Cutremur !
Greșeală diplomatică în BOR.
Susține caterisirea unor preoți și teologi recunoscuți în lumea ortodoxă, care nu fac parte din BOR.
Speculații:
Ortodoxia română la mezat
De pe blogul unui teolog „liber” de site-ul oficial al Patriarhiei Ecumenice, prieten la Patriarhului Bartolomeu, BOR publică un articol prin care se pun la încercare (verifică, controlează) reacțiile românilor ortodocși vizavi de ”Sinodul” din Creta • Vrea să intimideze eventualele reacții adverse •Denigrează numele unor mari teologi ortodocși recunoscuți în lumea întreagă . Există reacții controversate ale ierarhilor români. Pe ce front se află Ortodoxia Românească?
Ne întrebăm de ce atâta panică (încât să comiți așa o greșeală diplomatică) din cauza unor simpli și săraci preoți, care de abia își plătesc biletele de avion? Oare BISERICA Ortodoxă nu are cu ce să-și panseze ”bolile”? Oare ierarhii noștri nu au leacuri? Toate bolile sunt cancer și extirpăm celula cancerigenă? Oare Hristos nu a înviat? Unde este nădejdea noastră? Biserica noastră are atâția sfinți, cuvioși și martiri, oare Maica Domnului nu este mai presus decât heruvimii, serafimii? Nu au episcopii noștri altă soluție decât a caterisi și arunca în stradă familii de preoți cu copii, care astfel rămân fără mijloace de întreținere a copiilor? S-a spus răspicat și tare că acest Sinod nu se întrunește pentru că ar exista vreo mare erezie în Biserică. Atunci toți cei care nu vor recunoaște ”Sinodul din Creta” sau preoții care nu-și vor mai pomeni Ierarhul, sunt preotul Arie Ereticul? Dragi Ierarhi chiar nu aveți nici o soluție decât a lăsa durere în sufletele noastre? Hristos este izvorul Harului, El este Dumnezeul nostru, Mântuitorul nostru și Doctorul nostru. Cu frică nu zidim Biserica. Frica este talpa iadului. Frica este lipsa dragostei.
♣ATENȚIE blogul de pe care a preluat BOR articolul NU este al Patriarhiei Ecumenice. Este blogul personal al teologului Panagiotis Andriopoulos. Este afirmația unui teolog. Deci nicidecum a Patriarhiei Ecumenice.
G.O.
Basilica: Panagiotis Andriopoulos: Caterisirea clericilor care răspândesc vrajbă în trupul Bisericii
Un grup de preoți ai Bisericii Greciei și un profesor al Facultății de Teologie din Cadrul Universității Aristotel din Tesalonic (U.A.T.) s-a deplasat în urmă cu câteva zile în Georgia, cu scopul de a influența Biserica Ortodoxă Autocefală a Georgiei împotriva Sfântului și Marelui Sinod al Ortodoxiei, pe baza faptului că această Biserică nu a participat la Sinod.
Grupul – un conventicul din Grecia este alcătuit din: un cleric și profesor emerit de Patrologie al Facultății de Teologie din cadrul U.A.T., Theodoros Zisis, profesorul de Teologie Dogmatică al Facultății de Teologie din cadrul U.A.T.,Dimitrios Tselenghidis, parohul parohiei Sfântul Nicolae al Mitropoliei de Patra, Anastasios Gotsopoulos, parohul parohiei Sfântul Proroc Ilie – Petrokerasa din Tesalonic, din cadrul Mitropoliei de Ierissos și Sfântul Munte, Peter Heers, parohul parohieiMaica Domnului Povățuitoarea, Dealul Vokou, din cadrul Mitropoliei de Pireu, Matei Vulcănescu, și monahul Serafim Zisis.
Acest grup a făcut și continuă să facă acțiuni violente similare împotriva Sfântului și Marelui Sinod, în Grecia și în străinătate.
Dat fiind faptul că acest grup acționează antiecleziologic și întru totul antieclezial[1] „spre scandalizarea credincioșilor, îndemnându-i spre neascultare, spre disprețuirea Bisericii Canonice și a rânduielii tradiționale din interiorul acesteia” și pe baza articolului 22 al documentului aprobat de Sfântul și Marele Sinod al Ortodoxiei „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine”, în care se afirmă că: Biserica Ortodoxă condamnă orice tentativă de dezbinare a unităţii Bisericii, din partea unor persoane individuale sau a unor grupuri, sub pretextul păstrării sau a unei presupuse apărări a Ortodoxiei autentice. După cum mărturiseşte întreaga viaţă a Bisericii Ortodoxe, păstrarea credinţei ortodoxe autentice este asigurată numai prin sistemul sinodal, care constituie dintotdeauna, în sânul Bisericii, cea mai înaltă autoritate în aspecte de credinţă şi reguli canonice (canonul 6 al Sinodului II Ecumenic), clericilor mai sus menționați trebuie să li se aplice pedeapsa caterisirii, iar laicului teolog epitimia afurisirii (n.n. oprirea de la împărtăşirea euharistică).
[1] αντιεκκλησιολογικά και όλως αντιεκκλησιαστικά.
Sursa: Fos Fanariou
ban
Ca de obicei, hraparetii alienati de la patriarhie arunca ei primii cu piatra, nici macar sa se informeze nemaiducandu-i mintea.
Au crezut ca le iese si lor un banut, ceva…
maxim
http://maramuresenii.ro/un-preot-ortodox-din-rozavlea/
maxim
maxim
Preaiubite Parinte Profesor, sunteti o superbitate, ca-ntotdeauna, insa am ceva nelamuriri, sau mai bine zis cateva intrebari, desi sunt un neica-nimeni intre botezati, intre preoti si intre profesori:
– ati spus ca daca se intocmeau acte in Creta prin care se recunostea in scris botezul eterodocsilor, totul era incheiat, si intreruperea pomenirii episcopilor trebuia sa aibe loc imediat
Intreb, slujbele in comun ale Patriarhului Romaniei si ale altor episcopi romani cu papistasi cardinali si popi papistasi, nu inseamna de fapt tocmai recunoasterea botezului acestora, ba si mai mult, recunoasterea hirotoniei lor? Daca papistasii nu sunt botezati, cum bine ati spus mereu, cum lasam un papistas sa bage mana in apa, dupa episcopul ortodox sau inainte, cum sa participam la slujba de sfintire a apei impreuna? Lasam un pagan sa faca pe slujitorul Adevarului? Prin tot ce s-a facut intr-o suta de ani de ecumensim, oare nu s-a dorit si realizat relativizarea Tainei Botezului, a Hirotoniei, a Bisericii si a Adevarului-Hristos? S-a mers taras un secol de desfrau duhovnicesc, in care Mireasa lui Hristos a fost bruscata, impinsa si lovita de proxenetii ecumensiti care au voit sa o bage in bordelul lor, cat sa mai rabdam si ce sa mai rabdam? Apogeul a fost atins de mult. Nu avem cazul Nestorie sau Arie, unde un tembel sau doi au luat-o razna, ci avem de-a face cu vremuri in care doar unul sau doi au ramas ne-tembeli!
– ati spus ca nu se stie inca daca e cel mai bun lucru intreruperea pomenirii tuturor episcopilor ecumenisti, intrucat acestia ne vor da afara pe noi cei antiecumenisti si in biserici vor ramane numai ei, ecumenistii si lumea nu ar mai afla nimic despre realitatea grava a ecumenismului.
Intreb, in ultima suta de ani, sau in ultimele doua, trei decenii, cum de nu au aflat ortodocsii nimic despre ecumenism nici de la ierarhi, nici de la preoti, nici de la diaconi? Nu cumva asteptand inca, ne amflificam cosmarul si calvarul, aratand mai mult a sadomasochisti, decat a precauti? De ce trebuie sa asteptam sinodul din Grecia, din Romania din toamna asta? Ce sa faca un sinod local?
– ati spus ca ati fi bucuros daca Uniunea Europeana s-ar destrama, ca mult rau a adus Ortodoxiei.
Dar oare nu asta au in vedere tocmai papusarii UE? Destramarea ei ca sa vina UM (uniunea mondiala) ? Pare ca ne bucuram sau ne intristam degeaba…
– ati spus ca sinodul cretan a fost un fals sinod, o chestie talhareasca si ca Bartolomeu al Istambulului este piaza-rea care a recunoscut chiar el ca sinodul cretan nu este ecumenic, tocmai pentru ca nu au participat fratii lui apuseni-eretici
Atunci, de ce nu spuneti ca de maine, niciun preot sau episcop autentic, patristic, sa nu mai pomeneasca pe Bartolomeu, pe patriarhii ecumenisti, sau pe episcopii ecumenisti? De maine!
Concret, eu nu stiu ce asteptam. Suntem in situatia in care un om este in moarte cerebrala caruia i s-au scos deja rinichii pentru a fi transplantati, inima si plamanii, iar noi mai nadajduim ca poate se trezeste si se insanatoseste. Rog pe parintele Staicu sau Vulcanescu sa-i transmita intrebarile mele, caci si eu sunt madular al Bisericii Sfinte, hristofor si consanguin cu Fiul lui Dumnezeu.
multumesc!
maxim
Preaiubite Parinte Profesor, sunteti o superbitate, ca-ntotdeauna, insa am ceva nelamuriri, sau mai bine zis cateva intrebari, desi sunt un neica-nimeni intre botezati, intre preoti si intre profesori:
– ati spus ca daca se intocmeau acte in Creta prin care se recunostea in scris botezul eterodocsilor, totul era incheiat, si intreruperea pomenirii episcopilor trebuia sa aibe loc imediat
Intreb, slujbele in comun ale Patriarhului Romaniei si ale altor episcopi romani cu papistasi cardinali si popi papistasi, nu inseamna de fapt tocmai recunoasterea botezului acestora, ba si mai mult, recunoasterea hirotoniei lor? Daca papistasii nu sunt botezati, cum bine ati spus mereu, cum lasam un papistas sa bage mana in apa, dupa episcopul ortodox sau inainte, cum sa participam la slujba de sfintire a apei impreuna? Lasam un pagan sa faca pe slujitorul Adevarului? Prin tot ce s-a facut intr-o suta de ani de ecumensim, oare nu s-a dorit si realizat relativizarea Tainei Botezului, a Hirotoniei, a Bisericii si a Adevarului-Hristos? S-a mers taras un secol de desfrau duhovnicesc, in care Mireasa lui Hristos a fost bruscata, impinsa si lovita de proxenetii ecumensiti care au voit sa o bage in bordelul lor, cat sa mai rabdam si ce sa mai rabdam? Apogeul a fost atins de mult. Nu avem cazul Nestorie sau Arie, unde un tembel sau doi au luat-o razna, ci avem de-a face cu vremuri in care doar unul sau doi au ramas ne-tembeli!
– ati spus ca nu se stie inca daca e cel mai bun lucru intreruperea pomenirii tuturor episcopilor ecumenisti, intrucat acestia ne vor da afara pe noi cei antiecumenisti si in biserici vor ramane numai ei, ecumenistii si lumea nu ar mai afla nimic despre realitatea grava a ecumenismului.
Intreb, in ultima suta de ani, sau in ultimele doua, trei decenii, cum de nu au aflat ortodocsii nimic despre ecumenism nici de la ierarhi, nici de la preoti, nici de la diaconi? Nu cumva asteptand inca, ne amflificam cosmarul si calvarul, aratand mai mult a sadomasochisti, decat a precauti? De ce trebuie sa asteptam sinodul din Grecia, din Romania din toamna asta? Ce sa faca un sinod local?
– ati spus ca ati fi bucuros daca Uniunea Europeana s-ar destrama, ca mult rau a adus Ortodoxiei.
Dar oare nu asta au in vedere tocmai papusarii UE? Destramarea ei ca sa vina UM (uniunea mondiala) ? Pare ca ne bucuram sau ne intristam degeaba…
– ati spus ca sinodul cretan a fost un fals sinod, o chestie talhareasca si ca Bartolomeu al Istambulului este piaza-rea care a recunoscut chiar el ca sinodul cretan nu este ecumenic, tocmai pentru ca nu au participat fratii lui apuseni-eretici
Atunci, de ce nu spuneti ca de maine, niciun preot sau episcop autentic, patristic, sa nu mai pomeneasca pe Bartolomeu, pe patriarhii ecumenisti, sau pe episcopii ecumenisti? De maine!
Concret, eu nu stiu ce asteptam. Suntem in situatia in care un om este in moarte cerebrala caruia i s-au scos deja rinichii pentru a fi transplantati, inima si plamanii, iar noi mai nadajduim ca poate se trezeste si se insanatoseste. Rog pe parintele Staicu sau Vulcanescu sa-i transmita intrebarile mele, caci si eu sunt madular al Bisericii Sfinte, hristofor si consanguin cu Fiul lui Dumnezeu.
multumesc!
okudesemejimq
http://cialis-20mg-lowestprice.org/ – cialis-20mg-lowestprice.org.ankor 5mg-generic-cialis.net.ankor http://prednisone-20mg-buy.com/