SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Atitudini, Clerici și mireni, Patriarhia Română, Prigoana

Propagandă ecumenistă în mănăstiri. Un răspuns ortodox

Am fost informați că anumiți părinți de la mănăstiri mari din Moldova recomandă citirea cărții părintelui Epifanie Teodoropoulos – ”Cele două extreme: ecumenismul și stilismul.” Se practică chiar adăugarea în comenzile de carte ale credincioșilor trimise prin poștă de la aceste mănăstiri a câte unui exemplar al acestei cărți. Scopul? Potrivit părerii lor, antiecumeniștii români ar fi pe poziția stiliștilor greci care s-au desprins din Biserica Ortodoxă Greacă, iar cartea sus-menționată le-ar cam da – în viziunea lor – argumentele necesare pentru a afirma că, da, sinodul din Creta a fost rău, dar este greșită oprirea pomenirii ierarhilor români semnatari. Vă prezentăm mai jos – pentru cei care nu au vremea necesară pentru a citi această carte – o recenzie a ei, făcută de un ieromonah român, care demontează argumentelor monahilor pro-ecumeniști români. Dumnezeu să ne ajute să mărturisim Adevărul nu cu jumătăți de măsură, ci întreg și frumos, așa cum este el. (redacția)

În variantă electronică puteți citi cartea integral în format pdf aici:

epifanie_teodoropulos_cele_doua_extreme_ecumenismul_si_stilismul

RECENZIE

O viziune ortodoxă asupra cărţii:

“Cele două extreme: ecumenismul şi stilismul”

Cartea pr. Epifanie Theodoropulos intitulată “Cele două extreme: ecumenismul şi stilismul” a apărut la Editura Evanghelismos Bucureşti, 2006 şi are două părţi: Ecumenismul şi Stilismul.

În prima parte, sunt prezentate gravele compromisuri făcute cu ereticii de către o mulţime de ierarhi ortodocşi. Despre patriarhul Atenagora autorul afirmă că “s-a alipit definitiv la erezie”, iar catolicii cu care făcuse mari compromisuri sunt numiţi de pr. Epifanie Theodoropulos, de mai multe ori, eretici. Despre ecumenism acesta zice că este “mai rău decât orice erezie”. Aceste idei sunt ortodoxe. Pe tot parcursul cărţii, însă, întâlnim și afirmaţii contradictorii.

În partea a doua se vorbeşte mai ales despre stiliştii greci. Potrivit pr. Epifanie Theodoropulos “stiliştii sunt responsabili nu pentru că au păstrat calendarul vechi, ci pentru că au proclamat Biserica Greciei drept schismatică şi au rupt legătura canonică cu ea. Dacă ar fi ţinut calendarul vechi şi nu ar fi rupt împărtăşirea cu Biserica Greciei, ar fi fost într-o desăvârşită rânduială canonică”. Pr. Epifanie arată cum ar fi trebuit să procedeze: “Încetarea pomenirii patriarhului (n.n. Atenagora) la care aţi ajuns, este limita cea din urmă îngăduită de Sfintele Canoane. Nu mergeţi mai departe (adică să primiţi a pomeni pe alţi episcopi), deoarece în felul acesta veţi ajunge la schismă. De vreme ce acum v-aţi oprit aici şi continuaţi «să vă împărtăşiţi cu Biserica mama oficială şi cu toate Bisericile Ortodoxe», (…) înseamnă că, deocamdată, staţi pe pământul tare al Bisericii“.

Autorul este pe de o parte de acord cu nepomenirea la slujbe a unui ierarh ortodox care “învaţă lucruri eretice”, dar pe de altă parte îi îndreptăţeşte abil pe cei care vor să-l pomenească, motivând printre altele, că nu vor să facă schismă.

Dar pr. Epifanie Theodoropulos se referă de mai multe ori, la canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol (861), arătând clar că nu e vorba de schismă. “ Dacă un cleric, spune canonul, se va rupe de un astfel de episcop«înainte de hotărârea sinodală», nu face nicio greşeală pentru care să fie supus pedepsei, ci mai degrabă este vrednic de laudă”. Iată şi o altă modalitate prin care îi îndreptăţeşte pe cei care vor să continue pomenirea unui astfel de episcop: “Mâine patriarhul (n.n. Atenagora) va pleca din lumea aceasta şi –cine ştie ?- poate va urma după el un om înţelept. Atunci …se va termina cu isteria unionistă şi aiurelile filopapale.” Nicăieri la Sfinţii Părinţi nu găsim astfel de motive pentru a întârzia îngrădirea de erezie sperând că lucrurile se vor îndrepta de la sine! Acesta nu este un argument care să se sprijine pe canoane, ci pe o judecată lumească. Deşi pledează pentru o poziţie duplicitară faţă de patriarhul Atenagora, totuşi, autorul arată că opoziţia fermă poate să împiedice participarea la compromisuri mai mari. (“Am încă motive să cred că dacă până astăzi patriarhul (n.n. Atenagora) nu a îndrăznit să facă şi alte compromisuri mai mari, aşa cum dorea, această se datorează faptului că Arhiepiscopul Atenei nu numai că nu l-a încurajat, ci a pus şi «frână»).

Dacă pe vremea pr. Epifanie Theodoropulos atitudinea fermă a fost atât de necesară pentru “a frâna” compromisurile ierarhilor ortodocși cu ereticii, cu atât mai mult aceasta este necesară astăzi. Situaţia actuală în care s-a decis oprirea pomenirii ierarhilor care sunt de acord cu sinodul din Creta din 16- 27 iunie 2016 este deplin întemeiată pe  Canonul 15 I-II Constantinopol (861), cu care conglăsuiește și Canonul 31 Apostolic.

Canonul 15 spune că avem dreptul să nu mai pomenim la slujbe pe ierarhii care propovăduiesc în public “oarecare eres” şi că nu putem fi învinuiţi ca făcând schismă, deoarece noi, prin oprirea pomenirii, doar ne-am îngrădit de erezie, rămânând în Biserică și silindu-ne ”a izbăvi Biserica de schisme și de împărțiri”.

