com/ortodoxia.marturisitoare?hc_ref=NEWSFEED
Mihai
Așa să vă pun si linkul cu dj. Irineu de la Craiova http://www.ziarullumina.ro/colindar-pentru-credinciosii-craioveni-118069.html
Pamvo
Irineu Popa e Dublu Ereziarh.
O data ca a fost in sinagoga jidoveasca la sarbatoarea lor si a doua oara pentru ca a tradat Ortodoxia prin semnatura de la Creta.
Iar faptul ca a transformat Frasineiul in fabrica de bani de unde in fiecare saptamana isi ia malaiul si a fentat recent DNA-ul, mare lucru sa nu fie dupa marturia unora si adept al unei loji masonice.
elena adriana popa
Ar trebui sa facem ceva ..practic …Cum putem sa-i sprijinim pe PARINTII care trec prin momente asa grele . par Ciprian,Claudiu ..au familii greutati…Daca le sunt de folos ..tabele cu semnaturi de sustinere??
si trebuiesc sustinuti si matrial….Eu nu sunt bogata ..dar o mica suma asi putea trimite lunar ..unui PARINTE care trebuie sustinut ..au famiilie ,cheltuieli….e mai greu decat pentru un parinte din manastire …
si poate sunt mai multe persoane care ar putea ajuta….
Mihai
Paula seling concertand la Iași, de la irineu la teofan http://www.trinitastv.ro/stiri-video/concert-caritabil-la-iasi-77160
paul
in primul rand,nu exista nici un motiv pentru izgonirea parintelui ciprian,nu unul real.
singurul motiv pentru care au loc aceste prigoane este lipsa de unitate si de curaj a mirenilor si a altor parinti.
se doreste acum sa se foloseasca sarbatorile,perioada din an care este perfecta pentru a „te debarasa” de incomozi.
pe o parte este vremea rece si se circula mult mai putin,pe alta parte,aceasta prostie cu scormonitul „starii de euforie” al „spiritului craciunului” face ca indivizii sa se axeze pe un efort considerabil de „pregatire”,fireste ca nu spirituala, a caselor,cadourilor si a multelor bucate. ca o consecinta fireascamurmeaza luna ianuarie care este opusul acesteia,cu stari de epuizare ,gol sufletesc si…financiar. februarie este o perioada de convalescenta,si abia in martie devenim mai activi.
parinte ciprian,sub nici o forma nu plecati din parohie,decat daca veti fi scosi cu forta din biserica si din casa. nu acceptati mutarea disciplinara,asa cum nu acceptati sinodul din creta,este una si aceeasi problema. indiferenti,ba ostili la a apara credinta si ortodoxia,dar grabnici de a pretinde ascultare.
in momentul in care se intervine in forta,intr-un mod criminal,atunci puteti pleca unde puteti,puteti sluji unde puteti,fie ca este biserica de parohie,fie ca este manastire antiecumenista,fie schit privat,fie alta modalitate,cum veti putea.
importanta este pastrarea credintei.
nu am vazut nimic in articol despre reactia credinciosilor din parohie…?
acestiia ar trebui sa isi apere preotul,altfel nu este nici o diferenta intre un aprozar si o parohie,unde patronul dispune de soarta angajatului.
nu asta este Biserica.
sa nu ne lasam dezbinati,imprastiati si prostiti.
fiti tare,si familia sfintiei tale asemenea.
toata dragostea in Hristos!
paul
elena,
fratia ta chiar nu intelegi ca ierarhii se asteapta la reactii de acest gen,si au declarat deja ca nu le pasa de aceste liste,chiar de ar fi milioane(nu imi cereti „link”,a fost in cadru restrans).
cred ca ar fi momentul unor reactii de natura fizica, si de folosire exact a acestei perioade pe care vor ei tactic sa o exploateze,pentru a-i lovi in ceea ce-i doare foarte tare: fastul si strangerea de bani.
in loc sa ne strangem prin colturi si sa ne cainam pe net,pur si simplu strangeti bani si raspanditi din om in om adevarul a ceea ce se petrece in Biserica.
fara atacuri la persoana,doar faptele.
si…acum este momentul de a boicota vinderea de lumanari,pomelnice si altele.
desi pare meschin,paganismul si aurul,puterea si banul…merg mana in mana.
pentru noi crestinii sunt vremuri de cumplita tristete.
nu de sarbatoare.
iar crestineste vorbind,sfintenia si festivismul nu apartin aceluiasi duh.
paul
constat cu strangere de inima ca eu insumi folosesc expresia de”ei fac…ei sunt…”,si asta denota ca deja,inainte ca eu sa accept asta,gura mea exprima o realitate silnica si cutremuratoare:”ei”-„noi”.
ai cui ierarhi sunt ierarhii?
Anti demonizati
ai…lor
augustin
ASTAZI A FOST OPRIT DE LA SLUJIRE (SLUJIREA IN PUBLIC) PARINTELE CIPRIAN STAICU:
” Începând cu astăzi, pentru că nu am acceptat să merg la Ghelința – hotărâre samavolnică și anticanonică, luată pentru lupta antiecumenistă dusă și pentru întreruperea pomenirii ierarhului – am fost anunțat deocamdată neoficial că voi fi oprit de la slujire începând de azi și apoi dat pe mâna Consistoriului pentru judecată, iar în eventualitatea ”neîndreptării”, voi fi caterisit.
Hristos a înviat ! ”
Pr. Ciprian.
http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/12/09/ierarhul-ciprian-al-vrancei-si-credinciosii-sai/#comments
Nathan David
SI IN SUD PREOTII SINT PREOCUPATI DE EREZIA ECUMENISTA .IN BUCURESTI SINT MULTI CARE STAU GATA SA RABUFNEASCA DATORITA ABUZURILOR IERARHIEI90% DIN EA IMPOSTORI .GRUPURI INFRACTIONALE ORGANIZTE .STAT IN STAT SIMONISTI .SA NE UNIM SI SA NE APARAM .SA DEZVALUIM METODIC ADEVARATA FATA A EPISCOPILOR FALSI .BOSCHETARILOR ..JOS LABELE DE PE FRATELE NOSTRU PARINTELE CIPRIAN STAICU SI TOTI CEILALTI MARTURISITORI.. ALO DRAGA DANUT SRL „EMANATUL” ZISEI REVOLUTII SI”IMPLANTAT” PATRIARH .FALS CALUGAR CA SI TOTI DIN GASCA VOASTRA CARE MINT POPULATIA IGNORANTA .SI NAIVA SI PE CARE O EXPLOATEAZA .FORTINDU .NE SI PE NOI PREOTII CARE AVEM MACAR PUTIN BUN SIMT SI CREDINTA SA FACEM LA FEL.FA SI TU O FAPTA BUNA .DOMOLESTETI CIINII . LASA NE FRATELE SA SI FACA DATORIA .
Todea Gheorghe
Parintele Ciprian Ioan Staicu este o pers Deosebita .Este un preot cu iubire de D-zeu si iubire fata de familie si enoriasi .Iti dorim draga Ciprian ca totul sa se rezolve cat mai repede .D-zeu sa ne ajute !!!
DORU
e cazul sa chemam la noi in tara episcopi ortodocsi greci, bulgari ,rusi peste ereticii astia.sa ne incadram juridic ca sa fim in comuniune cu ei si sa i rugam sa ne hirotoneasca preoti pentru noi ortodocsii.simplu, fara replici , fara revolte.trebuie sa uzam de optiunea noastra a laicilor.trebuie sa ne organizam juridic ca formatiune bisericeasca.sa ne unim cu totii.ce mai tura-vura.n au ce sa ne faca, ca legile europene permit asta.atat.mergem la episcopii nostri , la preotii nostri.ei sa ne ingroape, ei sa ne boteze,ei sa ne impartaseasca.ca sa va incurajam, cititi viata Sf Petru Movila si vedeti ca in ucraina anilor1600 cand toti episcopii si preotii au devenit uniati ca si astia de azi de nu mai era ortodox niciunul,a venit patriarhul ierusalimului peste ei si a hirotonit episcopi si preoti ortodocsi si a restabilit ortodoxia in vacarmul ala creat de uniatii stramosii ecumenistilor de azi.dorim sa se faca si acum la noi restabilirea ortodoxiei PRIN ADUCEREA DE IERARHI ORTODOCSI CANONICI PESTE IERARHII SECTARI SI AM TERMINAT.