Am văzut comunicatul Mitropoliei Moldovei și Bucovinei care a apărut pe site-ul activenews.ro, la adresa activenews.ro.
În calitate de ortodox vreau să vă întreb următoarele:
1. Dacă ”Documentul cu deciziile luate la Sinodul ortodox din Creta poate fi considerat „în stare de analiză, nedefinitivat” înseamnă că ați semnat ceva nedefinitivat, deci este simplu să vă retrageți oficial semnătura, mai ales văzând cum tulburarea a cuprins mii de fii duhovnicești ai Eparhiei? Deci vă căiți că ați semnat sau nu? Un răspuns monosilabic ar fi îndeajuns.
2. Acest comunicat, care este plin de viclenie și insinuări, eu cred că este folosit pentru a câștiga timp, a reduce la tăcere pe toți cei care luptă împotriva Adunării eretice din Creta, a manipula o viitoare ”dezbatere” (că doar postul Basilica este al Patriarhiei, nu?) și a nu mai avea opozanți la următoarea rundă de adunare papistășească de tipul: Eu sunt patriarhul, deci PAPA ROMÂNIEI, voi-ierarhii sunteți frații mei, iar restul sunt prostimea care ne dă nouă bani și ne cântă osanale etc.
3. Ce veți face cu satele întregi care au semnat acea scrisoare nu extremă, ci de DURERE EXTREMĂ ? Veți colabora cu organele statului pentru a fi mutate în … taigaua siberiană?
Faptul că este un comunicat lung al Mitropoliei nu înseamnă că spune ceva, decât … o scaldă, ca să amăgească și mai mult, pe cât mai mulți.
Noi vrem să redeveniți, prin atitudine hotărâtă, prin retragerea semnăturii și prin condamnarea explicită a ecumenismului ca erezie: Înaltpreasfinția Sa, Mitropolitul Teofan Savu al Moldovei și Bucovinei, căruia să îi cântăm: Întru Mulți Ani, Stăpâne!
Așteptam, sperăm că nu degeaba, ca acest lucru să se întâmple.
Dumitru Moldoveanu din Iași
13 august 2016
sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2016/08/13/nu-recunosc-adunarea-din-creta-scrisoarea-nr-12-plange-cuvioasa-parascheva/
Laurentiu
Foarte bine a scris acest madular al lui Hristos!Sa avem mare grija la aceasta viclenie a mitropolitului Teofan, am vazut mai multe reactii cum ca „marturisirea” sa e buna sau in linii mari buna.Iata aici o argumentatie nu completa,dar mai pe larg.Ma voi folosi de acel document minunat semnat de Parintele Antim si de restul Parintilor Marturisitori,dar si de o scriere a Sfantului Ignatie Briancianinov ca sa demonstrez ca aceasta „marturisire” este in duhul celor declarate la adunarea arhiereasca din Creta si foloseste acelasi limbaj neortodox, care duce in eroare pe ortodocsii care nu cunosc bine cum sta treaba cu ereticii.
b. Comunitățile și confesiunile creștine eterodoxe s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă.
In primul rand, Sfinti Parinti ca Marcu Evghenicul, Paisie Velicikovski, Ignatie Briancianinov, Iustin Popovici si toti Sfintii Parinti folosesc termenul de eretic, nu te eterodox, termen nemaintalnit pana acum la Sfintii Parinti.De ce nu se foloseste termenul de eretic?E prea dur?
IPS Serafim de Pireu a afirmat intr-un interviu: „cât de mare alterare și cât de mari probleme creează aceste formațiuni religioase pseudo-creștine, care sunt cunoscute sub numele de creștinism.Prin urmare, nu sunt Biserici, pentru că Biserica este Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească și, neîndoielnic, este Una, pentru că Unul este Hristos și, pentru că Hristos este Capul Bisericii, nu e posibil ca Hristos să aibă mai multe trupuri sau mai multe capete. Este, carevasăzică, o ”urâciune a pustiirii” (Matei 24:15, Marcu 13:14) din zilele noastre acest pluralism ecumenist, după cum se numește, care are ca scop să submineze Adevărul și să facă din Adevăr o mărime matematică, însă Adevărul este Persoană, este Hristos. El a spus: ”Eu sunt Calea, Adevărul și Viața” (Ioan 14:6).
În privința validării Adevărului, și un singur om, care crede în El, constituie majoritate, iar în ce privește Biserica, oricât de puțini membri ar avea, acest lucru nu are nici o importanță în raport cu numărul mare al aderenților concepțiilor religioase ale romano-catolicismului, protestantismului și monofizitismului. Ei ating în jur de 1,5 miliarde, dar faptul acesta nu are nici o importanță, pentru că Biserica nu este o mărime matematică, ci este comuniune cu Adevărul Care este Hristos.”
Mitropolitul Teofan nu i-a mai numit asa cum a semnat la adunarea din Creta, Biserici, ci „comunitati si confesiuni crestine”, ceea ce este tot gresit, pentru ca nu pot fi numiti crestini, ci doar pseudo-crestini, fiind mare diferenta intre crestini si presudo-crestini, adica ei se numesc pe sine crestini, dar trebuie numiti pseudo-crestini, si, ca sa fim mai corecti, eretici.
O femeie i-a scris Sfantului Ignatie Briancianinov, printre altele: „Doar ereticii sunt şi ei creştini. Să te
socoti mântuit, iar pe membrii altor credinţe pierduţi, este o nebunie, este o trufie fără margini”. Iar Sfantul i-a raspuns: „Ereticii nu sunt creştini! Dumneavoastră spuneţi că ereticii sunt aceeaşi creştini ca şi noi. De unde aţi scos una ca asta? Doar poate vreunul care se numeşte creştin şi nu ştie nimic despre Hristos, datorită nemărginitei sale ignorante, se va arăta de acord să se recunoască tot atât de creştin cât şi ereticii, fără să deosebească sfânta credinţă creştină, de puii blestemului, de ereziile hulitoare de Dumnezeu. Altfel judecă cu privire la acestea adevăraţii creştini! ” Sursa: https://parohiatorrent.files.wordpress.com/2012/06/sf-ignatie-brancianinov-despre-mc3a2ntuirea-neortodocc899ilor.pdf Daca veti citi tot materialul, veti observa ca Sfantul Ignatie intelege prin crestini numai pe ortodocsi. In scrierile Sfantului Iustin Popovici, pe care le las pentru scurtimea cuvantului, sa nu va plictisesc cu aceleasi lucruri, gasim aceeasi atitudine.
„Vrăjmașul… a născocit o nouă înșelătorie, ca sub însuși numele Lui să-i amăgească pe cei necugetați. A născocit erezii și schisme prin care să răstoarne credința, să corupă adevărul… Și cu toate că ei nu stăruie în Evanghelia lui Hristos și în legea Lui, se numesc pe sine creștini și, umblând în întuneric, socotesc că au lumină.” (Sfantul CIPRIAN AL CARTAGINEI, Despre unitatea Bisericii Universale, III, ed. cit., pp. 45-47)
Sfântul Ioan Gură de Aur scrie următoarele: „astfel, cum ne învaţă Scriptura şi Sfinţii Părinţi, Biserica adevărată a lui Hristos este una singură din care în diferite timpuri s-au despărţit diverse adunări eretice şi grupări schismatice” ( Comisia Teologică a Patriarhiei Georgiene, Învățături eretice cu caracter eclesiologic din sec. XX, în Buletin de informație nr. 3/1998 , Tbilisi, 1998)
Mai departe zice: „s-au îndepărtat în elemente doctrinare fundamentale de la credința cea adevărată, așa cum a fost și este aceasta cunoscută, trăită și mărturisită de Biserica Ortodoxă” – iarasi nu zice foarte clar ca au cazut in erezii pierzatoare de suflet, care ii vor duce in iadul vesnic.Iata cat de clar si ortodox se exprima Sfantul Anastasie cel Mare: „Oricine va voi să se mântuiască, mai întâi de toate trebuie să se ţină de credinţa sobornicească; iar cine n-o va păstra întreagă şi fără de prihană, acela va pieri în veci” (Simbolul Sfântului Anastasie cel Mare).
Concluzie punctul b argumentata mai sus: Constructia „comunitati si confesiuni crestine eterodoxe” este gresita, corect fiind scurt : eretici.Foloseste un limbaj neortodox, care nu este in Duhul Sfintilor Parinti pentru a arata greselile ereticilor si nu pomeneste despre pierzania lor cea vesnica daca nu se vor pocai si nu vor da anatemei invataturile lor gresite(Vezi documentul de mai sus al Sfantului Ignatie Briancianinov, unde se scrie despre anatematizarea eresurilor)
c. „Acceptarea denumirii istorice a altor biserici și confesiuni eterodoxe”, așa cum menționează documentul Sinodului din Creta, nu înseamnă și acceptarea erorilor doctrinare sau eclesiologice ale acestora. Învățăturile și practicile greșite ale eterodocșilor (ex.: o singură fire în Hristos, Filioque, primatul papal, hirotonia femeilor și altele) sunt erezii și le consider ca atare.
Dar nu a zis nimeni ca accepta aceste erezii, aceasta ar fi chiar o nebunie si o prostie, iar ecumenistii, fiind foarte vicleni nu sunt neintelepti sa afirme asa ceva.Mitropolitul Teofan, prin aceasta afirmatie cauta sa amorteasca constiinta pliromei Bisericii. „Oare cum se pot accepta celelalte confesiuni ca „Biserici” fără ca să se încalce în chip eretic eclesiologia ortodoxă?!” (Anexa 2, pag 7) – A se citi cu rabdare cele 35 de pagini ale documentului pentru a se vedea cat de grav este articolul 6 si restul articolelor)
Patriarhului papistas de la Ierusalim de ce nu ii spune ca filioque e erezie si ca daca nu se pocaieste, nu are mantuire? De ce nu ii spune, asa cum zicea Sfantul Paisie de la Neamt: „Pentru că este cugetarea catolicilor pentru
Unul Dumnezeu în Treime, rea, nedreaptă şi potrivnică Sfintei Scripturi, şi întru aceasta este deopotrivă cu Arie şi cu toţi ceilalţi eretici. Şi dacă cineva mărturiseşte astfel precum că «Duhul Sfânt purcede de la Tatăl şi de la Fiul», pentru acela nu este nădejde de mântuire, chiar dacă ar îndeplini toate poruncile lui Hristos, chiar dacă încă şi pe morţi i-ar învia, pentru că defăimează cu rea slavă Duhul Sfânt şi două pricini socoteşte a fi în Dumnezeire, una a Tatălui si alta a Fiului ”
d. Relațiile ortodocșilor cu eterodocșii pot avea loc numai pe baza convingerii că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, iar comunitățile și confesiunile eterodoxe s-au îndepărtat de la Adevăr și au îmbrățișat învățături și practici greșite.
Poate a vrut sa spuna : Biserica adevărată a lui Hristos este una singură din care în diferite timpuri s-au despărţit diverse adunări eretice şi grupări schismatice (Sfantul Ioan Gura de Aur – vezi mai sus). Invataturi si practici gresite? De ce nu erezii? Si iarasi a uitat sa spuna ca daca nu se pocaiesc,nu se intorc in sanul Bisericii lui Hristos si nu dau anatemei aceste erezii „nu au nadejde de mantuire, chiar daca ar indeplini toate poruncile lui Hristos si de ar invia pe morti”(Sfantul Paisie de la Neamt)
Conclizie: Acelasi limbaj neortodox ecumenist, prin care incearca adormirea constiintei pliromei Bisericii.
e. În relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine trebuie exclus orice compromis doctrinar. Concepții precum: teoria ramurilor, teoria pierderii unității Bisericii, rugăciunea în comun cu eterodocşii sau alte idei şi practici necanonice nu pot fi acceptate în viața Bisericii Ortodoxe.
Atunci cum ramane cu inregistrarea in care se vede clar ca un cardinal papistas si un ierarh monofizit au participat la Sfintele Slujbe din ziua de Pogorare a Duhului Sfant?
MA IERTATI,DAR ASTA ORI ESTE CULMEA NESTIINTEI, ORI CULMEA IPOCRIZIEI, ATUNCI SA-SI RETRAGA SEMNATURA DE LA ADUNAREA DIN CRETA, UNDE, DUPA CUM A AFIRMAT SI IPS HIEROTHEOS VLACHOS: ” În ciuda acestora, vreau să spun cu toată sinceritatea că am remarcat foarte clar o abordare relativistă în pozițiile formulate la acest Sinod, pentru că în cele ce se spuneau și se discutau a fost foarte vehiculat conținutul teoriei ramurilor, fără a fi numită ca atare, cu alte cuvinte era evidentă părerea că ar fi avut loc o ruptură în creștinism și că creștinismul s-ar fi divizat, întocmai cum „este sfâșiată rasa unui cleric” (!) și că toți năzuiesc la unitatea creștinismului;” Inca o data, indemn sa se citeasca Anexa 2, acolo se explica pe larg si despre teoria ramurilor si alte erezii in documentele de la Creta.
Nu am vazut ca Mitropolitul Teofan sa afirme ca papistasii si ceilalti eretici nu au Sfinte Taine, nu l-am vazut sa afirme ca numai in Ortodoxie este mantuire, asa cum invata clar Sfintii Parinti.
Desi acest mesaj este scris in oarecare graba, deoarece, azi, inainte de Adormirea Preasfintei Nascatoare de Dumnezeu, trebuie sa ne indeletnicim mai mult cu rugaciune, cred ca este folositor.
Va rog din inima, sa nu ne lenevim sa citim acel document de 99 de pagini semnat de Parintele Antim si de restul Parintilor, si acel material despre „mantuirea” neortodocsilor( care se pot mantui numai daca se intorc in Biserica lui Hristos si se pocaiesc de ereziile lor) aduc foarte multa Lumina!
mihai
pai cum sa nu plinga Cuvioasa Parascheva cind teofan a bagat acel ieretic la acea catedrala ce ai poarta numele?!
mihai
atentie vedeti ca este o tipa pe numele ei ana elisabeta [cel putin asa se semneaza]admin. blogului ,,teologie patristica” probabil un blog aservit unor interese ca mai are un asociat pe nume andrei si pe linga faptul ca promoveaza cipul r.f.i.d, pe deasupra se improasca cu noroi si se arunca cu laturi si bun hai ca ai ce ai cu blogurile saccsiv si apologeticum dar si al monahului teodot care este facut in toate felurile, dar ei ai fac pe PARINTI IUSTIN PIRVU SI PAISIE AGHIORITUL in fel si chip, si iam pus intrebarea acestei numite ana elisabeta dar vad ca na raspuns, si in caz de intra pe prezentul blog le spun doar atit: dar nu va ieste rusine obrazului sa batjocoriti pe acesti STALPI AI ORTODOXIEI, ce jocuri faceti si pt cine le faceti, cu cat va platesc aceea la care le faceti jocurile, sau santeti indraciti si vati pus pe capul acestor MARI SFINTI PARINTI?!, cel putin in comentariile voastre voi asta faceti, la fel nici I.P.S SERAFIM DE PIREU NU A SCAPAT de voi mizeriilor de oameni ce sunteti
basarabov
https://vremuritulburi.com/2016/08/14/circ-macabru-si-doliu-national-cu-o-falsa-regina-de-origine-evreiasca-fara-cetatenie-romana/comment-page-1/#comment-13024
basarabov
http://basilica.ro/rugaciune-pentru-regina-ana/
ereziarhul ciobotea dan ilie a oficiat o slujba de pomenire pentru o catolică, ce a trăit cu vărul ei primar, mihai, rege pârât, cu care s-a cununat la ortodocși apoi la catolici.
pe acest eretic în alb nu-l intreaba nimeni nimic?
pe față își arată erezia, trăgându-i pe toți din gașca lui în iadul cel mai de jos.
treziți-vă români că avem un patriarh si un sinod eretic.
vai de noi de nu vom striga împotriva ereziilor lor.
Toteu
Legat de comunicatul manastirii Petru Voda asupra neincetarii pomenirii episcopilor semnatari din Creta, invocand citez: „În conformitate cu Sfînta Predanie şi cu învăţăturile părintelui nostru duhovnic şi ctitor, Arhimandritul Justin Pârvu…” ma simt obligat sa fac o mica observatie, fiindca sunt oarecum implicat personal. Cuvantul in care parintele face referire la „potirul comun” este urmatorul extras dintr-un interviu al domnului Enache, care poate fi gasit aici : http://www.cuvantul-ortodox.ro/2016/06/16/parintele-iustin-parvu-cuvinte-pentru-vremuri-de-incercare-a-bisericii-ecumenism/
„Am fost pus în situaţia să le răspund şi credincioşilor mei la această întrebare, că unii ziceau: „Mai putem noi intra în cutare biserică din Bacău, din Timişoara, sau din Iaşi, dacă s-a făcut acolo o slujbă ecumenistă ori un ritual al Cavalerilor de Malta sau un jurămînt masonic?”
Ei bine, sa ştiţi că aceasta este cea mai adîncă blasfemie! Le-am spus credincioşilor să meargă la biserică, să participe la rugăciune, pînă se va ajunge, ferească Dumnezeu, la împărtăşirea comună cu ereticii. Cînd ai să vezi că iau din acelaşi potir şi ereticii şi ortodocşii, atunci să nu mai intri. Pînă aicea merge să ascultăm, fiindcă spun Sfinţii Părinţi că, atunci cînd e vorba de ascultarea de Dumnezeu, nu-i mai ascultăm pe oameni.”
Parintele este intrebat daca :”Mai putem noi intra în cutare biserică”, si nu daca mai putem pomeni un episcop care s-a dezis prin semnatura intr-un pretins „sinod mare si sfant” de dogma eclesiologica.
Parintele raspunde :”Le-am spus credincioşilor să meargă la biserică, să participe la rugăciune, pînă se va ajunge, ferească Dumnezeu, la împărtăşirea comună cu ereticii.” -Nu le-a spus sa NU inceteze pomenirea in caz ca episcopul lor semneaza un document care submineaza cele 7 Sfinte Sinoade Ecumenice si toate dogma eclesiologica, riscand efectiv sa produca schimbari in articolul din Crez.
COmunicatul de pe situl P-V este o manipulare si interpretare intentionat gresita a cuvintelor parintelui Iustin. De frica pierderii foloaselor, iata ca marele „marturisitor” de ieri, care da lectii in predica de abstinenta tehnologica, fiind el insusi victima ei, talmaceste nu pentru prima oara in interesul propriu si nu al Adevarului, mesajul sfantului nostru Iustin catre toti credinciosii.
„De-a Domnul dupa inima lor, tutur celor care pun interesul personal inanintea ADEVARULUI” Amin!
mihai
ai grija ca blogurile r.i.c alias cuvantul kakadox si ,,teologie patristica” [caci numai teologie patristica nu era] sunt bloguri aservite si care dezinformeaza
Teodor Stela(crestinul orthodox)
ACESTIA SUNT BOLOVANII DE PIATRA PROFETITI si Arătați DE SFINTI
SI NU ” IPS ” sau ” PREAINALTI ” ….
…SUNT BOLOVANII DE PIATRA CARE STAU IN ALTARE SI CARE DARAMA CATAPETESMELE SFINTELOR LACASURI INTAI NEVAZUT PENTRU OCHII MULTORA CA APOI , SA FIE STERSE DE PE FATA PAMANTULUI DE URGIA DUMNEZEIASCA
„… DOAR ALTARELE VOR RAMANE IN PICIOARE”
SFANTUL PARINTE ILARION ARGATU
mihai
https://vremuritulburi.com/2016/08/12/de-ce-dovezi-mai-aveti-nevoie-pentru-a-va-convinge-ca-actualul-papa-este-inainte-mergatorul-antihristului/
aici ia priviti la circoteca asta cum se zbenguie masonii pintre ,,clerul ortodox” si papistasi
https://ganduridinortodoxie.wordpress.com/2016/08/14/inmormantarea-ecmenist-masonica-a-reginei-neortodoxe-neincoronate/
aici un papistas prin manastirile bucovinene, nici o reactie a lui i.p.s pimen si nici de la careva din arhiepiscopia sucevei si radautilor, ca de la teofan nicio pretentie
http://suceavanews.ro/209905/social/patriarhul-latin-emerit-al-ierusalimului-fouad-twal-in-vizita-la-manastirile-din-bucovina/
mihai
https://vremuritulburi.com/2016/08/12/de-ce-dovezi-mai-aveti-nevoie-pentru-a-va-convinge-ca-actualul-papa-este-inainte-mergatorul-antihristului/
aici ia priviti la circoteca asta cum se zbenguie masonii pintre ,,clerul ortodox” si papistasi
https://ganduridinortodoxie.wordpress.com/2016/08/14/inmormantarea-ecmenist-masonica-a-reginei-neortodoxe-neincoronate/ deci iata la ce vremuri asistam
aici un papistas prin manastirile bucovinene, nici o reactie a lui i.p.s pimen si nici de la careva din arhiepiscopia sucevei si radautilor, ca de la teofan nicio pretentie
http://suceavanews.ro/209905/social/patriarhul-latin-emerit-al-ierusalimului-fouad-twal-in-vizita-la-manastirile-din-bucovina/
Sluga netrebnica
Duhul antihristic ce ii indeamna pe minciuno-episcopii Bisericii noastre sa se lepede de Sfintele Canoane si sa calce in picioare dreapta credinta, incercand sa inoveze si sa „modernizeze” invatatura lasata noua de Iisus Hristos Dumnezeul nostru, este acelasi duh antihristic al ereticului papa. De aceea vor sa fie si erezia catolica numita „biserica”, de aceea se roaga si se pupa cu ereticii.
De atatea pupaturi si „dialoguri” cu ereticii, s-au molipsit si minciuno-episcopii nostri de duhul antihristic al schimbarii. Nu le mai place Sfanta Traditie a sfintilor nostri Parinti, nu le mai place ortodoxia.
Auziti ce prostii poate sa afirme eretica „biserica sora” a minciuno-patriarhului Daniel:
„Trebuie să recunoaștem că adevărul religios evoluează și se schimbă. Adevărul nu este absolut și nu este predeterminat.”
…
„Dumnezeu se schimba și evoluează, la fel ca și noi, deoarece Dumnezeu trăiește în noi și în inimile noastre.”
…
„Biblia este o carte sfântă frumoasă, dar ca toate cărțile vechi importante, unele pasaje sunt depășite. Unele chiar ne îndeamnă la intoleranță și prejudecăți.”
Articol integral: https://vremuritulburi.com/2016/08/12/de-ce-dovezi-mai-aveti-nevoie-pentru-a-va-convinge-ca-actualul-papa-este-inainte-mergatorul-antihristului/
Monah Teodot
Propun Premiul -„Intruchiparea evlaviei si a dreptei credinte” – pentru cel mai bun actor al anului….Mitropolitul Teofan. Vrednic este.
mihai
Erezie si la manastirea nicula, andreicut ,,slujba” cu ereticii greco catolici http://www.activenews.ro