Ecumenismul este “panerezia ereziilor” și sinodul din Creta, din iunie 2016, l-a legiferat. Astăzi, cei care ies din Biserică sunt tocmai cei care sunt de acord cu documentele acestui sinod, deoarece ele sunt în contradicţie cu învăţătura scripturistico-patristică şi cu Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe, cele mai înalte foruri de judecată în Ortodoxie .

Concluzionând, pr. Epifanie i-a îndreptăţit pe cei din timpul său care nu voiau să întrerupă pomenirea patriarhului Athenagora la slujbe, deși aceştia nu au facut astfel tot ceea ce canoanele Sfinţilor Părinţi îi îndreptăţeau să facă. El a ţinut mai mult la slava lumii şi nu a crezut că “cine deci va voi să fie prieten cu lumea se face vrăjmaş lui Dumnezeu” (Iacov 4,4). Cei care recomandă astăzi această carte, nu cred nici ei, de fapt, în aceste cuvinte ale Sfântului Apostol Iacov şi nu sunt urmaşi ai Sfinţilor Părinţi, ci ai celor care spun jumătăţi de adevăr!

Singura morală pe care un ortodox o poate extrage în urma citirii acestei cărţi este următoarea: repere reale pentru cei care vor să rămână în Adevăr sunt numai Sfinţii Părinţi şi Sfintele Canoane pe care trebuie să îi (le) citim cu sârguinţă, astfel încât nimeni să nu ne poată înşela cu jumătăţi de adevăr, îmbrăcate în haină aparent ortodoxă.

                                                                                                       Ieromonah Teodor Popovici

  1. maxim

    Nu trebuie pomenit niciun ierarh vadit-ecumenist: care a facut slujbe ecumeniste, sau care lauda ecumenismul in predicile sale! Luati aminte, avem unul in Romania care nu a facut acestea, pe acela sa-l pomeniti, chiar daca din teama inca tace in aceste vremuri grele, deci se arata ca un ateu, trebuie sa-l pomenim toti. Pentru toti ceilalti TOLERANTA ZERO, INGADUINTA ZERO, MILA ZERO, INTELEGERE ZERO! TREZITI-VA PREOTI CACI VETI RASPUNDE PENTRU TRADARILE VOASTRE, MAI MULT DECAT DACA V-ATI DUCE LA CURVE, LA BORDELURI…

    • Mihail

      aseara am auzit pe RADIO IASI la emisiunea LUMINA CREDINTEI ca azi vine la manastirea Putna PATRIARHUL IOAN AL ANTIOHIEI si va sluji maine impreuna cu teofan:radio iasi da slujba in direct

    • Mihail

      Are cineva inregistrare sau detalii de la conferinta de la :roman si bacau?

    • Mihail

      Concert in PAROHIA BUNA VESTIRE DIN BACAU 22 septembrie:
      Pentru ca orice actiune bine inceputa se cere continuata, Parohia Buna Vestire din Bacau, in frunte cu inimosul sau pastor, parintele Iulian Musat, a recidivat cu un concert liric de exceptie. In timp ce, afara, toamna bacoviana isi cerea drepturile, in bisericuta bicentenara din cartierul Bistrita-Lac muzica de inalta calitate a protagonistilor acestui ospat cultural s-a alaturat in aceasta zi de joi, 22 septembrie, memoriei sonore acumulate in zidurile de piatra.

      Preotul Iulian Musat a deschis concertul cu piese muzicale compuse de Mozart si Andrea Bocelli, acompaniat fiind la pian de prof. Elvis Condrea. Lui i s-a alaturat pr. Ciprian Ignat care a completat evenimentul muzical cu frânturi de muzica psaltica.
      https://youtu.be/uZGSKzZnSe4

      • Mihail

        Alaturi de acestia au urcat pe scena in fata altarului fiicele lor, Teona Musat si Daria Ignat, care au demonstrat audientei ca viitorul e pe mâini bune. Partea a doua a concertului a avut-o ca protagonista pe binecunoscuta solista de muzica usoara Paula Seling. Ea a incalzit inimile bacauanilor cu “Pricesnele” sale, melodii pline de emotie crestina pe care artista, cu vocea sa vibranta, le-a oferit plina de emotie ascultatorilor.

        “Ma bucur ca am avut ocazia sa cânt in fata unor ascultatori care vibreaza atât de intens la cântecele mele si m-au primit cu asa o mare caldura. Cântând in acest spatiu al rugaciunii, am simtit cum sonoritatea si emotiile s-au transmis altfel, mult mai intens, decât intr-o sala de concerte obisnuita.

        Cât despre parintele Iulian, l-am simtit dedicat atât muncii sale cât si muzicii si culturii in general” a marturisit Paula Seling pentru cititorii cotidianului Desteptarea. Publicul, in frunte cu ierarhul locului, IPS arhiepiscop Ioachim, a apreciat cu aplauze indelungate stradaniile performerilor, spectatorii fiind incântati de calitatea actului cultural.
        https://youtu.be/CSk_o2GV7Sc
        Si de aceasta data, evenimentul a avut o latura sociala, propunându-si strângerea de donatii pentru sprijinirea tânarului artist plastic Ovidiu George Rusu, un real talent care se pregateste in cadrul Colegiului National de Arta “George Apostu”, elevul fiind laureat al Olimpiadei Nationale de Arte Plastice din anul acesta.

  2. maxim

  3. Atita vreme cat acestia o tin in ierezii un nu categoric pomenirii lor pt ca ne facem complicii la iereziile lor, ceea ce putem sa facem este sa ne rugam pt trezirea lor la realitate

  4. Am intrat pe blogul atitudini sa vedem in ce ape se scalda si am vazut un articol cu popa aldea cum condamna zica-se sinodul cretan, bun hai ca lai condamnat si bine ai facut ca lai condamnat, dar ce te faci cand popa aldea la gasit vinovat doar pe irineu al serbiei, de parca acesta singur a votat ceea ce a votat acolo, in schimb nici o vorbulita despre delegatia b.o.r care fara nici o exceptie a semnat ca primarul in creta de parca danutz si co ar fi niste fecioare neprihanite, parinte aldea haideti ca sa nu mai ascundem gunoiul sub pres ca deja a dat pe afara

  5. Batjocura totala in sfintele biserici unde au ajuns sali de concerte, memorandumul se pune in aplicare
    http://www.desteptarea.ro/video-paula-seling-concert-in-biserica-buna-vestire-din-bacau/

    • El frate, am inteles ca esti plecat din tara, nustiu in ce stadiu sunt lucrurile pe acolo insa aici in tara totul deja se petrece cu o rapiditate uimitoare, deja am vazut parohii unde dejasa inceput amlplasarea de icoane renascentiste, cei drept cate una doua, daca vrei ati dau detalii pt ca nu puteam sa le fotografiez

    • Rodica

      O sa ajungem mai rau ca protestantii sa profanam Sfintele Biserici cu concerte rock si ring de dans i Sf Altar daca o sa tot continuam sa copiem tot ce este mai prost de la altii!!! Dumnezeu sa ne ajute sa nu se intample asta!

  6. maxim

    Ereticul Teofan cere oprirea predicii, trage de preot: NU, NU MAI CITA DIN MAXIM MARTURISITORUL! NU! VOI FACE PSORIAZIS!

    • dinu

      Domnu „el”, semnaturile lui Teofan de la Chambesy sunt alaturi de semnaturile tuturor Bisericilor Ortodoxe… Daca a fost tradare, atunci toata Biserica Ortodoxa a tradat (dupa capul tau); si uite cum ai ramas tu, singurul aparator al dreptei credinte! Ati crezut ca IPS Vlachos e de partea voastra, nu e; ati spus ca „monahii din Sf. Munte” sunt de partea voastra, a doritorilor de schisma, s-a dovedit ca monahii aia multi erau f putini. Recursul la Sfintii Parinti pe care il faceti a inceput sa semene cu un ciocan cu care vreti sa spargeti capete; Sinoadele Ecumenice, in gura voastra, se aseamana cu instantele inchizitiei… Cuvinte scuipate aiurea, scrisul cu caps, fara argumente, texte, citari trunchiate, toate oglinda unei lipse de discernamant logic si teologic. Nici macar consecventi nu sunteti; daca nu mai e har in BOR, si vi se pericliteaza mantuirea, mutativa fratilor in BORu. De parca a existat, in istoria bisericii, oameni care nu s-au mantuit din cauza episcopului eretic. Fugiti de lac si cadeti in put… Ati judecat persoane, ati injurat ierarhi, patriarhi, sinoade… Sa stiti, cuvintele odata rostite nu se mai intorc…

  7. Maximos

    Totusi canonul 15 apostolic, specifica ca se poate pomeni in continuare episcopul, doar pt ca-l rabda si-l suporta. Din categoria celor care inca isi pomenesc ierarhul, sunt cei care fac asta din convingere ecumenista, si e grav, sunt cei care ar intrerupe pomenirea, dar de frica sa nu fie dati afara, il pomenesc in continuare pe ierarhul lor (in cazul acestora, trebuie multa rugaciune ca Domnul sa le dea curaj), si mai sunt si cei care nu sunt de acord cu ierarhul lor, dar continua sa-l pomeneasca pt ca-l rabda si-l suporta (asa cum spune canonul). Asa ca, sa nu-i bagam pe toti in aceeasi oala. Sunt destul de multi, care nu sunt de acord cu sinodul, si care isi pomenesc in continuare ierarhul, pt ca-l rabda si-l suporta. In Grecia, desi sunt multi ierarhi care n-au semnat, multi preoti si calugari impotriva sinodului din Creta, n-au incetat pomenirea (ex. Theodoros Zizis, IPS Serafim de Pireu (care este considerat leul ortodoxiei de azi), IPS Ierotheos Vlachos). Ideal si cel mai bine ar fii ca se intrerupa pomenirea. Eu sunt pt asta, dar nici nu indraznesc sa arunc cu hule, cum am vazut si auzit la altii, ca nu mai am har cei care ii pomenesc pe ierarhii ecumenisti. Trebuie si discernamant duhovnicesc. Repet, sunt impotriva ecumenismului diavolesc, si pt intreruperea pomenirii, dar trebuie si discernamant. Am vazut ca o parte din cei care sunt pt intreruperea pomenirii, cu o ura turbata arunca cu blesteme si anateme in stanga si dreapta. Asta nu e un duh ortodox autentic.

    • maximos

      Frate el, daca te-am suparat cu ceva sa ma ierti. Eu am spus ce spune canonul 15 apostolic, care a fost facut de Sf Parinti, sub insuflarea Duhului Sfant. Repet, sunt impotriva ecumenismului.

      • maximos

        Bine ai spus, au facut un sinod impotriva lui. Asa cum e posibil sa se faca si impotriva sinodului din Creta.

  8. Mai nou in o parte din manastirii din jud neamt clanul bacauanul si acolitii acestuia fac legile, ex. : varatec si agapia

  9. maxim

    Distinctia esentiala intre Sfant Mucenic (Martir) si fanatic religios:

    ” Sfantul Mucenic isi da viata pentru credinta in Hristos, in vreme ce fanaticul religios ia viata altora (chiar daca in anumite cazuri gen kamikaze si comando sinucigas, si-o ia si pe a lui) pentru credinta. Deci vedem clar ca acestia nu ar trebui sa fie niciodata confundati, si nici macar alaturati.” (pr. Dan Badulescu)

  10. maxim

    Exista lege data noua de la Sfintii Parinti: daca blestematii de patriarhi ecumenisti-ortodoxomahi vor hotari ca Pastele sa fie sarbatorit cu papistasii, noi trebuie sa mutam Ziua Invierii cu o saptamana inainte sau dupa Duminica stabilita de ei ca Duminica Invierii! Preotul vostru autentic, neeretic, va sti cum sa procedeze, pe el sa-l ascultati, caci patriarhii si episcopii apostati vor merge pe mana satanei, a politicii globale si a noii religii unice mondiale. Nu avem voie sa serbam nimic cu papistasii si evreii! De pilda, la anul, ereticii papistasi serbeaza tot pe 16 Aprilie ca si noi. Noi insa, va trebui sa serbam cu o Duminica inainte sau dupa 16 Aprilie. Nimic nu mai ingaduim din ceea ce fac ereticii patriarhi dimpreuna cu ereticii papistasi, caci din vara aceasta ORICE TOLERANTA PENTRU ERETICI ESTE ZERO!

    • Pe blogul celor 3 purcelusi care este unul aservit, europopa vlaicu este compatimit iar protestatari catalogati huligani, este vorba de haznaua „theologie patristica”

      • maxim

        Baietasul ala cu theologie patristica este un baiat aerisit, pacat ca umbla prin Constanta cu diplomele sale la gat… Atata stie, atata poate!

  11. Pr. Evghenie

    Calmati-va cu „toleranta 0”. Fata de erezie – da; fata de preoti antiecumenisti care inca il mai pomenesc pe ierarh – nu. Nu e vorba numai de frica, ascultati interviul pr. Matei Vulcanescu cu pr. Teodor Zisis. La biserica inca se mai poate merge, spune si monahul Teodot. La noi in Ardeal nu e ca in Moldova unde au semnat 4500 de crestini o scrisoare trimisa ierarhului. Cand esti aproape singur, nu ai nici o putere. Daca intrerupi pomenirea ierarhului, te cateriseste, si ce ai rezolvat? Vor trimite alt preot in locul tau, va fi mai bine daca acesta va fi ecumenist? Trebuie si un pic de intelepciune. Trebuie sa mergem la biserica pana cand nu este pomenit inca papa, sau pana cand slujbele sunt curate de erezia ecumenista. Inca nu este timpul apostaziei totale, cand se vor amesteca religiile. Tot crestinul ortodox sa mearga la biserica. E bine sa aiba duhovnic antiecumenist, e bine sa mearga la slujba unde este preot antiecumenist, dar sunt valabile si slujbele tuturor preotilor canonici. Sa nu se primeasca botezul ereticilor si casatoriile mixte, in rest slujbele sunt aceleasi. Si eu sunt preot. Ganditi-va ca pe ierarhii ecumenisti ii rabdam nu numai noi, preotii si credinciosii, ci si Dumnezeu ii rabda asteptand pocainta lor. Din doua rele trebuie ales raul mai mic, ii mai pomenim pe ierarhi asteptand decizia unui sinod care sa ii declare eretici, atunci vom avea o baza si o obligatie, pana atunci consider ca nu ne despartim de Biserica daca ii mai pomenim. Cine poate sluji fara acest compromis, sa o faca, dar nu peste tot e posibil. Dar nu facem compromis cu erezia, trimitem scrisori si luptam din interiorul Bisericii.

    • Parinte drag, caterisirile lor nu fac nici cat o ceapa degerata, in momentul de fata „ierarhii nostri” sunt total paraleli vizavi de ortodoxie si au dovedito faptic, in ceea ce va priveste pe dv preotii antiecumenisti, este ft adevarat ca numai in pielea dv sa nu fim, un lucru este cert si anume nu trebuie cedat in fata lor sub nici o forma pt ca poruncile lasate de Dumnezeu pe cat posibil sa nu fie modificate nici macar cu o virgula

    • dinu

      Bai „el”, de cand esti tu judecator, canonist, mic dumnezeu al comentarilor. Numai cu dracu` in gura vorbesti si ai inceput de ja sa spumegi… Scrisul cu caps denota oaresce tulburari, ia-o usor…. Biserica nu are cum sa piara, decat daca (crezi tu) Hristos ne-a mintit atunci cand a spus „prtile iadului nu o vor birui”. Citati Canonul 15, dar nu citati canoane care scot in afara bisericii preotii care nu pomenesc sau fac judecata episcopului inainte ca un sinod (chiar si mitropolitan) sa stabileasca daca acesta e eretic. De ce? Canoanele acestea sunt de 10 ori mai numeroase, oare de ce? Dupa mine (unul dintre acestia, mic) ti-ai prajit creierii cu Apocalipsa pana sa ajungi la Evangheliile Mantuitorului si asta se vede…

    • dinu

      Ei, uite daca ai luat pastilele, bravo. Te iertam frate, ca oameni suntem!

    • gheorghi

      „Trebuie sa mergem la biserica pana cand nu este pomenit inca papa, …”
      Daca nevasta cuiva ramane insarcinata cu altul care nu sa- impreunat cu ea timp indelungat…., astepti pana naste sa iei probe de ADN sau este necurata si a desfranat?
      Asta nu este motiv canonic de dezlegare de cununie???
      Si aici, la cele lumesti nu esti obligat ci esti indreptatit.
      Dar in situatia de acum este o obligatie urmarea lui Hristos!
      Aici nu mmerge cu rabdarea ca asa se calca in picioare toata Traditia si nenumarate canoane…
      Arata a „infratire cu dracu’ pana [se] tece puntea”.. care punte nu exista, este „relatia cu lumea”, „chemarea lumii” eretice, pagane, anti-crestine.

      Intgr-o oala cu bors trebuie varsat tot tucalul ca sa fie spurcat???
      „O iota de va schimba cineva, anatema sa fie!”
      De unde este invatatura ….”la cantar” sau cu „to-do list”?

    • preotul Tudor

      parinte, ai grija ca esti aproape distrus…

  12. maximos

    Frate el, vezi ca ai cazut in extrema de dreapta. Par Epifanie chiar a spus cu adevarat, ce este scris in acea carte. Ti-am spus si mai sus, canoanele au fost lasate de Sf Parinti, sub insuflarea Duhului Sfant. Canonul 15 apostolic spune clar ca desi esti antiecumenist, poti sa-l pomenesti in continuare pe ierarhul tau, pt ca-l rabzi si suporti. Daca canonul asta spus de Sf Parinti, insuflati de Duhul Sfant spune asta, cine esti tu, sa spui ca nu e bine? Esti tu cumva mai mare ca Sf Parinti care au facut acest canon?

  13. dinu

    Ai citit cartea parintelui Epifanie…?

  14. preotul Tudor

    parinte, pana in acest moment esti zombi…

  15. oarecare

    Pr Evghenie,

    Cu tot respectul si dragostea mea in Hristos Domnul va spun: GRESITI AMARNIC ca inca ii pomeniti !!! VA UNITI CU EI !!!
    Ce partasie are intunericul cu Lumina ???? Daca ati sesizat ca e intuneric…de ce faceti partasie cu el ????? Oare asta vrea Domnul ? Asta ne-a invatat? De ce nu se respecta poruncile Domnului ?????

    DE CE NU VRETI SA IL IUBITI CU ADEVARAT SI FACETI PRECUM INGERII CARE S-AU DUS DUPA LUCIFER ?????

    HRISTOS A SPUS:

    Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, Învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, şi iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârşitul veacului. Amin.

    CUM AU PAZIT ERETICII CARE AU SEMNAT IN CRETA ? SCHIMBAND???? IUBITI MAI MULT ERETICII SI ERESUL DACAT PE INSUSI DUMNEZEU??? CARE A DAT PORUNCI FOARTE CLARE. DE CE UITAM CU DESAVARSIRE CELE MAI MARI DOUA PORUNCI ALE LEGII CELEI NOI ????

    Prima porunca este: „Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau, cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, cu tot cugetul tau si din toata puterea ta.”

    Iar a doua este: „Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti” (Matei XXII, 37-40; Marcu XII, 30-31).

    Ce a spus Hristos despre importanta acestor doua porunci? El a spus: „In aceste doua porunci se cuprind toata Legea si proorocii” (Matei XXII, 40). Si a mai spus: „Nu este alta porunca mai mare decat acestea” (Marcu XII, 31).

    VEDETI? TREBUIE SA-L IUBIM MAI MULT PE DUMNEZEU DECAT PE OAMENI CU ATAT MAI PUTIN PE ERETICI CARE SUNT SLUJITORII SATANEI.

    El a spus: „Cine iubeste pe tata ori pe mama mai mult decat pe Mine, nu este vrednic de Mine; cel ce iubeste pe fiu ori pe fiica mai mult decat pe Mine, nu este vrednic de Mine” (Matei X, 37).

    SI AICI NU FACEA REFERIRE LA DUSMANII LUI… CARE SUNT SLUJITORII SATANEI – ADICA ERETICII. CI LA CEI CARE SE AFLA IN BISERICA LUI HRISTOS , NU IN AFARA EI.

    Ce inseamna a-L iubi pe Dumnezeu din toata inima noastra? Inseamna a ne stramuta toate simtirile noastre intr-un singur simtamant de iubire fata de Dumnezeu.
    Ce inseamna a-L iubi pe Dumnezeu din tot sufletul nostru? Inseamna a ne ilumina si incalzi intregul nostru suflet cu iubire fata de Dumnezeu.
    Ce inseamna a-L iubi pe Dumnezeu cu tot cugetul nostru? Inseamna a ne calauzi toate gandurile noastre spre gandul iubirii lui Dumnezeu.
    Ce inseamna a-L iubi pe Dumnezeu cu toata puterea noastra? Inseamna a ne indrepta toate puterile vointei noastre spre o fapta bineplacuta lui Dumnezeu, iubirea noastra.

    In Sfânta Evanghelie de la Ioan avem cuvântul Mântuitorului care zice: „Dacă Mă iubeşte cineva, va păzi poruncile Mele şi-l voi iubi şi Eu şi Mă voi arăta lui” (Ioan 14, 21) şi mai departe: „Dacă cineva păzeşte cuvântul Meu, Tatăl Meu îl va iubi şi Vom veni la el şi ne vom face locaş” (Ioan 14, 23).

    IATA CA IUBIREA DE DUMNEZEU SE TRADUCE IN A-I PAZI PORUNCILE !!!!! NU IN A I LE SCHIMBA, CUM FAC ERETICII CARE AU SEMNAT IN CRETA !

    SI DVS. VA UNITI CU DIAVOLUL PRIN SLUJITORII LUI !!!!! CHIAR NU SESIZATI ????? CE INSELARE MARE !!!!!!

    CE MARE PORUNCA NE-A DAT DOMNUL PENTRU A NE PAZI DE CADERE !!! :

    “De omul eretic, dupa intiia si a doua mustrare, departeaza-te.” (Tit 3:10)

    DE CE NU FACETI ASCULTARE??? UNDE VA E IUBIREA FATA DE DUMNEZEU??? ASCULTAREA DE PRIMA PORUNCA A LEGII CELEI NOI ???

    CINE NU FACE ASCULTARE VEDETI CE NE SPUNE SF APOSTOL PAVEL CA PATESTE:

    Si Sfantul Apostol Pavel spune asa: ” Cel ce nu iubeste pe Domnul sa fie anatema!” (I Corinteni XVI, 22).

    ADICA CEL CE NU FACE ASCULTARE DE DUMNEZEU ( ADICA NU IL IUBESTE, NESOCOTESTE PORUNCA NR. 1 ) SI STARUIE IN ERES, SI SE UNESTE CU SATANA PRIN PARTASIA CU SLUJITORII ACESTUIA…CAZAND PRACTIC CA SI INGERII CARE AU FACUT ASCULTARE DE LUCIFER !!!!! ACESTIA ERAU IN ASCULTAREA LUI LUCIFER SI S-AU DUS DUPA EL FARA SA SE GANDEASCA LA DUMNEZEU – ASA CUM FACETI SI DVS ACUM DIN PACATE : ((

    2.CAT DESPRE PORUNCA A DOUA, TREBUIE SA O PAZIM CU SFINTENIE !!!! PT CA FACE REFERIRE LA OM, CARE ESTE CHIPUL SI ASEMANREA LUI DUMNEZEU, TEMPLUL LUI DUMNEZEU !!

    17. De va strica cineva templul lui Dumnezeu, il va strica Dumnezeu pe el, pentru ca sfant este templul lui Dumnezeu, care sunteti voi.
    18. Nimeni sa nu se amageasca. Daca i se pare cuiva, intre voi, ca este intelept in veacul acesta, sa se faca nebun*, ca sa fie intelept. ( EPISTOLA INTAI CATRE CORINTENI A SF AP PAVEL )

    * IN POPOR SE MAI FOLOSESTE : ‘SUNT NEBUN DUPA TINE’ … AICI E VORBA DE HRISTOS – SUNT NEBUN DE DRAGOSTE INTRU HRISTOS ( APOSTOLUL PAVEL SPUNEA CA ESTE NEBUN ) = ADICA SA AIBA O MARE DRAGOSTE PT HRISTOS= SA IUBEASCA PORUNCA NR 1, SA O PLINEASCA, NU SA O SCHIMBE CAZAND IN NEASCULTARE CA DRACII, SA SE UNEASCA CU SLUJITORII ACESTUIA

    DECI TREBUIE SA AVEM O ATENTIE MARE DE TOT CA SA NU CUMVA SA NESOCOTIM SI ACEASTA A DOUA MARE PORUNCA:

    „Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti”

    CEL CARE SE DUCE DUPA LUCIFER, SI UITA DE DUMNEZEU, NU IL MAI PREINCHIPUIE PE DOMNUL- NU MAI E CHIPUL SI ASEMANREA LUI SI NICI TEMPLUL LUI !!! CI IL PREINCHIPUIE PE LUCIFER CARE ESTE DUSMANUL LUI DUMNEZEU !!!!

    DACA PRIVEGHEM DUPA CUM NE-A INVATAT SF. AP . PAVEL SA FACEM -‘ Si dintre voi însiva se vor ridica barbati graind învataturi rastalmacite, ca sa traga pe ucenici dupa ei. Drept aceea, privegheati’ – PUTEM SA NE DAM SEAMA CINE NU MAI ESTE TEMPLUL LUI DUMNEZEU – ADICA CINE NU FACE ASCULTARE PT CA NU IL MAI IUBESTE PE DOMNUL PT CA S-A UNIT CU ALTCINEVA..CU CEL RAU.

    DACA APROAPELE MEU ESTE IN ERES, IL ATENTIONEZ, SPUNANDU-I CA GRESESTE . ASTA E IUBIREA ADEVARATA !!! IL IUBESC CA PE MINE INSUMI, II VREAU BINELE, SA FIE DE PARTEA LUI DUMNEZEU , NU DE PARTEA DIAVOLULUI!!! II SPUN CA SA SE INDREPTE ! DACA NU PRIMESTE DUPA INTAIA SI A DOUA MUSTRARE, CA DOAR ASA NE INVATA DOMNUL, NE INDEPARTAM DE EL !!!! NE RUGAM DOAR IN PARTICULAR PT INTOARCEREA LUI IN BISERICA LUI HRISTOS. CARE E UNA SINGURA ! CEA ORTODOXA ! E APOSTOLEASCA SI SOBORNICEASCA!NU NE UNIM CU EL SA FACEM PARTASIE PT CA NE DEPARTAM DE DUMNEZEU SI CADEM IN NEASCULTARE! SI NOI NU VREM SA-L TRADAM PE DOMNUL, NU-I ASA ?
    …“De omul eretic, dupa intiia si a doua mustrare, departeaza-te.” (Tit 3:10)

    ASTA TREBUIE SA FACEM CA SA PLACEM DOMNULUI! SA FIM IN ASCULTARE DE EL ! SA NU NE DEPARTAM DE HAR! DE MANTUIRE !

    PT ASTA TREBUIE SA LUPTAM SA APARAM ORTODOXIA DE SLUJITORII SATANEI. SI ASA PLINIM SI PORUNCILE :
    “Iubiţilor, punând toată râvna să vă scriu despre mântuirea cea de obşte, simţit-am nevoie să vă scriu şi să vă îndemn ca să luptaţi pentru credinţa dată sfinţilor, odată pentru totdeauna.”(Iuda 1:3)
    “Fraţilor, vă laud că în toate vă aduceţi aminte de mine şi ţineţi predaniile cum vi le-am dat.”(1 Corinteni 11:2)

    ERETICII – NISTE OAMENI INSELATI DE DIAVOL . “Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema!” (Galateni 1:9)

    CUM SA II MAI POMENESTI PE CEI CARE NU IL IUBESC PE DUMNEZEU ??? CUM SA-I UNESTI, TU, DE LA SINE PUTERE, CU DUMNEZEU !!! CAND DUMNEZEU I-A SCUIPAT CA PE LUCIFER !!!! De va strica cineva templul lui Dumnezeu, il va strica Dumnezeu pe el, pentru ca sfant este templul lui Dumnezeu, care sunteti voi.
    CINE TE CREZI ??? ESTI MAI PRESUS DE DOMNUL ??? UNDE ITI ESTE ASCULTAREA SI DRAGOSTEA DE HRISTOS??? NU CAZI IN ANATEMA SI TU DUPA SFINTELE CANOANE SI SF SCRIPTURA ???? Cel ce nu iubeste pe Domnul sa fie anatema!” + canonul 10 APOSTOLIC ( pt partasie cu ereticii ) …

    NEASCULTAREA DE DUMNEZEU= NEIUBIREA DE DUMNEZEU=INSELARE !

    E LUCRAREA DRACEASCA A DIVOLULUI PT A DUCE CATI MAI MULTI OAMENI IN IAD !

    ATI SESIZAT ACUM INSELAREA DIAVOLULUI ?

    TREBUIE SA AVEM DRAGOSTE DE DUMNEZEU !!!! SA-L ASCULTAM PE DUMNEZEU !!! SA-I ARATAM CA-L IUBIM PLININDU-I PORUNCILE !!! ASA CUM NE-A PORUNCIT EL SA FACEM !!! ASTA E DRAGOSTEA CEA ADEVARATA !!!! SI FARA DRAGOSTEA ASTA E ZERO TOATA OSTENEALA NOASTRA 🙂

    NU TREBUIE SA AVEM DRAGOSTE MAI MARE DE LUCRAREA DIAVOLULUI !!!! DE EREZII !!!! CAZAND CA SI LUCIFER IN NEASCULTARE !!! DEPARTANDU-NE DE ADEVAR !!! CA E CURSA, SI VOM PIERI PE VECI !

    DACA PE LUCIFER DOAR PT UN GAND L-A PEDESIT CU IADUL ( SI PE CEI CARE S-AU DUS DUPA EL LA FEL ) , CUM CREDETI CA V-A PROCEDA DOMNUL CU SLUJITORII LUI- PREOTII CAND ACESTIA NU IL MAI ASCULTA ??? MAI ALES CA ACESTIA IN SF LITURGHIE IL PREINCHIPUIE PE IISUS HRISTOS, FIUL LUI DUMNEZEU … CE JIGNIRE MAXIMA!!! SI E IN FAPTA , NU IN GAND ..

    VAI !!!! SUNTEM DE PLANS !!!!

    ASTEPT SA-MI RASPUNDETI !

  16. Pr. Evghenie

    Ecumenismul este erezie, dar slujbele Bisericii inca nu sunt patrunse de erezie. Episcopii nostri, desi au semnat documentele tradatoare, inca pastreaza harul sfintitor. Este nevoie de hotararea unui sinod al episcopilor Bisericii care sa condamne erezia si pe eretici, asa a procedat Biserica intotdeauna, atunci ereticii isi vor pierde harul, neascultand de Sinod.
    Pana atunci episcopii ecumenisti inca pot fi pomeniti, chiar daca ei s-au indepartat de adevarul ortodoxiei. Cei care nu merg la biserica, indoindu-se de harul preotilor ecumenisti, gresesc. La noi in BOR inca sunt oficial interzise slujbele impreuna cu ereticii. Daca boicotam slujbele unor preoti sau episcopi, o facem pentru ca sa le dam de inteles ca ei gresesc, si pentru a protesta impotriva ereziei, dar nu pentru ca nu mai au har – aici se poate cadea in cealalta extrema – a schismei. Nici a nu mai merge la biserica deloc nu e bine. Slujbele tuturor preotilor si episcopilor slujitori sunt inca valabile si sfintitoare.
    Pentru schisma trebuie doar o scanteie, si indata se atata focul, raspandindu-se printre uscaturi. Fiti chibzuiti, sa nu fim agitatori fara minte si fara dragoste. Ei sunt inca episcopii nostri caci au harul arhieriei. Nepomenirea episcopilor ecumenisti se poate face tot in semn de protest, dar nu pentru ca ei si-ar fi pierdut harul. Dar si-l vor pierde odata cu judecata Sinodului. Pana atunci sa luptam cu toata daruirea, dupa puterea harului pe care il avem de la Dumnezeu.

    • Raluca

      Pr. Evghenie
      Spuneți:” Este nevoie de hotararea unui sinod al episcopilor Bisericii care sa condamne erezia si pe eretici, asa a procedat Biserica intotdeauna, atunci ereticii isi vor pierde harul, neascultand de Sinod.”
      Cu toată dragostea care este atât de obsesiv invocată după apostazia din Creta, pe ce vă bazați când afirmați că va exista un sinod care să condamne erezia și pe eretici? De ce vă întreb? Pentru că pe de-o parte există ierarhii care au semnat în Creta și care nu-și vor retracta semnăturile, și își vor duce mai departe agenda ecumenistă până în pânzele albe, adică până la asimilarea ei de către popor, așa cum mărturisit Teofan, într-o discuție cu monahul Antim. Există și ierarhi nu au semnat în Creta dar sunt ecumeniști. Nici aceștia nu vor organiza niciun sinod. Există și ierarhi neecumeniști care însă sujesc cu cei ecumeniști, deci sunt în strânsă comuniune cu ei, deci le recunosc în mod public, prin fapte erezia. Există și ierarhi care sunt neecumeniși, nu slujesc împreună cu ierarhi ecumeniști, dar care îi pomenesc la Sfânta Liturghie, deci și aceștia prin pomenirea lor sunt în comuniune, chiar și silită, cu superiorii lor eretici. Nu știu dacă până cum vreun ierarh din toată lumea ortodoxă să se fi exprimat explicit și public împotriva sinodului din Creta. Dacă da, cine și când a făcut aceasta?
      Așadar având în vedere situația concretă, care sunt șansele ca să se organizeze un sinod cu participarea cât mai multor ierarhi care să reprezinte cât mai multe patriahii, și care să condamne atât eresul din Creta, cât și erziile celorlalte multe, extrem de multe întâlniri bi și mulilaterale premergătoare sinodului din Creta, întâlniri făcute din ”dragoste ecumenică” între orotodcși și catolici, ortodocși și armeni, ortodocși și copți, ortodocși și protestanți de toate felurile, etc., etc., întâlniri unde s-au semnat tone de documente eretice? Unde stau ascunși acești ierarhi anitecumeniști? De ce nu mărturisec public dreapta credință? Sau organizează un sinod anitiecumenic de care încă nu s-a auzit nimic?
      Și dacă nu se va organiza nicun sinod care să condamne nenumăratele erezii care s-au strecurat în ortodoxie, și care după Creta au și o aprobare oficială? Se vor pomeni la Sfânta Liturghie la infinit ierahii eretici, existând această scuză convenabilă? Există și în Sfintele Evanghelii, și în canoanele celor șapte sinoade ecumenice, inclusiv ale sinoadelor Sf. Fotie cel Mare, și al Sf. Grigorie Palama, și ale sinoadelor locale, și în învățăturile de credință ale Sfinților Parinți atât din vechime, cât și cei contemporani NENUMĂRATE argumente care condamnă părtășia cu ierahii eretici. De ce se amână luarea unei hotărâri împotriva ereziilor? Nu cei care sunt împotriva ereziilor sunt schizmatici, ci cei care promovează ereziile și care s-au despărțit de bunăvoie de biserică. Și totuși aceștia din urmă conduc biserica și o controlează în disprețul Adevărului. Dacă nu se va organiza un sinod care să-i condamne pe ecumeniști, cei care vor să urmeze dreapta credință nu vor avea altă alternativă decât să ia calea catacombelor, biserica oficială find uzurpată de apostați.

    • ema

      @Parinte Evghenie: Eu cred ca preotii neecumenisti de la noi nu se vor organiza niciodata sa faca un Sinod care sa combata nenorocirea aia din Creta. Sint prea putini preoti neecumenisti. Si din pacate mult prea multi din astia care slujesc satanei.

      • ovidiu

        Normal ,daca toti” popii” sunt numiti dupa cum cotizeaza la „prea micii „

  17. oarecare

    ‘PR EVGHENIE’,

    NU MAI SFINTITI DRACUL … CA NU MERGE…CHIAR ASA…

    SI NU MAI INVATATI OAMENII SA FACA PARTASIE CU APOSTATII CA SA CADA SUB INCIDENTA CANONULUI 10 APOSTOLIC SA SE AFURISEASCA!

    EREZIA E LUCRAREA DRACILOR ! ASTA SUNT ERETICII- SLUJITORII DRACULUI! EI S-AU UNIT CU DRACUL, NU CU DUMNEZEU ! … NUMAI LUCREAZA DUHUL SFANT PRIN EI ! NU EXISTA PARTASIE CU INTUNERICUL LA DUMNEZEU ! CE SPUNETI ESTE O MARE PROSTIE ! E DE LA DRACI CITIRE !

    NU S-A POGORAT DUHUL SFANT ATUNCI CAND UN DIACON SE UITA LA O DUDUIE IN BISERICA… DE A PORUNCIT SF VASILE DE ATUNCI SA FIE PUSE IN BISERICA PERDELUTE… SI NU ERA VB DE EREZIE… IN SCHIMB MATA NE SPUI CA SE POGOARA LA SLUJITORII DRACILOR… CARE SUNT IN AFARA BISERICII LUI HRISTOS …

    Odată, slujind fericitul şi înălţînd Sfintele, nu s-a făcut obişnuitul semn al porumbelului, care, prin cea de trei ori mişcare, însemna pogorîrea Duhului Sfînt. Drept aceea, Vasile gîndind la aceasta, a văzut un diacon din cei ce ţineau ripidele făcînd semn spre o femeie ce sta înaintea altarului. Deci, a poruncit ca să se depărteze diaconul acela de la Sfînta Masă, şi şapte zile i-a dat canon ca să postească şi să se roage, şi fără somn toată noaptea la rugăciune să petreacă; iar din averile lui să le dea la săraci.

    Deci, dintr-acea vreme Sfîntul Vasile a poruncit ca să fie în biserică înaintea altarului perdele şi îngrădire pentru femei, ca să nu îndrăznească vreuna a privi în altar în vremea dumnezeieştii slujbe; iar aceea care ar îndrăzni, să fie gonită din biserică şi de Sfînta Împărtăşire să se despartă.

    DOAMNE AJUTA-NE ! LUATI AMINTE ! :

    „Vor fi între voi învatatori mincinosi, care vor strecura eresuri pierzatoare si, tagaduind chiar pe Stapânul Care i-a rascumparat, îsi vor aduce lor grabnica pieire; si multi se vor lua dupa învataturile lor ratacite si, din pricina lor, calea adevarului va fi hulita; si din pofta de avere si cu cuvinte amagitoare, ei va vor momi pe voi. (II Petru 2, 1-3)

    Evrei 10,25 – Şi să luăm seama unul altuia, ca să ne îndemnăm la dragoste şi la fapte bune, Fără să părăsim Biserica noastră, precum le este obiceiul unora, ci îndemnători făcându-ne, cu atât mai mult, cu cât vedeţi că se apropie ziua aceea. Căci dacă păcătuim de voia noastră, după ce am luat cunoştiinţă despre adevăr, nu ne mai rămâne, pentru păcate, nici o jertfă, Ci o înfricoşată aşteptare a judecăţii şi iuţimea focului care va mistui pe cei potrivnici. Călcând cineva Legea lui Moise, e ucis fără de milă, pe cuvântul a doi sau trei martori; . Gândiţi-vă: cu cât mai aspră fi-va pedeapsa cuvenită celui ce a călcat în picioare pe Fiul lui Dumnezeu, şi a nesocotit sângele testamentului cu care s-a sfinţit, şi a batjocorit duhul harului.

    II Petru 2,1-2 – În norod s-au ridicat si prooroci mincinosi, cum si între voi vor fi învatatori mincinosi, care vor strecura pe furis erezii nimicitoare.

    Tit 3:10-11, spune: “De omul eretic, dupa prima si a doua mustrare, departeaza-te, stiind ca unul ca acesta s-a abatut si a cazut în pacat, fiind singur de sine osîndit”

    I Tim 6:3 – Iar de învaţă cineva altă învăţătură şi nu se ţine de cuvintele cele sănătoase ale Domnului nostru Iisus Hristos şi de învăţătura cea după dreapta credinţă, Acela e un îngâmfat, care nu ştie nimic, suferind de boala discuţiilor şi a certurilor de cuvinte, din care pornesc: ceartă, pizmă, defăimări, bănuieli viclene, Gâlcevi necurmate ale oamenilor stricaţi la minte şi lipsiţi de adevăr, care socotesc că evlavia este un mijloc de câştig. Depărtează-te de unii ca aceştia.

    II Tim 4:3 – Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – îşi vor grămădi învăţători după poftele lor, Şi îşi vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor abate către basme.

    II Timotei 3.13 – Iar oamenii rai si amagitori vor merge spre tot mai rau, ratacind pe altii si rataciti fiind ei însisi.

    II Petru 3,16 – In ele sunt unele lucruri cu anevoie de inteles, pe care cei neinvatati si neintariti le rastalmacesc, ca si pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare.

    “Atit de mare le era sila Apostolilor incit nici macar nu vorbeau cu cei care stilceau adevarul!” (Sf. Irineu de Lyon, Impotriva Ereziilor, Cartea III, Cap. III)

    “Sf. Petru si Pavel erau scirbiti de eretici si ne-au sfatuit sa ne ferim de ei” (Sf. Ciprian)”

  18. oarecare

    UN ADEVARAT APOSTOL AL VREMURILOR NOASTRE : Pr Vasile Novikov !!!!!
    ‘PR EVGHENIE’ INVATATI DE LA SFINTIA SA CUM SA NU FACETI NICIUN COMPROMIS CU DIAVOLUL …

  19. Pr. Evghenie

    Deci, pr. Vasile Novicov a intrerupt pomenirea ierarhului? Nu cred. Nu vad nici o legatura, sunt si eu de acord cu tot ce spune parintele. Lupta trebuie dusa din interiorul Bisericii. Trebuie sa avem rabdare, lucrurile se vor lamuri. Nu toti preotii antiecumenisti au intrerupt pomenirea ierarhului, dar persistenta in erezie va duce inevitabil la acest lucru pentru a se departa de erezie.

    • oarecare

      ”PR. EVGHENIE”,

      DIN MOMENT CE AU SEMNAT APOSTAZIA IN CRETA MAI TREBUIESC POMENITI OARE ???? CA CE …….. ???? CA PE …………….IA SA VEDEM DACA STITI SA RASPUNDETI ???? 🙂

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: