„Sinodul” din Creta nu poate fi nici Sinod, nici Mare, nici Sfant
Sinaxa Clericilor si Monahilor Ortodocsi: “Sinodul” de la Kolimbari – Creta si impletirea lui cu ecumenismul.
Nelinistea și suferința pleromei sănătoase a Bisericii pentru rezultatul lucrarilor așa-numitului Sfânt si Mare Sinod al Bisericii Ortodoxe s-au adeverit. Aceasta Intrunire nu este nici Sinod, nici Sfânt, nici Mare.
Nu este Sinod, deoarece nu are nimic in comun cu Sinoadele anterioare ale Bisericii Ortodoxe: intrerupe traditia Sinoadelor Ortodoxe, nu se arata ca fiind o continuare a lor, recomandand deviatia sinodala si inovatia canonica. Eklesiologia cinica si marturisirea provocatoare a Arhiepiscopului Albaniei conform careia: “[Intrunirea din Creta] nu este o copie a vechilor sinoade, ci o intrunire de tip nou”, apreciata pozitiv de către liderul ecumenismului, patriarhul ecumenic al Constantinopolului, președinte al „Sinodului” si impreuna sezator cu alti arhierei, care au acceptat fără impotrivire, inovatiile ofensatoare la adresa indelungatei traditii canonice si sinodale a Bisericii, sunt subiecte care trebuie supuse judecatii unui adevarat Sfant si Mare Sinod.
Imaginea rugaciunii in comun a Ortodocsilor cu observatorii eretici: Protestanti, Papistasi, Monofoziti, evenimentele si cuvintele pline de amabilitate adresate acestora, trambiteaza despre inovatia sinodala fara precedent si atacul direct asupra Sfintelor Canoane.
Nu este “Sfant”, deoarece unele texte deosebit de importante care au fost judecate in Creta suntpotrivnice hotararilor nestramutate ale Sfintilor Apostoli si ale Sfintilor Parinti, luate in Duhul Sfant, mai ales cele referitoare la relatia cu ereticii. Nu este posibil ca Duhul Sfant sa fie potrivnic Lui Insusi, sa se contrazica; odata sa indrume spre anatematizarea ereziilor si ereticilor, la Sfintele cu adevarat Sinoade, si altadata, precum la “sinodul” din Creta sa indrume spre recunoasterea lor ca “biserici”. Si pentru ca Duhul Sfant este drept, nealterat si neschimbat, distorsionate si alterate sunt unele hotarari ale sinaxei de la Kolimbari, care au prin excelenta continut dogmatic. Prin urmare nu au fost luate in Duhul Sfant ci in alt duh, strain si stricator.
Nu este nici „Mare” acest „sinod”, din doua pricini: Maretia, in primul rand consta in sfintenie si evlavia de Dumnezeu. Biserica i-a numit „Mari” pe acei Sfinti care s-au deosebit prin apararea dreptei credinte sau prin virtute si sfintenie, sau prin amandoua; Marele Atanasie, Marele Konstantin, Marele Vasile, Marele Antonie, Marele Eftimie si multi altii. „ Sinodul” din Creta, in vederea apararii dreptei credinte, nu doar ca nu ia punctaj mare dar si prestatia lui este negativa, sub zero, incat nu doar ca nu a luptat ci dimpotriva a acordat si statut eklesiologic ereziilor.
Este Mic si pentru alte multe pricini; prezenta tuturor episcopilor la marile sinoade adevereste prezenta pastorilor mandatati sa exprime constiintei pleromei Bisericii. Din acest punct de vedere, „sinodul” din Creta este cu totul nedesavarsit. Nu s-au intrunit toti episcopii ci un numar extrem de limitat al acestora. Prin urmare nu a fost reprezentata pleroma intreaga. Dar si dintre cei chemati, conform regulamentului inacceptabil, nu au avut dreptul sa-si dea votul, sa exprime acordul sau dezacordul lor in vederea hotararilor, sa exprime parerea poporului credincios pe care il reprezinta. Acest lucru este o originalitate papala istorica unica, oligarhica de factura anti-sinodala. Nu voteaza toti episcopii aflati de fata ci un numar restrans de 14 Intaistatatori, care in acest fel devin indirect papi ai sinoadelor Bisericilor locale. Avem de-aface cu o adunare restransa a intaistatatorilor, o institutie noua si necunscuta care afecteaza principiul egalitatii intre episcopi, deoarece transforma pe Intaistatatori, din „primii intre egali” (primos inter pares) in „ primii fara egal” (primos sine paribus).
Alti doi factori care minimalizeaza acest parut „mare sinod” au fost: lipsa a patru patriarhi, enumerati printre Intaistatatorii Bisericilor locale, nu din pricina de nevoie, cum ar fi sanatata, vreme de razboi, ori altele, ci din pricina dezacordului fata de regulamentul de functionare si tematica sinodului. Nu au luat parte Biserica Antiohiei, a Rusiei, a Bulgariei, si a Georgiei. Inca inainte sa se intruneasca, „sinodul” si-a pierdut caracterul panortodox si intai de toate credibilitatea hotararilor sale, deoarece absentii au denuntat lipsa de sinodalitate, transparenta si respect fata de propunerile anterioare. Desigur, nu este doar lipsa celor patru Intaistatatori ai Bisericilor, care minimalizeaza „sinodul”. Mai mult decat aceasta este lipsa de reprezentare a unui numar coplesitor de mare de credinciosi ortodocsi.
„Sinaxa Clericilor si a Monahilor Ortodocsi” a luptat prin conferintele, omiliile, interviurile si scrierile membrilor sai, conlucrand cu episcopii ce impartasesc acelasi crez, informand de asemenea poporul Ortodox despre proasta inraurire a „sinodului”, mai cu seama in ultima faza de pregatiri. Am fi fost fericiti daca s-ar fi putut impiedica intrunirea acestei reuniuni ecumeniste sau daca pe parcursul lucrarilor sale unii dintre Intaistatatori ar fi luptat cu hotarare si in mod decisiv pentru a bloca intreg textul „Relatiile Bisericii Ortodoxe cu restul lumii crestine”, care legalizeaza Ecumenismul. Diortosirile si indreptarile pe care le pretindea Biserica Greciei, desi au fost acceptate in sinodul local, nu puteau fi suficiente pentru a transforma textul intr-unul acceptabil din punct de vedere ortodox, de vreme ce nu s-a condamnat ceea ce continea conotatii mult mai grave antiortodoxe, adica Dialogurile Teologice si participarea noastra la „Consiliul Mondial al Bisricilor”. Dimpotriva, in text sunt laudate aceste insotiri ecumeniste. Propunerea corecta ca exprimarea „biserici crestine” sa fie inlocuita cu „comunitati crestine”a intampinat o serie de reactii si a fost respinsa cu propuneri alternative neistorice, neteologice, nerezonabile, pe care le-a aprobat, nu se stie cum, Arhiepiscopul Atenei care nu a respectat, asa cum trebuia, hotararea sinodului grec si a depasit nejustificabil mandatul ce il avea de la acesta cu tot ce implica acest lucru pentru validitatea hotararilor luate.
Se asteapta neaparat explicatii din partea atat a Arhiepiscopului cat si a intregului corp ierarhic care a participat la acest „sinod” din Creta.
In ultimul moment a scapat corabia de la naufragiu in apele noroiase ale Ecumenismului, episcopii care nu au semnat sau si-au exprimat rezervele fata de faimosul text. Din cate stim pana in momentul de fata este vorba despre:
Mitropolitul Irineu de Basca (Serbia)
Mitropolitul Atanasie de Limasol (Cipru)
Mitropolitul Neofit de Morfos (Cipru)
Mitropolitul Nicolae de Amatunda (Cipru)
Mitropolitul Epifanie de Lidra (Cipru)
Mitropolitul Porfirie de Neapoli (Cipru)
Mitropolitul Ierotheos de Nafpaktos ( singurul din Biserica Greciei)
Multi alti ierarhi au exercitat o critica rapida asupra textului si si-au exprimat retineri in privinta semnarii. Acestia alcatuiesc continuitatea marturisirii Sfintilor Parinti si pentru noi toti sunt o nadejde si perspectiva ca pe viitor, in mod ortodox si sinodal va fi respins „sinodul” din Creta, ca fiind unul unionist, ecumenist si filopapist, precum s-a intamplat cu pseudo-sinodul de la Ferara- Florenta.
Acest text constituie o prima estimare careia ii vor urma altele mai detaliate.
„Sinaxa Clericilor si a Monahilor Ortodocsi” (30 iunie 2016)
Semnatarii:
Arhim. Athanasios Anastasiou ( Marele Meteor)
Arhim. Sarandis Sarandou („Adormiea Maicii Domnului” Marousi, Attiki)
Arhim. Grigorios Haginikolaou ( „Aghia Triada” Volos)
Geronda Evstratios – Ieromonahul ( Marea Lavra – Sf. Munte)
Protopresv. Gheorghios Metallinos (Prof. Onorific la Facult de Teologie din Atena)
Protopresv. Theodoros Zisis (Prof. Onorific al Facultatii de Teologie din Tesalonic)
Dimitrios Telenghidis ( Prof. al Facultatii de Teologie din Tesalonic )
Arhiepiscopia Greciei, Clerici și mireni, Scrisori, Sfântul Munte Athos
mihai
pai deja in ultimile zile adunarile ecumenico-eretice se intetesc numai 2 exemple 1 la varsovia unde sa jelit pe umarul migrantilor din europa si 2 la munchen unde iar a fost o adunatura si in care serafim joanta era nelipsit, , am pus si linkuri in alte articole precedente pe prezentul blog si dupa cum se observa au aparut si fel de fel binevoitorii ce tot incearca sa ne prosteasca si sa bage gunoiul sub pres dar acesta deja a dat pe afara
mihail
Daca ar fi avut o asa mare grija de turma, patr daniel si ierarhii participanti in creta, ar fi ramas ortodocsi. Nu ar fi semnat. Dar, din nefericire, acum au propovaduit erezia cu capul descoperit. Acum oamenii de propaganda ai lor striga „Schisma, schisma! Sa ramanem uniti!”. Uniti in ce? Ce unitate cauta ei: „Congresul cu tema „Creştinismul din Occident şi din Orient între Schismă şi Unitate”, la Genova – Italia” – http://basilica.ro/congresul-cu-tema-crestinismul-din-occident-si-din-orient-intre-schisma-si-unitate-la-genova-italia/. sau http://ro.radiovaticana.va/news/2016/07/01/biserici,_comunit%C4%83%C8%9Bi_%C8%99i_mi%C8%99c%C4%83ri,_%E2%80%9D%C3%AEmpreun%C4%83_pentru_europa%E2%80%9D/1241336; sau http://ro.radiovaticana.va/news/2016/07/03/munchen_-_baviera_insieme_per_leuropa/1241300. Ei sunt deja in schisma pentru ca au parasit ortodoxia.