SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Adunarea din Creta, Sfântul Munte Athos

Monahii din Athos: APEL PENTRU RESPINGEREA SINODULUI PANORTODOX ȘI ÎNCETAREA POMENIRII PATRIARHULUI CONSTANTINOPOLULUI

O „Scrisoare deschisă” a Părinților athoniți către Comunitatea Sfântului Munte Athos cere o convocare imediată a organului de conducere al Mt. Athos – Sf. Chinotită , în scopul de a condamna „sinodul fals” din Creta și să înceteze pomenirea Patriarhului Constantinopolului, pe Mt. Athos.

Peste 60 de Ieromonahi și călugări, având în frunte un discipol al sfântului Paisie Aghioritul, vârstnicul Gavriil, de la chilia Sfântului Christodoulos (Mănăstirea Sfânta Kutlumus), au scris o scrisoare deschisă către Comunitatea Sfântului Mt. Athos făcând apel la stareți să respingă Consiliul din Creta și care își manifestă intenția de a înceta pomenirea Patriarhului Constantinopolului din cauza conducerii sale a „falsului sinod”, la care a fost dat undă verde pentru pan-erezia ecumenismului și susținută în cuvânt și faptă.Părinții athoniți enumeră pe scurt 12 puncte de divergență a sinodului cretan cu tradiția și credință ortodoxă, promițând să revină în curând, cu o analiză aprofundată a sinodului și a textelor în cauză. Referindu-se la secțiunea controversată nr. 6 a textului „Relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine”, athoniții văd acest lucru ca o acceptare a parasinagogii papo-latine ca fiind „biserică”. Mai mult decât atât, astfel cum acestea arată, estimarea textului pozitiv al deciziilor Dialog cu latinii (mai ales textele produse în Munchen în 1982, Bari în 1987, Noul Valaam în 1988 și cel mai particular în Balamand, în 1993) semnifică acceptarea, din partea acelor episcopi care au semnat textul din Creta, a „caracterului eclesial, credința apostolică, taine autentice și succesiunea apostolică” pentru „erezia papală.” „Din acest singur motiv, este evident că acest sinod s-a îndepărtat de Credința și Mărturisirea Ortodoxă”.

În ceea ce privește rolul jucat de Patriarhul Constantinopolului în promovarea atât a „pan-ereziei ecumenismului și, în special, a sinodului fals din Creta”, precum și necesitatea ca comunitatea athonită să înceteze pomenirea lui „până în momentul când erezie este condamnată, părinții athoniți declară următoarele:

„Patriarhul Constantinopolului reprezintă un inspirator șef și promotor al textului sinodal și, ca atare, pentru noi părinții athoniți, cât și pentru toți creștinii ortodocși, preoți și laici, el s-a dovedit a fi, în cuvânt și faptă, un eretic, așa cum a fost o dată Arie, Nestorie, Bekko, etc, ceea ce clerul distins și teologii au demonstrat în mod clar. Acesta este cazul, nu numai din cauza [promovării] pan-ereziei ecumenismului, ci și datorită [promovării] sincretismului religios, prin cuvânt și faptă și prin rugăciunea comună [cu liderii religioși ne-creștini]. El ne învață dogme ciudate, neortodoxe și anti-patristice, și astfel, din acest motiv, în conformitate cu cuvintele Domnului nostru,„după un străin, ele nu vor merge, ci vor fugi de el, pentru că nu cunosc glasul lui.” (Ioan 10: 1-5)

In concluzie, Părinții athoniți scriu:

„Sfinții Părinți, Biserica Ortodoxă și creștinii ortodocși au fost declarați indezirabili și de batjocoră. Deja în cadrul falsului și ereticului sinod din Creta, toți creștinii ortodocși care s-au opus sinodului și îl resping, fie că sunt episcopi, preoți, călugări sau laici, au fost caracterizați ca fiind „eretici”, „zeloți” și „hiper-ortodocși”. Să permitem această falsă caracterizare să pătrundă în conștiința populară? Cu multă smerenie, frică de Dumnezeu și iubire pentru Biserica noastră Ortodoxă vă implorăm și cerem ca toți să putem sta împreună, astfel încât un Sindo cu adevărat Sfânt și Mare, Ortodox să poată fi întrunit pentru a respinge acest sinod fals [din Creta].

Cinstiți părinți ai Sfintei Chinotite și Sfințiți egumeni, 100 de ani de iconomie extremă și toleranță a ecumenismului, a latinizării, a patriarhilor și episcopilor unioniști a adus o eroziune teribilă a credinței și a alimentat devieri eretice. Daunele și corupți, care au fost aduse de această fals-numită „iconomie ” în mentalitatea clerului ortodox și a laicilor este de proporții uluitoare. Noi vă implorăm încă o dată: luptaţi pentru a păzi Tezaurul Sfânt al Bisericii şi Credinței noastre ortodoxe”.

Scrisoarea completă în limba greacă poate fi găsită aici: http://aktines.blogspot.gr/2016/07/blog-post_62.html

sursa https://orthodoxethos.com/post/athonite-fathers-call-for-rejection-of-cretan-council-and-cessation-of-commemoration-of-the-patriarch-of-constantinople

  1. Eugenqy

    Ooooofff Doamne cât de greu îmi este ! Pe de o parte unii capi ai bisericii ortodoxe sunt ademeniri de ecumenism, iar capul bor, a pus crucea lui baphomet pe Catedrala Mântuirii Neamului. Preoții noștri , fiind sub ascultare TREBUIE să urmeze pildă conducerii bor. Pe de o parte călugării atoniti si o parte din clerul ortodox român, împreună cu bobulgara, iar pe de altă parte capii ortodoxiei cu o parte din capii bior si o parte din botiza, bogreaca si masoneria mondială !!! Asta va fi una dintre cele mai dure încercări, urmată evident si de altele asemenea, căci a început sfârșitul !!!!

  2. Sluga netrebnica

    Dumnezeu nu ne lasa fara episcopi, preoti si monahi dreptcredinciosi care sa ne arate calea ortodoxa, canonica si valabila pana la sfarsitul vremurilor.
    Ereziile adoptate la intalnirea ecumenista din Creta nu vor fi primite de poporul drepcredincios.

  3. dinu

    Sunt 60 de monahi, nu sunt „monahii din Sf. Munte”… In Athos sunt vreo 2000 de calugari. Mintiti prin imprecizie vicleana! Parca sunteti revista „Click”! Banuiesc ca va impartasiti toti la Esfigmenu; nu cred ca la ce spuneti va puteti spovedi in BOR… Asteptati macar sa vedeti ce spune Sf. Chinotita, par. Efrem Vatopedinul, adica cine conteaza!Dumnezeu sa va lumineze in duhul pacii ca tare ati plecat cu sorcova! Nu imi dau seama ce va pot promite aia care va asmut impotriva propriei Biserici, locuri in Rai cu certificate de proprietate…

    • ban

      Mai dinu, viclenie din asta am mai vazut. Documentele oficiale e clar ca sunt eretice, au spus si preoti, si vezi si tu singur, daca ai bun simt. Dar probabil ca nu, si te insotesti cu satana. Ai grija!

      • Ca sa citez pe parintele Elipidios din Rhodos vizavi de cei mai multi ,,ierarhi” citez: acest papa fiind profetul mincinos al antihristului ceea ce ft multi episcopii i se vor inchina, ,,ierarhii” din b.o.r sunt un exemplu in acest sens si sunt dovediti

    • Getul

      Dinule , parca esti orb , nu te supara. Mitropolitul Serafim al Pireului , profeori de dogmatica cu autoritate spun ca documentele din Creta sunt eretice si tu te incapatanezi la nesfarsit. Esti incredibil; am impresia ca pur si simplu nu vrei sa vezi.

  4. dinu

    Vad numai atacuri la persoana, nu am vazur vreo erezie, spune-mi tu, te rog, una si discutam. Sau esti, ca toti de pe site-asra, ecoul altora. A trecut o luna, crezi ca Sf. Chinotita doarme? S-a tot urlat, behait, ca o sa ne vanda la papistasi, ca o sa zica Crezul cu filiocve… Nimic, nada. Ce a ramas, niste unii care si-au injurat episcopii si propria Biserica, numai atat…!

    • Razvan

      Recunoașterea altor culte drept biserici este erezie. Daca exista mai multe Biserici, înseamnă ca Hristos are mai multe mirese, are un harem. Crezul vorbește despre Una, Sfânta, Soborniceasca si Apostoliceasca Biserica. Aceasta este învățătura primelor 2 Sinoade Ecumenice. Se vede de la o posta ca documentul nr 6 adoptat de acest sinod este in contradicție cu primele 2 Sinoade Ecumenice. Nu inteleg cum de nu se vede aceasta diferența. Daca exista si alte Biserici, înseamnă ca in ele exista har, exista taine, înseamnă ca Hristos este pe altarul lor. Daca este asa de ce nu ne împărtășim cu Hristosul de acolo? Din mândrie confesionala? Înseamnă ca Sfinții Părinți sunt niste invidioși in care nu are cum sa lucreze Harul divin, ci niste simpli filozofi ce emit anumite teorii teologice care nu au nici o relevantă in iconomia Mântuirii. Nu conteaza ce fel de învățătura propovaduiesti ca oricum harul lucrează. Si atunci ce rost are asceza, indumnezeirea omului, cunoașterea lui Dumnezeu, ca oricum sunt un invidios pe alte culte si de aceea le contrazic.

      • Nu este niciun atac, ei o fac nestingheriti in frunte cu mentorul lor bartolomeu

    • Dar la diversele adunari ce fac?! Si dam exemple: serafim joanta unde nu rateaza nimic, patriarhul daniel care deasemenea frecventeaza sinagogi si catedrale catolice un exemplu este templul coral alaturi de johanis si vainer, vuia presa, a ca ne facem ca nu vedem este cu totul altceva

    • Getul

      Pai Dinule, tu ii crezi prosti? Aplica tactica pasilor marunti, incet-incet vine si filioqve….

  5. dinu

    „Biserica Ortodoxă, fiind Biserica Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească” art. 1.
    „Biserica Ortodoxă acceptă denumirea istorică a altor biserici şi confesiuni creştine eterodoxe, fără a fi în comuniune cu ele”, asta e erezia: accepta (nu recunoaste!!) denumirea istorica…?
    Indicati, va rog, textele, nu talcuirile dvs.! Credeti ca e de datoria Bisericii Ortodoxe cea Una sa adune „oile cele ratacite”? Cum, fara dialog? Cand s-a lepadat Ap. Petru ce a facut Hristos, i-a zis: gata, nu mai avem ce discuta! Nu, l-a intrebat: Ma iubesti tu Petre?
    Sf. Vicentiu de Leryn asa spune, ca Tradita adevarata consta in „ceea ce s-a crezut totdeauna, pretutindeni si de catre toti”; auziti, nu de catre unii! Grav este ca faceti jocul celor care vor dezbinarea Bisericii Neamului! Nu mai conteza ca sunt rusi sau extraterestrii, sunt impotriva BOR, suntem cu ei… Nu este mai mare pacat decat dezbinarea Bisericii lui Hristos pentru un „adevar” inchipuit in capul unora. Unii o fac stiind ce fac, altii, majoritatea sunt doar catelusi care latra la luna. Luati aminte, fratilor!

  6. Teodor Stela(crestinul orthodox)

    Asculta bai lup in dulama de oaie ca acum te am prins cum se zice ” cu mată in sac” ce spuneai ma pe napoca news ca „Biserica a plecat in erezie începând cu primele sinoade”
    Nu iti este rusine sa minti drace fara coarne !!!!
    Te folosesti de Crezul ORTHODOX de la Niceea dar in același timp il renegi …
    Si îmi pui intre ghilimele Una Sfântă Soborniceasca si Apostoleasca BISERICA
    Spune ma tot Crezul ORTHODOX si spune ti numele adevărat cu nume si prenume care îți este …
    si lăsa dulama talhare …ca tot venim peste voi năimiților
    Si cu foc are a va lua in primire Sfantul ILIE ca vrăjmași ai lui HRISTOS sunteti si vrajmasi ai SFINTEI ORTHODOXII asemeni
    Amin.

    • Teodor Stela(crestinul orthodox)

      …scris pentru „Dinu”…
      STIE DUMNEZEU MAI BINE CINE ESTI lup in dulame de oaie …ca o sa va așezam dulamele alea in tepusa si apoi o sa le dam foc …
      macar sa se aleagă graul curat de pleava cea otrăvitoare

      • Stela daca nu ma insel acest dinu vine dupe blogul r.i.c actualmente ,,cucantul ortodox” si in care o serie de indivizi intra pe blogul saccsiv si apologeticum facand pe ,,evlaviosi” iar pe r.i.c fratii vasile si apologeticum fiind facuti albie de porci, a era sa uit nici Monahul Teodot nu a scapat, fiind facut securist si diversionist, iar victor roncea intrand si el si tot le canta in struna, inainte intram sie pe acel blog pina mam convins de mizeria si fatarnicia lor si dau numai doua ecemple: 1 avea un articol despre anglicani si eu numindui secta ordinara ei miau atras atentia cum imi permit eu sai jignesc pe aceia si intrun alt articol am vazut cum saccsiv, apolgeticum si Monah Teodot erau facuti in fel si chip pe r.i.c atunci nu mam mai putut abtine si leam zis ca sa le fie rusine de nesimtirea si fatarnicia de care au dat dovada si evident ca nu mia postat comentariul si bagandul la spam. Uite asa ca fapt divers sa intri pe blogul lor si sa vezi cum anumiti indivizi se gudura precum pisicile alea bolnave pe saccsiv si apologeticum si sa le vezi adevarata fata pe r.i.c nu dau nume ci sa te convingi singura

  7. dinu

    Bai Teodore, nu am scris cuvintele alea; da’de unde stii, comentariul, fiind pro-Sinod, a fost banat/nepublicat?. Asa ca te certi cu dracii din capul tau. Am pus ghilimelel ca sa vezi ca am citat din documentul Sfantului si Marelui Sinod Ortodox pe care imi dau seama ca nu l-ai citit. Ceva argumente bei talibanule…?

  8. dinu

    Ceva texte eretice, insist…?

  9. dinu

    Atatia „traitori”, atatia „ortodocsi”, atatia „mistici”, atatia pe umerii carora sta Biserica; ei ultimii aparatori ai ortodoxiei, mai, mai… Intrebarea ramane, cine va plateste? Site-ul este pe un server rusesc? De ce vad aceleasi nume pe 3-4 site-uri? Sunt intrebari ale caror raspunsuri nasc alte intrebari… 🙂

    • Dute la penticostali si iehovisti ca se impart cadouri misto, a da mai dute si pe la vatican ca incepe un program artistic misto

  10. dinu

    Mihaita, pot sa-ti spun asa, deja ne stim… Nu pot sa plec, nu pot! Nu pot sa las Biserica pe mana voastra ca o vindeti repede, la pret mic…

  11. dinu

    Teodor, vezi ca scrisul cu Caps denota oaresce tulburari… Recomand infranare la scris (bine, n-as numi scris ce faci tu, dar na…), post, spovedanie deasa (marturisit tot: am injurat ierarhi, am zis ca sunt apostati, eretici, am crezut ca sunt ultimul ortodox ramas in dreapta credinta, am smintit, impreuna cu altii, un preot caruia i-am zis ca e singurul ramas cu har din toata Biserica Ortodoxa Romana etc.) si, dupa un timp, cativa ani (dupa unele canoane) sa indrazneasca la Sf. Potir…

    Sinodul IV Ecumenic
    Canonul 21 : „Clericii si mirenii care invinuiesc pe episcop sau pe clerici in chip simplu si fara probe, sa nu se primeasca drept invinuitori, inainte de a dovedi mai intai vrednicia lor insisi”.

    Cam aici picati 99%… 🙂

  12. dinu

    Canon 8 Sinodul IV Ecumenic
    …să rămână sub cârmuirea (jurisdicţia, ascultarea)
    episcopilor ce sunt în fiecare cetate, după predania (tradiţia)
    Sfinţilor Părinţi şi să nu se tragă (sustragă) cu trufie de sub
    oblăduirea episcopului propriu. Iar cei ce îndrăznesc să
    răstoarne o astfel de tocmire (orânduire) în orice chip, şi cei
    ce nu sunt supuşi propriului lor episcop, daca ar fi clerici, să
    fie supuşi pedepselor canoanelor, iar dacă ar fi monahi sau
    mireni (laici), să fie afurisiţi (excomunicaţi).

    • Getul

      Dinule nu mai cita canoane care nu a nici o legatura cu situatia asta; le citezi de dragul de a le cita? Citeaza-le pe alea de la sinodul I-II , canonul 15.

  13. dinu

    Canon 18, acelasi Sinod
    Dacă, aşadar, vreun cleric sau călugăr ar fi găsit fie uneltind,
    fie ortăcindu-se, fie întinzând capcane (curse) episcopilor sau
    clericilor celor împreună cu dânşii, să cadă cu totul dintr-a
    lor treaptă.

    Va aduc aminte ca, 2 saptamani inainte de Sfantul si Marele Sinod Ortodox, IPS Longhin (altfel, vrednic de pomenire) a facut o vizita necanonica, „intamplatoare”, la ceas de taina, la man. Oituz. Urmarea o cunoasteti…

  14. Teodor Stela(crestinul orthodox)

    Taci drace fara coarne ,ucigavyecar CRUCEA fin Lavra Pecerska
    Mergi înapoia mea satano ca știi a te îmbrăca in haina ” luminei” sau iluminat te numești ai!!!
    mmh
    Spune CREZUL ORTHODOX Niceea 325 de la început si pin la sfârșit cu tot numele tau talhare intrat pe ușă de din dos a staulului .
    Nu o sa va meargă mai viclenia la nesfârșit ca tot veți plati cu vârf si îndesat pe acest pământ , lupilor in pieile de oaie

  15. Teodor Stela(crestinul orthodox)

    …ucigă te ar CRUCEA din Lavra Pecerska…

  16. dinu

    Dumnezeu sa te binecuvanteze, frate!

  17. Teodor Stela(crestinul orthodox)

    ereticule ,frate cu tine io nu sunt pentru ca nu esti in CREZUL ORTHODOX
    ti am spus odată ,ti am spus a doua oara sa mărturisești CREZUL ORTHODOX pe scrierea pe care o faci împotriva SFINTILOR PARINTI insa nu vrai ca te tine arhiconu in gheare ,bata l ar CRUCEA
    Si
    ” De cel eretic ii spui odată ii spui si a două oara iar de nu asculta sa te îndepărtezi si ca pe un pagan sa l socoti ca afurisit este ” din scrierile SFINTILOR PARINTI ,Pidalion
    iarbdespre restul …
    SLAVA LUI DUMNEZEU PENTRU TOATE
    amin.

  18. Sluga netrebnica

    Canonul 8, Sinodul IV ecumenic, integral si nu doar un citat scos din context:

    Clericii (caselor) saracesti, si ai manastirilor, si ai celor mucenicesti, sa ramana sub stapanirea Episcopilor celor ce sunt in fiecare cetate, dupa predarea sfintilor Parinti, si nu cu obraznicie sa se desfraneze, impotriva Episcopului lor. Iar cei ce vor indrazni a rasturna acest fel de inchipuire, ori in ce chip, si nu se vor supune Episcopului lor, de vor fi clerici, sa-i supuna certarilor Canoanelor, iar de vor fi
    monahi, sau mireni, sa fie ackinoniti (neimpartasiti).

    Acest Canon nu are nici-o legatura cu cele ce se randuiesc impotriva episcopilor eretici, ci arata doar ca fiecare preot sau monah, sau mirean, este dator sa faca ascultare de episcopul locului acela. In eparhia in care esti, de episcopul acelei eparhii trebuie sa faci ascultare.

    Atunci cand episcopul cade in erezie, propovaduieste erezia public si se roaga cu ereticii, Canoanele randuiesc ca acest episcop sa fie afurisit. Iar daca le da voie ereticilor sa lucreze ceva ca si clerici, Canoanele randuiesc ca acesta sa fie caterisit.
    Nici nu se mai pune problema de ascultarea fata de el. Caci ascultarea se face pentru episcopii dreptcredinciosi si nu fata de episcopii eretici.
    De episcopii cazuti in erezie, Canoanele spun sa fugi si sa te ingradesti fata de invataturile lor mincinoase, caci si inger din cer daca s-ar cobori si ar invata altceva decat ceia ce ne-a fost lasat de sfintii apostoli si sfinti parinti, sa fie anatema.
    (Apostolic 45, 65; Sobor 3; 2, 4; Laodiceea 6, 9, 32, 33, 34, 37; Timotei 9)

  19. Sluga netrebnica

    Canoane ale Sfintilor si intru tot laudatilor Apostoli:

    Canonul 45
    Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, impreuna cu ereticii rugandu-se, sa se afuriseasca numai.
    Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, sa se cateriseasca.

    Talcuire
    Canonul acesta randuieste, ca oricare Episcop, sau prezbiter, sau diacon daca numai impreuna s-ar ruga, dar nu si impreuna ar Liturghisi cu ereticii, sa se afuriseasca. Ca cel ce impreuna se roaga cu afurisitii (precum acest fel sunt ereticii) trebuie impreuna a se afurisi si el, dupa Canonul 10 al acestora-si Apostoli.
    Iar de au iertat ereticilor acestora sa lucreze vreo slujire ca clericii, sa se cateriseasca. Fiindca oricare cleric va si liturghisi (impreuna liturghisi) cu cel caterisit (precum unii ca acestia sunt si ereticii, dupa Canonul 2 si 4 al Soborului 3) impreuna se cateriseste si el, dupa al 11-lea Canon al Apostolilor.
    Ca se cuvine pe eretici sa-i uram si sa ne intoarcem fetele dinspre ei, dar nu candva si sa ne rugam impreuna cu ei, sau sa iertam lor a lucra vreo slujire Bisericeasca, ori ca niste clerici, ori ca niste ierei.

    Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844

  20. dinu

    In sfarsit cineva care vine cu argumente. Da-mi voie, te rog, sa-mi revin putin ca m-am talibanizat cu baietii pe’aici… Revin…

    • Getul

      Cineva care vine cu argumente?? hahahahahahah, ma faci sa rad dragul meu. Daca Mitropolitul Serafim al Pireului( cu ale sale constatari de dupa sinod) , profesorii renumiti de dogmatica Zisis, TSelenghidis si altii nu te-au convins am impresia ca nu te mai convinge nimeni ( sau poate te crezi superior lor).

  21. Sluga netrebnica

    Canonul 65 Apostolic
    „Daca vreun cleric sau mirean va intra in Sinagoga iudeilor, sau a ereticilor, spre a se ruga, sa se cateriseasca si sa se afuriseasca.”
    [Apostolic 7, 45, 71; Sobor 6, 11; Antiohia 1; Laodiceea 6, 32, 33, 37, 38]

    Talcuire
    „Mare pacat socoteste Canonul acesta a intra vreun crestin in Sinagoga iudeilor sau a ereticilor, pentru ca sa se roage. Ca ce parte este credinciosului cu cel necredincios (II Corinteni 6, 15) dupa dumnezeiscul Apostol? Caci, daca insusi iudeii intrand in sinagogile lor si jertfe facand, faradelege fac, fiind opriti afara de Ierusalim a aduce jertfa dupa lege (precum o marturiseste aceasta dumnezeiescul Iustin in dialogul cel catre Trifon, Sozomen in Bisericeasca istorie cartea 5, cap. 21, si Hrisostom in cuvantul al 2-lea impotriva iudeilor), cu cat mai vartos face faradelege crestinul acela ce se roaga impreuna cu rastignitorii lui Hristos.
    Dar si biserica si adunarea ereticilor, ca una ce impotriva de dreptslavitori cugeta, nu se cuvine a se cinsti, ci mai vartos a se lepada.
    Pentru aceasta si Canonul acesta randuieste, ca oricare cleric sau mirean, ar intra in sinagoga iudeilor sau a ereticilor pentru ruga, clericul, ca unul ce foarte a pacatuit, sa se cateriseasca si impreuna sa se si afuriseasca, iar mireanul numai sa se afuriseasca, fiindca, ca un mirean mai putin a pacatuit decat clericul, facand-o aceasta, ca a se caterisi fiind mirean nu se poate.
    Sau mai drept, precum altii talcuiesc, clericul cel ce ar intra in sinagoga sa se roage, sa se cateriseasca, iar mireanul sa se afuriseasca.”

    Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844

  22. Sluga netrebnica

    @ Dinu

    Talcuirile Canoanelor nu sunt ale mele, ci sunt talcuirile din Pidalion.

    Cat despre intrebarea ta referitoare la preotul care nu-si pomeneste episcopul, trebuie sa sti motivatia preotului si in functie de aceasta motivatie sa cauti in Sfintele Canoane.

    Despre preotul sau mireanul care nu-si pomeneste episcopul eretic si incearca sa se desparta de acesta, avem foarte multe invataturi si mai ales, pilde din vietile mai multor sfinti.

    O sa redau pildele Sfantului Vasile cel Mare si Sfantului Ioan gura de Aur:

    „Comuniunea cu ereticii, potrivit Sfântului Vasilie cel Mare, este de neîngăduit, întrucât prin ruperea lor de mărturisirea ortodoxă, fie cu totul, fie în parte, ei înşişi se aşază de la sine în afara Bisericii. La fel şi cei ce păstrează comuniunea cu ei.
    Încă de când era diacon, Sfântul Vasilie cel Mare, acest descoperitor al tainelor dumnezeieşti [Ouranophantor], în anul 361 a rupt comuniunea cu episcopul Dianios al Cesareei şi a fugit în pustia Pontică, în ciuda faptului că îl iubea profund şi-l cinstea pe Dianios şi în ciuda faptului că Dianios îl botezase şi-l hirotonise. De ce s-a ‘îngrădit pe sine’ Sfântul Vasilie cel Mare? [1]
    Pentru că Dianios, nici măcar din convingere, ci doar din cauza slăbiciunii sale de caracter, a semnat mărturisirea neortodoxă de credinţă a sinodului semiarian din Constantinopol [în anul 360, sub conducerea ereticului homoean Acachie din Cesaerea Palestinei]. (Patrologia Graeca, Vol. XXXII, col. 388C-392A [Epistola 51: Episcopului Vosforie]).
    Mai târziu, episcop fiind, Sfântul Vasilie cel Mare nu a ezitat să rupă prietenia cu episcopul de gândire ariană Eustatie de Sevastia şi să întrerupă orice legătură cu el. Explicând poziţia sa strictă, el scria: “În orice caz, dacă acum refuzăm să-i urmăm pe aceştia [cei din cercul lui Eustatie] şi să-i evităm pe toţi cei de o împreună-cugetători cu aceştia, cu siguranţă merităm să dobândim iertare, “punând adevărul şi propria noastră statornicie în dreapta credinţă înainte de toate” (Patrologia Graeca, Vol. XXXII, col. 925BC Epistola 245: Episcopului Theofil]).”

    Zice sf. Ioan Gura de Aur:

    „Trebuie a asculta de invatatori si de preoti, si a nu-i judeca chiar de ar avea o viata urata. Daca insa credinta le e gresita, atunci nu trebuie doar sa nu-i ascultam, ci si sa fugim de ei si sa-i judecam” ( Omilia a 2-a la Ep. 2 Timotei ).

  23. Sluga netrebnica

    @ Dinu

    Imi pare rau ca ai scris un comentariu atat de lung, dar acest comentariu nu are legatura cu ceea ce s-a intamplat la sinodul talharesc din Creta.
    Si nu este vorba numai de acest sinod talharesc, ci este vorba de propovaduirea invataturilor mincinoase, a ereziilor, care dureaza de aproape 100 de ani.
    Toata propovaduirea ereziei ecumenismului s-a facut in mod public, atat la sinodul talharesc din Creta cat si inainte de acesta.

    Deci, motivatia pe care incerci sa o aduci:
    „Deoarece unii voind a tulbura si a rasturna buna rânduiala bise­riceasca, cu vrajmasie si cu clevetire (în mod calomnios) plasmuiesc oare-cari pricini împotriva episcopilor ortodocsi care ocârmuiesc bisericile, nimic altceva urmarind decât a pata buna cinstire a preotilor si sa puna la cale tulburari între credinciosii pasnici …”

    Motivarea ta nu poate fi aplicata in acest caz, pentru ca nimeni nu cauta sa comploteze sau sa inventeze oarecari motive mincinoase impotriva episcopilor eretici. Totul este public. Erezia si invatatura mincinoasa pe care ei o propovaduiesc public, este infierata si anatemizata de Sfanta Scriptura, de Sfintele Canoane si de catre invataturile si pildele tuturor Sfintilor.

    Toti ne dorim ca acesti episcopi sa-si vina in fire, sa se pocaiasca public, caci tot public au si vrut sa pacaleasca poporul binecredincios, sa dea anatemei CMB-ul impreuna cu erezia ecumenismului si sa se intoarca la Ortodoxie.

    Dar daca de 100 de ani ei tot merg pe acelasi drum al apostaziei, si prin invataturi mincinoase incearca sa traga si poporul spre iad … Dumnezeu cu mila.
    Este important ca noi toti sa ramanem in Biserica, sa incercam sa implinim poruncile lui Dumnezeu si sa luptam cu totii pentru Adevar si pentru mantuire. Biserica nu este a unui patriarh, ci este a lui Hristos Dumnezeul nostru.

    Biserica nu se darama sau nu dispare daca vreun mirean cade in erezie, dar nici daca un patriarh cade in erezie. Dintotdeauna au existat episcopi sau chiar patriarhi care au cazut in erezie, si Dumnezeu a lasat si ne va lasa mereu si episcopi drepti.
    Biserica este formata din tot poporul, episcopi, preoti, monahi si mireni, care tin dreaptacredinta.

    Eu o sa ma opresc aici.

  24. Teodor Stela(crestinul orthodox)

    Sfinții Părinți au stabilit , îndrăcitule
    Caci Sgintii Parinti au aratat care episcopi sint eretici prin afurisanie …singur te dai de gol cum lupți împotriva BISERICII Lui HRISTOS
    Sfinții Părinți sunt Sobornicitatea prin Sfintele Canoane date in cele sapte Sfinte Sinoade
    BISERICA ORTHODOXA este Una Sfântă Sobornica si Apostolica sluga la ereticul de ” papă ”
    SI inca ceva
    s o credeți voi ca veți deveni si infailibili pe pământul asta …nici atunci când vom marturisi pe HRISTOS ESTE ORTHODOX si cu voi de gat ,tot anathema sunteți

    Am spus si repet iarăși
    APLICAM LEGEA SFINTILOR PARINTI AI ORTHODOXIEI pe acest pământ pana va lecuiti si de dracu de la vatican de ” papa” si de ecumenism si de toate ereziile
    Daca e sa fie lupta atunci sa fie Lupta cea Dreapta

    Cu noi este DUMNEZEU

  25. Razvan

    Dinu, ai participat vreodata la o vecernie Ecumenica, in care se scoate cererea catre Maica Domnului din ectenie (pentru a nu supara protestantii)? Este emblematica pentru toata miscarea ecumenica. Sub masca dialogului se fac multe compromisuri ecleziologice.

  26. dinu

    Nu stiu daca conteaza pentru unii, dar, din spusele unui jurnalist care a fost prezent, a reiesit ca venind neinvitati (neasteptati), a fost un moment de dilema; au intrat in biserica si s-au asezat pe scaune. Acum, data fiind situatia, erau 2 variante: sa-i dea afara sau sa-i lase (chiar s-a tulburat un pic vecernia). Acum nu stiu daca „marturisitor” era sa-i dai afara…

  27. Teodor Stela(crestinul orthodox)

    DREPTULE VOIEVOD STEFAN CEL MARE SI SFANT , SFINTI MARTIRI BRANCOVENI CONSTANTIN CU CEI PATRU FII AI TAI si SFETNICUL IANACHE , SFINTI DOMNITORI SI VOIEVOZI MIHAI VITEAZU , NEAGOE BASARAB , MIRCEA SI VLAD TEPES AJUTA TI NE CA DREAPTA CREDINTA PE CARE NE ATI DAT O , ASTAZI ESTE BATJOCORITA SI CALCATA in picioare de eretici PE ACEST PAMANT .
    AMIN.

  28. Razvan

    Vecernia nu se făcea in Finlanda, ci la Sibiu, sub atenta îndrumare a preoților profesori.

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: