SINODUL TÂLHĂRESC

"Sinodul pan-ortodox" din Creta 16-27 iunie 2016

Întâi pomenește, Doamne, toată episcopia ortodocșilor, pe care dăruiește-o sfintelor Tale biserici întreagă, cinstită, sănătoasă, îndelungată în zile și drept învățând cuvântul adevărului Tău

Adunarea din Creta, Comunicate

SCHIȚĂ: Sinodul panortodox va recunoște ca ecumenice sinodul Sf. Fotie și cele isihaste? Se anunță o continuare a actualului sinod, următorul fiind la București

Pe lângă discutarea celor șase documente pregătite în prealabil, la conferințele anterioare, participanții la Sinodul care a început ieri pe insula Creta, în sfânta zi a Cincizecimii, și care continuă, vor delibera și vor publica “Mesajul” oficial al Sinodului.

O schiță a documentului se referă la o serie de subiecte, inclusiv întrebările legate de recăsătorie și căsătoria cu persoane non-Ortodoxe, unicitatea și unitatea Bisericii în Sfânta Euharistie, importanța Tradiției Patristice și viziunea Bisericii asupra sinodalității, care nu pune un episcop peste toți ceilalti, potrivit unei surse apropiate documentului.

În timp ce documentul „afirmă în mare parte evidența”, referitor la aceste subiecte în termeni pe care toate Bisericile Locale îi pot agrea, schița documentului, pregătită în mare parte de teologii Bisericilor din Serbia și Grecia, conține si alte pasaje notabile.

În această schiță, sinodul actual este menționat ca un sinod de pregătire pentru o nouă serie de sinoade, mai degrabă decât un eveniment singular, menționându-se că absența a patru Biserici Locale arată clar eșecul tuturor celor implicați, și că problemele care au oprit unele Biserici să participe la actualul sinod urmează să fie rezolvate înainte de convocarea următorului, în așa fel încât toți să poată participa cu inima împăcată.

În special, schița documentului în cauză recunoaște, de asemenea, ca ecumenic Sinodul Fotian din 879-880, denumit uneori al VIII-lea Sinod  Ecumenic, care a condamnat adaosul latin ”Filioque„ în Crezul de la Niceea; sinoadele isihaste de la Constantinopol au avut loc între 1341 și 1351, și deja, uneori, denumite al IX-lea Sinod Ecumenic, care au confirmat distincția dintre esența și energiile lui Dumnezeu și capacitatea omului de a comunica cu aceste energii; Sinodul de la Iași din 1642 a contracarat anumite erezii catolice și protestante, care și-au exercitat un anumit grad de influență asupra teologiei ortodoxe; și Sinodul de la Ierusalim din 1672, care a respins calvinismul și, de asemenea, a respins adaosul ”Filioque”.

În ceea ce privește aceste sinoade, documentul notează în special declarațiile lor împotriva scolasticii occidentale și a accentului dezechilibrat pe rațiune, ca obstacole în calea unității, și, în lumina Sinoadelor de la Iași și Ierusalim, declară confesiunile catolice și protestante ca nefăcând în nici un fel parte din Biserică, evitând în același timp utilizarea cuvântului „eretic”.

Atmosfera generală la sinodul actual este una favorabilă întocmirii documentului, potrivit sursei. Cu toate acestea, este încă la stadiul de schiță și rămâne de văzut ce mesaj precis vor comunica episcopii și Bisericile participante.

http://www.pravoslavie.ru/english/94479.htm

Traducere: Bogdan Necule (G.O.)

Graiul Ortodox

Iar de pe site-ul ekklisiaonline.gr aflăm că următorul sinod este programat să aibă loc în România (nn. și unde altundeva decât la București, probabil la inaugurarea Catedralei Mântuirii Neamului, în 2018).

  1. Oricum raman ft ciudate traiectorile, si ramane de vazut ce va fi dupa, poate totusi sor fi trezit la realitate si ei si constientizeaza ce va insemna combinarea cu ieretici

Lasă un răspuns

Susținut de Asociația Sfinții Mărturisitori din Închisori – Bucovina.

%d blogeri au apreciat: