Ieri, 9 august 2016, orele 15, a sosit din partea Arhiepiscopiei Romanului și Bacăului la Schitul Oituz-Bacău un grup format din 8 persoane, dintre care amintim pe: Vicar Administrativ Pimen Costea, Consilier Eparhial Preot Alexandru Zamfir, Consilier Eparhial Preot Constantin Tomozei, Protoiereu Preot Ioan Bârgăuanu și alți 3 preoți.
Scopul vizitei a fost acela de a-l determina pe starețul Ieromonah Macarie să se dezică de poziția pe care a luat-o de a opri pomenirea ierarhului locului, motivată de memoriul cu Nr. 1673, din 11.07. 2016, înaintat Episcopiei Romanului și Bacăului.
Deși vizita a fost neanunțată și s-au făcut presiuni verbale asupra Ieromonahului Macarie, acesta i-a primit frățește și dispus la comunicare (dar nu la comuniune cu ecumeniștii), menținându-și ferm poziția, aducând argumente clare și concise din învățătura de credință a Bisericii Ortodoxe referitor la demersul făcut.
Aproape convinși de argumentele părintelui stareț, preoții s-au retras reflectând asupra celor discutate.”
Mai jos se găsește o înregistrare cu căteva momente de la această discuție:
https://drive.google.com/file/d/0B4hnmpG0THE9MkZ3aWx1UkZLRDA/view?usp=sharing
mihai
daca si astia au facut ,,teologie” ca si popa piciorus, atunci este clar
gabri
Acum ar trebui tot mai multa lume sa mearga la el si la cei prigoniți sa le fim alături si sa vada aia de sus de la patriarhie ca nu-s singuri preotii care au curajul sa marturiseasca adevarul
Valentin Dorneanu
Dumnezeu să dea curaj mărturisitorilor
seren
Vizita ,,frateasca,, la parintele Macarie la Schitul Oituz pe youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=7jFoxq7h7tw
Secvente din înregistrarea actualizata cu subtitrare ….
tudor
Nici un pas inapoi parinte!
Ortodoxia nu o sa cada niciodata, numai noi sa ne straduim sa nu cadem din ea.
Insusi Domnul Iisus Hristos e langa el acum, Maica Domnului, Sfintii Parinti ai Bisericii si Sfintii Ingeri.
De eretici sa ne fie mila, ca nu stiu ce fac.
Noi alergam la Domnul, ei la cine alearga?
Sa-l ajutam cum putem ca e marturisitor vrednic!
Cu drag,
tudor
Mihail
malus erethicum
Pr Justin Parvu a spus ca in momentul in care ierarhii se vor impartasi impreuna cu catolicii, atunci vor putea fi socotiti apostati. ATUNCI.
Se cam grabeste macarie.
Si invalideaza hirotonia lui athanasie pt ca ioachim dadea binecuvantare pt intalniri ecumeniste inca din anii 90. Deci era eretic inca de atunci (dupa logica lui macarie)
Hirotonia de catre episcopul eretic e invalida.
Asa ca sa se opreasca monahul athanasie parfenie de la savarsirea sfintelor,el fiind hirotonit de un eretic.
Daca vrem sa fim orthodocsi,sa ne asumam consecintele.
malus erethicum
Macarie s’a lepadat de satana, ascunsa viclean sub chipul amabil al episcopului ecumenist ioachim. Fie.
Apare urmatoarea problema de ordin canonic: pe CINE pomeneste el la sfanta liturghie,imediat dupa axion? El ca preot TREBUIE sa pomeneasca pe episcopul de la care are antimis si pe care il reprezinta un fata credinciosilor.
Nu poate fi un episcop din BOR pt ca sinodul BOR e in comuniune cu ereticul. Si daca un episcop ia sub protecție o manastire din alta eparhie,se cateriseste. Asa zic canoanele bisericii universale.
Raman doua variante:
1 episcopul vreunei biserici schismatice: BOSV (slătioara, mitropolit vlasie) sau o biserica din ucraina (episcopul harismatic de la banceni) În acest din urmă caz BOR se va alia cu Kiril impotriva bisericii ucrainiene. Am putea vorbi de o monstruoasa coalitie. Consecintele sunt majore,statul român nu va tolera asa ceva. Makarie risca sa intre in puscarie pt cine stie ce pricina de 2 bani,care va acoperi adevarata pricina
2 Nici un episcop. Va folosi o formula vaga,ceva colectiv gen „episcopii romani cei binecredinciosi” (care ar fi ?….) Poporul prezent la slujba va inghiti găluşca fara sa puna intrebari , pt ca nu realizeaza calibrul problemei. De fapt,la ce ar fi nevoie sa fie pomenit vreun episcop,cand tii dreapta credinta si ei toti sunt eretici ? Simplu,nu ?
Si uite asa,vrand sa fii binecredincios sfarsesti prin a fi orice dar nu orthodox.
Pt ca unde e episcopul,acolo e biserica.
Teodor Stela(crestinul orthodox)
Mda ….ești atât de sigur !!?
Auzi ma dar de SFINTII INCHISORILOR AI AUZIT ?
De SFINTII DE LA AIUD AI AUZIT
sI de Sfintele Lor Moaște CARE IZVORASC MIR si Astăzi , AI AUZIT ? ,
Pesemne ca da…
dar, ce contează pentru voi cozi de topor ca ” mai bine ” este a fi mucilagiu în BISERICA decât A FI CU Acești SFINTI NECANONIZATI însă purtați grijă mare de a fi DEFAIMATI , BATJOCORITI si OSANDITI prin LEGEA ” STATULUI ” IUDAICO – ROMAN .
Ce” stat român ” ? …jidovia ” conduce” ROMANIA.
Legea 217 pe 2015 arată ce ” stat român ” avem .
Si asculta mai
în PRIGOANA ERETICILOR CEI CU NUME MINCINOS DE PANDARI ASUPRA BISERICII LUI HRISTOS , BISERICA ORTHODOXA si Care Sunt Dați ANATHEMA de SFINTII PARINTI , CA DREPT ANTIMIS PENTRU SFANTA LITURGHIE POT FI SI SFINTE MOASTE LA CATI SFINTI AVEM PE ACEST PAMANT.
Si la întrebarea … pe cine pomenește Părintele Macarie la SFANTA LITURGHIE ?
Pomenește mai , pe toți IERARHII ADEVARATI GRECI , CIPRIOTI , SARBI , RUSI … CARE AU STAT IMPOTRIVA ” sinodului ” tâlhăresc si banditesc din CRETA , prin MARTURISIREA LOR CEA CURATA pentru ORTHODOXIE .
Iar PENTRU ACESTE NELEGIURI FACUTE PE ACEST PAMANT IN NUMELE SFINTELOR CANOANE din BISERICA , NELEGIURI FACUTE chiar de cei care ieri au fost pindari iar astăzi sunt eretici ,
VA INGADUI DUMNEZEU Pedepse Grele asupra poporului prin toate ce au să vie , dacă cei mulți de pe acest pământ ROMANIA NU VOR A STI DESPRE Apărarea AURULUI CEL MAI DE PRET si NU VOR A MARTURISI PENTRU DREAPTA CREDINTA ORTHODOXA .
malus erethicum
Un comentariu confuz.
ce legatura ar fi intre mucenicii de la aiud si macarie,dta stii. (aceia erau prigoniti de statul ateu pt ca erau crestini)
in privinta ierarhului pomenit la liturghie,asta e randuiala in biserica orthodoxa: preotul pomeneste ierarhul care i’a semnat antimisul si care l’a delegat sa slujeasca sf liturghie. Preotul nu e autonom.
evident ca la proscomidie poate pomeni orice ierarh doreste.
Insa in liturghia sf ioan gura de aur,randuiala e clara: sa’si pomeneasca ierarhul caruia îi datoreaza ascultare
Apropo,de cine face ascultare makarie,care la calugarie a depus votul ASCULTĂRII ?
NOMINAL va rog,nu la modul impersonal (canoanele bisericii, episcopii sarbi si bulgari ….)
Personal nu am obiectii sa pomeneasca un asemenea episcop DAR NU O FACE pt ca ar semnala poporului ca a iesit din BOR.
Sa’si asume consecintele schismei pe care a initiat’o,ramanand in cadrele orthodoxiei.
Si da,statul va fi obligat DE MACARIE sa ia masuri,cum a luat si pe vremea lui glicherie,alt „martir” inchipuit.
Doar nu va inchipuiti ca va fi lasat sa savarseasca o liturghie la care nu pomeneste episcopul,oricare ar fi el.
Oricine are habar de liturgica,stie ca asemenea „liturghie” este orice nu liturghie,iar cine o face este un escroc.
Nu exista biserica fara episcop.
Ce biserica este la oituz,fara episcop? Eu asta intreb si astept raspuns.
Mela
As spune ca tocmai dumneavoastra sunteti VOIT confuz. Ca sa nu mai spun ca si foarte viclean… Ce legatura are statul cu savarsirea Sfintei Liturghii? De care Stat vorbiti? Sau indrazniti sa sugerati cumva ca, prin influente mai mult sau mai putin vadite asupra unor structuri ale statului, Ioachim Bacauanul sau BOR ar putea determina pedepsirea pr. Macarie? Ar fi foarte grav.
Marius Oprea
domnule malus, se observa clar ca simpatizati miscarea ecumenista ce sustine dialogul inter-religios.
noi crestinii ortodocsi care ne opunem acestei miscari, precum si sinodului din creta, nu am gresit cu nimic. nu noi suntem cei care incalcam canoanele bisericii.
nu trebuie sa ai studii de teologie sau sa apartii clerului, pentru a realiza ca ecumenismul(dialogul inter-religios) este erezie si nu respecta canoanele Sfintilor Parinti si ale Bisericii Ortodoxe.
Daca episcopul locului se dezice ce invataturile Bisericii Ortodoxe si a Sfintilor Parinti si nu vrea sa se pocaiasca dezicandu-se de semnaturile de la sinodul din creta, ecumenism, consiliul mondial al bisericilor, noi crestinii ortodocsi, avem dreptul sa-l schimbam. avem dreptul sa cerem un episcop care nu este infectat cu acest virus al ecumenismului.
Noi crestinii ortodocsi ii alegem pe episcopi, mitropoliti, patriarhi. Noi crestinii ortodocsi care nu trebuie neaparat sa facem parte din cinul preotesc sau monahal strigam vrednic sau nevrednic. Episcopii ne reprezita pe noi marea multime a credinciosilor ortodocsi. Atunci cand nu ne mai reprezinta, avem dreptul sa-i mustram si chiar sa-i schimbam la nevoie.
Preotul Macarie nu s-a rupt de Biserica. Realizati ca este tocmai invers. Ierarhii si credinciosii care sunt de acord cu punctele sinodului din creta (in special relatiile cu lumea crestina) se rup de Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica.
deci Biserica este unde suntem noi crestinii ortodocsi pastratori ai traditiilor , nu unde este episcopul sau patriarhul.
Noi ii avem dreptul si puterea de ai schimba dupa cum dorim atata timp cat consideram ca nu ne reprezinta. Sa fie clar asta.
malus erethicum
Indiferent de ce simpatizez eu ( si ca sa fiu sincer nu dau 2 bani pe porcaria ecumenista , dar nici pe rebeliunile facute DIN AMBITIE , argumentate aberant, care nu au alt scop decat sa mareasca reputatia si numarul adeptilor/si bunastarea/ celor care le initiaza)problema DISCIPLINEI CANONICE ramane.
intrebarea e simpla: macarie se dispenseaza de episcopul corupt (dar nu eretic,aici macarie abereaza de’a dreptul,daca voi credeti aiurelile lui,va priveste!) Ioachim sau DE ORICE EPISCOP ? Pt ca fara ascultare si pomenire a unui episcop NU SLUJESTE LITURGHIA SF IOAN HRISOSTOM ci liturghia lui makarie.
daca vrea sa ramana orthodox ,trebuie sa admita ca din 3 iulie slujeste o liturghie care nu e liturghie, iar pana va trece sub ascultarea unui episcop din afara BOR , sa nu mai slujeasca sf liturghie.
Personal cred ca se va dispensa de orice episcop si isi va fi siesi episcop.
Va continua improvizatia absurda SI ERETICA cu pomenirea de’a valma a episcopilor binecredinciosi, adica a niciunuia,profanand randuiala sfintei liturghii.
Iar aberatia asta o puteti constata si voi care va pretindeti binecredinciosi, daca si sunteti !
Nu are absolut nici o legaturi cu simpatiile mele,ci cu randuielile bisericii orthodoxe universale ! Vom trai si vom vedea!
Anonim
Mai falus ereticus
Tu ori esti beat , ori esti prost Dar tind sa o cred pe a doua
Bunica avea o vorbă : mamă din betie te mai trezesti dar din prostie nu
Nu esti altceva decat o slugă vicleană
Anonim
Mai falus erecticus
Biserica nu e a episcopului ci a Lui Hristos , de asta o numim Hrisocentrica si nu episcopocentrica pentru ca si episcopii pot cadea in erezii pe cand Biserica Lui Hristos niciodata
Anu B. Marian
De ce e beat sau prost? Pt ca vorbeste de disciplina canonica?
Teodor Stela(crestinul orthodox)
Care ” disciplina canonică” mai?
a ” Sfântului si Mare sinod ” fin Creta sau a infailibilitatii acestuia care este aceeași cu infaibilitate papală ?
Asta vrati voi să faceți pe pământul acesta ?
Sa transformați Biserica ORTHODOXA în papism numit ” disciplina canonică ” ca lesne apoi să înscăunat pe antihrist …
Bată v ar CRUCEA
Si sa ți fie rușine” porcule” ca noi suntem atât de proști ca să vă dăm și cele mai de Preț MARGARITARE pentru fălcile voastre …ca si noi vom face după cum spune Cartea Sfânta
” Nu aruncați Mărgăritarele în gurile porcilor ca se vor întoarce ca să sfâșie „
Teodor Stela(crestinul orthodox)
…noi NU SUNTEM atât de proști ca sa va dam si Mărgăritarele Cele Mai de Preț …
Teodor Stela(crestinul orthodox)
Ce legătură ar fi ?
O întrebare stupidă …de parca Sfiintii în închisori aveau antimise când savarseau Sfânta Liturghie.
” Statul va fi obligat de MACARIE …”
CARE ” Stat ” , statul mamona pe care îl slujiti voi lupi în piei de oaie statul care Condamnă JERTFA SFINTILOR si MARTIRILOR DIN GULAGUL TEMNITELOR SI INCHISORILOR ?
Ei de asta slugi la om roșu și lupi în piei de oaie
NU AVEM NEVOIE DE ANTIMIS ci numai de SFINTE MOASTE
ATAT TIMP CAT SFINTII SUNT CONDAMNATI PRIN LEGEA 217 / 2015 DE ASA NUMITUL ” STAT ” care v a înghițit pe voi bolovanii cu nume fals de ” BOR ” pentru că ați vândut pe HRISTOS în Creta si după Creta pentru leafa voastră si pentru inselaciuni asupra poporului român prin tăcere mincinoasă din 28 iunie 2016 incoace;
fără a da explicatii celor mulți s-au gloata proastă cum ne csderati numai buni de pus în jug si de corvoadă grea pe spinare .
Tupeul vostru drăcesc este fără limită pentru că sunteți indraciti si este precum scrie la carte ” cei ce se vor închina fiarei nu vor a vea liniște nici ziua nici noaptea”
Si poate răspunzi de ce Sfințitul Părinte Nicolaie Steinhardt a lăsat ca un Canon de împlinit
” Cu statul mamona sa nu aveți nicio legătură , pentru statul mamona numai blesteme din Moliftelnicul SFANTULUI Vasile Cel Mare ”
… mă întreb cum nu va este Frica de Urgia DUMNEZEIASCA CARE VA POATE USCA PE ALE VOASTRE PICIOARE ecumenistilor , când mai mulți Monahi si Preoti vor începe MOLIFTELNICUL SFANTULUI VASILE CEL MARE asupra voastră ?
nu merge la nesfârșit cu înșelăciunea ca Plată aveți pe talpă iadului dacă acolo v ați pus de gând să ajungeti schismaticilor prin erezia ereziilor numită ecumenism .
Afurisiți să fiți ecumenistilor cum și SFINTII PARINTI V AU DAT ANATHEMA .
Amin.
Anu B. Marian
Ti-ai luat pastilele azi?
Tu stii ce ti-ar zice parintele staret Macarie? In primul rand sa inveti sa dialoghezi cu un om.
Teodor Stela(crestinul orthodox)
… iudeo masonilor sau slugi la omul roșu nu va priește ADEVARUL ?
Nici sa n aveți liniște pînă nu MARTURISITI ADEVARUL Cel CURAT dacă vreți a va considera oameni
si nu ceea ce sunteți astazi , iude târâtoare pe acest pământ .
Cristian
In viata Sfantului Theodor Studitul se spune ca, pe cand era egumen al manastirii Sakkudion, a intrerupt comuniunea cu patriarhul Bizantului pentru faptul ca, de frica, acesta nu l-a caterisit pe preotul care savarsise cununia adulterinului imparat cu o dama de companie a imparatesei-mama. Cred ca asta spune multe despre „criteriul” potirului comun.
Anu B. Marian
Cum se numea patriarhul si cum s a terminat povestea?
Cristian
Patriarhul Constantinopolului se numea Tarasie si este canonizat (Sfantul Ierarh Tarasie) – el nu l-a caterisit pe preotul care savarsise cununia de teama ca imparatul va reincepe prigoana iconoclasta. Dupa ce imparatul a fost detronat, Sfantul Tarasie l-a caterisit deindata pe preot, iar Sfantul Teodor a reintrat in comuniune cu Sfantul Tarasie.
Cristian
P.S. Cartea se poate descarca de aici:
http://www.docfoc.com/download/documents/dreapta-credinta-in-scrierile-sfintilor-parinti-vol1-pdf
Teodor Stela(crestinul orthodox)
BISERICA LUI HRISTOS POATE STA SI IN 2 sau 3 IERARHI CURATI SI CU ADEVARAT SLUJITORI AI LUI HRISTOS .
Aceasta este rânduiala BISERICII LUI HRISTOS CEA UNA SFANTA SOBORNICA SI APOSTOLICA BISERICA .
Anu B. Marian
„CCel ce iubește pe Dumnezeu mai mult decât cele făcute de El, cinstește mai presus de orice cunoștința Lui și neslăbind în dorire, stăruiește în aceasta.
Dacă toate cele ce sunt s-au făcut prin Dumnezeu și pentru Dumnezeu, iar Dumnezeu este mai bun decât cele ce s-au făcut printr-Însul, cel ce lasă pe Dumnezeu și se ocupă de cele mai rele, se arată pe sine că cinstește, mai mult decât pe Dumnezeu, pe cele ce s-au făcut prin El.”
Teodor Stela(crestinul orthodox)
…cuvânt răstălmăcit…
paul
malus erethicum,da,cu adevarat rau ,ca si amicul marian,ambii „emanati” recent post dinu,dorin samd.
tupeul si obraznicia mitocan-savanta,poarta o stampila cunoscuta.
mai,va place ecumenismul,stati in barcuta voastra,ca sa nu va faceti de ras in fata lui Dumnezeu,cum am mai atras atentia unui „intelept”fiecare atitudine…”se pune” acolo la Domnul,iar amestecul de trufandale ecumeniste cu bata de cartier….va arata”scoala”,de-a dreptul „postmodernista”.
1-intr-adevar,voi aveti dreptate! trebuia luata o atitudine mai puternica de mult,asa este.
dar nu o lua ca o victorie,au fost greseli(ale noastre,ale tuturor),insa acum se impune erezia CA LEGE, si mai grav,maimutarindu-se un fals”sinod” el insusi o hula la adresa celor cu adevarat Sfinte Sinoade,unde au fost Sfinti cu har si cu discernamant,nu propovaduitori eretici,acesta este primul si ultimul de acest fel(desi nu s-a incheiat in fapt).
ecumenismul este erezia ereziilor,pentru ca doreste distrugerea in totalitate a credintei crestine,din interior,dar stii asta,nu?
deci nu poate fi sub nici o forma vorba de pastrarea macar a unui singur paragraf din acesta,ci ne delimitam de el,de propovaduitorii lui,de sustinatorii lui,pentru a ramane,noi,in Hristos.
2.ascultarea de care vorbesti,este pana la erezie,dar si pana la pacat!
vorbesti cumva in cunostinta de cauza? stii ce presupune ascultarea monahala?cred ca nu.
un monah nu devine sclav sau jucarie,ci se afla intrat in cinul chipului ingeresc,este vorba de o ascultare de tot ceea ce ajuta la osteneala pentru Domnul.
daca un duhovnic sau staret iti cere sa indeplinesti un lucru care este impotriva constiintei(care conduce la,genereaza sau ingaduie un pacat),monahul este dator sa nu faca aceasta ascultare.
iar erezia!mai trebuie discutat DE CE? nu asculti in a te lepada de credinta,de a incalca Evanghelia,Dogmele,Canoanele?
iar canoanele care afurisesc erezia si indreptatesc nepomenire si anatemizarea celor care staruie in erezie…au tot fost enumerate,cititi si voi postari mai vechi ,asa…ca tot le „incurcati”.
3.du-te la profesorul de disciplina canonica si spune-i ca disciplina canonica obliga slujitorii bisericii lui Hristos sa slujeasca ,CANONIC,doar lui Hristos,lui Dumnezeu si Bisericii UNA SFANTA SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA marturisite in Crez.
aceasta este adevarata DISCIPLINA CANONICA.
preotul si ierarhul sunt ai Bisericii lui Hristos atata vreme cat raman crestini ortodocsi,cat pastreaza cu sfintenie,neschimbata Predania.
cand schimba ceva cat de mic(o cirta sau o iota) devin dusmani ai credintei,asculta de alt duh,ies singuri din Biserica,iar faptul ca acestia se joaca cu sufletele crestinilor,aducand tulburare si dezbinare,invartosandu-se in rautate si prefacatorie,nu este alta cale decat lupta cea buna.
puteti si voi incerca.
canonic si dogmatic.
dar voi,ca niste rai bolnavi cum va laudati,incercati sa mai bateti un cui daca se poate in acesti buni pastori care cu adevarat il iubesc pe Hristos mai presus de sufletul lor,care indraznesc sa lupte pentru ne-moderna si ne-elastica credinta crestina.
nu-i asa ca fac asta din” mandrie”,nu-i asa ca fac asta pentru „foloase materiale?”
cu toate jignirile pe care le aduci,tu/voi fals crestini si declarat rai(mai ce mandrie),se va savarsi aceasta Sf.Liturghie pana la sfarsit(se pare ca asta deranjeaza cel mai mult,nu-i asa?),fara…episcopi eretici.
daca nu-i episcop dreptcredincios voi asta vreti? SA NU MAI FIE SF.LITURGHIE CURATA.
pentru ca,fireste,in capul vostru micmicmic,stricam capul,si restul cade de la sine….si duhurile vin pe teren LIBER.
NU.
se va sluji Sf.Liturghie si daca nici un episcop nu va iesi din erezie.
inseamna ca voi nu credeti in Dumnezeu si nu intelegeti deloc
TAINA SFINTEI LITURGHII.
profanatorii sunteti voi,nu acesti parinti.
ei apartin Bisericii,slujesc cu adevarat Bisericii si au ceva ce Dumnezeu iubeste,ceva fara de care nu poti intra in Rai,ceva ce voi nu aveti-barbatie.
ati putea-o si voi capata…prin credinta si dragoste jertfelnica.
restul…nervi de fiinte neputincioase,unii numesc asta,ceea ce faceti voi”experiment”-iar eu va spun,de mila mamelor care v-au dat viata,ca traim vremurile in care fiecare se ascute pe directia lui asa ca”malus erethicum”si amicii …,ramaneti voi conectati neautonom de care duh vreti,noi ramanem,inflexibili,conectati de Hristos.
liturgic,canonic,dogmatic.
mihai
Dar tu ai vreo tira de habar despre ce vorbesti sau esti cu treaba pe aici,? De la ce ,,iepiscop” sa ei bine cuvintare?!, de la iereticii? De la aia sa te duci tu sa ei bine cuvintare, cine tea invatat, tea invatat ft prost, vad ca pt voi apostati nu exisa sf. Scriptura, nu exista sf. Parinti, asa ca mai scutestene
Anu B. Marian
Câte clase ai frecventat la scoală?
Anu B. Marian
Eu nu inteleg de unde atata galceava? Ok, parintele staret nu mai vrea sa l pomeneasca pe Ierarh. Insa atat Biserica cat si Manastirea sunt proprietatea BOR.
Parintele staret nemaifiind sub BOR va trebui sa si faca o alta manastire unde poate sa vina oricine vrea si sa spuna cum vrea, sa pomeneasca la fel de cum vrea.
Atat timp cat Manastirea Oituz face parte de facto din BOR, parinele Staret poate sa construiasca o alta manastire langa, sau in alta parte fara probleme, cu ce binecuvantare vrea el, sau fara binecuvantare cum vrea el, nu e problema. Daca BOR e eretica, ok. Suntem intr un stat liber, cu drepturi pt toti cetatenii. singura problema e jurisdictia BOR, care odata rezolvata, linisteste pe toata lumea.
Nici Inaltpreasfintitul si nici parinte Staret nu se vor schimba peste noapte. Divortul e evident. Fiecare cu ale lui.
Dar Manastirea nu aprtine decat BOR.
mihai
Hai gata ma ,,elevatule” vezi ca se impart daruri misto pe la sectari, si vezi ca saptamina cealalta danutz da un spectacol benga de ziua tinerilor ,,ortodocsi” vezi sa nu lipsesti de acolo, asa zisa „desteptaciune” a ta si al aluia de da cu muci in fasole in comentariile lui de mai sus nu fac nici cat o ceapa degerata, asa ca luati de dormiti linistiti, sistemul vegheaza pt voi
Anu B. Marian
In afara de jigniri stii si altceva?
Poate inveti limba romana?
Stii tu cine sunt eu ca sa ma batjocoresti? Stii ce zice in Evanghelie despre cei ce zic aproapelui lor „nebunule” sau „prostule”?
malus erethicum
Dupa cum poate observa oricine,am primit in loc de ARGUMENTE doar insulte scrise de AGRAMATI
Si multe aiureli,gen „de la cine sa ia binecuvantare daca episcopul este eretic?”
Pai sa caute unul care nu este eretic.
Unul din georgia sau bulgaria sau de la slatioara (BOSV biserica orthodoxa pe stil vechi)
Dar georgia e departe si in plus in comuniune cu BOR. Ca nu a zis catholicosul georgiei ca BOR ar fi eretica,desi a absentat la sinod.
Iar cu slatioara e greu,trebuie repetate botezul , mirungerea si hirotonia.
O fi el makarie mai excentric dar chiar si pt el e prea de tot ce fac stilistii.
Deci e greu.
Sa se lase de slujbe e complicat,nu mai vin banutii si saracia e buna de povestit la altii,nu de trait pe cont propriu.
Asa ca ramane varianta IMPOSTURII: o preotie fara episcop.
Din cate se vede,sunt destui pt care nu e o problema.
Popa sa fie,ca de episcop nu avem nevoie. Cand scriem „tea” in loc de „te-a” deja e prea mult sa vrem episcop.
Si da, SUNTETI O SECTA, care s’a lepadat de orthodoxie nu de ioachim sau BOR.
mihai
Pai dupa tine este ok ca sau inhaitat cu iereticii de tot soiul, si intocmai ca „ierarhia” b.o.r a cazut in apostazie intrand in astfel de hora, si sunt vaditi faptic ci nu din zvonuri,
paul
nu,noi crestinii ortodocsi SUNTEM BISERICA LUI HRISTOS,poate plesni fierea in tine,bietul de tine,fragilule,nu-i asa ca tu pot defaima si minti,dar esti „victima”?
ce negru si „dragalas” esti ” mai”(ca sa ma exprim si eu ca IPS teofan…).
tipa cat poti,tipa,arunca cu invective,cu pietre,cu ce vrei,ca tine au fost dintotdeauna,asa s-au sfintit si primii crestini,prin unii ca tine,asa a fost si „victoria”rastignirii Domnului,cum spuneam,vai de sufletul tau,daca tu nu ti-l iubesti…
Anu B. Marian
Voi de ce ierarh apartineti?
Parintele Makarie tine de sinodul Bor sau de alta Biserica?
Sau e o noua Biserica?
malus erethicum
Se pare ca e o noua biserica
Deloc soborniceasca, apostoleasca nicidecum(nu e predania sfintilor sa faci liturghie fara sa’ti pomenesti episcopul) iar sfanta nici atata…
Limbajul infect si aberatiile de mai sus ale pandemoniului din oituz stau marturie asupra „sfinteniei” sectei makariote.
Niste amarati lipsiti de discernamant inselati de un iresponsabil.
paul
raspunde la cateva intrebari,malus,si tu marian,asa ca sa poti merge mai departe pe alte postari.
1-esti incredintat ca ecumenismul este o pan-erezie si nu are nici o indreptatire sa fie introdus in Biserica Ortodoxa?
2-catolicii ,protestantii si monofizitii nu sunt „biserici” cu atat mai putin „surori”,este adevarat?
va rog raspundeti pe scurt,la obiect,fara divagatii.
paul
malus,discutii ca ale tale sunt pierdere de vreme si de suflet.
pe tine nu te intereseaza credinta ,nu te intereseaza viata Bisericii crestin ortodoxe.
esti un biet ratacit ,in cel mai fericit caz.
cauti(cautati) si rascolesti presupuse si mincinoase justificari,orice numai sa se uite esentialul.
instalarea ereziei ecumeniste.
prea putin va intereseaza pe voi cine este crestin,prea putin va intereseaza de mantuire,de pierderea harului,suflete reci ,indiferente.
noi ce am avut de spus am spus,restul…marsavii securiste ,obositoare.
nu iti pasa se vede de intalnirile ierarhilor cu alte culte,de prigoana din biserica(la care mandru participi),de inchinarea noastra fortata la pagani.
te doare in cot,ba te si bucura ,iti”excita rautatea”.
e multa veselie acum ,festivaluri,intalniri,sarutari,focuri,jocuri,muzica usoara”,impreuna slujire”…
vai de sufletul tau.
sper ca nu credeai ca voi raspunde la defaimarile asupra parintilor,nu-i asa?
pistol la tampla,cruce peste cap,amenintari,defaimari.
stii la ce ma refer,nu?
noii,crestinii,stim canoanele si le urmam.voi mergeti unde vreti,cu cine vreti.
ai postat un text plin de defaimari si de minciuni.
si nu se adreseaza mie sau altuia,ci incearca sa loveasca in cei care citesc si sunt sovaielnici.
esti un mic criminal si tu,acolo,ce mare lucru,primesti si tu o bila neagra de la stapanii vostri.
Teodor Stela (crestinul orthodox )
Iata ca s au implinit si Profetiile Sfintilor din Rusia Pravoslavnica
” veti fi socotiti sectari schismatici si ca cei fara de minte ”
Multumesc TIE DOAMNE CA AM TRAIT SA VAD SI ACESTE VREMURI de prigoana ale fiarei antihriste
Slava Tie HRISTOASE DUMNEZEULE
Slava Tie DOAMNE CA SFANT ESTI INTRU SFINTII TAI .
amin.
paul
voi doi manati de rele voiri,incepand de azi va voi pomeni la psaltire in permanenta….pentru ajutor duhovnicesc,pentru ca aveti nevoie.
v-am trecut cu poreclele voastre,pentru c Dumnezeu oricum ne stie.
la Proscomidie nu se poate,din motive evidente.
ideea nu fost mea ci cuiva care a venit cu o lista lunga,pentru dragoste crestina.
din cea adevarata.
deja vremea se innaspreste,asa ca am convingerea ca atunci cand veti ingheta pe dupa garduri pandindu-ne,sa va simtiti aparati de rugaciunea noastra.
rugaciunea noastra nu este pentru trupul vostru sau pentru invartosarea in care sunteti,ci pentru ca Hristos sa ingaduie sa nu muriti asa.
sa muriti crestini,la vremea randuita,cu o moarte buna in deplina crestinatate si in nadejdea Invierii.
astept raspuns la cele doua scurte intrebari.
fara divagatii.
Anu B. Marian
E un fel de cenzura asta cu „sa puteti merge mai departe cu alte postari?”
Anu B. Marian
Parintele Macarie stie ce faceti voi ?
Anu B. Marian
DUMITRU STANILOAE! TDO vol. 2 „Dar atunci se pune întrebarea: Ce sunt celelalte confesiuni creştine care nu mărturisesc o astfel de unire intimă şi lucrătoare a lui Hristos cel integral în ele? Socotim că ele sunt biserici nedepline, unele mai aproape de deplinătate, altele mai depărtate.Contrar mitropolitului Platon, care socoteşte că toate confesiunile sunt despărţăminte egale ale aceleiaşi unice Biserici, spiritul învăţăturii şi tradiţiei ortodoxe ne impune să socotim că confesiunile neortodoxe sunt despărţăminte care s-au format într-o anumită legătură cu Biserica deplină şi există într-o anumită legătură cu ea, dar nu se împărtăşesc de lumina şi de puterea deplină a soarelui Hristos. Într-un fel deci Biserica cuprinde toate confesiunile despărţite de ea, întrucât ele nu s-au putut despărţi deplin de Tradiţia prezentă în ea. De altfel, Biserică în sensul deplin al cuvântului este numai cea Ortodoxă.”
paul
multumesc.
relevant.
si te sfatuiesc sa te adresezi in concordanta varstei si educatiei ,care ne despart.
Anu B. Marian
Eu cred ca parintele Macarie habar nu are de vitejiile voastre de aparatori ai dreptei credinte. Va aduc citat de la pr Staniloae, nu e bun?
Daca pr Macarie ar citi putina teologie in special liturgica si drept canonic, ar vedea ca pasul firesc in ecuatia Dansului, este sa se afilieze la un alt episcop din alta BO.
Intelegeti greseala?
Asa s au intemeiat sectele.
maxim
Plimba ursu’… Daca tata se desparte de mama, mama e obligata sa-mi aduca obligatoriu alt tata ca eu sa continui sa copil? Plimba ursu’… Episcopul a iesit din Biserica, nu preotul acela. Pentru aceasta, el nu e nevoit sa caute alt episcop intrucat nu prea mai are de unde, mai toti fiind apostati! Ce sa fac, sa ma mut in Ukraina sau la Pireu?!
”Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește, adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt prin schismă unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și dezbinăr .” (canonul al 15-lea)
În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să las loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema. La sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie spune cererea ” pentru cinstita preoțime și cea întru Hristos diaconime, și pentru tot clerul și poporul, Domnului să ne rugăm”, lăsând loc liber la numele Arhiereului(Pentru episcopul nostru) adica taind prima parte a cererii ce se refera la episcop. Ecfonisul Dumnezeieștii Liturghii ”Întâi pomenește, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru… pe care-l dăruiește sfintelor Tale biserici în pace, întreg, cinstit, sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău” se spune în felul următor: ”Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”. În acest mod săvârșeau sfintele slujbe și Dumnezeiasca Liturghie Părinții Aghioriți ai celor opt Sfinte Mănăstiri, ai schiturilor și chiliilor Sfântului Munte, precum și cei trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noii – Augustin Kantiotis al Florinei4, Pavlos al Paramithiei și Ambrozie al Eleftheropolei, care au întrerupt pomenirea numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, pe durata a trei ani, 1970-19735.
Conform Canonului 15 al Sinodului I-II, prezbiterul care întrerupe pomenirea numelui episcopului locului nu va trebui condamnat ca schismatic și vinovat de schismă în Biserică, nici ca unul care se află în afara Bisericii. Dimpotrivă, este vrednic de laudă, pentru că a scăpat Biserica de la schismă.
Prezbiterul care aplică întreruperea pomenirii numelui Episcopului locului nu va trebui să primească pedeapsa caterisirii de la Episcop sau de la Sinod, lucru care neîndoielnic este o urmare firească, ci să continue să săvârșească Dumnezeiasca Liturghie, chiar și în vreo casă oarecare, dacă i s-a interzis folosirea vreunei biserici, prin folosirea unui antimis simplu, pe care nu va fi înscris numele Arhiepiscopului locului, nici nu va purta pecetea Mitropoliei locului, nici nu va fi fost sfințit, dar neapărat va avea cusute pe el moaște de martir. Caterisirea din motivul opririi nepomenirii in acest caz (de erezie) este lovita de nulitate dupa cum vedem din faptul ca nici un Sfant Parinte nu a acceptat aceasta „caterisire” si „anatematizare”mincinoasa(vezi Sfantul Ioan Damaschin anatematizat de patru Sinoade Locale.
În țările Ortodoxe de limba Grecă și în practică Sfântului Munte Athos Sfântul Mir se înmulțește cu ulei de măsline la fel cum se înmulțește Aghiasma Mare (așa procedează Biserica Ciprului, Biserica Greciei, Biserica Antiohiei și toate comunitățile grecești din diasporă care nu au mult Sf Mir) Sfantul Mir se înmulțește și timp de zeci de ani atunci când nu există posililitatea primirii de la un Sinod autocefal. Înafară de Sfântul Mir în practica Bisericii se trasmitea Pecetea harului Duhului Sfânt și prin punerea mâinilor episcopului pe capul celui nou botezat, ca să primească în acest fel Harismele Duhului Sfânt prin Succesiunea Apostolică.
Afirmația că nu sunt valide sfintele Taine și Dumnezeiasca Liturghie a prezbiterilor care trec la încetarea pomenirii numelui episcopului locului nu este valabilă. Harul preotiei nu este un monopol al episcopului, fiecare prezbiter slujeste in virtutea faptului ca a fost Hirotonit, Harul savarsirii Sfintelor Taine nu se retrage in mod magic de la prezbiteri pentru ca nu mai pomenesc pe episcop, cu atat mai mult cu cat prezbiterul ramane in credinta ortodoxa, ingradindu-se de episcopul ce invata eretic. Sfantul Maxim Marturisitorul ne da aceasta marturie, si anume ca acolo unde se afla Marturisirea Corecta a Credintei acolo se gaseste si harul Sfantului Duh si deplinatatea Bisericii Catolice Ortodoxe deci si puterea de a savarsi Sfanta Liturghie si Sfintele Taine la prezbiterii ce s-au ingradit de erezie.
Modelul și izvoarele istorice referitoare la întreruperea pomenirii numelor Episcopilor eretici sunt Sfinții și de Dumnezeu purtătorii Părinții ai noștri, precum Cuviosul Maxim Mărturisitorul, Cuviosul Teodor Studitul, Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic cu cuget latin, Ioannis Vekkos, Sfântul Grigorie Palama, Cuviosul Iosif Vrienios, Sfântul Marcu Evghenicul6 și Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic ecumenist Atenagora.
malus erethicum
Pt paul :
„voi doi,manati de rele voiri….”
Ma pufneste rasul.Esti analfabet functional (unul care stie ceti dar nu pricepe ce citeste)omule,pt ca sigur nu ai inteles nimic din ce am scris.
1)Am afirmat ca pr athanasie acuza de erezie pe episcopul care l’a hirotonit pt fapte comise INAINTEA hirotoniei (gasesti pe youtube cum in 1998 popa alupei din onesti transmite soborului ecumenic binecuvantarea lui ioachim)
Daca esti cat de cat rational,nu poti pretinde ca pomul rau face rod bun.
Hirotonia lui athanasie e invalida iar daca el slujeste liturghia si dezleaga la spovedanie comite SACRILEGIU.
Ce sa ti fac athanasie,daca nu ai gandit inainte sa semnezi,acum fii barbat si asuma’ti consecintele.
Nu ai fost preot NICIODATA pt ca ereticii NU AU HIROTONIE deci nu o pot da altora.
2) ciudat cum tu care te pretinzi orthodox,tolerezi a se sluji sf liturghie contrar invataturii sf ciprian al cartaginei (nu a mea!) care spune ca biserica e acolo unde este EPISCOPUL nu preotul!
Este secundar ca makarie nu’l pomeneste pe ioachim,este ESENTIAL ca nu pomeneste pe nimeni dintre episcopii orthodocsi in viata ! Pomenitul viclean,la gramada, poate insela auditoriul ignorant de la liturghia ilegitima pe care o slujeste.
Sf ioan gura de aur a randuit ALTFEL.
Mai cititi si voi mai baieti,inainte sa o puneti de schisma,ca sa aveti habar in ce va bagati
3)de cand invocarea LEGITIMA a problemelor canonice ridicate de schisma lui makarie este „rea voire”?
4) un cult religios aparent orthodox,decapitat prin NEpomenirea ORICARUI episcop loveste in elemente de baza ale ekklesiologiei orthodoxe: a)comuniunea
b)ierarhia
altfel spus,sunteti secta , nu biserica
Iar mijlocitor la Cer il aveti pe makarie.
5)se slujeste la oituz ca la secte,in casa de rugaciune. Ca acea casa pictata in stil bisericesc va fi biserica cand o va sfinti un episcop. Asa e randuiala la orthodocsi.
Daca la voi e altfel,sunteti secta.
6) nu am luat apararea lui ioachim nici nu am justificat sinodul
7) ma piş pe ecumenism.
ps multumesc ca ma pui la psaltire dar rugaciunea schismaticului nu’mi trebă.
malus erethicum
Pt maxim:
-grea dilema! Episcopii sunt apostati „mai toti” (deci ar mai fi cativa,totusi)
iar noi sa ne lenevim,ca pireul e departe (du’te pana acolo si ai sa vezi ca e mai aproape decat crezi) iar ukraina e dincolo de frontiera UE
Asa ca nu avem de ales,ne descurcam cum putem.
Si dupa ce termini mirul cu care faci mirungerea,inchizi casa de rugaciune? (Apropo,vezi ca ioachim impreuna cu ceilalti eretici din sinod au invocat Duhul sa ‘ l sfinteasca; ei fiind eretici de cand faceau rugaciuni cu catholicii in anii 90, mirul nu ar trebui sa fie mir si nu aveti cu ce face mirungere!
Asta rezulta direct din teoriile voastre dragi dreptcredinciosi !
Cam neplacute consecintele,dar asta e situatia)
Asa ca deranjati’va si gasiti pe vreo 2-3 sa’l hirotoneasca episcop pe makarie , daca or vrea ! Ca el o vrea !
– daca nu aveti episcop (ca a innebunit lumea numai voi ati ramas intelepti! Ce bine e sa fii ales !) nu savarsiti liturghie.
Aveti cele 7 laude. E prigoana ! (Ciudat,nu va aresteaza nimeni,nu va bate nimeni,dar voi sunteti prigoniti ca iepurele care fuge de umbra lui ! )
maxim
1. Prietene, ori te prefaci, ori te prefaci, iconomia s-a incheiat in 28. Iunie 2016: deci, pa-pa cu smecheria.
2. Putinul Sfant Mir pe care-l mai au preotii, il vor pune in ulei de masline sau de nard si asa vor avea pana la Parusie. Mirul avut pana la data de 28. Iunie 2016 fiind Mir, hirotoniile fiind hirotonii valide, etc.
3. Concret, nu stiu ce doresti, caci Hristos si Sfintii Parinti au dat si dau de stire cum sa facem prin Duhul Sfant, care are grija de Biserica Cea Preasfanta si Preafrumoasa a lui Hristos
malus erethicum
Prietene,iata ce doresc:
Sa lasati deoparte FATARNICIA.
atat doresc.
Tu nu ti’ai dat seama pana acum ca sunt mai orthodox decat dta
Nu am laudat sinodul,m’am dezis explicit de ecumenism.
Insa va cer sa va asumati orthodoxia INAINTE de a va asuma prigoana!
-Makarie si athanasie insira printre pacatele lui ioachim faptul ca s’a rugat cu papistasii IN ANII TRECUTI nu in iunie 2016.Deci erezia nu de azi de ieri dragule.
Dincolo de faptul ca s’au trezit abia acum (dar mai bine mai tarziu decat deloc) SA’SI ASUME CONSECINTELE.
Episcopul eretic nu poate da hirotonii.Athanasie sa anunte public ca isi asuma PERSONAL (prin abandonarea slujirii NEcanonice la care a fost impins prin INSELARE) consecinta faptului ca ioachim este eretic SAU sa’si retraga semnatura,sa plece din oituz si sa faca penitenta la episcopie.
Il va ierta pt ca asa dikteaza momentul politic.
Eu cred ca e f important ca manastirea oituz sa faca acest gest de smerenie,f dureros pe plan personal,ca sa arate a NU GLUMESTE . Ca e usor sa’l faci eretic pe ioachim,dar SA TI ASUMI CONSECINTELE acestei declaratii este masura SERIOZITATII tale.
Insa preotia e dulce si ipocritul nu va renunta la ea desi cu gura lui spune ca este ilegitima.
Nu poate fi valida hirotonia de la episcopul care a slujit cu ereticii.
– Cat il priveste pe makarie, the big snake: el va pune in primejdie sufletele nemuritoare. In ce fel ?
Nu atat prin faptul ca va ridica contra sinodului (poate are dreptate) cat prin faptul ca REFUZA discret sa intre sub o ascultare.El a fost mereu UN RAZVRATIT iar voi,care nu sunteti nici putini nici saraci nici prosti (nu pun la socoteala hominizii care la inceputul acestei discutii ma batjocoreau in fel si chip fiind incapabili de o discutie rationala) sunteti baza puterii lui,fara sa realizati (din motiv de atasament fata de persoana lui) ca VA SCOATE DIN BISERICA ORTHODOXA UNIVERSALA.
Iar cu asta nu’i de glumit.
El va face cu gasirea unui episcop exact ce a facut cu târnosirea bisericii: va tergiversa, iar voi nu vedeti cum calca principalul juramant de la tunderea in monahism:votul ascultarii ! Este sperjur ! Nu face ascultare de nimeni si voi sunteti fara luare aminte la acest element capital. Orthodoxia inseamna COMUNIUNE si voi sunteti rupti de biserica universala pt ca makarie NU ARE EPISCOP.
Daca voi credeti ca asta e gluma ,aveti o problema de discernamant FATALA.
SFAT: gasiti o solutie! OBLIGATI’L sa intre sub ascultarea unui episcop,iar daca se va eschiva (si se va eschiva!)
fugiti unde vedeti cu ochii.
Probabil vor exista preoti si calugari in tara care vor rezolva cumva problema.
Cea mai probabila solutie e slatioara,desi va trebui sa va asumati inaintea Domnului un nou botez (ceea ce este f grav!)
Nu stati fara episcop sau ramaneti neimpartasiti si fara liturghie,ca orthodocsii ardeleni pe vremea mariei tereza .
E f neplacuta situatia dar asta este!
maxim
Esti un scelerat! Treaba ta!
”Căci cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele sinoade sau de Părinți, firește, adică, de comuniunea cu acela care propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonicești, desfăcându-se pe sineși de comuniunea cu cel ce se numește episcop chiar înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt prin schismă unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și dezbinăr .” (canonul al 15-lea)
În cazul în care prezbiterul întrerupe pomenirea numelui episcopului local, nu va trebui ca în locul acestuia să pomenească alt Arhiereu sau pe Sfântul Sinod sau pe Hristos sau pe oricare alții. Trebuie să las loc liber la pomenirea numelui Arhiereului până când se va soluționa problema. La sfintele slujbe și la Dumnezeiasca Liturghie spune cererea ” pentru cinstita preoțime și cea întru Hristos diaconime, și pentru tot clerul și poporul, Domnului să ne rugăm”, lăsând loc liber la numele Arhiereului(Pentru episcopul nostru) adica taind prima parte a cererii ce se refera la episcop. Ecfonisul Dumnezeieștii Liturghii ”Întâi pomenește, Doamne, pe Arhiepiscopul nostru… pe care-l dăruiește sfintelor Tale biserici în pace, întreg, cinstit, sănătos, îndelungat în zile, drept învățând cuvântul adevărului Tău” se spune în felul următor: ”Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău”. În acest mod săvârșeau sfintele slujbe și Dumnezeiasca Liturghie Părinții Aghioriți ai celor opt Sfinte Mănăstiri, ai schiturilor și chiliilor Sfântului Munte, precum și cei trei Preasfințiți Mitropoliți ai Țărilor Noii – Augustin Kantiotis al Florinei4, Pavlos al Paramithiei și Ambrozie al Eleftheropolei, care au întrerupt pomenirea numelui marelui Patriarh Ecumenic ecumenist, Atenagora, pe durata a trei ani, 1970-19735.
Conform Canonului 15 al Sinodului I-II, prezbiterul care întrerupe pomenirea numelui episcopului locului nu va trebui condamnat ca schismatic și vinovat de schismă în Biserică, nici ca unul care se află în afara Bisericii. Dimpotrivă, este vrednic de laudă, pentru că a scăpat Biserica de la schismă.
Prezbiterul care aplică întreruperea pomenirii numelui Episcopului locului nu va trebui să primească pedeapsa caterisirii de la Episcop sau de la Sinod, lucru care neîndoielnic este o urmare firească, ci să continue să săvârșească Dumnezeiasca Liturghie, chiar și în vreo casă oarecare, dacă i s-a interzis folosirea vreunei biserici, prin folosirea unui antimis simplu, pe care nu va fi înscris numele Arhiepiscopului locului, nici nu va purta pecetea Mitropoliei locului, nici nu va fi fost sfințit, dar neapărat va avea cusute pe el moaște de martir. Caterisirea din motivul opririi nepomenirii in acest caz (de erezie) este lovita de nulitate dupa cum vedem din faptul ca nici un Sfant Parinte nu a acceptat aceasta „caterisire” si „anatematizare”mincinoasa(vezi Sfantul Ioan Damaschin anatematizat de patru Sinoade Locale.
În țările Ortodoxe de limba Grecă și în practică Sfântului Munte Athos Sfântul Mir se înmulțește cu ulei de măsline la fel cum se înmulțește Aghiasma Mare (așa procedează Biserica Ciprului, Biserica Greciei, Biserica Antiohiei și toate comunitățile grecești din diasporă care nu au mult Sf Mir) Sfantul Mir se înmulțește și timp de zeci de ani atunci când nu există posililitatea primirii de la un Sinod autocefal. Înafară de Sfântul Mir în practica Bisericii se trasmitea Pecetea harului Duhului Sfânt și prin punerea mâinilor episcopului pe capul celui nou botezat, ca să primească în acest fel Harismele Duhului Sfânt prin Succesiunea Apostolică.
Afirmația că nu sunt valide sfintele Taine și Dumnezeiasca Liturghie a prezbiterilor care trec la încetarea pomenirii numelui episcopului locului nu este valabilă. Harul preotiei nu este un monopol al episcopului, fiecare prezbiter slujeste in virtutea faptului ca a fost Hirotonit, Harul savarsirii Sfintelor Taine nu se retrage in mod magic de la prezbiteri pentru ca nu mai pomenesc pe episcop, cu atat mai mult cu cat prezbiterul ramane in credinta ortodoxa, ingradindu-se de episcopul ce invata eretic. Sfantul Maxim Marturisitorul ne da aceasta marturie, si anume ca acolo unde se afla Marturisirea Corecta a Credintei acolo se gaseste si harul Sfantului Duh si deplinatatea Bisericii Catolice Ortodoxe deci si puterea de a savarsi Sfanta Liturghie si Sfintele Taine la prezbiterii ce s-au ingradit de erezie.
Modelul și izvoarele istorice referitoare la întreruperea pomenirii numelor Episcopilor eretici sunt Sfinții și de Dumnezeu purtătorii Părinții ai noștri, precum Cuviosul Maxim Mărturisitorul, Cuviosul Teodor Studitul, Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic cu cuget latin, Ioannis Vekkos, Sfântul Grigorie Palama, Cuviosul Iosif Vrienios, Sfântul Marcu Evghenicul6 și Părinții Aghioriți din timpul Patriarhului Ecumenic ecumenist Atenagora.
Teodor Stela (crestinul orthodox )
„Tu nu ti ai dat seama ca sunt mai orthodox decat dta …”
Oare nu toti suntem egali in Biserica ca madulare vii inaintea lui HRISTOS ?
Atributul acesta cum ca sunt mai presus de DUMNEZEU apartine satanei ucigal ar Crucea care a cazut din cer cand doar a gandit sunt mai presus de DUMNEZEU si aruncat a fost in cele mai adancuri ale pamantului , iadul doar pentru aceste ganduri
Astazi mandria aceasta luciferica se arata din nou si mascat prin ” sunt mai orthodox decat tine”
Nu conteaza ca te raportezi la x la y ci prin cuvintele acestea ” sunt mai orthodox decat tine …” vorbeste duhul antihristic sau antihrist .
Ma intreb cum poti da un verdict inainte de a Consfinti DUMNEZEU ?
Cand vei pleca de aici de pe pamant si cand se va trage linie cu bune si rele abia atunci putem a spune ” sunt Vasile …Ioan ” si DUMNEZEU va Arata daca cu adevarat ai fost mai orthodox decat cutare .
Iar cat despre ” prigoana iepurilor ” mai draga iepure ascuns si mascat in pseudonime …cand vei avea curajul Marturisirii Adevarate atunci sa vorbesti si despre prigoana .
Pentru ca sunt …. una dupa alta Marturisirea Adevarata iar apoi vine si prigoana.
” nu poti sluji la doi stapini si lui HRISTOS si lui mamona ”
Prigoana incepe cand numai vrai a fi in minciuna CI VRAI IN ADEVAR atunci incepe dracu uciga l ar Crucea din casa , de afara si de pretutindeni unde mergi incepe a te prigoni Bineinteles prin slugile sale .
Intreaga lume este un lagar de concentrare prin semnul fiarei luat de oameni aceste documente cu cip sau 666 sunt ale lui antihrist si sunt blestemul iadului .
Si degeaba esti o pasare frumoasa cu un cantec frumos dar care sta inchisa in colivie fara libertate in a zbura si glasui de pe un pom.
Arunci lait motul cum ca nu sunteti batuti inchisi ….dar ma intreb stii de existenta Apocalipsei ?
Stii mai concret cum vor fi prigoniti crestinii in vremea lui antihrist cand se arata pe pamant ?
Prin cuvant si prin fapta
Tot asa cum si adevaratii marturisitori lovesc fiara prin Cuvantul Drept Intru HRISTOS este ORTHODOX si prin fapta tot intru HRISTOS ESTE ORTHODOX
Oare stii despre Sfintii din Sarea Pamantului sau despre Dreptul Otroc Veaceslav ai habar ?
Daca ai fi stiut toate acestea poate nu te mai dadeai tumba pocnind precum un balon .
Faci parte din cardasia lupilor in piei de oaie si a omului rosu care vrea ca totul sa fie sub a lui stapinire.
Insa ” in Tara Scitiei se va da cea mai mare batalie de pe pamant impotriva lupilor in piei de oaie si va fi vai si amar de tine om rosu ” Fericitul AGHATANGHEL ….
… si va fi pe fata aceasta batalie cand Marea Neagra va exploda .
Asa ca arunca mizeria de sclavie la antihrist …cat se mai poate inca … si incearca sa glasuiesti in HRISTOS Este ORTHODOX .
Amin.
Raluca
Malus erethicum,
Te rog să-mi spui dacă am înțeles bine.
Ierarhii care au semnat în Creta se află în erezie, dar nu se află la prima”abatere” deoarece toți, sau măcar o parte din ei, au savârșit și alte erezii înainte de acest sinod, adică rugăciuni împreună cu ereticii (catolici, protestanți și pe alocuri chiar neoprotestanți), și nu numai dacă ne gândim la tristele evenimente generate de Corneanu și Drincec. Pot exista și ierarhi care nu au comis erezii înainte de Creta, și nu s-au dus nici în Creta, dar aceștia tac cu desăvârșire. Cel puțin până acum. Ceea ce s-a întâmplat în Creta a fost ”doar” o continuare, și, să-i zicem, o validare a unei erezii deja ”lucrătoare” de ceva vreme, adâncidu-o vizibil. Și ăsta se pare că este doar începutul. Ierarhii ecumeniști nu vor fi caterisiți pentru că nu are cine să o facă. Toți, sau majoritatea sunt la fel, așa că nici o speranță. Poporul dreptcredincios e în adormire/confuzie/indiferență/ignoranță, de la caz la caz. Așa că nici din direcția asta nu există presiune pentru schimbare.
În această situație preotul cu conștiință trează, cu frică de Dumnezeu, și care nu vrea să facă compromisuri, fie că e monah, fie că e preot de mir, nu va avea la dispoziție decât o soluție: să nu mai slujească Sfânta Liturghie pentru a putea rămâne în BISERICĂ. Monahul va rămâne în continuare simplu monah, iar preotul de mir își va lua familia și se va reprofila. Își va câștiga pâinea muncind ceva la care se pricepe. Asta ar fi singura formă de protest rămânând în același timp în BISERICĂ. Dar asta înseamnă automat lipsirea de Tainele Bisericii. Adică una din două: ori cu Sfânta Liturghie în care se pomenesc ierarhii din ce în ce mai eretici, ori fără Sfântă Liturghie.
Dacă majoritatea preoților ar refuza să mai slujească, cred s-ar rezolva problema și ereticii ar fi nevoiți să se retragă, dar ei știu că așa ceva nu se va întâmpla, de aceea sunt pe cai mari.
La Potirul comun vor ajunge doar într-o ultimă fază, după ce vor fi foarte siguri că au înșelat pe toți care puteau fi înșelați, și că poporul dreptcredincios devenit între timp populație va fi inert la tot ce se va întâmpla.
Ce soluție de ieșire crezi tu că există în această situație? Ce ar fi bine să facă un creștin obișnuit, căruia nu-i place deloc ecumenismul.
Raluca
Malus erethicum,
Și ași vrea să te mai întreb ceva. Sper să-mi dai un răspuns. În cazul în care pentru a rămâne în BISERICĂ preotul săvârșește Sfânta Liturghie cu pomenirea ierarhului eretic, și săvârșește și celelalte Sfinte Taine, cum putem noi ști că aceste Taine mai sunt lucrătoare, din moment ce ierarhii sub a căror autoritate stau preoții respectivi s-au dezis de sfintele canoane și de sfintele învățături de credință ortodoxă?
malus erethicum
Inainte de a continua discutia cu privire la SOFISMELE lui maxim si decenta intrebare a Doamnei Raluca,va invit RESPECTUOS sa va pronuntati cu privire la posibilul carecter ECUMENIST al celor doua documente istorice de mai jos (am in vedere sensul cuvantului CRESTINATATE) :
Acuma, în mod limpede, oricine poate vedea câtă muncă și osteneală am îndurat șapte ani de-a rândul și câtă slujbă am făcut creștinătății, căci am dobândit de la turci 100 de tunuri și că până la urmă din cele trei țări, adică din Țara Românească, Ardeal și Moldova, am scos și am făcut gata de slujba Măriei Sale Împăratului 200 de mii de oameni de luptă, pedeștri sau călări, cu care eram totdeauna gata să slujesc Măriei Sale. Iar acuma am ajuns la acest capăt, pierzând toate lucrurile pe care le câștigasem din tinerețea mea până la bătrânețe, și țări, și bogății, și soție, și copii; și dacă aș fi pierdut tot din pricina vrăjmașilor, sau dacă mi-ar fi fost luate de vrăjmaș, nu m-ar durea atâta cât mă doare, fiindcă au fost făptuite de aceia de la care nădăjduiam și așteptam ajutor și reazim; Dumnezeu le vede. În vremea aceasta se poate vedea că n-am cruțat nici cheltuieli, nici osteneală, nici sânge, nici viața mea, ci am purtat războiul așa de multă vreme singur, cu sabia în mână, fără să am nici fortărețe, nici castele, nici orașe, nici cel puțin o casă de piatră unde să mă pot retrage, ci abia una singură pentru locuință. Și fiind din țări așa de îndepărtate și necunoscute, nu am pregetat să mă alătur cu puterile mele și cu cheltuieli uriașe la creștinătate, nefiind cunoscut de nimeni, și nici nu le-am făcut silit de cineva, ci ca să am și eu un loc și un nume în creștinătate am părăsit toate celelalte prietenii ce le aveam.
Astfel, rog toată creștinătatea să-mi stea într-ajutor, căci am pierdut tot, și țări, și bogății, și soție, și copilași, și, în sfârșit, tot ce am avut pe lume.”
„Către Coroana ungurească și către toate țările în care va ajunge această scrisoare, sănătate. Noi, Ștefan voievod, din mila lui Dumnezeu domn al Țării Moldovei, mă închin cu prietenie vouă, tuturor cărora le scriu, și vă doresc tot binele, și vă spun Domniilor Voastre că necredinciosul împărat al turcilor a fost de multă vreme și este încă pierzătorul întregii creștinătăți și în fiecare zi se gândește cum ar putea să supună și să nimicească toată creștinătatea. De aceea, facem cunoscut Domniilor Voastre că, pe la Boboteaza trecută, mai sus-numitul turc a trimis în țara noastră și împotriva noastră o mare oștire, în număr de 120.000 de oameni, al cărei căpitan de frunte era Soliman pașa beglerbegul; împreună cu acesta se aflau toți curtenii sus-numitului turc, și toate popoarele din Romania, și domnul Țării Muntenești cu toată puterea lui, și Assan beg, și Ali beg, și Schender beg, și Grana beg, și Oșu beg, și Valtival beg, și Serefaga beg, domnul din Sofia, și Cusenra beg, și Piri beg, fiul lui Isac pașa, cu toată puterea lui de ieniceri. Acești mai sus-numiți erau toți căpitanii cei mari, cu oștile lor.
Auzind și văzând noi acestea, am luat sabia în mână și, cu ajutorul Domnului Dumnezeului nostru Atotputernic, am mers împotriva dușmanilor creștinătății, i-am biruit și i-am călcat în picioare, și pe toți i-am trecut sub ascuțișul sabiei noastre; pentru care lucru, lăudat să fie Domnul Dumnezeul nostru. Auzind despre aceasta, păgânul împărat al turcilor își puse în gând să se răzbune și să vie, în luna lui mai, cu capul său și cu toată puterea sa împotriva noastră și să supună țara noastră, care e poarta creștinătății și pe care Dumnezeu a ferit-o până acum. Dar dacă această poartă, care e țara noastră, va fi pierdută – Dumnezeu să ne ferească de așa ceva – atunci toată creștinătatea va fi în mare primejdie. De aceea, ne rugăm de Domniile Voastre să ne trimiteți pe căpitanii voștri într-ajutor împotriva dușmanilor creștinătății, până mai este vreme, fiindcă turcul are acum mulți potrivnici și din toate părțile are de lucru cu oameni ce-i stau împotrivă cu sabia în mână. Iar noi, din partea noastră, făgăduim, pe credința noastră creștinească și cu jurământul Domniei Noastre, că vom sta în picioare și ne vom lupta până la moarte pentru legea creștinească, noi cu capul nostru. Așa trebuie să faceți și voi, pe mare și pe uscat, după ce, cu ajutorul lui Dumnezeu celui Atotputernic, noi i-am tăiat mână cea dreaptă. Deci, fiți gata, fără întârziere”
Dată în Suceava, în ziua de Sfântul Pavel, luna ianuarie în 25, anul Domnului 1475.
Ștefan voievod, domnul Țării Moldovei.
Raluca
malus erethicum
Recunosc că nu stau bine la capitolul istoria românilor.
Bănuiesc că fragmentele prezentate sunt scrise de același Ștefan cel Mare și Sfânt.
Nu am înțeles la care împărat se referă atunci când spune că a pus în slujba lui 200 de mii de oameni gata să-i slujească. De asemenea atunci când a spus că a pierdut totul: cine l-ar fi trădat, în loc să-i fie ajutor și reazim? Se referă cumva la ” toate popoarele din Romania, și domnul Țării Muntenești cu toată puterea lui” care se alăturaseră lui Soliman? Și dacă da, de ce ar fi făcut-o? Scuzați-mi ignoranța.
Și mai spune: ” Iar noi, din partea noastră, făgăduim, pe credința noastră creștinească și cu jurământul Domniei Noastre, că vom sta în picioare și ne vom lupta până la moarte pentru legea creștinească, noi cu capul nostru. Așa trebuie să faceți și voi, pe mare și pe uscat, după ce, cu ajutorul lui Dumnezeu celui Atotputernic, noi i-am tăiat mână cea dreaptă. Deci, fiți gata, fără întârziere”.
Ștefan cel Mare a fost un foarte bun creștin. Cu fapta. De aceea este și Mare și Sfânt.
A ținut piept turcilor cam de unul singur.
Nădejdea în ajutorul lui Dumnezeu și în poporul lui ar fi trebuit să fie suficiente pentru a putea ieși victorios orice s-ar fi întâmplat. Dar e ușor să vorbești … La primejdia imensă pe care o reprezentau turcii, e firesc să se fi gândit să apeleze la ajutorul lumii creștine de atunci, adică catolice, deoarece reforma protestantă a apărut ulterior. A crezut că vor fi de bună credință și că i se vor alătura în lupta contra dușmanului comun. Dar nu a fost așa. Dovada trădării lor fusese deja probată la înfrângerea Constantinopolului în 1453 pe mâna papistașilor.
Ajutorul cerut putea să se concretizeze într-o alianță militară, o alianță între șefi de stat pentru apărarea de invazia islamică. Nimic mai mult. Nu era o cedare în ceea ce privește adevărurile de credință. Nu se încălca nici o dogmă de credință ortodoxă.
Dar și noi astăzi am considerat că occidentul apostat ar putea fi salvarea noastră, și am aderat cu entuziasm la UE și NATO, în loc să ne uităm în sus, la Dumnezeu, singurul de la Care poate veni ajutorul.
Și acum, ” malus erethicum”, te rog să răspunzi și tu întrebărilor mele.
Sluga netrebnica
https://danielvla.wordpress.com/2016/10/26/video-parintele-macarie-banu-de-la-schitul-oituz-pregatire-pentru-prigoana/
Raluca
malus erethicum, ți-am pus niște întrebări pe 6 septembrie … 🙂
Ai putea fi atât se amabil și să-mi răspunzi la ele. Mulțumesc.